Hi everyone, here is my snapchat for those who would like to follow me there. Bye

Underbara Australien, nu är det bara tre dagar kvar tills vi flyger till vår sista destination Nya Zeeland. Australien har varit fantastiskt på så många sätt, fina vyer, god mat, kängurus, vildhästar, reptiler av alla slag och SOL. Alltså shit va varmt vi haft det, helt sinnes. Vi hade lite regn ett par dagar men det var ändå kvavt och varmt. Dom dagar vi har haft sol har det legat mellan 33-40 grader HELT sjukt varmt och detta är uppmätt i skuggan 😓 Vi har iallafall hunnit med mycket, vi började i Sydney åkte upp till Newcastle, Coffs Harbour och såg Big Banana. Vidare förbi Ballina och såg Big Prawn och sedan till Gold Coast där vi hämtade upp Gustaf och fortsatte till Hervey Bay och åkte över till Fraser Island där vi åkte terrängbuss och flög miniflygplan. Bilen styrdes sedan ner till Sunshine Coast där vi gick på Steve Irvins Zoo och såg Big Pineapple därefter åkte vi till Byron Bay och sov en natt på en camping med bara white trash och hippies 🙄 Sedan landade vi på Gold Coast igen och har sovit hos Petra och Reijo 2 nätter av 3, dom bor så himla fint! Nära till stranden, stort hus med pool och att inte tala om Petra vilken god mat hon gör! 🤤 Är sååå tacksam att vi fått bo hos dom ett par nätter, verkligen så snällt av dom båda ✨ Petra och Reijo är kort och gott barndomskompisar med min mamma och pappa kan man säga och Gustaf är en barndomskompis till mig och väldigt bra kompis med Rasmus så det har varit superkul att vara här och lära känna dom.
Nu ska vi äta en sista middag ihop innan vi imorgon packar väskorna och åker till Brisbane där vi stannar två nätter. Här är ganska lite bilder från resan men min kamera tog slut på batteri och det är lite svårt att ladda när man bara har en adapter som passar haha. Men Rasmus har tagit bilder som han ska skicka till mig så uppdaterar er senare med fler bilder ☺️

Juste Rasmus har skaffat en Cowboyhatt som han är SÅ stolt över haha 🎩❤

Nu har vi åkt ca 120 mil mest på småvägar från Sydney upp till Byron Bay och man får verkligen se så mycket! Vi har klättrat i berg, åkt i regnskogar och ätit på de mest märkligaste restaurangerna... Igår kom vi hem till Gustaf och hans familj där som var såå välkomnande! Vi gick direkt till stranden och badade länge innan vi gick tillbaka till deras hus och badade i deras pooler innan dom bjöd på mat, så mysigt! Nu sitter vi i bilen åkandes till Fraser med ett par stopp, vi kommer ändå inte komma fram förens ikväll då det är försent att åka över till själva fraser ön så vi tar lite omvägar och ser lite mer än vad motorvägen har att erbjuda. Efter detta hotell har vi ingenting mer bokat förens vi åker till Nya Zeeland så vi får se vad vi tar vägen. Jag är sugen på whitsundaysöarna men tror det är en bra bit upp till det med så vi får se...
Här är iallafall lite bilder på fina Australien, skulle verkligen kunna stanna här för alltid och detsamma säger Rasmus så man vet aldrig vad som händer senare i livet 😏

Nu har vi anlänt till hotellrummet i New Castle efter ett par timmars bilfärd. Vi åkte från Sydney till Blue Mountains och gick en lååång runda för att kolla på vattenfall och berg. Även fast det va sjukt jobbigt med alla trappor och ca 35 grader varmt så var det värt det, så himla häftigt och fint! Påvägen åkte vi igenom ett ställe där det växte fullt med äpplen och det fanns caféer precis överallt som sålde äppelpaj, såklart var vi tvungna att stanna och fika 😋 Imorgon ska vi hyra varsin fyrhjuling och åka på några sanddyner som ligger i närheten innan vi åker vidare till Coffs Harbour. Nu har jag äntligen överfört alla bilder så här kommer en riktig bildbomb, några från Sydney och några från resan idag 👋🏽

Här är lite bilder från dagarna på Langkawi 😊

Just nu sitter vi i våran hyrbil vi hämtade imorse och är påväg till Blue Mountains innan vi åker till hotellet i New Castle. Senaste dagarna i Sydney har vi gjort det mest turistiga, kollat på Operahuset och Harbour Bridge, Bondi Beach, gått på Madame Tussauds, shoppat och åkt massa Uber. Lovar er bilder lite senare men har tyvärr inte överfört några mer än en bild på Operahuset. Imorgon åker vi vidare från New Castle till Coff Harbour och jag hoppas vi hittar något ställe där man kan rida för det har killarna lovat mig att vi ska göra hehe 🐴

Nu är vi i Sydney! Landade kl 12 lokal tid här, flygresan gick bra och jag sov nästan hela vägen. Vi åkte sent på kvällen från Langkawi så vi hade en hel dag på oss att se ön och allt som man "måste" se hann vi med haha. Det var inte så olikt från Thailand om man kollar på naturen och miljön. Jag har inte överfört några bilder från den dagen än men ska göra det ikväll när vi kommer tillbaka till hotellet. Här är iallafall lite bilder från sista dagarna i Thailand!
Nu ska vi ut och göra Sydney ☺️

Idag var det Ludvigs tur att vara sjuk. Klockan är strax efter 12 här, vi vaknade som vanligt vid 8 tiden och gick för att äta frukost. Ludvig hann knappt få in sin mat innan han var tvungen att springa till hotellets toa, jag och Rasmus åt iallafall upp och gick sen för att titta till Ludvig som då hade spytt en gång och låg i sängen med med magont. Han verkar inte spy något mer nu så vi håller tummarna. Jag och Rasmus tog en vända på Walking Street och kollade på lite butiker men har återvänt till hotellet nu. Det är sjukt varmt ute och solen lyser men vi kände för att hålla oss ifrån solen en dag och låta huden återhämta sig.

Igår åt vi hamburgare igen 🍔😳 Även fast thaimat är riktigt gott så tröttnar man ganska fort på det så vi väljer att variera lite. Nu är det en vecka kvar till vi sitter på flyget till Sydney och där blir det nog mycket västerländsk mat, även om det finns här så är det inte samma sak, dom är ganska dåliga på att krydda "våran" mat men att krydda deras currygrytor gör dom bra. Jag blir TOKIG på att dom är dåliga på att salta. Ingenting är salt, köper man chips är dom mest bara flottiga och det är väldigt få restauranger som har saltkar på borden så man kan salta mer så jag hoppas att dom saltar bättre i Australien, haha. Vet inte vad vi ska göra nu, vi åt frukost ganska sent så är inte så sugen på lunch än och det finns faktiskt inte så mycket att göra på denna ö mer än att äta och sola typ. Kanske går och köper lite Oreo och slår på en film 😌

Äntligen är det sol här i Thailand! Idag är tredje dagen med strålande sol men redan efter första dagen vi var här blev vi lite bruna. Dock är vi alla lite brända nu här och var trots att vi över konsumerat solskydd... Men Aloe Vera gör underverk 👏 Vi har ätit massa god mat, allt från thailändskt till italienskt och indisk mat. Rasmus och Ludvig verkar ha blivit lite dåliga i magen så här slåss det om vem som ska sprutlackera toan hehe, tur man har stålmage. Blir väl för mig att gå själv till stranden idag om dom inte rycker upp sig. Mamma tjatar om mer bilder men det finns inte så mycket att ta kort på här mer än stranden och maten så ni får lite blandade bilder från våra senaste dagar 😌

Andra dagen i Thailand och det regnar fortfarande… Vi flög från Hong Kong till Langkawi med mellanlandning i Kuala Lumpur sedan landade på eftermiddagen och då sken solen och det var ca 30 grader varmt. Vi tog en taxi till hotellet och letade upp en restaurang som vi åt middag på.

Hotellet låg inte alls i centrum utan mer på landsbygden men vi hittade ett jättemysigt ställe med god mat. Igår gick färjan över till Koh Lipe som är en ö som hör till Thailand, det var molnigt hela dagen så först blev det lunch sen tog vi alla en fotmassage efter det det nästan dags för middag, så vi hängde en stund på hotellrummet som förresten är väldigt stort och fint, verkligen över förväntan innan vi gick och åt mat. Vi bor mitt på Walking Street och har jättenära till allt, stranden, restaurangerna, massage och seven eleven. I skrivande stund spöregnar det ute och vi funderar på att gå och ta en massage idag igen… Hoppas det klarnar upp till eftermiddagen. Imorgon och resten av veckan står det i väderprognosen att det ska bli sol så vi håller tummarna för det!