Idag var det Ludvigs tur att vara sjuk. Klockan är strax efter 12 här, vi vaknade som vanligt vid 8 tiden och gick för att äta frukost. Ludvig hann knappt få in sin mat innan han var tvungen att springa till hotellets toa, jag och Rasmus åt iallafall upp och gick sen för att titta till Ludvig som då hade spytt en gång och låg i sängen med med magont. Han verkar inte spy något mer nu så vi håller tummarna. Jag och Rasmus tog en vända på Walking Street och kollade på lite butiker men har återvänt till hotellet nu. Det är sjukt varmt ute och solen lyser men vi kände för att hålla oss ifrån solen en dag och låta huden återhämta sig.

Igår åt vi hamburgare igen 🍔😳 Även fast thaimat är riktigt gott så tröttnar man ganska fort på det så vi väljer att variera lite. Nu är det en vecka kvar till vi sitter på flyget till Sydney och där blir det nog mycket västerländsk mat, även om det finns här så är det inte samma sak, dom är ganska dåliga på att krydda "våran" mat men att krydda deras currygrytor gör dom bra. Jag blir TOKIG på att dom är dåliga på att salta. Ingenting är salt, köper man chips är dom mest bara flottiga och det är väldigt få restauranger som har saltkar på borden så man kan salta mer så jag hoppas att dom saltar bättre i Australien, haha. Vet inte vad vi ska göra nu, vi åt frukost ganska sent så är inte så sugen på lunch än och det finns faktiskt inte så mycket att göra på denna ö mer än att äta och sola typ. Kanske går och köper lite Oreo och slår på en film 😌

Äntligen är det sol här i Thailand! Idag är tredje dagen med strålande sol men redan efter första dagen vi var här blev vi lite bruna. Dock är vi alla lite brända nu här och var trots att vi över konsumerat solskydd... Men Aloe Vera gör underverk 👏 Vi har ätit massa god mat, allt från thailändskt till italienskt och indisk mat. Rasmus och Ludvig verkar ha blivit lite dåliga i magen så här slåss det om vem som ska sprutlackera toan hehe, tur man har stålmage. Blir väl för mig att gå själv till stranden idag om dom inte rycker upp sig. Mamma tjatar om mer bilder men det finns inte så mycket att ta kort på här mer än stranden och maten så ni får lite blandade bilder från våra senaste dagar 😌

Andra dagen i Thailand och det regnar fortfarande… Vi flög från Hong Kong till Langkawi med mellanlandning i Kuala Lumpur sedan landade på eftermiddagen och då sken solen och det var ca 30 grader varmt. Vi tog en taxi till hotellet och letade upp en restaurang som vi åt middag på.

Hotellet låg inte alls i centrum utan mer på landsbygden men vi hittade ett jättemysigt ställe med god mat. Igår gick färjan över till Koh Lipe som är en ö som hör till Thailand, det var molnigt hela dagen så först blev det lunch sen tog vi alla en fotmassage efter det det nästan dags för middag, så vi hängde en stund på hotellrummet som förresten är väldigt stort och fint, verkligen över förväntan innan vi gick och åt mat. Vi bor mitt på Walking Street och har jättenära till allt, stranden, restaurangerna, massage och seven eleven. I skrivande stund spöregnar det ute och vi funderar på att gå och ta en massage idag igen… Hoppas det klarnar upp till eftermiddagen. Imorgon och resten av veckan står det i väderprognosen att det ska bli sol så vi håller tummarna för det!

Idag har vi gått massor och upptäckt Hong Kong och jäklar vilken skillnad det är på bara några hundra meter. Vi vaknade vid nio och gick till ett supermarket och handlade lite frukost sen letade vi oss till en färja som tog oss över till andra sidan och när vi kliver av följer vi en lååååång bro som leder fram till ett stort shoppingcenter fullt med märken som Valentino, Gucci och Victoria Beckham. Det var inte bara en snubbe i kavaj och vitskjorta vi mötte utan ALLA var klädde så, vi kände oss lite miss placerade haha. Hong Kong har massa broar för fotgängare så vi följde dm och gick in i massa byggnader och fina parker tillslut var vi tillbaka till hamnen och vi stod i solen ett tag innan vi gick åt andra hållet där det först fortfarande var väldigt rent och fint men bara några kvarter bort så blev det fattig och smutsigt. Massor med gatukök, smutsiga gränder fullt med sopor och trånga butiker. När vi tröttnat på att gå runt tog vi en taxi upp till Victoria Peak där vi stannad för att se solnedgången och även där fanns ett shoppingcenter där vi tog en fika och Rasmus och Ludvig åt nudlar. Jag köpte också men mina var så äckliga så vi gick till en Italiensk restaurang nu på kvällen. Fick massor av fina bilder över Hong Kong både i ljus och mörker. Imorgon ska vi upp vid sextiden och åka till flygplatsen, 10:50 går flyget till Malaysia ☀

I skrivande stund är klockan halv tio på kvällen och vi har lite hotellhäng på Ludvigs rum, lyssnar på musik och spelar kort. Innan vi åt middag gick vi ner till hamnen och tog lite kort och kollade runt, det är så svårt att ta bra bilder i så mörkt ljus... Vi hittade en restaurang som vi åt middag på men den var både dålig och dyr och jag tog pasta IGEN. Haha, är så feg när det gäller att prova ny mat men Rasmus har sagt att vi måste äta Pekinganka så vi får väl leta upp ett kinesiskt ställe som serverar det. På vägen hem till hotellet igen såg vi massa fina restauranger som vi hellre hade ätit på men det är ju svårt att veta innan. Vi hittade även en telefonkiosk men som hade Wi-Fi istället haha.

07.10 landade vi i Hong Kong efter 11h timmars flyg. Jag sov 7 av dem medan Ludvig och Rasmus endast sov ett par minuter så gissa vilka som varit trötta idag... När vi kom till hotellet var inte rummen färdiga än så vi gick en tur på stan för att lokalisera oss lite. Vi bor på "andra sidan vattnet" så när vi går till hamnen ser vi hela Hong Kong Island. Första lunchen på vår resa blev på Pizza Hut, mindre kinesiskt blir det väl inte? Just nu är klockan 18.15 här och vi har precis duschat och ska bege oss ut för att hitta en restaurang, vi stannar nog på denna sida av vattnet idag så tar vi oss över till "riktiga" Hong Kong imorgon. Hotellet är för övrigt otroligt fint och jättebra service.

Nu var det ett tag sedan jag skrev men eftersom min kära mor såå gärna vill bli uppdaterad (även några andra) om resan så kändes det här som rätt plats. Jag, Rasmus och Ludvig ska utomlands! Vårt första stopp är Hong Kong 2 nätter och flyget går imorgon kl 13.50, så roligt! Vi fortsätter sedan vår resa mot Malayisa, Langawi där vi stannar endast en natt innan vi tar båt över till den Thailändska ön Koh Lipe där vi stannar 2 veckor för massa sol, bad och god mat innan vi styr vår kos mot Australien och Nya Zeeland. Det kommer väl mest komma upp bilder eftersom jag inte vill spamma min Instagram men även lite text och kanske någon video. Följ mig gärna här om du vill se mer än det jag delar med mig av på min Instagram och Facebook från vår resa.

Jag har verkligen fattat tycke om Adidas kläder och framförallt skor! Så snygga, stilrena men ändå lite tuffa. Jag har köpt ett par vita Stan Smith med New Navy blå detaljer för mina andra vita inte är så vita längre. Sen köpte jag dessa sjukt fina skor i rosa mocka! Verkligen ett par skor som kan lyfta en hel outfit och jag älskar dessutom rosa!

Skorna finns hos Adidas i olika färger och modellen heter "Gazelle". Dom rosa som jag har fanns inte på deras hemsida men hittade mina på en affär som heter Rizzo som ligger i Mall Of Scandinavia. Söker ni på "Adidas gazelle pink vapor" så får ni fram dom jag har.

Fick hem dessa fina smycken idag från Lily & Rose. Det slog mig här om dagen när jag ville vara extra fin att jag inte har så många smycken jag som gillar. Man får ofta smycken när man fyller år men dom har man inte valt själv så nu tog jag tag i det och införskaffad mig ett par örhängen med matchande halsband som jag bara älskar! Såå fina! Jag gillar inte örhängen som hänger även om det är väldigt fint och man får en romantisk känsla över det därför blev jag så glad när jag hittade dessa små örhängen som också är väldigt lätta för så det inte tynger ner örat. Dom passar perfekt både till vardag eller en dejt. Halsbandets längd var verkligen precis som jag tycker är lagom så hela den här beställningen får bara massa tummar upp. Nästan sugen på att beställa mer men det får vänta!

Nu vill jag bara använda min nya fina smycken men eftersom jag nästan bara jobbar och tränar om dagarna får jag vänta med att använda dom ett tag. Vill inte tappa bort eller förstöra dom det första jag gör.

Direktlänk till örhängarna här: Lily & Rose örhängen "Sofia"

Direktlänk till halsbandet här: Lily and Rose halsband "Sofia"

Det finns även armband och ringar i samma kollektion men jag använder aldrig ringar och inte heller armband då jag föredrar klocka, men ibland kan det vara fint så kanske beställer ett ändå!

​Är precis hemkommen efter ett superbenpass med pappa på gymmet och har nu lagt mig i solen med datorn för lite jobb. Imorgon ska jag till Mall Of Scandinavia med min lillasyster och shoppa innan vi ska till Friends Arena och se Beyoncé, så kul! Ska kolla efter ett par nya skor. Har hittat ett par jättefina från Adidas som heter "Gazelle", ett par såna gråa är något mina fötter trånar efter 😁 Ikväll ska jag nog ta en simtur med min pojkvän och en kompis, man behöver verkligen svalka sig i detta väder, men sååå härligt det är!