USA

Näst sista dagen då Amanda var här spenderade vi på Coney Island. Det blåste så fruktansvärt mycket!! Precis som när jag och Isa var där haha. Men var skoj ändå. Åt glass som smälte sönder på 2 sekunder, gick på boardwalken, satt på stranden ett tag, åt på IHOP, åkte karusell och lite sånt.

Dagen efter, den 11e juli, var det dags att skjutsa henne till flygplatsen. Kändes så tomt när jag kom hem sen igen! Var ensam hemma två dagar innan värdfamiljen kom tillbaka från sin semester. VD åkte nästan direkt iväg på camp i Vermont där hon spenderade tre hela veckor. Jag jobbade som vanligt i ca en vecka och sen åkte även VS iväg på sova-över-camp och var borta i en vecka. Så inga barn hemma = jag var ledig igen! Isa kom och bodde här hos oss under den tiden, innan hon drog iväg på sin resemånad. Berättar mer om det i nästa inlägg!

På en söndag för lite mer än en månad sedan strosade jag och Amanda runt i Lower Manhattan.

Gick förbi 9/11 memorial.

Kikade in i en kyrka.

GIck förbi Charging Bull.

Promenerade vidare ner till Battery Park, spanade in Frihetsgudinnan och bara hängde där ett tag. Så fint!!

Därefter tog vi oss till Brooklyn Bridge och gick över till Brooklyn!

Satte oss och googlade efter ett ställe att käka middag på. Och kliade på myggbett.

Åt middag på en diner och gick sedan ner till vattnet. Sen tog vi tunnelbana till Penn Station och tåget hem. Båda två var helt slut efter mycket promenerande. Men så värt det!

Fredag 7/7-17. I likadana klänningar (haha) hämtade jag och Amanda upp Isa och vi for iväg till Liberty State Park. Hade en liten picknick och det var sååå varmt ute men väldigt mysigt ändå!

Lördag 8/7-17.
Top of the Rock, mat och cykeltur i Central Park.

Vi spenderade en dag på The Metropolitan Museum of Art. Tycker verkligen om det museet! Så stort och mycket att se. Här kommer lite bilder därifrån:

Sen tog vi tunnelbanan till Times Square och käkade middag på Applebee's. Därefter gick vi till Broadway Dance Center och tog en drop in klass i Hip Hop. Det var så himla kul!! Härlig stämning, mycket folk och läraren var riktigt bra!

Sen hamnade vi mitt i ett tågkaos på Penn Station. En tågvagn hade spårat ur i tunneln så inga andra tåg gick = förvirring och massor av folk på stationen. Vi väntade i nån timme men tillslut fick vi ta path till Newark och uber därifrån. Det var en väldigt bra och rolig dag iallafall!

5/7-17. Efter en shoppingdag på Jersey Gardens så åkte vi iväg på en liten hike! Väldigt mysigt och fint:

Hej! Det åskar ute just nu och jag sitter inne på mitt rum och försöker planera inför resan till California. Bara lite över en månad kvar!! Känns så konstigt att detta året snart är slut. Kommer bli otroligt jobbigt att lämna och åka tillbaka till Sverige.. Försöker att inte tänka på det allt för mycket, det är trots allt ca två månader kvar tills dess. Sommaren har gått alldeles för fort, hur kan det redan vara augusti?! Tänkte iallafall fortsätta berätta om när Amanda var här och hälsade på, eftersom att jag ligger typ en månad efter med uppdateringen. Here we go:

Efter födelsedagsfirandet och konserten (se förra inlägget) så hade vi en lugn dag vid poolen, strosade runt på The Mall at Short Hills och åt på The Cheesecake Factory. Lagade också god mat och bara umgicks här hemma. Vi åkte till Party City och förberedde oss inför 4th of July firandet samt gick på en kvällspromenad här i området där jag bor!

Sen var det 4th of July! Tog tåget in till nyc och mötte upp Rebecca, Emilia och Nora. Strosade runt lite, gick förbi Starbucks och letade sedan efter ett ställe att äta middag på. Hittade en mysig restaurang och satt där i nån timme innan vi joinade folkmassan som rörde sig mot East River.

Vi hamnade precis vid vattnet. Där satt vi mitt på gatan i över två timmar och väntade på fyrverkerierna. Körde ordlekar för att få tiden att gå lite snabbare. Om det funkade eller inte vettefan men det var skoj ändå. Helt klart värt väntan. Fyrverkerierna, som höll på i 25 minuter, var så häftiga! Aldrig sett något liknande. (har väl typ nyårsfirande i Luleå att jämföra med dock haha..)

Sen promenerade vi hem mitt på gatorna bland hundratusentals människor.

USA

Amanda landade här fredagen den 30e juni. Jag hämtade upp henne från flygplatsen och vi åkte hem så att hon fick lämna av sina väskor samt byta om till svalare kläder. Visade henne även runt i huset innan vi åkte iväg till ShopRite och handlade lite mat. Därefter hämtade Rebecca upp oss och vi drog iväg till Morristown och mötte upp några på Committed Pig. Där åt vi middag och firade Alice som fyllde 20!

Dagen efter tog vi tåget in till nyc och strosade runt några timmar. Så kul att få visa runt där borta! Det var helt galet fuktigt och varmt dock haha. Gick förbi stadsbiblioteket, St. Patrick's Cathedral (där vi fick se ett bröllop), Columbus Circle och såklart Times Square! Sen åt vi middag och fikade på ett café innan vi begav oss till Madison Square Garden för att se Enrique Iglesias och Pitbull. Var fullsatt och riktigt härlig stämning hela kvällen. Så himla bra konsert!!

Jag och Isa tog som sagt ännu en travel class, och denna gången handlade den om Amish Country. Så vi hade lektioner två söndagar och sedan var det dags för en tour i Lancaster, Pennsylvania! Det var verkligen över mina förväntningar. Vilken otroligt vacker plats. Vi började med ett stopp i The Amish Village, som är ett väldigt turistigt ställe med affärer, caféer och sånt. Sen åkte vi vidare till en Quilt Farm där en kvinna (Amish mennonite) berättade om stället och visade olika quilts. Efter det for vi vidare till en kiosk och åt världens godaste nybakta pretzels!! Därefter fick vi besöka en liten "kyrka" i hennes hem samt kolla in deras farm. Och sist men inte minst åkte vi till en restaurang och blev bjudna på en traditionell Amish måltid, innan det bar iväg hemåt igen. Riktigt härlig dag. Nu har jag fått ihop mina 6 credits och är alltså klar med plugget här borta!

USA

Här kommer en liten throwback från midsommar, som firades i city! Jag åkte ner till Battery Park tillsammans med Rebecca. Vi började med att bara gå runt och förundras över allt det svenska. Där var flaggor, personer i folkdräkter, svensk mat, midsommarmusik osv. Och svenska hördes överallt vilket kändes så konstigt! Vi gjorde våra egna kransar, träffade Alice av en slump mitt bland alla människor, köpte mat (smörgåstårta!) och sen hängde jag ett tag med Nora och Sara. Supertrevligt!

USA

Hej! Jag har haft SÅ fullt upp på senaste så därför är det typ noll uppdatering här.

Barnen fick sommarlov den 23e juni. VD gick ut middle school och börjar alltså high school till hösten. Så de hade 8th Grade Graduation på skolan. Efteråt gick vi ut på middag med några andra familjer. Allt var förbeställt och vi fick typ 4 förrätter, 5 varmrätter och dubbla efterrätter. Det var helt galet mycket mat haha!! Jag jobbade lite mer än vanligt den sista veckan i juni då de inte börjat sina summer camps ännu.

Den 30e juni skjutsade jag värdfamiljen till flygplatsen, parkerade bilen, gick in till international arrivals och mötte upp Amanda - som har varit här ända tills idag!! Det var så skoj att äntligen få hänga igen efter ca 10 månader ifrån varandra. Jag har även varit ledig och vi har haft huset för oss själva under hela tiden. Skööönt. Ska berätta mer och ladda upp bilder såklart, förhoppningsvis imorgon.