Förra lördagen spenderade jag och min familj den största delen av dagen på museum! Det var skoj. Tog sedan tåget tillbaka vid tio över fyra, och väntade på hotellet (de bodde på ett hotell i ena grannstaden) tills det var dags att dra iväg på middag med värdfamiljen. Först satt vi på restaurangen och pratade och åt god mat. Sen åkte vi alla hem till oss för att umgås och äta efterrätt. Riktigt trevlig kväll!

USA

Hej! Igår var det dags att säga hejdå till familjen som flög tillbaka hem till Sverige. Vi har verkligen haft det så roligt tillsammans och hunnit med en hel del under tiden de var här. De har fått uppleva storstadspulsen i NYC, jag har visat dem runt här där jag bor, vi har varit utomhus, ätit gott, strosat runt på mallsen och bara haft det bra! Under förmiddagarna då barnen var i skolan åkte vi runt lite överallt. Förra måndagen var jag ledig, (min värdfamilj har varit på semester i Centralamerika och kom hem sent på måndag kväll) så efter en helg i NYC var det tänkt att vi skulle åka iväg till stranden. Men det var rätt molnigt och blåsigt under dagen så vi drog iväg till Jersey Gardens och shoppade istället! Åkte även förbi IKEA för Swedish Meatballs till middag.

I lördags var vi i NYC på American Museum of Natural History, riktigt kul! Sen for vi ut och käkade middag med värdfamiljen. Berättar mer någon annan dag samt laddar upp bilder. Dags att skjutsa barnen till aktiviteter snart, ha det bra!

Fyra bilder från förra veckan: Promenad i Morristown och Froyo.

USA

Heej! Wow, vilken härlig start på veckan jag har haft. Både igår och i måndags var det mellan 25 och 30 grader varmt här. Otroligt härligt! Blommor och vissa träd har börjat blomma, älskar't! Jag, Isa och Marina var och kvällsfikade glass/froyo i måndags. Kändes verkligen som en sommarkväll!! Igår gymmade jag med Isa, åkte runt på lite ärenden samt videosamtalade med min familj. Sen på kvällen kom Alice över med vindruvor och kex. Så vi satt och åt och snackade i några timmar, supertrevligt!

Idag regnade det hela förmiddagen. Jag var iväg på service med ena bilen, fixade lunch och tog därefter en nap. Och sen var det soligt och fint igen så jag satte mig ute och tog det bara lugnt. Annars har det inte hänt så himla mycket idag. Nu är det bara ett dygn kvar tills jag ska åka iväg till flygplatsen och hämta upp familjen, wohoo finally! Ska lägga mig och kolla Prison Break nu. Ha det så bra, godnatt!

Glaaad, från i söndags.

Tog tåget in till NYC imorse och mötte upp Nora. Vi åkte ner till Brooklyn och strosade runt vid Brooklyn Bridge Park. Käkade lunch ute i solen (sommarkänslor!!) och sen begav vi oss tillbaka till Manhattan. Klev av vid Washington Square Park, gick förbi Starbucks och satte oss i parken och njöt ännu lite mer av solen. Promenerade sedan upp till midtown och käkade middag innan vi for hem. Vilken härlig dag!

Igår fyllde VS 12 år så vi var ut på födelsedagsmiddag. Riktigt trevligt och god mat. Han hade även kalas i fredags så några av hans vänner kom över för pizza, lek och fika. Annars har veckan sett ut ungefär som vanligt. Idag är det endast 4 dagar kvar tills min familj kommer hit, ska bli så kul att ha dem här!!

United States Botanic Garden.

Capitol Building.

Utsikt mot Washington Monument.

Vilken toppenbra helg det var alltså!! Washington är verkligen så himla fint. Och rent. Blev nästan chockad över hur rent det var. I jämförelse med NYC.. ;) Ska absolut försöka hinna med en till sväng dit innan mitt au pair år är slut. Ett dygn räckte inte. Finns så mycket mer jag vill se!

Vi var fyra ganska slitna, men ändå väldigt taggade tjejer som klev upp runt halv nio i söndags. Packade ihop våra saker och lastade in väskorna i bussarna. Jag gick förbi 7-eleven och köpte frulle och sen åkte vi iväg för lite mer sightseeing! Första stoppet var vid US Marine Corps War Memorial (Iwo Jima Memorial), som ligger vid Arlington National Cemetery. Stannade bara i några minuter för att ta bilder och sen for vi vidare till United States Air Force Memoiral.

Iwo Jima Memorial.

Air Force Memorial + utsikt och två fina vänner.

Även där var det bara ett snabbt fotostopp innan vi åkte vidare. Bussen stannade på tre olika ställen till och vi kunde välja vart vi ville gå av. Arlington National Cemetery, Holocaust Memorial Museum eller National Air and Space Museum. Jag och Isa valde det tredje: Air and Space Museum.

Sen gick vi till:

Från National Museum of the American Indian gick vi till United States Botanic Garden. Hann även förbi the Capitol Building en sväng innan hemfärd. Mer bilder kommer i nästa inlägg. Nu ska jag dra och träna, hörs!

I lördags tog jag och Sofia tåget in till NYC halv sju på morgonen. Mötte upp Isa och en massa andra au pairer på ett café medan vi väntade på bussarna som skulle ta oss till D.C. Bussresan tog ca 5 timmar, inkluderat 2 toapauser. Vi såg en film: The edge of seventeen, åt en massa snacks och sov lite. När vi kom fram fick vi tid till att gå och käka lunch innan vår tour började! Första stoppet var på World War II Memorial. Sen fortsatte vi till Martin Luther King Jr Memorial och alla körsbärsträden. Så vackert!

Sen gick vi vidare mot Korean War Veterans Memorial och därefter Lincoln Memorial. Jag och Isa satte oss ner framför The reflecting pool med utsikt mot Washington Monument och njöt av det härliga vädret!

Därifrån promenerade vi till The Vietnam Vererans Memorial. Sedan hoppade vi in i bussen igen och åkte mot Vita Huset!

The White House var sista stoppet för dagen och vi åkte vidare till vårt hotell som låg i Arlington, Virginia. Jag och Isa delade rum med en dansk och en tysk tjej. Kvällen bestod av middag (och efterrätt såklart) på IHOP, vin, prat och en massa skratt!

Var tvungna att improvisera lite...

Och det var allt från första dagen! Bilder från dag två kommer senare. :)

USA

Hej från ett regnigt New Jersey..! Detta är vad jag haft för mig idag: Var på gymmet med Isa imorse och körde ett cirkelträningspass. Efteråt åkte jag hem, duschade och for sen och hämtade upp Sabrina för en sväng till Livingston mall.
Käkade lunch där och sen gick vi och kollade i affärer innan det var dags för oss båda att hämta våra värdbarn. Eftermiddagen bestod av mellis, läxläsning, middag och sällskapsspel. Helt okej jobbdag så att säga! Igår var jag också på gymmet. Sen på eftermiddagen skjutsade jag mest runt barnen till olika aktiviteter, skjutsade VM till tågstationen, hämtade VP på tågstationen.. Känns som att jag endast satt i bilen och körde runt. Sådana dagar finns också i au pair livet!

I söndags for jag, Isa och Luiza iväg och åt lunch på The Cheesecake Factory. (åt självklart en cheesecake också, haha) Efteråt hängde vi på mallet i nån timme innan vi åkte och köpte Froyo. Lunch + cheesecake räckte liksom inte. ;)

I brist på nya bilder bjuder jag på denna, från ett annat tillfälle. Men lika gott: