Golden Gate Bridge, bron har en magisk utsikt! Över havet, bergen och San Francisco. Helt annat än Brooklyn Bridge som jag spenderat mycket tid på.

Vi hyrde varsina cyklar och cyklade över bron. Detta måste man göra när man besöker San Fransisco.

San Francisco! En av de finaste staderna jag sett här i Staterna. Naturen var vacker med staden omringad av havet och bergen. Vädret var dock inte som vi förväntade oss. Ca 15 grader och vi som packat efter 30..

Vi träffade Gulia, Sofies vän som flyttat dit för två veckor sedan. Hon var med oss hela helgen och kollade in hennes nya stad. Vi såg den berömda Lombard Street, Pier 1, Pier 39, all fina hus, Golden Gate Bridge och även utelivet. Definitivt en stad som jag vill besöka igen.

Denna fina skog var vår andra national park och tredje stopp på resan. Vi blev varnade att där finns både björnar och pumor. Vi blev tillsagda att vara så högljudda som möjligt om vi såg några, men vi såg inga och slapp.

Från 30 grader varmt i Seattle och Smith, till 17 i detta område. Så van vid det varma vädret att vi frös. Gick runt en grön/blå bred å där folk paddlade kanot. Det var som en sagoskog!

Vi träffade ett par som rekommenderar att åka till Kellog Beach som var i närheten. Stranden är känd för att ha fina stenar så många åker dit som tillverkar smycken. Påminde om en svensk strand, men sanden var mörk grå. En kall men fin första dag i California!

Smith Rock State Park var vårt andra stopp på vår road trip! Innan vi kom dit blev det ett sjukhus besök i Seattle då Cecile hade kramp i magen.

Väl framme i national parken var det 37 grader varmt ute. Ändå besteg vi toppen! Det var brant och faktiskt läskigt. Tog oss 3 timmar i stekande sol, men vi alla var glada att vi gjorde det. Tyvärr får man inte med hur vackert det är på bilderna.

Nästa motell vi sov på var inte jätte långt från Smith, där hade vi en fin middag på golvet.

Dagen i Seattle fortsatte vid en tuggummi vägg, väldigt vidrigt! Men tydligen en turistattraktion här. Vi tog en varsin glass vid hamnen, det är mitt favoritställe i staden! Såg även sjukhuset som är med i Grey's Anatomy (tv-serie) och the Needle.

Kvällen avslutades med Sushi och gitarrspelande.

Måndagen den 7:de landade jag med flyget i Seattle. Där mötte jag upp Cecilie, Anne-Sofie och Julie. Vi fyra tjejer som gör vår road trip från Seattle till San Diego!

Vi bodde på ett hostel i China Town. Vi hann inte med så mycket första dagen. Vi kollade på Seattle Skyline och planerade morgondagen.

Vår andra dag börjades på en matmarknad vid vattnet. De hade allt från fisk, bröd, te, frukt, och godis. Vi fick en del gratis prov, bl.a. choklad pasta! Ett besök på deras gigantiska, konst bibliotek och ett annat besök på den första Starbuckset som öppnades redan 1912.

I lördags var min sista dag jag kunde spendera hela dagen i New York City innan jag flyttar hem till Sverige. Lisa, Klara och jag åkte till Cony Island. Vi gick lite vid tivolit och åt på Apple Bees.

Men nu, nu äntligen efter många månaders och mycket planerande är jag iväg på min resemånad!! Igår klockan 6 imorse gick mitt flyg från Newark till Seattle! Där mötte jag upp Ann-Sofie, Cecilie och Julie.

Jag vet inte hur mycket jag kommer skriva här nu när jag är ute och reser. Men vi tar massor av bilder som kommer upp så småningom. Vi har i alla fall hyrt en bil som vi ska köra från Seattle till San Diego med. Sen ska vi till Hawaii!