Äntligen är det fredag imon och min sista dag som nittonåring på denna jord. Ej smält än! Mycket tankar kring det.

Idag har det varit en skön dag. Startade med ett personalmöte på Wassens om säljteknik och till det bjöds det på frukost. Mötte sedan upp Emma för en lunch, drog upp till Jos på avenyn och åt en Poké- bowl. Sedan kom mamma in till stan för att kolla presenter att önska mig. Mysigt! Nu ikväll har jag tränat och varit ute på en skön promenad med Tyson. Väntar nu på att Arvid ska sluta och åka hit så jag kan kramas!

​Hej hej!! hur mår ni? Jag mår väldigt bra nu efter lite kvällsträning och te i sängen som jag har just nu. Dagen har varit bra och snabb. Har varit vikarie på en skola och eleverna var mycket enklare att ta hand om idag än vad de var igår. Stackarna har olika vikarier hela tiden vilket skapar en sån konstig vardag för dem. Så jäkla synd att det inte finns mer personal och vikarier så att man skulle kunna va mer på en viss skola osv, för det är så jäkla kul att va med dessa kloka ungar och sitta och rita och mysa hela dagarna med en faktiskt ganska bra lön!

Igår var jag hos min vän Niklas som ni vet var med i Asien för att jag skulle kunna få alla bilder han tagit under resan. Han är så jääääkla duktig om man får svära lite. Herregud vilken männsika med sinne för bild och film. På tal om film så har jag två videor som ska komma upp denna veckan. Dessa har Niklas gjort och dom är to die for! MEN ett litet problem kom fram nu när jag skulle kolla på bilderna från USB:n så funkar inte filerna så jag ska prata med Niklas så han kan fixa det åt mig för dessa ska upp.

Kram!

Hej alla sköna! Vaknade i morse och kunde inte sätta mig upp för mitt huvud kändes som någon hade kört över det eller fått en rejäl smäll. Bad Arvid att hämta migräntabletter och somnade om i tydligen två-tre timmar igen efter det. Inte kul alls, hade tänkt att göra massa saker idag men så blev det inte, har istället legat i soffan och i sängen hela dagen.

Någon som är lite eller ganska mycket roligare är torsdagens kväll. Mötte upp min syster för att gå till Kajskjul 8 för att ELLEs trendspaning var här i Göteborg. När vi kom dit bjöds det på en supergod wook och vin och en underbar stämning, allt var så fint där inne! Efter en stund var det dags för lite snack om trenderna som är just nu och vad som kommer längre fram samt vad man bör hålla koll på och detta pratade chefredaktören Cia om. Sen kom Svante Öqvist som är chefredaktör för ELLE Decoration och visade vad man ska satsa på inom inredning detta året, väldigt intressanta och snygga saker! Paus, tryffel och kaffe och ett skönt mingel.
Efter pausen trädde kakan Hermansson upp med kollega och pratade hy och skönhet. Ingen slår ju denna powerkvinna, fruktansvärt rolig! Vi fick även en otrolig fräsch och stor goodibag med en väska och vattenflaska( missade denna i bilden) från Wakakuu, torrschampo, solkräm, två tidningar, tamponger och en liten parfym. Otroligt fina saker och en otroligt bra kväll!

Hej från en nyduschad tjej som ligger i skönaste sängen på väldigt länge! Vi kom till BALI (!!!!) idag och jösses vad vackert det är och de människor vi träffar än så länge är så fina och trevliga att man vill ge dom en kram. Resan hit har gått jättebra. Igår på kvällen hittade vi flygbiljetter hit för en tusing och åtta timmar senare satt vi på planet med tre timmars sömn men på otroligt bra platser. Även fast vi bokade såpass sent så fanns det massa platser och dessa var runt oss. På fem pers hade vi fyra lediga tre-sits rader att breda ut oss på så alla sov som stockar hela flygresan. Dock var flyget det ända vi hade bokat med Bali så vi hade ingen aning vart vi skulle ta vägen när vi kom ut från flygplatsen men en sak var iallafall säker och det var att alla behövde mat för annars skulle det bara bli dålig stämning. Dock hade vi kvar massa pengar sen vi varit i Kuala Lumpur i två dagar så vi behövde växla pengar och det var ju en grej i sig. En krona för oss är 1500 Rupiah här, helt brutalt när man ser prislistorna för mat. Känner att de skulle kunna korta av priser med ett antal nollor, hahah!

Till lunch blev det pizza och vi kollade upp hostel i närheten och Fanny drog priset för bästa hostelet under hela resan! Nybyggt sen sex månader och otroligt smarta dorms. De har t.o.m dubbelsängar så jag och Arvid knep åt oss en för endast 90 kr ( 250.000 rupiah) och det är så mysigt är inne i våran lilla koja eller liten och liten det är ändå en dubbelsäng på 1.80 och massa bra grejer för en backpacker. Otroligt nöjd! Nu ska vi alla mötas upp för att se oss omkring lite. Kram

Går ingen nöd på oss i gängen dessa dagar. Idag har vi dock tagit tag i vissa saker så som att boka båt till Langkawi och från därifrån flyg till Kula Lumpur. Vi har även fixat hotell så allt är klart när vi kommer dit så vi slipper jaga runt i en storstad utan att ha någon aning om vart vi ska. Är så taggad på att få komma dit och se hur det ser ut! Behöver lite stadsliv nu också efter ha varit på öar här i Thailand i cirka tre veckor och tagit det nästan för lugnt. Idag hade vi det samma stillhet tills några Thai-ungar kom och ville kasta boll med oss. Slutade men att jag, Arvid och Niklas låg i havet med dessa kids i cirka en timma och bara kastade en boll fram och tillbaka. Men jösses vilka söta barn de var. En kunde inte ens simma så när han fick för sig att simma så flög bara hans arma och ben överallt men så gullig när hans små händer grabbade tag i armen för att han skulle ta sig upp!

Nu ska jag och Fanny ta oss till ett massage ställe och fixa en facial treatment för 40 baht som är runt tio spänn. Helt okej med det! Ha det bra

Hej alla fina! Äntligen första dagen jag mår bra, blev matförgiftad för tre dagar sen och har varit så trött och känns mig så liten. På detta har vi även bytt ö till koh lipe så att gå med packningen och leta nytt boende har ju inte varit det lättaste.

Förresten, vet att jag sa att jag skulle försöka blogg varje dag men internet har varit värdelöst och de gånger sol det funkat har kontakt med familj och andra saker varit prio. Men nu har jag hittat lite inspo och varit på lite olika öar så tänkte att inläggen nu kommer handla om vad vi gjort, bott någonstans och tips! Iallafall så är vi nu på koh lipe och idag händer inget mer än att bara vara på stranden och försöka att ej bli som överstekt bacon.

Hej från en trött tjej. Klockan är halv sju på morgonen här på Koh samui och vi väntar på att en taxi ska komma och plocka upp oss för att ta oss vidare till Koh Tao. Hur som helst har vi haft det jättebra de tre senaste dagarna, inte gjort något alls utan bara legat på stranden och solat vilket märks. Har bränt mig på axlarna och ansiktet även fast jag tar solskydd 50 hela dagen så känner mig mör i hela kroppen. Igår åkte vi även jetski för att Arvid ville göra det. Min fina prins fyllde 20 år igår så han önskade att få åka de. Vi var också på en natt-mat-marknad och käkade phad Thai för cirka 16 kr, helt sjukt billigt men kan lova att det var den godaste jag någonsin ätit!

Idag väntar hostelletande för nytt boende och ny bränna. Inte jättejobbigt ;)

Hej från livets bästa stad! Vi är ni påväg in i andra dagen i Bangkok och vi sitter just nu och bokar bussbiljetter till Koh samui för inatt. Så vi ska åka buss och färja i ca 12 timmar och jag är ju inte jätteglad över att åk färja så hoppas det blir bra......

Men nu ska vi vidare till shoppingen, blev en litet snabbt inlägg men jag ville ge er en liten update! Kram från svettiga svenskar

Vilken dag! Nu har vi varit på Oslos flygplats sen kl sju och nu äntligen sitter vi och väntar på att få gå planet. Vi har rest sen 02.15 inatt och nu ät det bara elva timmar till och sen är vi framme. Längtar så sjukt mycket nu för att det är så nära!!!

Håll koll på bloggen för att se hur vi har det. Kommer bli en hel del bloggning 👌🏼