Min lördag började bra & slutade bättre. Jag tog både sovmorgon och vilodag från gymmet. Åt en god och lång frukost, kollade på lite för många avsnitt av nya favoritserien suits & drack ett par koppar kaffe. Älskar såna morgnar, inte mycket som slår det faktiskt.

Efter att brorsan lagat carbonara till lunch och jag bakat en sjukt god kladdkaka, plockade jag upp Sabina och Frida för lite fotbollstittande. Förutom att kolla fotbollen hann vi med en hel del catch-up, vilket alltid är lika uppskattat med dem två.

I söndags vaknade jag upp och tog mig relativt tidigt till gymmet och körde ett riktigt jobbigt pass! Man har ju inte speciellt mycket energi när man tränar på morgonen enligt mig, men det är ju så skönt efteråt.

Tog mig sedan ut för att få ta vara på solen ihop med Felicia! Vi belönade oss sedan med lite kladdkaka och skitsnack.

Kvällen tillbringade jag hemma med familjen.

Kram

Dag fem bestämde vi oss för att ta det lugnt, njuta av sista hela dagen. Vi köpte med oss frukost från en food-truck som vi tog med oss till Central Park. Vi satte oss på ett berg i solen, åt frukost och klagade inte alls på utsikten.

Vi strosade sedan i parken, på fifth avenue och även bort mot Bryant Park, där vi käkade New York cheescake och tittade på den fina julmarknaden. Vi käkade sedan lite ytterligare food-truck-mat från ett halal-stånd som vi åt bland alla höghus.

Edter att ha besökt Tiffany's, kikat på Trumps dåvarande bostad och shoppat lite ytterligare (bland annat på världens finaste inredningsbutik; Anthropologie) kände vi oss nöjda för dagen och drog oss tillbaka till hotellet. Vi packade lite, fixade oss, åt på en krog i närheten av hotellet för att sedan gå på Phantom of the Opera på Broadway! Det var väldigt häftigt på alla sätt och vis, förutom att jag lyckades dra på mig en matförgiftning i slutet av kvällen.

Sammanfattat; en fantastisk resa med en fantastisk tjej.

Kram

Efter en hektisk vecka var det väldigt skönt att få komma hem och veta att man nästa dag hade sovmorgon. Hemma möttes jag av fredagsfika! Middag åt jag ihop med Felicia. Vi mötte sedan lite grabbkompisar, kollade på fotbollsturnering och hängde lite. Lugn & skön fredagskväll! Precis vad jag behövde.

Kram

Även denna dag bjöds det på sol. Vi åt en stor & sjuuukt god frukost vid Columbus circle. Vi köpte sedan varsin kaffe och strosade runt i Central Park, vilket är väldigt mysigt när det är sol.

Vi valde sedan att gå ut i det hörnet som korsar fifth avenue där vi var inne på Plaza hotel, shoppade ännu mer haha och åt jordgubbar från Godiva. Här hade vi det verkligen så nice!

På kvällen bestämde vi oss för att gå ut och äta på en restaurang/klubb. Men när vi såg att medelåldern låg på minst tjugo år äldre än oss själva tog vi ett annat ställe som passade oss bättre. Åt otroligt god italiensk mat!

Kram

Vår tredje dag innebar inget mindre än shopping, i hela elva timmar i streck, haha. Helt sjukt när man säger det högt. Men i alla fall så åt vi en god & oväntat stor frukost på ännu ett mysigt frukostcafé som hette Junior's. Vi tog sedan en buss till New Jersey och ett varuhus som hette något i stil med "the Mills at Jersey Gardens", vilket var kanon! Aldrig varit med om så mycket bra shopping. Ett kort stopp för kaffe och lunch på stående fot var det enda vi hann med, förutom att springa runt i butikerna. Stort, stort tips om ni vill shoppa!

Väl hemma var vi helt utmattande, haha. Vi slängde upp alla påsar på sängen och gick nöjda igenom dagens inköp, innan vi gick till ett TGIF på Time's Square för att käka Ribs till kvällsmat. Vilken dag.

Kram

Min måndag har varit riktigt bra faktiskt! Haft en kanonstart på veckan. På jobbet hade vi studiedag vilket innebar informationsmöten och lite utbildning. Direkt efter jobbet begav jag mig till gymmet och helt oväntat orkade jag faktiskt kriga mig igenom en hel mil på löpbandet, det kändes så bra! Ni anar inte hur länge jag har längtat efter att få löpa igen. Jag tog mig sedan lite ensamtid i bubbelpoolen i relaxen, så välbehövligt.

Nu har jag slagit mig ned i soffan med ett par avsnitt suits och lite frukt, välförtjänt, för att varva ned lite.

Kram

Långhelgen börjar lida mot sitt slut, men inte mig emot. Jag har haft en riktigt bra helg & det ska bli kul att komma tillbaka och träffa alla efter lovet.

I torsdags var jag iväg & käkade lunch med Felicia. Vi snackade skit & åt gott i ett par timmar innan hon drog till jobbet. På eftermiddagen/kvällen fick jag besök av ett par killkompisar. Vi lagade hemmagjord pizza, snackade skit och kollade på hockeyn, vilket var supermysigt.

Min fredag började med sovmorgon & ett par serieavsnitt i soffan. Lunch åt jag ihop med Sabina & Frida. Vi har inte träffats alla tre på ett tag så det var välbehövligt! Vi hann även åka & köpa på oss varsin påse lösgodis innan jag drog vidare för att tillbringa min kväll med Felicia. Vi åt allt onyttigt vi kom åt, skrattade & snackade skit åt/om allt möjligt, precis som alltid.

Lördagen, även här hann jag med ett svettigt pass på gymmet och även lite tid i relaxen. Felicia ville sedan bjuda mig på taco till lunch vilket jag verkligen inte tackar nej till. Jag hade från början inga planer denna kväll, men Felicia lyckades övertala mig att hänga på henne och ett tjejgäng som skulle äta på den nya restaurangen här i Mjölby istället för att ligga hemma och säcka. Mysig kväll!

Idag, söndag, så har jag varit ute och gått med Felicia i all snö, så mysigt tycker jag! Vi fick sedan för oss att dra till ishallen och kolla hockey, där vi även mötte ett par killkompisar.

Nu däckar jag i soffan då sömn inte prioriterades så värst mycket inatt. Hörde även pappa från köket sa att han är påväg att fixa fruktsallad, vilket passar perfekt till ett par avsnitt av Suits som jag tänker kolla på nu. Jag har haft en väldigt bra helg, men det ska bli skönt att få komma tillbaka till jobbet!

Kram

Vi inledde dag två med amerikanska pannkakor på ett typiskt amerikanskt frukosthak. De var fantastiskt goda! Vi delade på en tallrik med chocolate chip och en med blåbär.

Efter frukosten gick vi genom Times Square bort mot Herald Square och Macy's. Vi strosade runt i varuhuset, kollade på julskyltningar och spenderade sedan lååång tid på ett av New York's största VS. En hel del shopping med andra ord!

Vi lyckades sedan bli hungriga igen och köpte take-away-mat och satte oss i Bryant Park där det även fanns en stor julmarknad vi kikade runt lite på.

Sedan hade vi bokat biljetter för att åka upp i Rockefeller Center. Innan vi åkte upp passade vi på att titta på alla som åkte skridskor vid Rockefeller tree och köpte varsin varm choklad på Starbucks. Väl uppe kollade vi ut över hela Manhattan, vilket är superhäftigt, speciellt när det mörknar.

Den här kvällen käkade vi sushi på hotellet med utsikt över 8th avenue.

Kram

Normalt sätt så gillar faktiskt inte jag tisdagar, vet inte varför, men idag har jag haft en bra dag! Jobbet gick fort, vi har mestadels städat vilket jag faktiskt kan tycka är rätt kul, speciellt med lite musik och Sofie som sällskap.

Jag har även som alla andra tagit mig till gymmet idag och där var jag inte ensam. Men för min del är det inte endast ett nyårslöfte som fått mig att börja träna. Jag har haft andra både vettiga och tråkiga anledningar, men nu är jag äntligen igång. Jag har en lång väg tillbaka men från & med nu kan det endast bli bättre! När jag kom hem från gymmet möttes jag dessutom av färdiglagad mat & att hela familjen var samlad.

Imorgon väntas sista jobbdagen innan jag faktiskt går på långhelg, vilket jag heller inte klagar på. Vad jag ska hitta på då får ni reda på senare.

Nu; en film & en kopp te!

Kram

Första dagen var nog den absolut bästa faktiskt. Vi vaknade upp till sol och 18 grader, med utsikt över 8th avenue och ett tutande av alla taxibilar. Väl påklädda gick vi mot Central Park där vi köpte frukost i en foodtruck, satte oss på ett berg och njööööt. Alltså wow, känslan vi hade då, har vi försökt sätta ord på många gånger. Kolla bara utsikten!

Efter denna frukost traskade vi genom parken, med varsin kaffe i handen och hamnade till slut vid den kända fontänen som tack vare alla rom-kom-filmer är mycket känd. Även här kikade vi kring Boat House och lyssnade på julmusiken som en syskonskara stod och sjöng. Vi hamnade även på Upper East Side där vi var inne och tittade på The Met, innan vi tog en taxi ned till...

... ground zero. Minnesplatsen är så otroligt fint byggd. Jag började även undra vem som satte rosor i de bortgångnas namn och fick reda på att de sätts där vid deras födelsedagar, som en hyllning.

Efter att ha ätit en crep och gått genom Little Italy och Chinatown, passade vi även på när vi ändå var i de områdena att gå halvvägs över Brooklyn Bridge. Vilket är riktigt häftigt faktiskt! Men ensam är man inte, haha.

Då vi i princip gått två mil denna dag var vi helt slut när vi kom tillbaka till hotellet. Det blev därför en middag nära hotellet innan vi slocknade.