Äntligen helg! Så skönt. Vaknade upp utvilad och pigg, så himla skönt. Jag kommer berätta mer ordentligt om min helg när den är över, då jag idag har späckat schema. Men nu måste jag börja fixa mig!

Kram

Ännu en helg lider mot sitt slut. Tittar tillbaka på bilder från vår balfest! Vilken kväll. Men iallafall, i fredags var jag en sväng på stan med mamma. Vi shoppade lite och myste runt. På kvällen käkade jag ihop med Felicia och kvällen ägnade vi åt att snacka skit och äta onyttigheter haha, det vi är bäst på.

Igår följde hon även med mig till mitt gym där vi körde ett hårt pass och sedan relaxade ihop. Även lunch åt vi ihop! Framåt eftermiddagen åkte jag till Sabinas mammas 50årsfest där jag skulle hjälpa till lite. Superkul!

Idag har jag tagit sovmorgon och sitter fortfarande i morgonrock och kollar serier. Såååå skönt. Funderar på att ta mig en sväng till gymmet sen! Annars ska jag bara ta det lugnt idag och ladda upp inför en ny vecka.

Kram

Här var längtan efter studentveckan vi sett fram emot i tre år äntligen över. Bjuder på lite blandade bilder från vår studentvecka.

Kram

Ännu en vecka har sprungit förbi. Jobb, träning och serier sammanfattar kort min vecka. Det har varit en bra vecka.

Idag efter jobbet sprang jag en sväng utomhus (första löpningen utomhus för i år, skönt!) innan Frida kom förbi med varsin semla till oss. Det är ju så gott! Kaffe, semla och bra sällskap var precis vad jag behövde innan jag går på helg imorgon.

Har längtat efter helg denna vecka, välförtjänt.

Kram

Min lördag började bra & slutade bättre. Jag tog både sovmorgon och vilodag från gymmet. Åt en god och lång frukost, kollade på lite för många avsnitt av nya favoritserien suits & drack ett par koppar kaffe. Älskar såna morgnar, inte mycket som slår det faktiskt.

Efter att brorsan lagat carbonara till lunch och jag bakat en sjukt god kladdkaka, plockade jag upp Sabina och Frida för lite fotbollstittande. Förutom att kolla fotbollen hann vi med en hel del catch-up, vilket alltid är lika uppskattat med dem två.

I söndags vaknade jag upp och tog mig relativt tidigt till gymmet och körde ett riktigt jobbigt pass! Man har ju inte speciellt mycket energi när man tränar på morgonen enligt mig, men det är ju så skönt efteråt.

Tog mig sedan ut för att få ta vara på solen ihop med Felicia! Vi belönade oss sedan med lite kladdkaka och skitsnack.

Kvällen tillbringade jag hemma med familjen.

Kram

Dag fem bestämde vi oss för att ta det lugnt, njuta av sista hela dagen. Vi köpte med oss frukost från en food-truck som vi tog med oss till Central Park. Vi satte oss på ett berg i solen, åt frukost och klagade inte alls på utsikten.

Vi strosade sedan i parken, på fifth avenue och även bort mot Bryant Park, där vi käkade New York cheescake och tittade på den fina julmarknaden. Vi käkade sedan lite ytterligare food-truck-mat från ett halal-stånd som vi åt bland alla höghus.

Edter att ha besökt Tiffany's, kikat på Trumps dåvarande bostad och shoppat lite ytterligare (bland annat på världens finaste inredningsbutik; Anthropologie) kände vi oss nöjda för dagen och drog oss tillbaka till hotellet. Vi packade lite, fixade oss, åt på en krog i närheten av hotellet för att sedan gå på Phantom of the Opera på Broadway! Det var väldigt häftigt på alla sätt och vis, förutom att jag lyckades dra på mig en matförgiftning i slutet av kvällen.

Sammanfattat; en fantastisk resa med en fantastisk tjej.

Kram

Efter en hektisk vecka var det väldigt skönt att få komma hem och veta att man nästa dag hade sovmorgon. Hemma möttes jag av fredagsfika! Middag åt jag ihop med Felicia. Vi mötte sedan lite grabbkompisar, kollade på fotbollsturnering och hängde lite. Lugn & skön fredagskväll! Precis vad jag behövde.

Kram

Även denna dag bjöds det på sol. Vi åt en stor & sjuuukt god frukost vid Columbus circle. Vi köpte sedan varsin kaffe och strosade runt i Central Park, vilket är väldigt mysigt när det är sol.

Vi valde sedan att gå ut i det hörnet som korsar fifth avenue där vi var inne på Plaza hotel, shoppade ännu mer haha och åt jordgubbar från Godiva. Här hade vi det verkligen så nice!

På kvällen bestämde vi oss för att gå ut och äta på en restaurang/klubb. Men när vi såg att medelåldern låg på minst tjugo år äldre än oss själva tog vi ett annat ställe som passade oss bättre. Åt otroligt god italiensk mat!

Kram

Vår tredje dag innebar inget mindre än shopping, i hela elva timmar i streck, haha. Helt sjukt när man säger det högt. Men i alla fall så åt vi en god & oväntat stor frukost på ännu ett mysigt frukostcafé som hette Junior's. Vi tog sedan en buss till New Jersey och ett varuhus som hette något i stil med "the Mills at Jersey Gardens", vilket var kanon! Aldrig varit med om så mycket bra shopping. Ett kort stopp för kaffe och lunch på stående fot var det enda vi hann med, förutom att springa runt i butikerna. Stort, stort tips om ni vill shoppa!

Väl hemma var vi helt utmattande, haha. Vi slängde upp alla påsar på sängen och gick nöjda igenom dagens inköp, innan vi gick till ett TGIF på Time's Square för att käka Ribs till kvällsmat. Vilken dag.