Precis kommit hem och har hunnit tvätta bort sminket, borsta tänderna och ringa upp killen. Har vart inne runt om i London hela kvällen, inte av en speciell anledning direkt men mest bara för att vi kan helt enkelt.. Minst sagt en superbra kväll men känns ju mindre bra att idag var sista gången jag spenderade min fredagskväll på Oxford Street. (För nu i alla fall ;)

Om exakt 1 vecka från och med nu så är jag ju faktiskt hemma. eller har vart i nån timme. Sjukt att tänka så... Min sista fredag i min älskade stad är nu slut. Men sista helgen har ju faktiskt baaaara börjat!! Imorgon blir det sista shoppingen i London med Ella, Nathalie och Lova, och sedan Winter Wonderland för mig och Lova då vi aldrig hann med det förra helgen. Så det ser jag fram emot såå mycket!!

Inte långt kvar nu... 6 dagar och sen är jag hemma. Kan inte bestämma mig om jag vill att tiden ska gå långsamt eller fort?? Vi hörs imorgon, kram xx

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

När jag får en komplimang, fråga eller liknande kring något gällande min träning och mina resultat handlar det typ till 80% om mina ben. Jag började som sagt träna under sommaren år 2015 och träningen gav resultat lite ovanligt fort på mig och min kropp reagerade väldigt bra, väldigt snabbt. Hela min kropp utvecklades men allra mest mina ben. Varför? För det var den delen av min kropp jag tränade mest. Simpelt. Eller?

Eftersom jag får så många frågor om hur jag tränar/tränat mina benmuskler så tänkte jag nu ge er mina topp 3 tips till hur jag jobbat mig till där jag är idag. Hoppas ni uppskattar detta!!
____________________________________________________________________________________________________________________

1. Var inte rädd för att lägga på vikt, men var inte rädd för att minska på vikten heller. Detta är mitt absolut bästa tips som enligt mig är helt avgörande när det handlar om att bygga ben. Det många gör är att de antingen kör jättejätte tunga vikter och kör halvbra repetitioner, för de har hört att "det är så man bygger snygga, stora muskler". Många gör även så att de får i tekniken med låga vikter (vilket är skitbra såklart, i början..) men sen stannar där och inte vågar utmana sig själv och öka nått kilo.

Det effektivaste sättet, som kommer ge dig en komplett träning, är en blandning av tunga vikter med få ordentliga repetitioner och lätta vikter i koncentrerade "små"-övningar med många repitioner. Denna kombon kommer ge dig den helheten i träningen du är ute efter och bygga de benmuskler du vill ha.

2. Variera dina övningar, antal sets och repetitioner. Om du i ett års tid kör; vanliga knäböj, kickbacks och marklyft, 4 sets och 12 repitioner på varje övning, tror du då att du kommer bygga muskler? Ja självklart kommer du de, men kommer du maximera din träning på det sättet? Inte direkt. Det viktiga är att inte fastna, inte gå efter ett schema för lång tid. Det är när musklerna får en chock som de jobbar som allra mest, och de får de när du varierar dina övningar, dina antal sets och repetitioner. Så testa istället att köra breda knäböj, smala knäböj, enbens-knäböj, knäböj med 40kg stång, knäböj med 5kg hantel, VAD SOM HELST, bara du varierar!! och jag kan looova att du kommer märka skillnad på både träningsvärken och muskeluppbyggnaden inom kort.

3. Ät. Om den översta punkten inte hade vart mitt absolut bästa tips så är det detta, alltså att äta. Nu menar jag inte vad som helst eller hur mycket/lite som helst, jag menar att du ska inte vara rädd för att äta mat. Jag hör/ser alldeles för ofta så himla många som tränar stenhårt och är så jäkla duktiga som inte äter tillräckligt. Det fungerar inte så. Mat och träning går hand i hand, de hänger ihop. Detta gäller speciellt benträning, för benmuskulaturen är den största du har på din kropp, det vill säga att när du tränar dessa stora muskler så kommer du även att förbränna väldigt mycket, du kommer göra av med mycket mer energi = du behöver alltså fylla på med energi, med protein. Gör du inte det kommer du istället att bryta ner musklerna, du kommer inte bygga muskler om du tror de. Musker är mycket mat och hård träning.
____________________________________________________________________________________________________________________
Det var alla tips för idag, men jag har hur många fler tips som helst!! vill ni läsa mer? Let me know. Kram xx

Likes

Comments

För er som inte följt mig på instagram (@stinabondeson) sedan innan jag skapade denna bloggen, vet nog inte att jag är ambassadör för gymstar.se. Gymstar är alltså ett företag med både en hemsida som jag länkar här, och även en fysisk butik i Lund. De säljer allt inom tränings och fitness branchen, t.ex bars, kosttillskott, träningskläder osv från massa kända märken, till väldigt bra priser! Jag älskar denna webshop, inte bara för att jag nu är ambassadör för dem utan jag tycker faktiskt om detta företag och dess utbud.

Jag vill dela med mig av min rabattkod som är Bondeson15 som ni kan ange i kassan för att få 15% rabatt på ert köp (!!). Så ska ni beställa beställa något från gymstar, vilket ni borde, så ange den koden så får ni det ännu lite billigare! (koden kan inte användas på redan rabatterade produkter)

Nedan ser ni nåågra av alla grymma December-deals de har just nu. Vill ni titta närmre på någon av produkterna kan ni bara klicka på bilden så kommer ni direkt till produkten!

Likes

Comments

Hej på er!! Precis kommit hem från en heldag i centrala London med Ella och Lova! Vi åkte in runt 12 och var framme en halvtimme där efter. Det är nog det lyxigaste av allt med att bo här, du är inne i centrala London på en halvtimme och de kostar typ 20kr?? Så jäkla underbart ändå.

Hur som helst så gick vi mest runt och bara njöt, köpte några toppar på Forever 21, alldeles för många trosor på Primark och käkade även middag på Spaghetti house. En jättemysig dag i denna älskade stad helt enkelt! Nu sitter jag hemma i sängen och gör inget speciellt direkt. Imorgon är planen att åka till Winter Woderland här i Hype Park. Det ska vara heelt fantastiskt har jag hört så de blir kul!! Vi hörs senare, puss xx

Likes

Comments


Idag har jag bott i London i exakt 100 dagar. Ganska sjukt ändå... 100 dagar är lääänge. Bara 14 dagar kvar sen åker vi hem från denna älskade älskade stad. Klippte ihop några få bilder ovan som summerar dessa 100 dagarna väldigt bra; mat, träning och vänner. Allt jag behöver <3 (+ Robin heh). Och sen blev det en liten flytt där i mitten någonstans också... bytade alltså värdfamilj och gick från den värsta av de alla till den absolut bästa. Den flytten är nog ändå det bästa som hänt under denna tiden. Mamma och pappa kom även och hälsade på mig under lovet, och jsg har aldrig mått så bra som jag gjorde den veckan..

14 ynka dagar återstår och imorgon börjar min näst sista helg här... Njut njut njut är de som gäller nu!! Sen är det hem och (på gott och ont) back to reality igen..

Likes

Comments