Det var ett tag sen som vanligt. Sedan sist har vi hunnit med ett stopp i Hoi An som var en positiv överraskning- fantastiskt fin stad, skön stämning och god mat!! Hoi An är även en skräddarstad så vi passade på att sy upp lite kläder dom andra två blev supernöjda men inte jag. Vi gick även en matlagningskurs i Hoi An där vi smakade på groda, rå bläckfisk, sniglar och lite annat smått och gott. Superkul att få prova på! Nu är vi på Puh Qouc och har äntligen lite strandhäng

Hejhejhej! Nu blir det gästblogg av Malla (äntligen ❤️). Vi har kommit fram till Ho Chi Minh City, och har spenderar en natt här. När vi kom med nattbussen och 15h senare från Sihanoukville var de bara köra igång och göra Ho Chi Minh. Vi började med att göra ett besök ut till Cu Chi tunnlarna, som är kända från Vietnamkriget. Det var riktigt häftigt att se, men jag och Stina ställde oss frågan varför vi aldrig riktigt läste om det under gymnasiet? (Den som vet kan hojta). I vilket fall, så spenderade vi hela eftermiddagen där ute. Vi alla har varit lite småsjuka de senaste dygnen, och Fellus har inte mått bra alls, så igår efter mycket om och men blev det ett besök till en sjukhusklinik som kunde göra lite tester för att se vad det var som spökade i kroppen. Lite dropp och lite starka mediciner senare kunde vi lämna och sova i en skön hostelsäng med täcke(!!!). Nu hopps vi att vi alla blir på bättringsvägen. Medan Fellus sov vidare imorse så åkte jag och Stina in till City och gick på Krigsmuseet från Vietnamkriget, inspirerande, spännande och ofattbart. Vi traskade vidare till det stora Postkontoret och ytterligare vidare till Ben Than Market. Kul var det med sightseeing i storsta'n. Nu befinner vi oss i Mui Ne. Där spenderar vi några nätter för sol, bad och sanddyner. Tack för mig, vi kanske ses igen! 🤘🏽

Hallå!!

Jag har blivit matförgiftad så jag får passa på att blogga. Vi har hunnit med mycket sen sist- vi tog nattbuss till Sihanoukville där vi spenderade två nätter och låg på stranden och tog det lugnt. Jag hann också med att fylla 20(!!! Grattis till mig) den 29e januari, samma dag tog vi färjan över till Koh Rong där vi är just nu. Här har vi också tagit det lugnt på stranden och bara varit, är inte jätte impad av den här ön. Idag hänger jag inne på rummet själv medan Fellus och Malla åkte till Long Beach som ska vara den fina stranden. Imorgon väntar nattbuss till Vietnam där vi antagligen stannar en månad innan det är dags att röra sig hemåt- det längtar vi inte till kan jag säga.

Nu ska jag sova vidare.
Hade, Stina 👋🏼

Hejsan! Sedan sist vi blogga har vi som tidigare nämnt varit till ett tempel som heter Angkor Wat. Dit åkte vi klockan 04.30 i går morse för att se soluppgången. Det var verkligen så maffigt och vackert. Vi strosade sedan omkring i det stora templet och därefter fortsatte vi vår guidning i Angkor-området. Totalt kollade vi kanske in 4-5 tempel men vi tröttnade väldigt fort på att vara kulturella och längtade efter sängen. Det ska även tilläggas att vi inte hade läst på något om detta så vi visste inte alls vad det var vi tittade på, haha. Stina den stackaren har gått och blivit sjuk så hon kämpade hela dagen igår med feber och förkylning. När vi väl kommit tillbaka till hostlet somnade vi allihopa som stockar. Igår kväll åt vi middag med två tjejer från Australien och en från Tyskland och efter de gick vi till nattmarknaden.

Just nu ligger jag och Malin på hostlets rooftop och solar samt tittar på alla fulla australiensare. Är nämligen Australia Day idag så det är fullt ös på hostlet. Ikväll klockan 7 går nattbussen till Sihanoukville!

Hejs 👋🏼, Felicia

Halloj.

Vi har ett långt dygn bakom oss med övernattning på Kuala Lumpurs flygplats och förseningar med flyg osv. Men nu är vi i vilket fall som helst plats på hostlet här i Siem Reap som ligger i Kambodja. Vi har nyss varit och handlat och ÄNTLIGEN hittade vi knäckebröd, ost och osötad färskt bröd. ALLTSÅ LIVET! Nu ligger jag och fryser och snorar för att vi har AC för första gången på typ 1 månad. Hatar AC, slutar alltid med att jag får feber. Nu ska vi duscha alla tre och sen ska vi bege oss mot matmarknaden och sedan boka nattbuss och sen blir det sängen för att imorgon ska vi upp tidigt för att åka till Angkor Wat!

Nu höll jag på att glömma det viktigaste- vi käkade donken i KL. Så jävla gott!

Hejs, Stina

Vi lever, trott eller ej.

Har återhämtat oss på Mook och här på Lipe i 4 dagar nu. Här är det supergos och vi har haft sol hela dagarna förutom igår- då hängde vi på ett café och käkade massor av gott, när det är dåligt väder äter vi alltså. Annars gör vi inte många knop, men Felicia har i alla fall börjat avsluta sitt dykcert här och blir nog klar imorgon. Woooho hon är så duktig och bra bränna från cyklop och våtdräkt har hon också fått. Malla och jag ligger mest på stranden och funderar på vad vi ska äta härnäst.

Idag har vi för övrigt sett tre kopior av människor från kholm, så sjukt. Lite hemskt men väldigt roligt också!

När vi var på Koh Mook fick sig Fellus en släng av matförgiftning... då bodde vi i en bungalow med toa utan spolfunktion så hela vårt rum luktade äcklig tomatsås hela natten. MUMS!!

Hejs, Stina!

Hejhej! Sedan sist har vi varit på Koh Phi Phi i fyra dagar. Det har varit fyra dagar som har innefattat en hel del. I torsdags tog vi oss en promenad till long beach som ligger 2 km från staden. Väl där så lapade vi sol och bara njöt av en fin strand och inte ett moln på himlen. I fredags så bestämde vi oss för att vi skulle testa på utelivet på ön. Här kan man köpa buckets för 30 kronor och då får man en drink i en hink på 1 liter. Bra för budgeten! Slutade dock med att vi tre drack upp fem sådana hinkar med extra starka drinkar. Man kunde nämligen få extra starka för 200 baht (50 svenska kronor). Resultatet av denna utekväll blev att vi skickade i oss dessa fem liter med alkohol på mindre än 2 timmar och sen missade vi all fest för vi hittade inte till bargatan... Inte nog med det så la både Stina och Malin en spya på gatan och sen spydde jag och Stina i kors på toan. Malin hade fullt upp med att hålla hår och ge oss nya påsar. Väl på lördagen sen var jag tokbakis och höll mig i skuggan hela förmiddagen och sen framåt åtta tiden var det bara att börja igen. Vi mötte upp Lina, Adam och Sandra på en livebar och sedan fortsatte kvällen i ungefär samma anda som kvällen innan.
I morse vid nio gick färjan till Koh Mook och nu har återhämtning från alkohol och fest i några dagar. Här råder lugnet och vi bor i en bungalow för 75 svenska kronor (Ska tilläggas att det är 10 meter till stranden). Det är verkligen lyx!!!

Hejs 👋🏼 / Felicia

Halloj! Vi vaknade vid 6 imorse av att Malla spydde, hon har varit här 4 dagar men redan hunnit bränna sönder sig och blivit sjuk. Kämpa!! Annars då, jo vi väntar just nu på transfern som ska ta oss till Phi Phi där vi ska vara några nätter. Har inga roliga bilder härifrån så det här blir bara ett tecken på att vi (Malla nästan) lever!

Hejs

Hej! I morse vaknade vi till sol vid klockan 8 men vi somnade om lika fort och vaknade igen klockan 11... Älskar sovmorgon! Det var välbehövligt efter att både Stina och jag varit vakna i över ett dygn. Vi hade i alla fall turen på vår sida när vi vaknade sen igen då solen sken även då. Det var bara att byta om och ge sig iväg till stranden för att lapa sol. Vi hoppades på att de dåliga vädret hade blåst bort under natten men på eftermiddagen öppnade sig himlen igen och det blev spöregn... Dock slutade det lika fort som det började så det är nog ett gott tecken. I morgon hoppas vi på sol så vi kan åka till Koh Phi Phi, Krabi är ju inte mycket att hänga i julgranen om man säger så.

Hejs 👋🏼/ Felicia

Godkväll! Tidigt i morse landade vi i Krabi, Thailand, efter två flyg från Filippinerna. Jag, Emma och Stina flög från Manila tillsammans till Bangkok och där skiljdes vi tyvärr åt. Emma fortsatte vidare till Kambodja med tåg och jag och Stina mötte upp Malin i Ao Nang på hennes hotell. Så roligt att träffas efter över en månad ifrån varandra och ännu roligare att nu få resa ihop. I vanlig ordning så regnar det ju på de nya ställena vi kommer på så Krabi bjöd på monsunregn hela dagen så vi fick fördriva tiden med massage och fotskrubb, vilket inte var så illa det heller men. Nu har vi precis kommit tillbaka från en sväng till diverse gatukök där vi tryckt i oss pannkakor, majs, kyckling och pad thai. I morgon håller vi tummarna för att lite regn har blåst bort över natten och att vi kan fortsätta enligt planerna på tisdag.