När bussen som skulle ta oss upp i byarna gick sönder passade jag på att ta några kort. Tycker om färgen på min nya T-shirt!

Många undrar säkert var jag befinner mig och vad jag gör, jag åker från ena stället till det andra utan att ens berätta att jag har kommit hem från Australien. Men det är här jag har spenderat den senaste veckan i alla fall, det vill säga på Mallorca. Det var nämligen så att min morbror fyllde 60 för några dagar så vi åkte till Mallis för att fira honom! När jag kom hem från Australien förra torsdagen så hade jag ungefär 1,5 dag hemma innan det var dags att flyga iväg igen. Men det var det värt! Dagarna på Mallorca var verkligen jättehärliga och behövliga, att umgås med släkten och familjen var både skönt och roligt.

Trots att jag har spenderat 4 månader i Australien och sett jättefin natur, så uppskattar jag Europa nu. Det var så himla fint på Mallis, och att flyga ner till ett varmt vårväder gjorde det ännu härligare! Kram på er och hoppas allt bara är bra!

Idag hade vi ingenting planerat här i Cairns. Det stod att det skulle regna och åska hela dagen på min väder app, men när vi gick ut genom dörren för att handla frukost var det strålande sol! Blev så himla glad! Vi gick därför till stadens härliga poolområde för att bada och sola några timmar. Därefter gick vi till ett svenskt café för att äta lunch, och då började regnet ösa ner... Men några timmars bra väder gjorde hela dagen bättre! Vi har haft en hel del regn den senaste tiden faktiskt... Att äta lite svensk mat var för övrigt väldigt gott!

Ser ni hur sjukt det är, jag har alltså gjort skydiving!! Förstår det nog knappt själv än. Att sitta i en litet flygplan för att sedan hoppa ut ur en liten lucka och falla fritt var nog det läskigaste men roligaste jag varit med om! Adrenalinet flödade garanterat mer än det tidigare gjort! Innan hade man även skrivit på en massa papper om att man förstår att man kan dö i sådana här aktiviter osv, men jag kände mig faktiskt inte alls orolig över att något farlig skulle hända. Det var bara så jäkla härligt och en så mäktig känsla, vill bara göra om det igen och igen!

Förutom att sandboarda så hann vi med en hel del annat på Fraser också. Första dagen besökte vi den fina sjön Lake Mckenzie. Vattnet där var jätterent och sanden vit, tyvärr lyste inte sjön lika turkost som den tydligen brukar göra eftersom det var väldigt molnigt, men fint var det i alla fall!

Vi hann även med att se något som jag tror var världens enda regnskog som växer i sand. Ganska häftigt att verkligen allt växer upp ur sanden på ön, jorden och rötterna är flera meter ner under sanden!

På kvällen hade vi BBQ i vårt camp och en massa dricklekar vilket var roligt! Morgonen därefter åkte vi till Champagne Pools. Svårt att förklara vad det var, men som små pooler som har skapats tack vare alla klippor och berg. Bättre att kolla in bilderna nedan!

Vi såg även några dingos under resan. Dinogs är väldigt farliga vildhundar som lever på ön. Det var därför väldigt viktigt att vi till exempel aldrig lämnade någon mat framme eller så, så att hundarna inte skulle lockas dit. Hörde faktiskt att det var en person som blev attackerat bara några dagar innan vi kom dit, läskigt!

Vi hann också med att gå till utsiktsplatsen Indian Heads. Vi fick klättra upp för några berg innan vi kom fram till ett stup. Där var det fin utsikt åt alla håll och i vattnet såg vi minihajar samt stingrockor!

Sista dagen åkte vi och kollade på ett gammalt skeppet som ligger på en av stränderna. Det har varit där enda sedan år 1935, ganska häftigt faktiskt!

Under alla dagar åkte vi runt i jeepar, 8 personer i varje bil. Tyvärr fick vi inte köra själva då man var tvungen att ha fyllt 21 år, hade verkligen varit roligt att testa på att köra i sanden, men kul hade vi ändå!

En av eftermiddagarna när vi var på Fraser Island förra veckan gick en promenad från vårt camp upp längs sanddynorna för att sandboarda. Det tog cirka en halvtimma och vi gick i stekande sol, men det var det helt klart värt! Att sandboarda var hur kul som helst och den fina miljön gjorde det ännu bättre, såg nästan ut som vi var i öknen! Här hängde vi ända fram tills solen gick ner och njöt av varandra minut.

I söndags eftermiddag anlände vi till Rainbow Beach. På måndagsmorgon vid 6 gick vi sedan upp för att åka till Fraser Island! Och där har vi varit fram tills idag. Vi har haft tre helt underbara dagar där, är verkligen så nöjd! Fraser Island är för er som inte vet världens största sand ö. Vi åkte runt i jeepar i sanden hela dagarna till massa olika häftiga platser. Vi hann bland annat med att bada i olika fina sjöar, sandboarda, tälta, kolla på fina utsikter, titta på ett gammalt skepp, bada i champagne pools och mycket mer. Ska försöka göra inlägg om de flesta aktiviter som vi gjorde!

Hej! Det var länge sedan jag skrev här nu och jag vet att jag ligger väldigt mycket efter i bloggandet, men nu ska jag försöka uppdatera lite grann iallafall! Jag har nämligen varit borta från från all form av täckning på mobilen i flera dagar, men mer om det i ett annat inlägg. Från torsdag till söndag förra veckan befann vi oss i Noosa. En väldigt liten stad med fin strand och natur! En av dagar gick vi längs kusten innan vi la oss trötta och varma på stranden, det var verkligen jättefint! Här ovan är i alla fall lite bilder från den promenaden!

Hej! Sedan klockan 10.30 imorse har vi varit framme i Brisbane. När vi kom fram hit var det ösregn men sedan blev lite bättre väder framåt eftermiddagen så vi spenderade faktiskt stora delar av dagen vid en pool/konstgjord strand inne i stan. Det var fint och härligt att få bada lite samt sova en stund. Dagen avslutades med en god middag som vi lagade här på hostellet. Hostellet vi bor på här är föresten superbra! Kommer nog sova mycket bättre inatt än vad jag har gjort de senaste nätterna i Surfers. Men vi stannar dock bara till imorgon, sen drar vi vidare till Noosa! Kram.

Två bilder ifrån när vi var ute på nattklubben Woody's i onsdags efter surfingen, vi var självklart ganska trötta men hade ändå en rolig kväll där! Innan vi gick ut hängde vi lite på Greyhound för gratis pizza och goon.