Hej på er!
Här kommer resten av mitt sommarlov i bilder!

Spenderade en dag med Destiny, vi två och Destinys mamma paddlade först kanot i Högbo och fikade på en ö och sen tältade jag och Destiny på deras trädgård :)

Jag har cyklat väldigt mycket och jag har tyckt att det har varit väldigt skönt! Man får lite tid för sig själv då man kan lyssna på musik eller en bok :)

Kusinerna kom och hälsade på och Adam fick låna min jeansjacka när vi åkte cab och jag tyckte han var så söt i den så jag var tvungen att ta lite kort på honom ;)

Livet efter dig! En superbra film som jag och Destiny gick på bio och kollade på, grät hur mycket som helst men den var så bra!

Har köpt en trenchcoat, nya Converse och nya gympaskor! Älskar de alla!

Mysig bryggtur med grannarna!

Köpte en kaktus och en vattenkanna för att jag är hemskt dålig på att vattna mina blommor!

Jag, mamma och Olivia åt på Pinchos för första gången med några vänner till oss och det var jättegott! Jag gillade minipizzan väldigt mycket och sötpotatis pommesen!

Efter vi ätit på Pinchos så var det Lars Winnerbäck i parken och han var bra förutom att ända låten jag egentligen kom för att lyssna på (kom änglar) var inte med :/

Vi har även åkt på en 24-timmars kryssning med våra kära grannar! Det var väldigt mysigt :)

Jag och mina tjejkompisar spenderade en dag tillsammans och det var mysigt och vi skrattade väldigt mycket!

Vi hälsade på några kompisar i Forsbacka och åt på en restaurang som heter Robin Hood, de hade väldigt god pizza, och som ni kommer se under detta blogginlägg så har jag ätit mycket pizza på detta sommarlov ;)

Jag har faktiskt jobbat denna sommar också, det var inte planerat men en kompis skulle resa bort så jag fick ta över hennes sommarjobb på Rättviks glass! Jag har lärt mig jättemycket och faktiskt fått min första lön! Perfekt för mig som sparar ihop till körkort :)

Mer pizza ;)

Vännerna som vi va på Pinchos med har köpt en stuga så vi var och hälsade på där vilket var väldigt mysigt. Jag fick även åka vattenskoter för första gången vilket var väldigt roligt!

Dessa gulliga cyklar fick man låna om man ville på stället vi åt pizza men vi skulle åka så vi hann inte :(

Jag har spelat minigolf två gånger denna sommar och det var kul och jag är faktiskt inte hemsk på det ;)

Middag på Akten och Fören med familjen, grannarna och Destiny, och ännu mer pizza för mig ;)

Det har inte blivit så många turer med bryggan för mig men en dag var det superfint väder ute och hela gatan åkte ut på bryggan! Vi badade, åt gott och hade det bra!

Billudden åkte vi till med grannarna. Vi badade, grillade, spelade fotboll och matade några änder ;)

Hittade denna fina regnkappa på hööks men hade inte råd att köpa den för att jag köpte denna blå väst som jag blev helt kär i och ett par fodrade ridbyxor!

Var på stadsfesten en dag med mina tjejkompisar och jag var smart nog att glömma min plånbok hemma men tack och lov för svisch då säger jag bara!

Vi skulle på sommarfest men det var ett överraskningsbröllop! Min faster gifte sig!

Vi ska vandra i fjällen i September och vi håller på och tränar och går in våra vandringskängor så vi har gått upp och ner i Hemlingbybacken och det är ganska jobbigt efter fem/sex rundor!

Tyckte min frukost såg häftig ut med ett hjärta i teet och allt så var tvungen att ta kort på den ;)

Jag har varit på de konserter jag har kunnat i parken så direkt efter jobbet åkte jag tåg till parken och tittade på Whitesnake!

Spenderade en myskväll med Destiny, vi gjorde sushi till middag och det var den godaste hemmagjorda sushin jag ätit!

Jobbade och hann bara se lite av Pride paraden men fick en flagga i alla fall :)
Som ni kanske har märkt så gillar jag sötpotatis pommes frites ;)

Jag bestämde mig för ett tag sen att jag skulle klippa av mitt hår. Jag har velat haft långt hår jättelänge men nu tröttnade jag på det och gick och klippte mig. Jag blev helt otroligt nöjd, det var precis vad jag behövde kände jag! Jag ser ut som min ålder nu iallafall ;)

Före

Efter

Igår var vi på Timbuktu i parken, det var sista dagen som parken hade öppet och vilken energi den mannen har alltså! Det är helt otroligt! Det var ett sånt ös och nog den bästa konserten denna sommar!

Det var även ljusfest här i Furuvik igår! Det är helt otroligt fint och är väldigt svårt att fånga på bild utan det är något man måste uppleva från Trösken! Alla tänder marschaller och ljus och så blir det lite fyrverkerier!

Det där var min sommar, nu har skolan börjat och hösten börjar komma sakta men säkert och jag är inte så sur över det ;) Hösten är väldigt mysigt även om det regnar mycket!

Hoppas ni har haft en bra sommar för det har jag!

Hej på er!
Vi var i Skåne i ca två veckor för att vi skulle på ett bröllop där och här kommer hela den resan i bilder ;)

Vi åkte till underbara Kivik, testade olika äppelmuster, åt äppelkaka och jag hittade även en hundras som jag vill ha i framtiden, en Shiba! Hur gullig som helst (det är en Shiba på bilden).

Så många fina hus! Ingen i familjen hade något emot att skaffa ett ställe nere i Skåne ;) Det finns även väldigt många vackra alléer!

Mysigt frukostätande på ett vandrarhem i Baskemölla!

Det blev en udda midsommar, ingen dans runt midsommarstång eller krans och ingen midsommarmat!

Som ni ser på bilden var vi vid Sveriges sydligaste udde :)

Bröllop var det på midsommardagen, väldigt vackert bröllop med god mat, det var kokhett ute men det var väldigt fint!

Ales stenar, ett ställe jag rekommenderar att ni åker till om ni befinner er i Skåne, ett väldigt fint ställe med häftiga stenar.

Vi besökte många stränder och jag skulle prompt ta av mig skorna vid varje strand för att känna sanden mellan tårna!

Vi försökte sola men det blåste väldigt mycket så vi blev helt dränkta i sand :S

Vi besökte ett superfint apotek som heter apotek Svanen!

Detta ställe hade sååå goda sallader, rekommenderar verkligen att ni äter här om ni nån gång är sugen på sallad!

Malmö besökte vi en dag och såg turning torso och fikade, jag såg även min skola fast i Malmö :P

En annan dag åkte vi och hälsade på ett par kompisar från Indien i Hälsingborg och det var väldigt trevligt, vi åt på ett ställe som heter Timjan och Tång om jag minns rätt, jag åt en väldigt god pizza där!

Det här var stället vi bodde på en hel vecka och det var helt underbart det var en hästgård vilket såklart gjorde mig lycklig och de som ägde huset var hur trevliga som helst!

En utav hästarna var en frieserhäst som heter Adelheid men kallas Della, och när jag såg henne så var det kärlek vid första ögonkastet! Hur vacker som helst! I slutet av inlägget kommer en video med filmer på henne och även videor som jag tog på betesutsläppet på ÄRK!

Denna underbara hund heter Emma och var så mysig och välkomnande och gillade att vara med när vi åt ut i fall att hon kanske skulle få smaka efteråt ;)

Vi besökte även två stycken slott och ett av de hade ett jättebra klätterträd så jag fick trotsa min höjdrädsla och klättra upp!

Sedan åkte vi till Göteborg till en av mammas bästa kompisar och bodde där två nätter innan vi åkte hem till Furuvik. De har åtta hundar vill jag bara tillägga, Siberian huskies! Hur söta som helst, blev kär i en hund som heter Inka!

De fick slicka av visparna efter grädden vispats, det gillade dem ;)
Vi gick även på promenad med några av dem!

Två linslusar ;)

Inka är till vänster och Pigge till höger.

Jag tycker det är så himla häftigt att Skåne har lila tåg!

Ja, där har ni hela Skåne resan i några bilder!
Hoppas ni har det bra!

Hej på er!

Måndag till onsdag denna vecka spenderade jag och Alma i Öregrund i hennes stuga. Det var supermysigt även fast jag var extremt förkyld!

Här kommer det bilder som vi tog från den lilla resan!

Det var verkligen supermysigt, vi spelade kort hur mycket som helst och lagade god mat och gick på många äventyr!

Hoppas ni har det bra!

Hej på er!

Nu tycker jag det börjar kännas som sommar och jag börjar äntligen förstå att jag faktiskt har sommarlov, underbart!

I sexårspresent fick vår kusin en dag med mig och Olivia där vi åker och badar på fjärran höjder och äter på church street saloon efteråt, och så då i lördags åkte vi och gjorde det med honom. Det var väldigt mysigt att få spendera tid tillsammans, han tyckte det var kul att få kasta ner jordnötsskalet på golvet men han ville helst inte äta själva jordnöten ;) Vi fick även låna cowboy hattar och på bilden nedan försöker vi fånga Adam på bild när han kastar lasso!

Pappa beställde äntligen våra nya mobiltelefoner (som jag och Olivia fick som födelsedagspresent) samma dag så då fick vi hem dem också vilket var ren lycka! Det är en Iphone 6s, rose gold med 128GB plats! Helt kär.

Gårdagen spenderades på golfbanan vilket var väldigt skönt. Perfekt väder att slå på lite bollar i! Golfsvingen var inte så dålig för att inte har spelat på ett tag.

Denna dag har jag hunnit med mycket, jag har övningskört, fickparkerat för första gången!, ätit supergod glass tillsammans med mamma och Olivia i stan, haft picknick med min kompis Alma i Boulognern och även gått på en skön promenad ner till Gävle strand, kommit hem och ätit grillat till middag!

​Hoppas ni också har det bra!

Hej på er!

"För du har tagit studenten, för du har tagit studenten, för du har tagit studenten, fyfan va du är bra!"

Grattis till Olivia som tagit studenten idag! Jag är så stolt att hon tagit sig igenom dessa tre år med alla ups and downs och gått ut med ett leende på läpparna!

​Vi hade tur med vädret, lite blåsigt men ändå sol och inget regn! Mottagningen här hemma blev lyckad, god mat, goda tårtor och fina presenter. Efter tårtan så for det iväg och åktes flak, hoppas hon har det roligt och njuter av sista stunderna av studenten!

Hej på er!

Idag var det en väldigt spännande dag, min första dressyrtävling! Jag har ridit i en dressyrspecial i ca ett år nu och det här var som ett prov för mig själv för att se hur mycket jag lärt mig. Det var väldigt roligt när vi var inne och tävlade men när vi var inne på framridningen så gick det verkligen kasst i galoppen men tack och lov sen när vi kom in på banan så släppte det och gick väldigt bra! Jag red LC:1 och kom på en delad tredje plats vilket var superkul för att vara min första dressyrtävling någonsin!

Fotobomb blev det nu men hade två fotografer med mig (mamma och Olivia) ;)

Jag var väldigt nöjd med både mig och Jimmy efter tävlingen och gick runt och log resten av dagen :)

Hoppas ni också haft en bra dag!

Hej på er!

Min långhelg började på sätt och vis förra onsdagen och höll på till söndag kväll. Det blev så för på onsdagen hade vi endast nationella prov i engelska på morgonen och fick sluta efter (9.50). Jag och två tjejer i min klass gick ner på stan då och kollade på kläder. Jag hittade en klänning som jag blev kär i men köpte den inte då. Efteråt gick vi tillbaka till skolan, åt lunch och sen åkte vi tre och ytterligare en tjej från min klass hem till mig. Vi hade en underbar dag med sol, promenad, dansparty och tacokväll.

Dagen efter spenderade jag med Olivia, jag drack en väldigt god smoothie till frukost, solen lyste, det var varmt ute och vi satt i bikini och solade. Lite senare bestämde vi oss för att ta tåget in till stan för att jag ville köpa klänningen som jag blivit kär i. Vi gick runt på stan i lite mer än tre timmar och vi shoppade båda lite grejer (jag köpte klänningen och även en bikiniöverdel). På kvällen tog vi även premiärdoppet i sjön!

På fredagen låg vi mest i solen hela dagen. På eftermiddagen åkte jag på ridning och jag fick en häst som heter Mimoosa, det gick faktiskt ovanligt bra att rida henne och vädret var helt perfekt, dock lite dammigt på ridbanan.

På lördagen badade vi och solade (såklart). Vi åt grillat till middag, och medan det fortfarande var lite glöd kvar så grillade vi även s'mores!

Söndagen spenderades för det mesta i skuggan för min del för att jag fått soleksem, men jag klagar inte för det var fortfarande väldigt varmt i skuggan. Jag och Olivia spelade även lite fotboll på kvällen.

​Hoppas ni hade en lika bra långhelg som jag!

Hej på er!

Sista april var väldigt mysig och som vanligt så samlades hela kvarteret vid majbrasan vid vattnet. Vi blev bjudna på potatissallad och revbensspjäll vilket var supergott!

Jag och Olivia gjorde även s'mores för första gången och det blev också väldigt gott!

Julgranen fick även slängas på kasen och jag var tvungen att ta kort på den för att den såg så häftig ut alldeles orange och lysande!

​Hoppas ni hade en bra Valborg för det hade jag!

Hej på er!

Nu på kvällen blev jag sugen på att åka skateboard så då frågade jag Olivia om hon ville hänga med och det ville hon så vi stack ut på en tur ner till havet med våra skateboards. Här kommer några bilder som Olivia tog på mig;

Det dryga var när vi var på väg hem och jag ramlade med mobilen i handen och skärmen spräckte ;S inte så kul liksom men men sånt är livet.

Ha det bra!

Hej på er!

Igår fyllde vår kära granne Micke år så då på kvällen gick vi över till grannarna och firade honom och blev även bjudna på middag som var jättegod!

Idag så åkte jag penny board och då passade jag på och stanna och hälsa på dessa två underbart söta hästar (den lilla heter Prescott och den lite större heter Leo).

Det var verkligen perfekt väder att åka skateboard i!

​Underbart väder är det och man får hoppas att det håller i sig så att man klarar sig igenom nästa vecka också!