Sista dagarna på Bali. Slänger in lite bilder från mitt nya hotell GOLDEN tulip i seminyak som är väldigt bra och har pool/resturang på taket med utsikt över W och havet.

Började dagen med frukost med tjejerna på coola nalubowls som är väldigt känner nyttigt organiskt ställe. Det är väldigt poppis här på Bali. Man ska äta organiskt, surfa, gå på yoga osv

Sen tog jag en låååång promenad i vaknat på stranden. Vågorna va skyhöga så det var knappt nån strand kvar bara vatten. När jag kom till W va mina shorts helt blöta

Låg i poolen och läste typ hela dagen. Åt en jätte god pizza där också.

Sen tog jag en taxi till staden kuta där jag gick på shoppingcenter och kollade och åt sushi.

Sen promenerade jag massa till jag nästan var halvvägs hem. Gillade inte alls kuta. Det var för turistigt och ibland här är indoneserna väldigt på och drar typ i en för att sälja saker men där var det 100 gånger värre

Hejhej
Är så trött så orkar inte skriva så mkt.
Men tog båten tillbax till Bali imorse. Sen mötte jag upp tjejerna och spenderade eftermiddagen och kvällen med dem.

Hej
Idag är det min sista dag på gili. Bestämde mig att åka tillbax till Bali imorgon. Gillar verkligen denna ö speciellt denna sidan jag bor på nu. Men ska ändå bli skönt att åka tillbax till seminyak.

Idag har vart en lugn med riktigt skön dag. Låg i vår pool på förmiddagen sedan tog jag en promenad till le pirate som är det bästa hotellet här. Det var jätte coolt och jag åt en sååå god lunch och badade i deras pool. Läste en halv bok oxå. Sen promenerade jag tillbax. Tog kanske 15 min att gå. Sen låg jag i vår pool igen och läste och drack iskaffe.

Nu ska jag snart på bio igen. Tänkte beställa middag där också.

Hejssvejs

Idag har det varit en mycket bra dag. Företog idag charmen med gili trawangan.

Hyrde en cykel och cyklade ner till huvudgatan där jag först käkade lunch. Där hittade jag ändringen sköllpadds observatoriet. De tar hand om sköllpadsäggen och försvarar sköldpaddorna där tills de är gamla nog att släppas ut i havet.
Sen hittade jag ett ställe och beställde en dricka. Alltså på stranden. På hela dtranden finns massa solstolar somnman bara lägger sig på. Men alla tillhör olika restauranger så man kan beställa om man vill. Sen satte jag på mig mitt cyklop och började snorkla. Bara efter cirka 5 min i vattnet ropade en kille nära mig att det var en skölpadda där!!!! Så jag simmade dit och så simmade vi efter sköldpaddan. Det va sååå häftigt och jag fick allt på film tack vare mitt vattentäta mobilskal!!!

Sen cyklade jag tillbaka och hoppade direkt ner i poolen. Där låg jag två timmar på en kudde o flöt runt i poolen. Sååå skönt.

Sen gick jag och kollade på solnedgången som typ var det finaste jag sett i mitt liv. Sen blev det middag som var amazing.

Sen var det bio här på stranden där jag bor. Kollade på James Bond spectre.

Nu har jag bytt hotell känns skönt för tvides inte helt 100 på det andra. Detta ligger på helt andra sidan ön. Här är det mkt lugnare. Ska hyra cykel igen och åka och bada lite och snorkla igen

Fick åka häst i vagn hit usch IT was a bumpy ride haha

Hejhejhej detta skulle publiceras igårkvöll men hade inget internet

Nu är jag hemma igen alltså på hotellet

När jag kom hem från cykelturen så somnade jag efter ett dopp i poolen. Man går lixom förbi poolen påväg til rummet så det blir så att jag bara hoppar i.
Det gick enklare att cykla än bad jag trodde. Tig kanske totalt ca 45 min att cykla runt hela ön. Vissa delar fick man leda cykeln för det var strand bara.

Imorgon byter jag hotell till den mycket lugnare delen. Men tror ändå jag ska åka tidigare från gili för trivs inte lika bra på denna ö än i seminyak. Så får se hur jag gör.

Gick förbi och klappade lite hästar. Skulle egentligen vilja rida här men hittade ingen i stallet att från (så typiskt Bali) och så vet jag inte hur bra hästarna mår. Vill inte stötta det om hästarna inte har det bra.

Köpte kill och tjej godis... Tyckte det var konstigt att de var tvugna att göra en rosa till tjejer osv. Jaja.

Hörs!

Hej! Idag fyller jag år.
Åt pannkakor till frukost, här var det ingen buffé utan a la carte.
Sen blev det ett dopp i poolen.

Sen hyrde jag en cykel och packade min nya ryggsäck med mitt cyklop som jag köpte igår. Alla här hyr cyklop men jag ville köpa ett eget man vet ju inte vem som haft det i munnen innan.

Sen började jag cykla mot norra delen av ön där jag stannade för lite snorkling. Han som jag pratade med hade nyss sett en skölpadds men jag såg bara lite fiskar.

Fortsatte sen cykla och nu är jag på andra sidan ön av där jag bor och äter lunch.

Ska fortsätta cykla vidare så får jag se vad jag hittar på sen. Ikvöll ska jag nog på utomhusbio på stranden. Men vill också hitta ett skölpaddsobservatorium, måste ha cyklat förbi det...

Fick mitt rum som är en bungalow typ eller ett rum men man går lixom in som i en bungalow från terrassen lixom.

Gillade rummet jätte mycket och fint utomhus badrum. Hoppas det inte är några kryp där ikväll.

Badade i poolen och låg vid stranden en stund. Servicen där va sådär faktiskt. Fick fråga om handduk på stranden och hittade ingen att fråga om det vid poolen...

Men i poolen har de en bar så man sitter i vattnet vid en bardisk. Där beställde jag en milkshake som kostade 20kr haha.

Sen var jag så trött har sovit väldigt lite senaste 2 nätterna så jag gick till rummet och sov två timmar och jag är fordrande trött.

Gick lite på "stan" och här finns massa fina affärer med. Men man var tvungen att ta av sig sina flipflop innan man gick in i varje affär men jag hade ju såklart mina nya Nike sneakers på mig så orkade inte gå in nånstans.

Nu sitter jag och äter middag vid stranden, eller jag allt är ju på stranden här.

Internatet hittills har inte varit toppen så hoppas detta inlägg publiceras.

Ni som firar pesach ikvöll får ha så kul! Pusspuss

Äntligen!!

Va en ganska jobbig resa hit. Fick sitta o vänta i lobbyn 40 minuter sen åkte jag bil med massa andra men satte mig längst fram tack o lov. Resan tog ca 1,5 timme till hamnen. Där var det jätte oorganiserat och jag tyckte inte alls om det. Alla hade backpackryggsäckar förutom jag och så. Och jag fattade inte var båten gick ifrån.

Själva båtresan gick bra. Tog 1,5 timme.
När vi skulle gå av båten parkerade den på stranden så man fick klättra ner i en stege o jag höll i min nya 4000kr väska me dator i Hahaha ni skulle sett mig man gick lixom av i vattnet...

Sen gick jag ca 700 meter till mitt hotell för det är så synd om hästarna. Så va genomsvettig och då va inte mitt rum klart. Och jag hade inte ätit nått ju. Men sitter och äter lunch nu i väntan på rummet.

Paradis ö!! Gillar det redan trots resan hit haha