Hej på er! Har haft en jätte härlig dag, i morse gick jag upp och tog på mig för att gå till affären och köpa frukost, när jag kom hem gjorde jag baguetter i ugnen, slängde ihop lite tonfiskröra och andra go'a pålägg, satte på kaffe till pojken och te till mig. Efter frukosten satt vi på balkongen i en timma och smuttade på te och kaffe och pratade om allt möjligt. Vid 1 gick vi ut på en promenad, vi gick en bit bort från där vi bor och fick syn på massa mysiga platser som vi inte trodde fanns här, massa små mysiga gågator med second hand butiker, museér, bäckar, forsar, andra små butiker m.m. det var super mysigt verkligen. I närheten av oss finns det nästan inget öppet på söndagar, typ fik och sånt även om vi inte bor på landet. Men vi lyckades hitta ett litet café som låg brecis ovanför en fors så då vet man vart man ska promenera om man veeerkligen är sugen på en söndagsfika ute. Vi var ute i lite över två timmar, dum som jag var så tog jag vinterjackan ( ! ) på mig idag när det var så fint väder men det är nästan bättre att vara lite för varm å kunna ta av sig än å frysa å vilja gå hem med en gång, trodde inte det skulle bli så varmt som det blev, hade termoleggings under mina träningsbyxor också så det blev en aning varmt haha

När vi kom hem hoppade jag in i duschen sen gjorde jag mig iordning och åkte iväg med pappa till Jula i sisjön och köpte min cykel!! Har velat ha en cykel jätte länge, det är så härligt att bara kunna ta cykeln och cykla en sväng om det är härligt väder eller att jag nu till sommaren kan cykla och bada om min pojk jobbar tillexempel. Köpte en liten cykelkorg också, det måste man ju ha om man har en damcykel nu 😄 Kollade faktiskt på samma cykel förra året men det blev aldrig att jag köpte den, men nu så! Vi har inte monterat ihop den ännu så jag kan inte provcykla den imorgon innan jobbet så det får bli en annan dag. Imorgon börjar jag 17.00 så jag har hela dagen på mig att ha det härligt, ska ju vara jätte fint väder imorgn. Får se om jag åker till torget en stund eller kanske om jag tar en promenad bort till affärerna vid centrum. Nu ska jag dricka mitt te innan det kallnar och kika på lite utemöbler. Kram på er sålänge

godmorgon… idag är jag jätte trött. Börjar jobba klockan sju och funderar seriöst på att ta en taxi för att jag inte orkar ta mig till jobbet på egen hand idag, behöver ju gå en ganska lång bit från bussen för å komma till jobbet 😒

Just nu sitter och dricker en kopp te och ska gå in och göra mig iordning. Idag slutar jag klockan fyra och direkt efter jobbet så ska jag hem och fixa iordning mig lite sen ska vi ut och äta med killens familj. Nu måste jag lägga på ett kol hörs kram!

Godmorgon på er….om man nu kan säga det när klockan i skrivande stund är 11.31.

Idag gick jag upp vid halv tio, har kikat nellys rea och betalat lite räkningar. Det blev en väldigt sen frukost idag, sitter och äter nu, men jag börjar jobbet 16.15 så tänkte att jag äter lite senare idag så jag kan hålla mig hyffsat mätt till lunchen. Jag jobbar ända fram till lördag nu .. har jobbat sen förra torsdagen så det blir nio dagar totalt.. sen är jag bara ledig en dag och sen jobbar jag fem dagar…

Ska fortsätta äta upp min frukost nu, gjorde omelett med bacon och så har jag avocado till. Hörs om en stund, Kram

Godmorgon ♡ vi har precis ätit frukost nu och nu ligger jag i soffan och skriver lite. Igår köpte jag lite rosor , små tyghjärtan och lite sånt för att ha lite för tidigt alla hjärtans dag mys igår kväll när min sambo kom hem ifrån jobbet men så kom jag på att jag gömmer blommorna och det jag köpte så går jag istället upp på morgonen och gör en liten frukost så så fick det bli. Så imorse fick han rosorna och det istället :) Vi ska gå ut och äta någon dag framöver men det gör vi n8g om någon vecka när lönen kommit och när båda är lediga. Sebbe ska snart åka till jobbet och idag börjar jag inte förän kvart i tre 👍 hör av mig om en stund. krama om era när och kära

Hej på er, hoppas ni mår bra. Med mig är det fint, sitter på tåget på väg hem till Göteborg och är snart framme. Gårdagen och denna dagen i Stockholm har varit bra. Vi har inte gjort något jätte speciellt,  min lillasyster skulle ju kolla på Marcus och Martinus I globen med sin kompis så under tiden de va där så satte jag och mamma oss på en bar brev globen och väntade på att konserten skulle va slut. Sen tog vi bara taxi tillbaka till hotellet och gick och la mig typ vid tolv, var rätt trött igår faktiskt.

Idag gick jag upp halv nio, tog en dusch och sen gick vi ner och åt frukost.. man kan verkligen äta hur mycket frukost som helst när man bor på hotell haha. Man gör aldrig en sån mega stor å go frukost hemma så man passar liksom på att vräka i sig när man väl bor på hotell haha. Efter frukosten gick vi upp till rummet och gjorde oss iordning sen tog vi en runda på stan i ungefär en och en halv timma, sen traskade vi mot centralen och åt en hamburgare och tog en fika på Starbucks under tiden vi väntade på tåget. Nu ska jag börja packa ihop aaallltt godis jag har haft på tåget haha för snart är vi framme så kommer min pojk och hämtar upp mig. hörs sedan

såhär nära bodde vi centralen. Så skönt!

Godmorgon på er! I skrivande stund är klockan nu 08.56 och jag sitter på tåget mot Stockholm med min mamma, lillasyster och hennes kompis. Lilltjejerna ska på Marcus och Martinus i globen ikväll så under tiden går väll jag och mamma och tar något gott att äta och några glas tills de är färdiga.

Vi åkte från Göteborg 8.25 så har några timmar kvar på tåget.. ska fortsätta äta min frukost nu så hörs vi sedan. puss o kram

Godmorgon, och hej igen! efter sisådär några månader...

Jag skäms, jag är så kass men det har inte funnits varken tid ork eller inspiration i min vardag till att slänga upp ett inlägg här på bloggen men jag ska faktiskt försöka ta tag i det igen..På riktigt. Det var ju ett tag sen vilket också innebär att ni inte vet vart vi befinner oss just nu i renoveringen av lägenheten. (Ni nya läsare kan se renoveringsbilder i äldre inlägg, se flik renovering) .. Saken är den att vi i stort sett är klara! Det som är kvar är golvlister, foder i dörröppningar där vi inte ska ha dörr, dörrfoder och kakel i köket sen är vi finito! Förutom iredning och allt sånt då, sånt tar ju tid att bygga upp och få det precis så som man vill ha det, men renoveringsmässigt så är det det som är kvar att göra. Om man bortser från badrummet då.. vi har inte riktigt bestämt om vi ska göra om det eller inte, det är inte det minsta fint idag men vi vet inte om det är värt det .Vi ska prata lite med mäklaren som ska omvärdera lägenheten när vi gjort färdigt småpillet så får vi se vad hon säger. Antigen så kör vi en liten makeover i badrummet eller så slänger vi ut hela skiten och kaklar och allt sånt, vi får se 😃

Jag ska försöka ansluta min telefon till dropbox igen så bilderna kommer in på datorn direkt igen så att det blir smidigt för mig att publicera bilder till inläggen. Och jag lovar att ni ska få se en uppdatering av bilder på lägenheten snaaaart! Måste bara få hem våra köksstolar, sen ska ni få se på grejer. Hundra år senare så beställde vi våra köksstolar.. Tror vi beställde dem för 4 dagar sen, vi har haft ett köksbord nu i typ 3 månader men inga stolar hehe, men vi har velat lite fram och tillbaka med stolar så det är därför..men nu har vi äntligen bestämt oss. Slänger in en bild nedan 👇👇

Håller på och tvättar nere i tvättstugan just nu så ska snart springa ner igen, började tvätta kl 7 i morse.. Hör av mig sedan

Här är dem, stolarna! Visst är de snygga? Jag är såå nöjd, ville verkligen ha full stoppade stolar ända sen vi flyttade in. Så det är så roligt när man köper det man velat ha! Vad tycks?

åt en brakfrukost och storstädade på morgonen

köpte mig en ny odd molly blus på rean och gick och köpte en till dagen efter

var på liseberg i tolv timmar med gurkan och två vänner, började regna när vi satte oss på spökbaren, mys

Påbörjade målningen i lillarummet och idag blev det färidgt :) köpte rosor till balkongen men de började hänga med en gång de kom hem till oss, nu har jag vattnat och vattnat så nu mår dom bra igen :)

I måndags var vi på gekås och köpte på oss massa saker. Köpte bland annat dessa lyktorna som fick stå i sovrumsfönstret. Köpte även på mig tre buketter med olika blommor på dimoda för 29:- buketten, kap!

Köpte även denna fårpläden till sovrummet, nu börjar det komma i ordning i nästan hela lägenheten, känns så skönt!

Nu har jag även vart iväg och köpt trall till balkongen, nya handtag till badrumsdörren, färg och ett till paket med golv för det saknades några bitar till lillarummet. Så idag har jag tagit bort mattan som låg på balkongen och sopat, damsugit, tvättat av och putsat alla fönster på balkongen så imorgon är det helt färdgit för att börja lägga trall. Blir vi färdiga i tid imorgon så ska vi åka iväg med en gång och köpa nya utemöbler som jag hittat, det kommer bli så bra! Jippie

Nu sitter vi i soffan och kollar på matchen mellan tyskland och frankrike. Heja frankrike! 1-0 står det just nu. Imorgon kommer kära Rebecka på besök också, ska lägga mig i sängen efter matchen och kika lite på datorn. Godnatt 🌷

​hej på er. Har inte bloggat på ett tag nu men har haft fullt upp med allt möjligt, lägenhet, jobb, och just nu är jag sjuk. Är sjukskriven från jobbet idag, jag ska jobba onsdag så ska försöka pallra mig dit men jag är verkligen inte bra 😔 Nu vet jag hur jag vill ha min balkong! Skall förklara allt i ett enskilt inlägg men det kommer bli så bra! Vill bara sätta igång nu med en gång men jag ska inte ha för bråttom för det kan dyka upp något som jag hellre vill ha en det jag redan tittat ut , det kommer bli jättebra!

Jag är som sagt hemma sjuk bara och sitter och kollar sista säsongen av orange is the new black för den nya säsongen kommer ju om bara någon dag!! Så friskar upp minnet lite och kikar sista säsongen. Var i affären en snabbis förut och köpte lite jag behövde till middagen, passade även på att köpa två buketter med rosor, en med vita och en med rosa. Älskar att ha fina blommor hemma! Bra att ha nu när jag är hemma också för då hinner jag titta på dem innan dem ruttnar ihop och dör 😄 S kommer snart hem från jobbet , har köpt lite ostbricka som vi ska tugga på tänkte jag sen blir det bara till att sova. Fast... det blir inte alls mycket sömn för mig nu när jag är så galet hostig! Känns som jag sover fem minuter, vaknar, hostar, sover fem minuter repeat. SÅ IRRITERANDE! Käkar hostmedicin, dricker te med ingefära men ingenting verkar hjälpa. Ska till VC imorgon så får hoppas att de kan hjälpa mig.

Kram

har hittat så mycket fint jag vill ha till lägenheten, men man kan ju inte köpa allt med en gång. Här är fem saker jag vill ha till hemmet, två av de tre posterna har jag tänkt ha i sovrummet men kan inte bestämma mig för vilka två, det är ju fint att ha båda blommorna eftersom de är i samma design men tycker så mycket om drömfångaren också!