Fredag: Började dagen med en god frukost från ett bageri som låg utanför hotellet, man får verkligen så mycket mat vilket innebar att vi inte behövde någon lunch. Vi tog sedan vår shuttle in till NYC och började längst ner i Manhattan där vi först tittade på nya World Trade Center och minnesplatsen, man ryste till när man tänkte på vad som hänt just på den platsen. Vi gick sedan vidare för att leta upp ett ställe som heter Black tap där jag sett deras kända shakes på instagram. Riktig sockerkick som höll oss igång hela dagen och kvällen, vi avslutade NYC med att åka upp till Top of the rock där utsikten var obeskrivlig. Ljuset från höghusen i mörkret var verkligen så fint. Efter detta gick vi vidare för att titt på alla skärmar vid Time Square, det kändes så konstigt kändes som att vi gick där mitt på dagen av allt ljus. Vi avslutade sedan dagen med att gå till färjan som tog oss över till Brooklyn där vi bodde, när vi stod på Brooklyn sidan insåg vi hur långt vi gått under hela dagen, vi hade gått genom nästan hela Manhattan under hela dagen

Lördag: Morgonen började vi med frukost igen på det goda Cafet vid hotellet, efter det tog vi oss in med färjan till Manhattan för att gå och titta på Trump tower där Gucci låg. Jag tittade efter ett bälte på Gucci men hittade inte det jag ville ha. Efter det gick vi nästan högst upp i Manhattan där central park ligger, vi tänkte först att vi skulle hyra en cykel och cykla igenom central park men det var kallare på Lördagen vilket gjorde att vi bara tog en promenad igenom. På Söndagen skulle New york maraton vara och vi hittade platsen där starten skulle vara. Efter detta letade vi upp en skybar men vi kom tyvärr inte in då man måste vara 21.. Så vi gick och tog en glass istället innan vi gick till färjan igen för att spendera hela kvällen i Brooklyn.

Söndag: Vi tog lite sovmorgon innan de va dags att checka ut från hotellet, vi ställde kvar väskorna och gick sedan ut för att leta upp ett ställe som jag har hittat på Instagram som heter Five Leaves där vi åt en brunch. Påvägen dit hamnade vi mitt i "sträckan" där de hade spärrat av för maraton så vi fick ta lite avvikande vägar för att komma fram till Five Leaves då det låg på andra sidan avspärrningen. När vi sedan hade ätit klart där gick vi tillbaka till hotellet för att sedan vänta på vår skjuts till flygplatsen. Vi väntade i fem timmar på flyget och landade 7 timmar senare i London för att byta flyg hem. När vi äntligen kom hem stod Ayoub och väntade på oss❤

En bild på shuttlen som skjutsade runt oss i Brooklyn för att komma till färjeläget eller någon resturang

Onsdag: Vi kom fram väldigt sent till hotellet så det blev bara att ta shuttlen in till "city i Brooklyn" för lite mat. Vi åt mexicanskt som en på hotellet rekommenderade vilket var riktigt gott, restaurangen hette Calexico.

Torsdag: Började dagen med att hyra en bil här i Brooklyn för att sedan kunna ta oss till en outlet som låg cirka en timme utanför NewYork. Riktigt bra och stor outlet som hette Woodbury outlet. Vägen dit var så himla fin, när vi åkte över George Washington Bridge såg vi hela NYC med höghusen överallt och senare kom vi upp i bergen och fick fina vyer över de fina höstträden som bergen hade.

När vi sen kom fram var det ungefär 23 grader så vi satte oss direkt på uteserveringen och åt den kända hamburgaren från Shakeshak med utsikt över de höstfärgade bergen!

Vi åkte sedan hem igen till hotellet och då var utsikten över NYC ännu finare, med alla upplysta höghus.

Idag Torsdag har vi hyrt en bil för att kunna ta oss till en outlet, vi gick runt lite i området för att komma till firman som vi hyrde utav. Mamma och jag älskade den här studion med coolt målade väggar och utanför hade de en Range Rover limo parkerad!

Mera bilder där jag förklarar allt vi gjorde på resan kommer upp på Måndag då jag är hemma igen, nu får ni bara lite inblickar i vad vi gör!

Tillslut hamna vi i NewYork, har precis checkat in på hotellet här i Brooklyn. Vi är riktigt trötta och hungriga så det blir bara att hitta något snabbt och enkelt att äta sedan sova.

Vi har inte riktigt planerat vad vi ska göra på dagarna men vi vet vad vi vill se och göra, imorgon blir det nog bara att lära känna området!

Sitter just nu på Helsinki flygplats och väntar på flyget som går om fyra timmar. Är väldigt trött så hoppas på att jag får mycket sömn på flyget då det tar 9 timmar tills vi är framme!

Mjukisdressen är från Lindex och är verkligen en dröm!! Den är så himla mjuk och gosig, fick den av min fina Ayoub i Måndags❤

Började dagen sent då jag var ute igår, har inte gjort så mycket mer än att åka ut till mormor och morfar! Blir att sova tidigt ikväll då jag ska jobba imorgon, på Tisdag ska jag packa hela dagen för att sedan flyga på natten.

Gårdagen var iallafall riktigt lyckad, hade såå kul vilket behövdes då jag inte är hemma under studentfesten som är på Onsdag.
Hoppas att ni också har haft en riktigt bra helg!!

I helgen fyllde Ayoub 21 år och det firades med en nutella tårta som jag gjorde. På morgonen väcktes han av familjen Jakobssons stämmor, frukost på sängen och lite paket (bland annat den randiga tröjan han har på sig). Sedan åkte jag vidare till skolan och hade tre lektioner, efter det åkte jag och Alice ner på stan och åt Fredags sushin.

Senare på kvällen åt vi en god pastasallad och Ayoub fick ett par Axel Arigato skor av mig som ni hittar HÄR. Blev en riktigt lyckad och välbehövlig helg!

Har länge velat starta en blogg, jag har funderat på om det verkligen är jag men har nu kommit fram till att jag ska testa och se! Så äntligen har jag en alldeles egen blogg, hur kul?

Jag tänkte skriva om lite allt möjligt som har med mig och mina intressen att göra, hoppas ni kommer gilla det och är lika exalterade som jag!