Klockan är snart sex på morgonen och nu skall vi ta tåget till Colombo som tar 9 timmar.Killen på bilden tog hand om oss på hotellet han var väldigt hjälpsam och roligt.

Tågresan till Colombo tog 9 timmar. Vi åkte första klass och det var helt ok. Vi var ju lite tveksamma när det bara kostade 75kr.. Vi åkte genom massa teplantage bl.a. Lipton te och risodlingar och vattenfall. Naturen var helt fantastiskt hela resan åkte vi genom En djungel såå grönt & fint.

Selfipinnen igen.

När vi var framme i Colombo gick vi och åt krabba och andra skaldjur på detta fantastiska ställe! Ministry of crabs, det var vännerna Agnetha & Janne som rekommenderade detta ställe.

Nu lämnar vi Sri lanka för denna gång. Det har varit två härliga veckor med mkt sol & bad och för mycket mat & dryck
Här är vi på väg till flygplatsen efter att varit i Colombo en natt.

Halloj!

Väldigt trevligt att våra föräldrar är hemma igen.
Den lugna semestern verkar vara över då pappi redan börjar lacka på oss här hemma.. till och med Siri fick sig en känga!

I Stockholm är det kallt och juligt! För er som vill ha lite julkänsla kan jag rekommendera julmarknaden i Gamla stan. Väldigt mysigt och stämningsfullt!

Utsikt från vårat rum i Ella.Här ser vi ut över hela dalen. I dag blir det en dagstur till lilla Adams peak & något Teplantage.

Här går vi lilla Adams peak. Vi orkade inte göra den stora. Bilden i mitten är teplantage.

Det här tåget skall vi åka med i morgon kl 0639 till Colombo.det tar ca 8 timmar.
Vi har bokat 1 klass biljetter för 75 kr st så vi får väl se hur 1 klass är här!

Här tog vi en Selfi igen.

Här ser vi hur det är att plockar te och väger in deras skörd, som det sen får lön efter.

På är det ett litet hak som stod i tripadviser som skulle vara bra. När vi kom dit undrade vi om vi kommit rätt. (såå litet) De hade tre bord inne och ett ute. Det öppnade kl 13, så vi var där prick 13 för vi var så hungriga, efter dagens strapatser. De hade ett bord kvar! Många ville ha plats.Åhhh vilken mat! det var supergott :)

Man kan köp frukt & grönsaker överallt,jätte gott & fräscht.

Hejsan!
Är super trött efter en lång vecka i skolan så jag har tillbringat aftonen med Kalle och chokladfabriken, vilken film 😍

Har shoppat lite trevligheter från NELLY idag och även bestämt mig för att åka till val thorens över nyår. Saknar att åka skidor dagligen, det är väl Prags bristande del, det är ont om skidbackar här.

All gott
Maja 🤗

Lämnar nu Mirissa, efter en härlig vecka med sol, bad & god mat. Det blev ju en & annan pina colada oxå det får vi ju inte glömma. Vi åker nu vidare till Ella som ligger uppe i bergen. Det tar ca 5 timmar dit m taxi men vi kommer att göra några stopp på vägen dit upp.

På vägen till Ella stannade vi vid en nationalpark för elefanter.

Elefanterna var väldigt stora och gick gärna nära bilen som vi åkte i. Det var väldigt roligt att se de på så nära håll hur det äter och grejar med sin snabel.

Den här elefanten är 20 år.

Här är en hanelefant jätte nära våran bil, eller vi nära honom, han var irriterad på oss. Då var vi tvungna att vara heeelt tysta!! Det var inge roligt .....

Det var ju inte bara elefanter vi såg. Det var apor & krokodiler bl.a. och lite olika fågelarter.

En fantastisk soluppgång i morse!

Vi bor väldigt mysigt här på hotel Numer One.

Här lämnar vi Buckingham place.Fick bästa betyg i Tripadvicer och Booking.com ,vi fattar ingenting. En excentrisk ägare som kom och trängde sig på heltiden, värsta blandningen av Fawlty Towers och Shining, otäckt.
Helt värdelöst för dom pengarna!

Gött med en dag i poolen! En bra bok, en god pina colada & en cowboyhatt då klarar man sig en stund! Vi bor på ett hotell som heter Number One i Mirissa det ligger längst bort på stranden som är jätte trevlig,med saltvatten pool och fin utsikt över smurfarna (surfarna).

Hejsan! Jag har haft en fantastisk weekend i London. Holly har precis flyttat in i ett hus i London så jag bodde hemma hos henne.

Jag kom till London runt lunchtid i torsdags, Holly mötte upp mig på flygplatsen, vi lagade min mobilskärm så nu kan jag vara aktiv på bloggen. Vi åt sushi och efter det mötte vi upp Brooke och Ali för att göra oss i ordning för flume som spelade på Alexandra pales. SJUUUUUUUUUUUKT BRA! Efter det gick vi till en nattklubb dom heter Roxy, riktigt bra mysig och väldigt trevligt sällskap då jag mötte Paddy, Monty och Seb- så det har med andra ord varit en reunion från val thorens. (fler bilder kommer)

På fredagen gick vi och åt på babamama som är en väldigt trevlig restaurang med asiatisk mat, det var meningen att vi skulle ut på en super häftig nattklubb, men.... vi stannade inne och beställde hem libanesisk mat och pratade om allt mellan utbildningar - hollys nakna katt.

Igår lördag jobbade Holly så jag hängde med grabbarna hemma hos Seb, det va jag och 10 lads (boys) och vi kollade på massa sport, närmare bestämt tennis, rugby och fotboll. Även fast jag inte är jätte insatt i dessa sporter så var det rackarns trevligt att få umgås med dem igen.

Summan av kardemumman är att helgen va otroligt bra, jag kommer snart tillbaka och då blir det mer tips på restauranger och shopping för den här gången var det fullt upp med att träffa alla.

Helgen får 5 av 5 bananer, vilket motsvarar en hel klase

Nu ska jag hem till aline och mig för att ta ikapp lite sömn för att sedan plugga lite. Kram på er!

Här är stranden utanför Mirissa Beach som vi bor på, stället heter Lantern Boutique hotel.
Det ligger sandsäckar längs vid hotellet för att vågorna inte skall komma över. Vi är som på en Robinson strand - helt själva . Kokospalmerna hänger över stranden. Vi bor på ett litet boutique hotel med sex rum, här är det verkligen lugnt & stilla! Ibland kan man inte bada i havet för det går för stora vågor!

Det är halt i sanden så det är bra med hjälm!

Då var det dax tredje rakningen på resan!
Han var betydligt bättre på sitt jobb än 11 åringen i Na Trang.

En lite selfi.

Nu är vi på Sri lanka , vi har varit här några dagar . Bott i Galle att par nätter och nu är vi i Merissa.
Galle var jätte mysigt med bra hotel och resturanger, det kan vi rekommendera om man har två kylklampar i armhålorna

Här kollar Jonathan in vilken fisk vi skall äta , blev tyvärr inge fisk, byttes ut till fyra pina colada i stället, de var jätte goda !!

Livet är inte så komplicerat!🏄🏽

Den här Goa ödlan (fotot ovan😂) promenerade precis förbi min solstol!!! De är inte farliga, men de ser ju skit äckliga ut när de sticker ut sin tunga.

Imorgon har Ulrika tröttnat på min snål semester och checkar in på turbo hotel med extra allt!