Under lördagen men även en sväng på söndagen, befann jag mig vid Vita huset. Väldigt fint men mindre än vad jag trodde att det skulle vara. Det är var ändå coolt att se, här har det bott så många presidenter så det är lite coolt tycker jag. Som tur så såg jag inte Trump.

Detta monument var så otroligt fint, det är även väldigt speciellt då det påverkade oss i Sverige väldigt mycket. Det var så vackert med fontänen i mitten och sedan Washington monument i bakgrunden. Sedan fanns det även en vägg med tusentals stjärnor som speglade alla offer från kriget.

Turen började med ett stopp vid the capital buildning, väldigt fin byggnad och den var faktiskt större ön vad jag trodde. De bygger på nya delar när det kommer fler stater så när antalet människor som jobbar där ökar behöver de mer utrymme. Byggnaden var alltså rätt liten från början.

Dagen har spenderats i köket då jag har gjort en tårta till O’s kalas. Han ska ha ett par kompisar här imorgon som ska sova över så tänkte att det kunde vara kul att ha en liten tårta då. Fick bli en med två våningar, lite roligare än en vanlig tyckte jag. Ella var även här och hjälpte till med garneringen. Åkte sedan och hämtade pojkarna, åkte till jujitsu och sedan vidare till hockey med O och hem med E. Nu har vi myst lite i soffan och de har precis gått och lagt sig. Jag tänkte vara lite duktig och gå ner och köra ett träningspass i gymmet innan jag hoppar i sängen.

Nu har bloggen stått lite tomt och tänkte därför att det var dags att ta tag i det och berätta lite vad jag har haft för mig de senaste dagarna. Så under förra veckan var Nanna och grandpa här, de kom dagen innan Owens födelsedag och stannade sedan i en vecka. Hon lagade så god mat, Nanna kommer ursprungligen från Italien så hon vet lite om matlagning kan man säga. Ella var även här och åt middag med oss två kvällar.

I lördags så ringde klockan tidigt, det var bara att gå upp, packa det sista och sedan fick jag skjuts av laura till tågstationen där jag hoppade på bussen som skulle ta oss till Washington :) Det tog cirka 6 timmar att ta sig dit, så vi var framme runt 1:30 på eftermiddagen. Vi åt lunch och åkte sedan på en tur där vi fick se monumentet och vita huset, mm. På kvällen käckare vi middag innan vi drog oss tillbaka mot hotellet.

Söndagen börjades med frukost på Starbucks, en bagle och en chia latte. Vi hoppade sedan på bussen igen, åkte till en plats där vi kunde se pentagon och sedan vidare ner mot downtown. Jag och 4 andra tjejer började med att gå in på ett musen som handlade om förintelsen. Där fick man se och höra berättelser om människorna som levde där, vi fick se vagnarna de färdades i när de åkte till lägren. Vi gick sedan förbi vita huset igen, fast denna gång gick vi till baksidan innan vi gick och åt lite lunch. Men ca 1,5 timmar kvar i DC bestämde vi oss för att gå till Air and space museum, innan vi tog bussen hem. Resan hem tog 7 (!!!!!) timmar, vi var fast i kö så länge. Men sen kom jag äntligen hem vid 10:30. Bra och rolig helg!!

Mer bilder från helgen kommer!!

I måndagskväll åkte hela familjen iväg någon timme västerut för att gå på the blaze. Där är det konstnärer som har carvat pumpor i olika mönster. Der var så fint. Brooklyn bridge, frihetsgudinnan, djur och kyrkogårdar var gjorda av pumpor. Vi åt även mat där. Mysig kväll!!

I söndags fyllde Owen 11 år, Grattis!!! Jag och Laura gjorde pannkakor på morgonen och vi hade en liten mysig frukost. Jag och Laura åkte sedan till emmetts hockeymatch, sedan åkte jag vidare till skolan och hade min sista lektion och prestation på mitt arbete. Kom hem, vi åkte iväg till Owens hockeymatch, sedan hem för mat och tårta. När barnen gått och lagt sig åkte jag iväg till Amanda, vi låg och pratade och sedan sov jag hos henne, då jag var ledig måndag morgon.

Såklart tog vi även en sväng till Ikea när vi var i New Haven. Kändes som vi var hemma några minuter. Allt är dock väldigt amerikaniserat men det kändes ändå hemma på något sätt. Vi gick runt och kollade och åt sedan köttbullar med mos!! Köpte med oss lite choklad och kuddöverdrag hem.