I fredags hade vi birthday party för Josefin! Vi började med att förfesta i ett hotellrum i stamford och sedan gick vi ut på krogen. Det blev verkligen en lyckad kväll!

innan vi åkte hem igen stannade vi i Wilmington som ligger i North Carolina. Det var en gammal stad som var mysig att gå runt i.

Sista dagen var det lika härligt väder så planen var att hänga på Myrtle beach. Men innan vi gick dit stannade vi på ett café för att köpa iskaffe. Där träffade vi på en pratglad gubbe som började berätta hans livshistoria och efter det så tipsade han oss att åka till en annan strand som låg en bit bort. Så vi chansade och åkte dit. Det var hur fint som helst och det var så lungt och skönt där.

Den andra dagen började vi med en morgonpromenad längs stranden. Det var verkligen superfint där och när vi var påväg tillbaka såg vi delfiner. Efter promenaden gick vi bara och bytte om till badkläder och tillbringade resten av dagen på stranden. Det var ca 25 grader under dagen och det var så härligt med lite värme!

Senare på kvällen handlade vi middag som vi tog med oss till en brygga som låg på stranden, där satt vi tills solen gick ned. Det var såå mysigt.

Min världfamilj har varit bortrest en vecka, så jag var ledig. Jag hade inge lust att sitta hemma själv en vecka så som tur var kunde Lucas ta ledigt. Vi började leta flygbiljetter någonstans men eftersom att det var lov så var biljetterna väldigt dyra, så vi bestämde helt enkelt oss för att åka på en road trip istället. Vi åkte raka vägen till Myrtle beach som ligger i Sout Carolina, det skulle ta ca 11 timmar men vi hade lite otur med trafiken så det tog ca 14 timmar istället. Vi höll dessutom på att få motorstopp mitt på highway, vi hade tänkt att tanka vid nästa avfart men vi missade den och det var långt till nästa... när vi var nästan framme vid bensinmack tog bensinen slut och som tur var det en backe precis där så vi rullade sista biten. Förstår verkligen inte hur man kan ha sån tur!

När vi äntligen var framme i Myrtle Beach skulle vi leta åt ett hotell eftersom vi inte bokat något i förväg. Men alla hotell där hade incheckning kl 3 på dagen och när vi kom fram var kl nästan 3 på natten..... så det blev helt enkelt att sova i bilen.

Det blev inte mycket sömn den natten men dagen därpå hittade vi ett jätte bra hotell som låg alldeles vid stranden. Det var inge vidare väder första dagen så istället för stranden så åkte vi till ett stort shopping center och nöjespark som hette Broadway.

Senare på kvällen gick vi på gatan som låg precis ovanför stranden. Vi tog med oss en vattenflaska med vin och gick till en spelhall. Det blev en väldigt rolig kväll.

Lucas förlorade i airhockey alldeles för många gånger :D

Idag var barnen lediga från skolan och vädret har varit så härligt idag, det var 21 grader! Jag och Noah var ute i solen hela dagen och lekte.

Idag var det 28 grader ute så jag och Lucas passsade på att ta vara på vädret och gick på en promenad i skogen.

Min alla hjärtans dag var verkligen superbra, kunde inte varit bättre! Efter jag slutat jobba åkte jag hem till Lucas, han överraskade mig med en massa gulliga saker och sedan åkte vi iväg och åt middag. Jag tycker att alla högtider här är då mycket roligare att fira, för det känns verkligen som att folk anstränger sig mer här.

I lördags följde jag med Tilda och åt middag med 3 andra au pairer. Restaurangen hette the melting pot och låg i Darien. Det var super gott och det roliga var att man tillagade maten själv i grytor som stod på bordet. Efter det åkte vi vidare till stamford och festade på brother jimmy's.

I går var det tacos som stod på menyn! Jag, Tilda, Paula och Ellen träffades på bartaco och käkade middag, det blev en jätte trevlig kväll med super härligt sällskap och massor av tacos!