Header
View tracker
View tracker
View tracker

Kom precis in från min morgonpw med intervallerna som jag la upp förra veckan inkluderade. Så sjukt varmt ute idag, svettades något extremt trots att jag bara hade shorts och linne på mig. Hjälpte pappa att bära ner lite golv som han ska lägga i det nya köket idag och sen hjälptes jag och johanna åt att sätta upp våran pool då det tydligen ska bli cirka 25-27 grader varje dag nästa vecka, hur underbart?!

Sitter i alla fall här nu med en BCAA-drink med is i, perfekt efter en pw som denna, och vattenmelonsmaken är dessutom drömgod (klicka på bilden för att komma till där ni kan köpa, lovar det är värt), och lite proteingröt. 1 dl havregryn, 2,5 dl vatten, 0,5-1 dl äggvita och en skopa protein och det är perfektion. Tog det sista av mitt favoritprotein idag och kommer troligtvis bli sista gången jag får chansen att äta det då det tyvärr är massor av laktos i och min mage inte mår så bra av det.. Här hittar ni det i alla fall om ni har turen att inte vara laktosintoleranta, smak vanilj vit choklad.

Likes

Comments

Dagen igår började med körlektion, gick väl sådär det jag kommer ihåg mest var hur varmt det var och hur mycket jag svettades haha. Mötte i alla fall upp Josse i stan efter för en lunch på strandis, så mys har saknat henne. Satt där i några timmar med drömgod panini och bara snackade innan jag smet in och köpte en tröja jag kollat på på vägen hem tillsammans med lite jordgubbar som smakade drööööm! Åkte hem för att hämta grejer och åkte till gymmet för ett sjukt bra benpass, trodde jag inte med den energin som var i kroppen kan jag lova. Kanske var den nya NOCCO som bidrog som jag provade. Måste ju dock verkligen säga att celsius citron/lime smak slår denna alla gånger. Mötte kicken på gymmet i alla fall och snackade med henne en bra stund, bastade och lite så medan jag väntade på min buss och drog till Uddevalla till min älskling där har varit sen dess. Ska strax åka hem för lite kvällsjobb så blir att skippa gymmet idag, lite jobbigt då jag har sjuk överskottsenergi i benen som vanligt.. Men får väl spara det till morgondagens pass istället antar jag..

Likes

Comments

Lite saker som inte skulle sitta fel just nu. Celsius behöver väl ingen större förklaring, i och med min rätt höga konsumtion skulle inte ett flak hemma sitta fel och speciellt inte i favoritsmaken citron lime. Sedan är det en pwo vid namn "The Curse" som min pojkvän använt i ett par månader nu som jag lånar ibland och den är såå bra, vill ha en egen så jag slipper snylta haha. Kan inte bestämma mig vilken smak jag vill ha dock då alla är supergoda men lutar åt sour apple smaken som smakar precis som sånt grönt hubbabubba som man alltid hade när man var liten ni vet? Kasien från body science vilket är typ det enda laktosfria som jag hittat så vanilj och chokladsmak där blir nog min nästa beställning samtidigt som en BCAA från samma märke med smak av sura kolanappar, måste ju få mig lite godis och detta är ju bästa möjliga sättet haha. En BCAA från fitnessguru med mangosmak har jag velat köpa enda sen dom släppte den smaken. Två äckligt snygga tröjor skulle ju inte heller sitta fel direkt . Klicka på länkarna i bilden för att komma till var ni kan köpa alla grejer.

Likes

Comments

Tänkte dela med mig av mitt upplägg för rygg och biceps som jag körde i måndags. Riktigt härligt var det, fick verkligen en bra kontakt genom hela passet. Har haft riktigt mycket problem med att få det i ryggen men senaste tiden har det släppt vilket känns så otroligt skönt och hoppas att den äntligen kan börja förbättras. Angående mina biceps så har jag av någon anledning faktiskt knappt kört armar alls det senaste halvåret då jag fått för mig att de inkluderas tillräckligt ändå i och med att jag kört crossfit osv, men har ju nu insett att det inte riktigt är så utan kämpar på med dom, kör mycket koncentrerade övningar för att jobba upp styrkan och kontakten utan någon möjlighet att fuska, så hoppas på förbättring även där snart.

Till upplägget då. Kör alla övningar 8-12 reps per set vanligtvis, beroende på hur mycket jag orkar helt enkelt. Ökar vikterna lite efter hand och verkligen kör slut sista setet, med dropset ibland för att krama ut det sista. Ni får antingen googla om ni inte vet vad övningarna innebär, eller säg till så kan jag se till att fixa en film till er nästa pass.

Latsdrag x4
Smala latsdrag med supinerat grepp x4
Sittande rodd x4
Latsdrag i cable (bilden) superset straight arm lat pulldown x4
Enhandsrodd i cable, dropset x3

Scottcurl med hantel 10x4
Hammercurl i scott med hantel 10x3
Stångcurl i cable 8x3
Scottcurl med z-stång 6-8 reps x4


Likes

Comments

Hade en del problem med att sova inatt så det blev lite sovmorgon för min del. Tog mig upp vid 12 och gick ut på en pw med lite backintervaller i sig och kom igång med dagen på bästa sätt. Underskattade dock verkligen vädret och höll på att svimma i min långärmade tröja och långa tights, likaså när jag satt ute i bikini efter i några timmar så ni fattar nivån haha. Fick i alla fall börjat med lite grejer som jag behöver göra här hemma, förberedde lite matlådor och sånt innan jag tog bussen till gymmet där jag började med ett crossfitpass. Var inte riktigt min dag idag, var riktigt låg på energi och när det började med bänk som jag typ kört 4 gånger i mitt liv så gick det lite sådär haha, men som tur är är det från och med igår inlagt i mitt träningsupplägg. Blev en riktigt jobbig wod som kallas "filthy fifty" idag som ni ner på bilden under. Var rätt slut efter kan jag lova! Envisades dock ändå med att köra ett axelpass efter som jag hade planerat. Dom är min största prio just nu i och med att det är en muskelgrupp som halkat efter rejält för mig av olika anledningar. Hade lite känningar i min vänsteraxel i de första två övningarna men det gick över sen som tur var och fick till ett riktigt skönt pass!

Likes

Comments

Jag brukar börja ca 5 dagar i veckan med en pw för att få igång kroppen vilket är otroligt skönt enligt mig. Men för att förhindra att det blir lite enformigt så brukar jag lägga in lite andra grejer under dessa, såsom plyo, intervaller eller andra slags övningar. Har klippt ihop en liten video från en av mina morgonpromenader i veckan. Utfallen brukar jag köra 50 st i ca 2-3 set, bränner skönt i rumpan! Intervallerna ca 3 gånger var och plyo 10-20 reps 3-4 set. Hoppas ni kan få lite inspiration!

Likes

Comments

Måndag idag, men det har väl inget missat direkt. Jag är nog en av de få som verkligen gillar måndagar, äntligen en ny vecka, en chans till nya försök till att lyckas. Vaknade imorse bredvid älsklingen, ledig från jobbet efter en riktigt tuff vecka då jag endast var ledig en dag förra veckan så denna när jag bara jobbar 2 pass är dröm för återhämtningen. Vi började dagen med en promme i det fina vädret, inte lika lång som vanligt men ska ändå vara sjukt stolt att jag ens fick med honom ut då jag brukar få gå själv.. I alla fall kom vi hem, jag gjorde pannkakor till frukost med färska jordgubbar på, kan det bli bättre liksom? Hann chilla lite hemma och fixa innan vi drog oss mot gymmet för ett ryggpass tillsammans och sen körde jag biceps och cardio medan han körde annat. Har precis fått i mig lite kycklig och ris tillsammans med walden farms smokey bbq sås (dröm) och pratar just nu i telefon med Jafar lite innan jag snart ska duscha och sen sova.

Tänkte i alla fall börja med någonting nytt här på bloggen, varje måndag tänker jag att jag sätter upp 5 st mål för veckan med saker som jag vill uppnå under veckan. Dessa kan handla lite om allt möjligt tänker jag, generellt om livet eller träning. Förhoppningsvis kan det bidra till lite positivitet och motivation hos er också. Så här kommer då mina för veckan.

- Få ihop 6 st morgonpromenader.
- Laga matlådor och se till att få en struktur i kosten
-
Hela tiden försöka vända negativa saker till positiva.
- Börja plugga körkortsteori.
- Få avklarat alla punkter på min långa "att göra lista".

Sjukt taggad på en ny vecka så passar på att bjuda på en skön bild från idag där det är ytterst oklart vad jag gör i bakgrunden på min boyfriends biceps haha.

Likes

Comments

Började gårdagen as usual med en pw, så härligt väder som det var hör ju dock inte direkt till vanligheterna tyvärr. Tog med mig sis och filmade lite delar som jag tänkte lägga upp tips till er för att variera och göra powerwalksen snäppet roligare och mer effektiva. Bilderna är tagna framför dödens trappa, både mitt favorit och hatställe kan jag lova. Blev cirka 7 km skulle jag tro med lite stopp för plyo, chins, dips och magträning vid det så kallade "utegymmet" på Spikön men är ju lite oklart vad det kan räknas som. Riktigt härligt i alla fall och vi var riktigt svettiga och trötta efter, precis som det ska vara!

Likes

Comments