På grund av dåligt wifi den sista perioden i Madison så blev det inget mera bloggande.

Vi kom hem igår efter att ha varit vakna eller "flygplanssovigt" i nästan en dygn. Så det blev 14 timmars sömn innan man va redo att ens gå upp och göra något.

Dom sista dagarna i Madison spenderades ju på Crossfit Games där det med fyra spännande dagar avnjöt massa crossfit och den fina atmosfären träningsformen ger! Mycket folk va det så vi åt alla luncher utom en utanför området. Här åt vi pulled pork med sötpotatis och avokadoröra.

Gjorde självklart ett avtryck i bordet vi med! Sen hängde vi mest på arenan inne i Coliseum samt ute runt en annan arena.

Alla dagar köpte vi denna goa acia bowl!

Games är en upplevelse alla crossfitfantaster måste uppleva innan man dör. Sån härlig atmosfär och så kul att se dessa atleter. Värdiga vinnare i år med!

Vi valde att stanna en extra dag i Madison efter att Crossfit Games hade tagit slut. Lyckades stöta på några av atleterna som oxå njöt av solen och ledigheten.

Sista dagen checkade vi ut tidigt för att njuta av sista soldropparna. Vi hade förälskat oss i ett ställe som hyrde ut SUPs. Här hade dom bra wifi och man kunde bara hänga här oxå! Så det gjorde vi, samt att vi hyrde varsin SUP en timme innan vi skulle sitta på ett plan i 11 timmar.

Så visst har vi haft en fantastisk resa. Mycket skratt och sol.

Men som alltid är det skönt att få komma hem, man saknar sina rutiner. Som sin egenlagad mat och kunna träna där man vill samt att räkna i kilo igen.

Något vi absolut kommer köra på mer nästa resa är Airbnb, har inte testat det innan denna resa. Då vi bara hade det i LA. Skönt att kunna göra sin egna mat och ha mera vardag.

Väl hemma blev det fisk och grönsaker med svartris tillunch. Som man har saknat detta!

Sen blev det träning enligt programmeringen, som tur är startade första veckan på en sex veckors period precis!

Avslutade med lite overhead carry med kettlebell, grym tips för dig som behöver jobba med stabiliteten i axlarna.

I morse vaknade vi av att hela hotellet va utan el, ja tydligen va det hela området cirka en timme. Men som tur va hade dom gjort gröten åt oss innan strömavbrottet så vi kunde äta den mesans vi väntade på ström. Efter frukosten va det tanken att ta sig till den location där dom skulle ha ett cykelevent. Något som inte annonserades ut tydligt så vi fick leta oss fram och hittade tillslut! Kul då det inte va mycket publik där alls, kanske ett 50 tal bara. Vi hann bara se tjejerna cykla då man inte visste när dom skulle starta.

Här fick vi verkligen se alla på nära håll!! Alla tjejer och dom olika viktiga personerna inom crossfit, både David Castro direktör över crossfit Games och hanns chef direktör över Crossfit. Fick även snackat med Bass som är huvuddomare. Så kul, då alla är så trevliga och frågar hur man mår, gick han förbi och gjorde detsamma. Så han stannade till och utbytte några fraser.

Efter att ha sett dessa grymma tjejer cykla tog vi oss till USAs största vattenpark. Påläggen köpte vi lunch på ett smoke house, tog deras köttfärslimpa och mac and cheese. Gott men tyvärr väldigt sött och fett allting. Vidare på vattenparken låste vi in alla grejer och lekta av oss där tills parken stängde kl 18. Parken låg ca 1 timmes bilväg från oss och hette Nhoas ark.

Skrattade mig igenom alla attraktioner där, men en va väldigt läskig innan. Va nästan nära att inte våga, inte vanligt mig som älskar attraktioner annars. Men denna hette skorpunionen och man låstes in i et bål efter att man vägts in. Väl i båset stod du på en platta som vilken sekund som helst skulle försvinna under dig så att du föll rakt ner ca 10 meter, för att sen ta en lop och därefter ut i vattnet. Gick så snabbt att man knappt hann uppfatta något, men va så läskigt att stå på den där plattan. Dagens min går till Ambrosia! Man hörde en del dödskrik innan det va ens egna tur oxå.

Väl hemma igen tog vi oss till Wholefood market igen som denna kväll grillade ute på parkeringen. Så vi tog varsin hamburgare där och gick sen in för att fylla på lagrerna av bra och dålig mat på hotellrummet. Så nu sitter jag här och har ätit en hallonmosse och några kakor. Bra är att innehållsförteckningarna här beskriver vad en kaka kan ha i innehåll. Lättare att räkna då så att man inte trycker i sig allt för mycket socker. Blev ingen träning i dag heller, men sprang runt rätt mycket i den där vattenparken.

På detta hotellet så ingick det frukost, med spänning gick man ner för att se vad den skulle innehålla. Vanligtvis brukar den innehålla, donuts, toast, bagel, yoghurt, mjölk, kaffe, juice, söta flingor. Ja och det innehöll även denna frukost buffé, men även till våran förtjusning havregrynsgröt utan socker och kokta ägg, samt frukt! Ja menar så lyckliga vi blev för så lite! Så efter en bra frukost tog vi oss till arenan där Crossfit Games ska vara för att hämta våra biljetter. Sagt och gjort, stötte även på några av de kända atleterna inom crossfit. Här ett kort med Brooke Ence, en av dom sötaste tjejrea som finns!

Därefter tog vi oss till ett ställe där man kunde paddla på paddleboarsd (SUP). Så kul, jag och Kim testade detta i Thailand och gillade det skarpt. Så underbart roligt att det fanns så lättillgängligt här! Här kommer några bilder på pojkarna och Sandra!

Så härligt att bara glida runt i det vackra vädret på vattnet! Nästa anhalt va lunch! Lyckades träffa på en annan Svensk vid paddelområdet, kul då han kände igen mig via instagram! Hoppas vi stöter på honom igen då han och hans polare va här!

Lunchen tog vi via foodtrucks som stod ute på gatan. Kim lyckades stöta på en amerikan som började prata med honom. Han körde oxå crossfit och pratade om hur kul dom tyckte att det va att alla atleter kommit till just deras stad. Men oxå hur trångt det va på boxarna häromkring. Lunchen avnjöts sen i närmsta park!

Efter lunch va vi sugna på mera sol, så på med solkrämen och ta sig till närmsta ställe att kunna bada och dyrka solen på!

Dom hade en liten trampolin på badstranden, så efter att man fått godkänt via ett simtest av badvattens fick man ta sig ut dit för att hoppa. Ja någon måste väl stanna för att hålla koll på sakerna, så jag roade mig med att ta bilder. Sen är jag en badkruka oxå, njuter bara i vattnet när det är riktigt varmt, trots att det är superkul att hoppa och dyka!

Sen va det hem för en powernap och lite träning. Killarna och jag gick ut till närmsta gräsplätt och körde

10 varv av

60 m run

10 burne

20 situps

Avslutade sen med 6x 100 meters sprintar med 30 s vila mellan

Sen avslutade jag med 4 miles run på löpbandet på hotellgymmet.

Middagen avnjöts på Wolefood market där det finns plock mat, varm som kall. Så gott att få äta så mycket salladsblad man vill. Här finns det massa att välja på, jag åt sallad med, rötbetor, ärtor, quinoa, vitfisk, ägg, olja. avnjöt med en dessert i form av rispudding efteråt oxå.

Dagen började fint efter ännu en god nattsömn på sköna sängar och finfina fluffiga kuddar. Vi åt liten frukost på hotellrummet för att sen rasta av oss på hotellgymmet. Blev ett litet pass för benen och magen.

Körde 5 varv

12 situps

10 bäckenlyft liggandes

10/sida sido fällkniv

Därefter blev det utcheckning och sen strandhäng. Det fanns en strand gångavstånd från vårat hotell. När vi kom fram till den va det nästan helt tomt, bara en familj till där. Så konstigt klockan va ändå 11, inte ens livvakterna va där. Så vi passade på att pösa i tornet!

Sen låg vi där i tre timmar och lapade sol! Tror vi alla somnade i solen och alla brände sig någonstans, specielltdär man inte lyckat komma åt med insmörjningen.

Men efter några härliga timmar vid stranden ja magarna att dom behöves fyllas på. Så vi killarna googlade fram ett smoke house i närheten men ändå påvägen mot Madison. Sagt och gjort styrde vi kosan mot matstället och passade även på att köpa pannkaka take away på Ihope. Vi åkte sen vidare och hittade en mysig park att avnjuta lunchen på.

Så lunchen blev ribs dränkt i BBQ sås tillsammans med potaissalls, coleslaw, pommes och bröd för att få upp såsen. Sen åkte vi vidare till hotellet i Madison. Väl framme visar det sig att dom har en inomhuspool som är öppen till 23 samt ett spelrum.

Så det blev ett litet träningspass vid poolområdet, simma göra burpees eller air squats 10 goa varv.

Kvällen avslutades med att vi tog oss till Wholefoodsmarket. Första bra butiken här i USA, bara bra råvaror och vi lyckades se killen som gör våran programmering. Jami från The training plan.

Så kvällsmaten blev cashewnötsyoghurt tillsammans med bär. Så gott att få äta något surt! Man är så trött på socker och dålig mat, trots att vi försöker äta så bra som möjligt. ja visst unnar vi oss ibland, men man saknar bra mat med fibrer och rent vitt kött. Som tur va fanns det i denna butiken, så det blir nåt flera tillfällen där, eftersom man kunde köpa take away mat från en buffé där.

Mjuk säng och två härliga dunkuddar var underbart då jag kunde sova bättre. Brukar ju annars vara väldigt hårda sängar när man är ute och reser. Detta ger mig alltid dålig sömn då jag vaknar mitt i nätterna av att armar eller ben har somnat. Så denna natt vaknade jag ara två gånger, bättre en mina vanliga 3-5 gånger per natt.

Många hotell i USA erbjuder inte frukost i priset och vi brukar fixa den själva, då erfarenheten av hotellfrukostar i USA inte är så bra. Vi hade sen innan köpt instanthavregrynsgröt, yoghurt, bär och nötter. Så via kaffemaskinen fixade vi varmvatten att lägga i gröten och toppa med resten utav tillbehören.

Därefter åkte vi in åt stan för att gå på brunch på "Signatureroom" 95 våningar upp!!

Dom erbjöd en stor buffé som man kunde ta som förrätt för att sen beställa en eller två varmrätter för att sen fortsätta på dessert och ost buffén. Allt detta till en fantastisk utsikt!

Till varmrätten valde jag kockens val av fisk och killarna eggs Benedict, allt va supergott och de va skönt att få i sig skaldjur samt fisk och fibrer. Till förrätt tog jag sallad, räkor, king crab och någon sorts paj.

Därefter blev det ju självklart dessert, och som alltid vill man ju smaka på allt. Men man va redan så mätt, men valde några olika alternativ på dessertbordet iaf.

Nog va det gott allt, alla va vi supermätta när vi gick därifrån! Kändes som att man inte ville äta något mera den dagen. Tur va gick vi av oss en del så vi inte hittade bilen i parkeringshuset. Ingen av oss noterade vart vi hade ställt den och parkeringshuset vi stod i tillhörde inte samma hus som restaurangen. Så efter ca 10-15 minuter så hittade vi bilen tillslut.

Så efter att vi hade lämnat restaurangen, hittat bilen så bytte vi om till strandkläder. Körde ut och hittade ytterligare ett parkeringshus, vilket det finns många utav här i Chicago. Sen bar det av mot stranden.

Jag menar en stad så nära en strand, wow säger jag bara. Så härligt, detta är ju en sjö, så stor så blå så vacker. Helt fantastiskt. Stranden va full av liv, dom bjöd på att smörja in folk, vatten, musik och hade både ölbarer och massa bollspel. Verkligen fest!

Våran dag fortsatte via lite shopping och sen pizza på ett välkänt ställe. Finns ju butiker och märken här som inte finns där hemma, så det blev ett besök till TopShop för köp av två fina toppar, sen Victoria Secret för deras grymma underkläder. Ja deras trosor klarar lätt av squat testet! Sen fick killarna nog och tog oss till ett pizza ställa kallat Giordano´s. Bara kö för att komma in, så strax efter en timmes väntan fick vi våra pizzor.

Allt tar sin tid här och det blir en del bilsittande och väntande, så väl tillbaka vid hotellet igen avslutade vi dagen med en 30 minuters fin löptur på löpbandet. Skönt att bara få avsluta dagen med en liten svettfest!

I morgon bär det av till Madison i Wisconsin.

Dagen har gått till att resa! Vi gick upp strax innan 07 och va framme på hotellet i Chicago vid 20.00. En miss med att planet inte serverade lunch gjorde att vi va så hungriga. Men vi hade sen innan bestämt att vi skulle till ett välkännt smokehouse, vilket vi oxå gjorde!

Restaurangen är ett måste om man besöker Chicago det ligger på 3800 N Pulansji Rd, Chicago IL. Köttet har varit rökt i 12 timmar och allt smakade himmelskt! Jag tog pullpork, Kim och Sandra the brisket och Andy ribs, alla va supernöjda och mätta. Jag valde macandchees till samt cornbread. Riktigt fina smaker och lagom mängd, vilket man inte alltid får här i usa. Alltid är det oversized.

Det är första gången jag är i Chicago och vi möts av en väldigt grön stan med en fantastisk kvällshimmel. Vi bor i den östra delen av Chicago så inte inne i stadsvimlet utan mera utanför på ett ställe som heter Ametister och är ett fint 4 stjärnigt hotell som även har casino och närhet till en strand..

Resan hit gick smidigt samt att hämta hyrbilen från flygplatsen. Dom erbjuder ju gratis buss till hyrbilsstället, så verkligen bra service och lätt att hitta. Vi har sen innan köpt ett sim kort att ha i iPaden så att vi kan använda den som GPS. Underlättar otroligt och är en varm rekommendation att införskaffa sig när man är ute och reser.

I morgon är planen att gå upp och äta köpefrukost från Walmart (havregrynsgröt, yoghurt, bär och nötter) sen bär det av till det lilla minigymmet på hotellet för att fortsätta inåt staden och äta brunch på en finfin ställe. Så skjorta och klänning på i morgon för att sen avsluta på stranden vid hotellet. Så mer om det i morgon. Avslutar med en bild på söta Andy som tar selfies på sig själv i alla vinklar på The Strip.

I morgon åker vi till Chicago, så idag spenderade vi sista dagen i Los Angeles. Dagen fick som vanligt börja med våran monster frukost för att sedan ta oss till Crossfit boxen som vi tidigare har tränat på.

Mitt pass idag bestod av några komplexa av power clean + front squat + push jerk

man har ju ingen aning om hur mycket man lyfter men man kör på tills det inte går mer. Man är redan så svag här av värmen och ovanan.

Avslutade passet med boxens egna workout

6 muscle ups

10 hang power snatch

50 DU

pulsen går snabbt upp här då man svettas något så kopiöst mycket och hinner inte dricka ikapp det under passet. Men roligt va de, kunde ta i mer i dag än förra gången vi va här.

Resten av dagen ville vi spendera i solen, så vi tog oss till Venice beach igen. Men dessvärre va det mulet där, vi hängde ändå på stranden och åt lunchen samt tog powernapen där.

Sen blev det en stanspromenad till muscle beach och tillbaka.

Spanade in killarna som bara tränar överkropp. Dom kände sig som kungar, medens vi bara skrattade åt dom.

Myste självklart oxå med lite muscleups innan vi tog oss tillbaka igen.

Längst med hela strandpromenaden luktar det maja och många hemlösa samt konstnärer eller dylikt har satt upp sina stånd där för att försöka att locka dit turister som ska handla. Gillade den sista bildens tavla, med texten " You´re beatiful. Stay YOU cause everyone else is already taken"

Dagen avslutades med att vi åkte till Sunset strip eller "The strip" för att kolla in några hak samt ta kort på dem då Andys pojkdröm besannades. I morgon går vi upp tidigt för att ta flyget till Chicago. Mer om de kommer!

Bara för att man är på semester och inte har samma rutiner eller möjligheter betyder det inte att man inte ska träna. All träning får bli bra under en semester. I dag fick vi till ett pass på våran bakgård på 30 minuter där klockan pep varje minut.

Vi riggade fram en iPad som pep för oss varje minut och bestämde 4 stationer och en vilostation, detta gjorde vi i 6 varv. Hettan va det jobbigaste, men mest skönt att f¨röra lite på sig.

Min 1. 30-60 DU

15 situps

30 russian twist

15 tuck ins

Sen bar det av mot lite shopping.

Vi besökte en kosmetika affär som Sandra gärna ville titta på "Ulta", sen åkte vi till det spat Sandra hade kollat upp åt oss för att se om dom hade tid för oss idag. Som tur va hade dom det, så vi bokade in oss på varsin behandling där, på Detox Day Spa i Los Feliz, LA. Sen bar det av till Abercrombie & Fitch, vi tog det som låg närmast våran location och det visade sig vara vid Universal studios. SÅ där stannade vi till för att äta lunch strosa runt, men struntade i att gå in då det skulle kosta allt mellan 1000-2500 kr per person. Något vi kände inte va de vi va ute efter denna resa.

Så dagens lunch blev på Panda express, ett ställa jag och Kim åt på förra gången vi va i Kalifornien väldigt mycket. Finns bättre allternativ att välja på där, fast det är snabbmat och billigt. Vi väljer alltid att dela på en stor tallrik.

Dom hade en hel del goa matställen som vi stannade till på, som absolut inte va nyttiga. Så som Ben&Jerrys, Cinnabon. Har aldrig testat Cinnabon men alltid varit sugen att testa, jag som gillar bakverk lixom. Men jag får ärligt säga det att en stor bulle som jag självklart va tvungen att ta, va alldeles för mycket. Så mycket socker att tungan typ blir avdomnad.

Men ser ju sjukt nöjd ut innan och dom första tuggorna va ju riktigt goda. Men bulle i hela ansiktet åt jag nästan upp hela! Men blir det en gång till ska jag välja en mindre bit iaf. Kan till och med blir för mycket socker för även mig. Det trodde ni inte va!?

Dagen avslutades på spa för mig och Sandra medens killarna åkte till en skjutbana. Jag har redan varit på en sådan, så jag valde Spat före idag. Valde en Sports massage och Sandra en ansiktsbehandling.

Dagen började senare än vanligt då vi vaknade vid 8, senaste hittills. Antar att vi börjar komma in i tidzonen här nu. Vi hade planerat dagen till ett besök på Crossfit Hollywood och sen sola i Santa Monica. Frukosten va som vanligt gröt, ägg, bacon, toast, bär och grönsaker.

Att träna i denna värme är veklingen ingeting vi har vant oss vid. Man får vila extra mellan seten då pulsen går upp av ingenting. Vi tar resorb men man känner att kroppen inte är i balans.

Passet för mig bestod av

Back squat 4x5

Strikta HSPU 4x5

Deadlift 4x10

Strikta TTB 4x10

avslutade sen med två små workouts, lätta och okomplicerade då man inte pallade så mycket av värmen.

8 min AMRAP

10 höga wallball

8 pullups

6 HSPU

sen

50 DU

10 TTB

Sen bar det av mot stranden där vi hängde resten av dagen.

Vi avslutade dagen med att gå längst med strandpromenaden för att sen gå upp för en trappa för att gå på kajen som ligger högre upp än stranden. Längs med den vägen fanns det otroligt mycket uteliggare, både dom som varit där i flera år samt några som såg helt nya ut för att vara hemlösa. Riktigt tråkigt och tufft att se, gjorde verkligen ont av att se det. Man får vara lycklig för det man har och vårda det väl. Att resa för med sig både roliga upplevelser och se en värld av andras världar. Gav några maxim bars till en familj med tre barn, gick därifrån med känslan av att jag ville ha gett dom mer. Svårt att skaka av mig den familjen och tråkigt att vi bara gick förbi så snabbt som alla andra. Inte många som stannade upp.

Vi hade en tanke med att ta oss till Gran Canyon innan vi skulle ta oss tillbaka till LA. Men dessvärre insåg vi att en 15 timmars bilfärd inte va vad vi ville ge oss in på. Så det blev att strosa lite till i Las Vegas innan vi satte oss i bilen tillbaka till Los Angeles igen.

Det började med att hotellet vi bodde på inte hade någon restaurang, så vi va tvungna att hitta ett annat ställe att äta på. Sagt och gjort satte vi oss i bilen och körde mot en location som skulle erbjuda frukost. Det slutade med att vi hamnade på ett stort hotell som innehöll så många restauranger att jag inte ens kunde räkna dom.

Det blev en mega frukost dessvärre helt utan grönsaker! Finns lixom inte ens som ett tillval på vissa ställen, och om det finns är det bara isbergssallad.

Väl efter frukost blev det att fortsätta förvånas över att folk satt och spelade samtidigt som dom åt frukost!

Sen blev det att strosa runt i Vegas miljön i dagsljus och shoppa och turista lite.

Det är verkligen en fantasistad och en stor vuxenlekplats! Vi va i Venedig, Paris och USA på samma gång lixom. Miljöerna är så påhittade men fantastiskt vackra! Stora byggnader och fantastiska trädgårdar samt fontäner.

Men efter lite shopping och seeghtsing va vi mätta på staden. Den är fantastisk, den är det överdrivna överdrivna, men ja man kan få nog. Blir lixom samma i slutänden ändå. Så mycket folk, så tjocka människor och så mycket SOCKER.

Vi styrde kosan mot LA och kom över konstverket "The seven magic mountains"

Mitt ute i öknen fanns det sju stycka målade stentorn. Målade med fantastiska självlysande färg.

Sen blev det lunch på en grekisk inspirerad diner, så trötta på fet mat så det blev en enkel grekisk sallad till lunch för oss allihopa.

Japp och så fort det finns Wi-Fi på ett ställe ser vi ut sådär och är tysta en stund. Ja det är då allt kommer upp på sociala medier! Hoppas ni uppskattar det iaf.

Väl framme avslutade vi dagen med en löptur på 35 minuter samt

20 dips mot bänk

20 air squats

10 breda pushups

Lätt och skönt pass mest för att röra på sig efter allt bilsittande. Kändes så skönt att få röra på benen igen. Lägre temperatur så riktigt skönt löparväder. Därefter blev det hemmagjord middag! Kyckling, rostad potatis och sallad. Så enkelt och så gott. Man saknar verkligen att få äta "riktig" mat här.

I morgon är planen att åka till en annan crossfit box för att sen ta oss till Santa Monica.