Detta spel sägs vara det mest farliga spelet.
Så spela de på egen risk.

För att kunna spela spelet måste ni vara minst 2 personer.

- ett snöre, rep eller tråd som ska va så långt att ni kan göra en cirkel och kunna knyta ihop ändarna.
- Sax, kniv eller något annat vasst föremål.
- En varsin liten spegel till varje deltagare.
- En kamera med blixt, INTE mobiltelefon
- Ett dricksglas
- En dryck, vin rekommenderas.
- Ett tyst rum

Starta spelet vid midnatt.
Ta snöret och gör en cirkel av den, knyt ihop båda ändar.
Ta snöret och lägg det i mitten av rummet, forma det till en cirkel.
Placera dricksglaset i mitten av cirkeln.
Fyll glaset med er dryck.
Alla spelare ska sitta i en cirkel runt den lilla cirkeln.
GÅ UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER I CIRKELN AV SNÖRET!
Varje spelare ska placera sin spegel framför sig, reflektionen av spegeln ska va mot taket.
Släck lampor.

Inbjudan:
Alla spelare ska blunda, och hålla varandras händer.
Varje spelare måste säga efter varandra, "i trust you", Ni får inte säga det samtidigt utan ni ska säga det en och en.
När alla spelare är klara ska ni tillsammans säga "The door is open, Please come in" 3 gånger.
Sedan kan ni öppna era ögon.

En person ska kameran och rikta den mot ringen, Och måste säga "i caught you" innan personen tar ett kort.
Skicka sedan kameran vidare till nästa person som måste säga "i caught you" och ta en bild på mitten, alla spelare ska göra den delen. KOLLA INTE VAD SOM HAMNAT PÅ BILD.
Fortsätt tills alla spelare upprepat proceduren, och kameran ska ha gått 3 varv runt ringen.

Om en spelare börjar känna sig illamående, eller om någon börjar gråta, låt inte den personen ta foto, utan hoppa då över till nästa spelare.

När alla tagit foto och kameran har gått tre varv runt cirkeln, lägg ner den på golvet.

Avsluta:
Alla spelare måste blunda och upprepa "It is time to go home" 3 gånger samtidigt.
Sedan ska ni alla vända er spegel upp och ner så baksidan av spegeln pekar upp mot taket.
Tänd lamporna
Använd det vassa föremålet för att öppna cirkeln med att skära eller klippa i det.
Ta dricksglaset och häll ut innehållet, helst i en jordhög eller planteringsland.


Ni kanske inte ser något på bilderna i kameran, men kolla riktigt noga så kommer ni se något.

om något av dessa händer, avsluta direkt!!
- Om någon spelare börjar bete sig underligt.
- Om någon av spelarna är rädda.
Om någon av spelarna känner något av dessa, och tar ett foto iallafall, så ska dom inte kolla på bilden dom tar, Och ni ska genast avsluta ritualen och förstöra kameran.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Visste du att:

- vaknar du mellan 03.00 och 04.00 av att du känner dig iakttagen, så är de oftast något som kollar på dig.

- om du tror på det övernaturliga är du mer kapabel att känna av och se saker andra inte ser

- du går förbi minst 16 mördare i ditt liv


- om du känner lukten av brand, men vet att det inte är någon brand i närheten, betyder det att det är väldigt många spöken nära dig.


- känner du dig iaktagen dagtid så är du förmodligen iaktagen.

Likes

Comments

Man kan väl kanske inte tro hur mycket tid som faktist läggs bakom varje inlägg.

Jag söker på ett ställe, letar upp lite fakta som jag själv tycker är intressant
Sedan börjar jag söka efter folks upplevelser.
Som mest har jag haft ca 22 olika sidor uppe.

Jag tar inte bara första bästa skrämmande uppgifter jag hittar, utan jag letar vidare och ser jag att flera stycken har samma upplevelser tar jag med det i ett inlägg.

Hur många timmar spenderar jag framför datorn varje dag?
Som längst har jag suttit framför och letat uppgifter osv från kl 07.30 till kl 15.00 ungefär.

Vilket är det mest skrämmande inlägg jag skrivit hittills?
The Island of the dolls
​ gillar inte dockor överhuvudtaget.
Tycker dom är väldigt läskiga.
Just nu har vi en gammal docka nere i källaren från typ 1950 talet, gissa vem som undviker att gå ner där nu... ✌🏼

​​Waverly hills sanatorium är också ett av dom mest skrämmande inlägg jag skrivit. 


Har jag upplevt något övernaturligt?
Ja.. för en massa år sedan spelade jag och några till anden i glaset, jag tror jag var 9 år gammal då.
Vi sa aldrig "hej då" osv sedan dess har jag sett skuggor, sett saker flytta sig, hört röster och känt mig iaktagen och känslan av hur någon tagit på mig när jag ska sova.

Tror jag på allt jag skriver?
Ja, eller för de mesta.
Jag är ingen skeptiker till att de finns spöken osv, jag har ju själv upplevt saker som inte har förklaringar.

Skulle jag själv besöka något av alla ställen jah skriver om?
Både ja och nej..
jag skulle väl besöka alla ställen egentligen, men jag är för rädd och har för stor respekt för det övernaturliga.
Jag vill inte ha med något hem..


Vad tror mina vänner om mina upplevelser?
Hahaha dom tror jag är störd eller något.
Dom tror inte på mig för fem öre.
Sen är ju dom skeptiker också så..

Vågar jag spela dessa "spel" jag lägger ut?
Nej nej och åter nej!
Aldrig i hela mitt liv att jag spelar dom.
Jag vet inte vad jag släpper in i mitt hem, och jag vill inte få någon onskefull djävel hit.
Hade man kunnat välja vem man vill "spela" med om man fick välja folk som gått bort skulle jag spela med min farmor ❤️ mormor och morfar ❤️

Har min familj upplevt saker?
Ja.
Min mamma kan vakna på nätterna av att det låter som om någon kastar ner en studsboll för trappen.
Min lillebror kan sätta sig upp i sängen och kolla mot absolut ingenting, han har också hittats stående mitt i rummet kollandes mot fönstret. ( han har mitt gamla rum )

Min morfar jobbade på något slott för massa år sedan, (han gick bort 1986 så han jobbade väl på slottet runt 1950 )
Han såg en skugga åka ner bakom en vedeldad spis som han hade i sitt rum, när spisen flyttades hittades en lucka. Och under luckan hittades skelett av människor hängandes på väggen.


Likes

Comments

För att spela detta spel behöver du:
- Spader dam från valfri kortlek
- ett mörkt rum
- en spegel
- ett rött läppstift
- Ett ljus

Spela mellan tiderna 23.00 till 03.00

Steg 1: Gå till ett mörkt rum med en spegel, exempel ett badrum.
Har badrummet ett fönster så täck för det så att badrummet är mörkt.

Steg 2: Ställ din Spader dam upp längst spegeln, Damens ansikte måste speglas mot spegeln.

Steg 3: Tänd ljuset du har med dig, och placera det framför spegeln, Släck sedan rummets lampa.

Steg 4: Ta det röda läppstiftet och måla en dörr och några trappsteg på spegeln.



Steg 5: Stå framför spegeln och håll dig fokuserad på det som kommer.

Steg 6: Stäng dina ögon, och säg högt 3 gånger "Queen of spades come"

Steg 7: Fortsätt ha ögonen stängda, och försök se framför dig att Spader dam öppnar dörren du målat och går upp för trappan.
Glöm inte att fokusera, det är nu du kan höra skratt eller fotsteg.

Om du utfört detta rätt, kommer damen att stå där på trappan när du öppnat dina ögon, och du kan önska dig något.

Men om du gjort något fel, kan du se henne komma närmre och närmre.
Du kan till och med känna hur hennes händer tar sig runt din hals och börjar strypa dig.

Om du redan från början känner att något inte stämmer, avsluta direkt.
Avslutar du inte direkt så kan Spader dam komma ut och döda dig.

För att avsluta spelet ska du säga "Queen of spades, go away!" och snabbt torka bort trappan och dörren från spegeln, blås ut ljuset och tänd därefter lampan.

Se till att inte Spader dam kommer ut från spegeln, i värsta fall ska du krossa spegeln.


Som jag alltid skriver i alla inlägg om såna här spel, så rekommenderar jag ingen att spela.
Ni spelar på egen risk.

Trappan du ska måla med läppstift ska se ut som på min paint bild.


Likes

Comments

Första delen har ni HÄR.

Frammegården
Detta hus ligger i utkanten av Värmland i ett litet samhälle vid namn Skillingmark.
Räknas som ett av Sveriges mest hemsökta hus.
Här har man upplevt knackningar, steg, sett saker flytta på sig och många känner obehag.
I ett av rummen sägs det att man kan se en kvinna med ett dödfött barn i armarna och hon sörjer för sitt barn.
många känner ett starkt obehag när dom är nära sängen, man har även hört barngråt.
Det sägs även att två små barn stängdes in i ett rum anslutande till vinden, där dom sedan dog av svält.
Enligt en legend så sägs det att frammegården byggts på en gammal avrättningsplats för häxor.
Ett piano på övervåningen sägs spela av sig själv, och det finns ett par gamla tofflor som sägs flytta sig själva.
Andra saker man upplevt här är att man hört möbler flytta sig, och även sett någon eller något titta in genom fönstret.
I likrummet som finns på nedervåningen har många upplevt obehag och utanför likrummet finns en gungstol som sägs gunga av sig själv.



Prästgården i Borgvattnet

Norr om Östersund ligger ett annat hemsökt hus, Sveriges kändaste spökhus.
Prästgården har stått sedan 1876 och användes av präster.
En ogift piga blev gravid och eftersom det var en skam att vara ogift och gravid sägs det att prästen låste in henne på gården tills barnet var fött, Pigan eller prästen dödade barnet och grävde ner det på ena kortsidan av huset.
Spädbarnsgråt kan höras i det så kallade "rosa rummet"
Ljus tänds och släcks, fotsteg hörs från rummen, enligt en präst så blev han avkastad från gungstolen som står i Matsalen.
Man har även hört möbler flytta sig.
I ett av rummen på övervåningen som kallas "Gråterskornas rum"
Sägs det att man kan se tre kvinnor sitta i soffan.


Det sägs att Prästgården är byggd på en så kallad "currykors" vilket står för strålning från jorden.
Det finns många händelser som rapporterats från gården så jag ska skriva lite vad som upplevts från rum till rum.
Blå rummet: Någon saboterar sängen och skrynklar till överkast.
Man har även sett en blåklädd kvinna sitta i en stol i rummet.
Det finns även ett fotografi på en pojke, som sägs flytta sig.

Gula rummet: Man har sett draperiet som hänger mellan gula och blå rummet röra sig.

Gråterskornas rum: Man har sett tre kvinnor sittandes i soffan, man har även hört gråt från rummet.

Rosa rummet: en känsla av obehag och spädbarnsgråt samt en sörjande kvinna har setts och hörts.

Köket och två andra rum är låsta på nätterna, varje morgon är dörrarna öppna.


Bilder från Google

Likes

Comments

Historia:
Huset byggdes 1836 av George och Sylvia Stickney.
Huset är mest känt för sina rundade hörn, och anledningen till att huset byggdes så var för att George och Sylvia trodde på det spirituella och ansåg att demoner kunde fastna i rum som var fyrkantiga.
Enligt källor så hade ett rum en 90 graders vinkel, och det sägs att George dog i just det hörnet.

Nu används detta hus som polisstation.

Vad har man upplevt där?
- George sägs gå runt där, man ska ha sett hans skepnad gå i korridoren på 2:a våningen.
- Man hör viskningar från tomma rum.
- Fotsteg hörs överallt i byggnaden
- En kvinna i bröllopsklänning har setts kika ut bakom gardinerna.
- Man hör ljud från balsalen på övervåningen, som just nu används som förråd men som användes som seans rum när George och Sylvia levde.
- Toaletter som spolas
- Objekt flyttas av sig själva
- Lampor tänds och släcks
- Dörrknoppar rör sig och sen öppnas dörren och ingen är där
- Röster har även hörts trots att man varit själv.

Bilder från google

Likes

Comments

För att spela detta spel behövs det en penna, Papper, en gammal svart telefon från 80-90talet och 2 svarta snören som måste vara minst 40 cm.

Dom som spelar ska vara dom enda i lägenheten eller huset.
Er lägenhet eller hus ska ha minst 4 rum, stäng alla dörrar och dra för persiennerna i varje rum
Släck alla lampor i alla rum förutom lampan i det rum där telefonen ligger.
Denna ritual funkar inte om du har salt med dig.

Steg 1: Knyt ena snöret runt telefonen så att den inte kan flytta på sig eller lyftas upp.
Steg 2: slå nummer 20406080 och lägg sedan på.
ta sedan upp telefonen igen och slå nummer : 25515823, denna gång ska ni inte lägga på, utan lägg telefonen vid sidan om.
Svarar någon så säg ingenting.
Steg 3: Gå till närmaste rum och stäng dörren, vänta 1 minut.
Steg 4: Återvänd till telefonen och uppreda proceduren på steg 2.
Steg 5: Smyg tyst till rummet som ligger näst närmast telefonen.
Vänta 1 minut.
Steg 6: Återvänt till telefonen och upprepa steg 2.
Steg 7: smyg så tyst som möjligt till de tredje närmaste rummet och vänta 1 minut.
Steg 8: Återvänd till telefonen och slå nummer : 22822.
Steg 9: Blunda och gå till det fjärde närmaste rummet, stäng dörren.
Steg 10: ta det andra svarta snöret och knyt det som en dubbel åtta på dörrhandtaget.
Steg 11: Öppna dina ögon och säg inget och gör inte ifrån dig något ljud!
Steg 12: Öppna upp persiennerna, om det är svart utanför har du kommit till en annan dimension,

Hur man avslutar:
Om du vill återvända till denna värld ska du hitta en lapp som har ett 8 siffrigt nummer någonstans i rummet.
När du hittat lappen ska du blunda och repetera det 8 siffriga numret om och om igen i ditt huvud, och håll i snöret på dörrhandtaget.
Vas du en gör så släpp inte dörrhandtaget, svara inte heller ifall någon pratar med dig.
Släpp inte dörrhandtaget oavsett om någon drar i din kropp!
Fortsätt upprepa den 8 siffriga numret i huvudet, När det känns som att du är tillbaka till din egna värld kan du öppna dörren.
Om alla fönster fortfarande är svarta har du inte kommit tillbaka till denna värld ännu.
Pappret med 8 siffriga numret måste ni bränna ner till aska innan 7 dagar har gått.
Askan ska du lägga i en svart påse och bära med dig.

Det sägs att du kommer uppleva konstiga saker efter denna ritual, och efter det kommer din glädje försvinna.

Likes

Comments

Detta spel, spelar du på egen risk.

För att spela behöver ni vara minst 2 personer, en ska agera "rektor" dvs hålla koll, medans den andra deltagaren ska spela.

Ni behöver:
- Ljus för varje rum i erat hus eller lägenhet.
- Ett ljus i varje hall ni har.
(Helst ska ljusen kunna stå direkt på golvet, men har ni inga såna ljus funkar det också med ljus i ljushållare.)
- Tändare eller tändstickor.
- En alarmklocka.

Instruktioner:

Börja under dagsljus,
Stäng alla fönster, dra för alla gardiner.
Stäng av all elektroniskt, dra helst ut sladdarna ur väggen också.
Mobiler, iPad (Allt smått som kan lysa upp eller göra ljud) ska placeras i en låda och ställas i en garderob.

Placera ett tänt ljus i slutet av varje hall
Om din "rektor" lagt ett ljus i varje rum utom ditt egna rum för Hen inte berätta det för dig.
När hen lagt ut alla ljus ska hen lämna ditt hus, och får inte komma in igen fören kl 06.00.

Placera ett tänt ljus precis innanför ditt sovrum, Din "rektor" får inte ha gjort det, utan det är du som ska lägga det där.
Stäng alla dörrar till alla rum, och ställ alarm på klockan 23.10.
När solen gått ner ska du gå till ditt rum, stänga dörren och gå och lägga dig. Du ska ha tändare eller tändstickor nära dig.

När ditt alarm väcker dig, kolla då så klockan är exakt 23.10 (använd fröken ur så du vet om det är rätt tidpunkt)
Skulle ditt alarm inte gå igång så fortsätt inte detta spel, avsluta direkt.
När du vaknat ska du fort försöka tända ditt ljus i sovrummet innan klockan slår 23.11, knacka sedan på din sovrumsdörr 3 gånger med 3 sekunders mellanrum.
Fortsätt inte spelet om du hör ljud utanför din dörr när du avslutat knackandet.

Om du inte hör något utanför dörren kan du fortsätta spelet.
säg rakt ut " I am ready to play", öppna dörren och ställ ut ditt ljus, stäng sedan dörren och börja gå runt i ditt hus eller lägenhet. GLÖM INTE TÄNDSTICKORNA OCH KLOCKAN!
Varje ljus du går förbi ska du tända, och varje dörr du går förbi ska du knacka tre gånger på.
Om du skulle höra ljud bakom någon av dörrarna ÖPPNA INTE!
Alla dörrar ska vara stängda när du knackar på dom, skulle någon va öppen så avsluta spelet direkt.
och skulle du se ljus men vet att du inte tänt det, avsluta spelet direkt och lämna ditt hem, efter kl 06.00 kan du återvända hem igen.

Om du inte hör något ljud bakom dörrarna efter att du knackat ska du öppna dörren, sedan har du 3 minuter på dig att hitta ljuset och tända det.
Skulle du misslyckas, gå in i rummet lås dörren, lägg dig på rygg så att du kollar upp i taket, kolla inte runt och somna inte. Du ska nu ligga så till kl 06.00.
Om du skulle lyckas att tända ljuset på 3 minuter kan du fortsätta spelet.
Efter att du tänt ljuset ska du ställa tillbaka det där du hittade det, sen ska du gå ut ur rummet och stänga dörren, öppna inte dörren igen efter att du stängt den.

När du tänt alla rummen men hoppat över något rum för att du hört ljud efter knackningarna ska du gå tillbaka till dom rummen och tända ljusen innan du ska fortsätta till ditt rum.

Där ska du knacka på dörren 3 gånger med 3 sekunders mellanrum, hör du inget innifrån rummet ska du gå in, stänga dörren och lägga dig i sängen och stirra upp i taket till kl 06.00.
Kolla inte runt i rummet och kolla inte under sängen utan du ska bara kolla upp i taket,
Du får inte somna!

Vid kl 06.00 är spelet klart.

Undvik under spelets gång:

- Undvik att kolla i speglar under spelets gång, täck dom eller ta ner dom och lägg undan dom.
- När solnedgången pågår ska du vara helt ensam i ditt hus/lägenhet.
- När du under spelet går runt ska du kolla rakt fram hela tiden, kolla inte bakåt eller åt sidorna.
- skulle du höra röster eller någon som pratar med dig under spelet? Svara inte!

Om du skulle förlora spelet och inte följa reglerna ovan, fortsätt inte spela, och SPRING INTE under spelets gång.


Se TILL ATT INTE FÖRLORA!















Likes

Comments

Det kommer inlägg varje dag denna vecka,
Hoppas ni är lika taggade som jag!

Kommer komma inlägg om ritualer och spöklika platser, men också om olika legender.

Glöm inte att om ni har något ni vill att jag skriver om så är det bara att kommentera, har ni en historia ni vill få ut? Maila historien, erat namn och blogg adress så lägger jag ut den här och länkar erat konto!

Likes

Comments

Halloween närmar sig, och denna tid på året brukar nyfikna, modiga människor vilja uppleva det övernaturliga.

Denna blogg är till för alla spökfantaster därute, och här skriver jag lite om hemsökta hus, slott, fängelser, skogar, skepp och vägar.
Skriver också om olika creepypastor, och spel samt ritualer.

för dom som vågar spela lite ritualer eller spel finns det här.

Kommer uppdatera lite om hemsökta ställen i Sverige och runt om i Europa och övriga kontinenter.




Likes

Comments