Min sista kväll i Bali spenderade jag i Seminyak med ett riktigt härligt gäng. Gick till Potato Head vilket är en strand bar och där såg vi en helt underbar solnedgång, kändes nästan som att vi var i en film.

Avslutade dagen och kvällen med en tapas midddag på Cacoon och sedan La Favela. En riktigt trevlig och lyckad sista kväll på Bali, det tar nog inte lång tid innan jag är tillbaka igen.

Tog mig till Seminyak på morgonen för att bli bjuden på frukostbuffé hos Sharon! Så mycket mat, visste knappt vart jag skulle bli av!

Nu njuter jag vid hennes stora pool! Lite skillnad från att vara på ett hostel, haha.

Idag var det dags att testa på att surfa och enkelt var det inte. Testade på Old Mans beach, vågorna var ganska stora och starka, riktigt svårt att paddla ut! Men så kul att testa det!

Efteråt blev det mat på Betelnut, vegetarisk hamburgare! Lite andra bilder från de andra dagarna från Samadi.

På kvällen kom Sharon över till Canggu för en tjejkväll och vi körde ner till Old Mans och sedan vidare till stranden för att dansa.

Det finns så mycket god mat i Canggu, alla ställen är så mysiga och har så mycket god mat. Svårt att välja för allt låter så gott!

Blev en frukost på Canteen.

På eftermiddagen åkte Ruth, Cristina och jag till Seminyak för att överraska Sharon. Blev bad i hennes stora pool och en god middag på hotellet, en riktig tjejkväll!

Igår tog jag mig från Ubud till surf paradiset Canggu. Det blev Old Mans Beach för att titta på solnedgången och sedan en fantastiskt god sushi middag på Peoples.

Steg upp mitt i natten för att bli upphämtad och körd till vulkanen Batur. Fick frukost på vägen och vid halv 5 tiden på morgonen började vandringen uppför vulkanen.

Det tog oss ungefär en timme och femton minuter till toppen. Vulkanen är ungefär 1717m över havet och därifrån fick se en fantastisk soluppgång! Helt underbart, magiskt!

Sedan tittade vi oss omkring lite runtom toppen.

Sedan begav vi oss ner från vulkanen och det var inte det lättaste! Brant på vissa ställen och stenar och rull grus men klarade det ganska bra :)

På vägen tillbaka stannade vi vid ett kaffe plantage för att smaka olika sorters kaffe. Kunde smaka Luwak kaffet, världens dyraste kaffe och sedan hade de olika sorters kaffe såsom kokosnöt, vanilj mm.

Efter scooter utflykten bestämde jag mig för att gå till Monkey Forest för att titta på temple och apor. Så många apor överallt, endel av dem var så söta!

Efter frukosten idag tog vi scootrarna för att ta oss till Vatten Templet, det tog oss nästan 45 min att köra dit men vi såg så mycket fint på vägen.

Vattnet i vatten templet sögs vara heligt så balineserna gör en ritual för att rena sig själva. Det var väldigt intressant att se :)

På vägen tillbaka stannade vi vid risfälten, så grönt och vackert!

Sa hejdå till några av mina nya vänner som skulle åka vidare på annat håll. På eftermiddagen hyrde jag och två brittiska tjejer scootrar för att köra rill Tegenungan Waterfall.

Det är mycket trafik inne i Ubud så det tog oss ett litet tag att ta oss ut därifrån. Vattenfallet var helt jättefint och mycket större än vad jag trodde :)

Passade på att bada i vattenfallet också :)

Sedan blev det kvällsmat och slappande vid hostlet, kan ju inte klaga :)

Idag flyttade jag till ett hostel i närheten och det är riktigt fint med pool och utsikt över ett litet risfält. I trädgården hänger det hängmattor lite överallt. Så himla mysigt!

Strosade kring Ubud lite, slappade vid poolen och hittade en stor affär med en massa frukt och andra roliga saker. En liten julgran hade de också :)

På kvällen blev det kvällsmat tillsammans med en massa människor från hostlet, så roligt och så många nationaliteter :)