Helt underbar förmiddag, sol & inte ett moln på himmeln. Efter min morgon promenad, som för övrigt gick rätt segt pga fruktansvärd träningsvärk i ben & rumpa, så tog jag mig in till stan. Träffade Maja vid 11:30 och gick sedan till Rion, som är en jätte fin och lång park, för att njuta av lunch och sol. Hur härligt som helst, är nu hemma och ska strax plocka upp barnen från bussen och sedan köra de på aktiviteter. Själv ska jag nog vila från träningen idag får bli något kallt att dricka i solen medan barnen har simträning.

En söndag kan oftast bara vara en evig väntan på en ny vecka eller bara en dag man spenderar framför serier. Men som au pair lever man life även på söndagar, spenderade min söndag med Malin i stan med massa snack, lunch, sangria och shopping för Malins del då jag shoppade igår. Varmt och skönt i solen men lite kyrkligt i skuggan, undrar när den där värmeböljan kommer? En jävligt rolig dag hur som helst alltid lika roligt att umgås med Malin skrattar så magen värker, tänk att man kan träffa så fina vänner på så kort tid.

Imorgon är det hur som helst en ny vecka som kommer innehålla jobb och en massa träning tänkte jag sedan taggar man självklart inför nästa helg, då de vankas födelsedagsfest.

Lördag & ledigt, förutom ikväll då jag har suttit barnvakt en stund medan mamman är ute.

Startade dagen först och främst på gymmet runt elva tiden. Efter träningen åkte jag och Lynn till Bonaire där det ligger ett jätte stort shopping center. Blev en del shopping på bland annat primark inga kläder ock bara massa annat. Hittade dock en gul sommartopp på en annan affär, är verkligen i stort behov av sommarkläder då jag inte orkade ta med så mycket hit då jag vet att man alltid vill ha nytt. Hur som helst det har varit en super trevlig och hälig dag! Imorgon blir det att åka till stan för att träffa Malin, men nu lite sömn.

- Godnatt!

Weeii, idag bokade min familj en resa till Mallorca och jag bokade precis en flygbiljett från Valencia till Mallorca, det är visserligen några månader kvar men jag längtar så fruktansvärt mycket. Älskar familjeresor det är alltid så himla kul och mysigt saknar dessutom min familj oerhört mycket.

- Kärleksön next up

Hur trött som helst denna torsdag. Startade dagen med en 20 min power walk i solen, en aning kallt i luften idag inte alls så som det varit de andra dagarna tråkigt nog vill ha sommar nu. Min kropp har verkligen ork till att göra något idag så jag ska faktiskt bara slappa tills det är dags att hämta barnen och köra de på aktiviteter. Imorgon har jag däremot planer med Maja i stan, men helgen ser rätt lugn ut då jag ska sitta barnvakt på lördag kväll.

- Have a nice day!

En förjävla bra helg det har varit vill jag bara påpeka, las fallas som hållit på under hela veckan plus veckor innan också skulle jag vilja säga är här med slut. Helgen var helt klart den bästa har umgåtts med en hel del vänner, sett fallas, partat och dansat massor. Det har även varit kanon väder, vilket varit ett stort plus då dom tidigare i veckan sa att det skulle regna. Det är sånt här som gör au pairlivet helt fantastiskt.

- Ser helt klart framemot sommaren!

Letar du efter ett mysigt fjällhotell med naturen och skidåkning precis utanför fönstret så ska du kolla in Storsätra fjällhotell i Dalarna. Hotellet ligger i det vackra Grövelsjö-fjällen och bjuder på vandringsleder, fiske längdsidor, slalom med mera. Storsätra är även Dalarnas allra första fjällhotell som startade 1939 av Magrit Jonsson. Från början var det ett väldigt enkelt hotell men inte alls många rum men med tiden byggdes hotellet ut och moderniserades och idag har hotellet 35 rum, konferenser och en relaxavdelning med bastu och badtunna. Där du kan vila din trötta kropp efter en vandringstur i den fantastiska naturen. Storsätra ligger även mellan tre nationalparker och väldigt nära till Idre där du också kan åka skidor, vandra, fiska med mera. Gillar du fjällfiske, pimpla, bäckmeta, vandra eller åka skidor ska du verkligen åka hit, för att läsa om vad man mer kan göra på fjället kan du klicka här.

På hotellet finns det massvis med tid för att koppla av från den stressiga vardagen. Du bor alltid med helpension och på menyn finns det mycket vilt och fisk som är närproducerat. Är sommaren din favorit årstid eller vinter? Det spelar ingen roll på hotellet finns det alltid något för alla och du kan åka hit oavsett årstid.

Humöret är på topp och så är motivationen. När jag kom till Spaninen var jag väldigt strikt och duktig när det kom till sötsaker osv men sedan ballade det ur. Detta land är ett sockerland och det finns alltid kakor och onyttigheter hemma vilket verkligen förstört min kropp och gjort att jag inte alls mått bra. Men sen en vecka tillbaka är det slut med sådant har bara ätit bra grejer och mår genast bättre. Träningen har alltid varit ett prio öven här nere jag har till och med tränat ännu mer här så det flyter på bra.

Idag startade jag dagen med 30 min power walk och därefter cyklade jag en mil plus 10 min på crosstrainer. Till lunch gjorde jag en köttfärspaj med tomater och fetaost. Måste erkänna att mina matlagningsskills blivit mycket bra. Imorgon blir det ännu mer träning och möjligtvis att träffa någon kompis.

- Godnatt!

Jag har verkligen varit helt urkass på att uppdatera här.

Som jag nämnde i senaste inlägget som bokade mamma & syster en resa hit, det var här i fem dagar, vilket var helt underbart har saknat och saknar min familj fruktansvärt mycket. Det gav mig iallafall massor med energi och så fick jag äntligen vara lite turist i "min egna stad". Vi såg en hel del vackra byggnader och shoppade en hel del både i och utanför staden. Vi bodde i en lägenhet mitt i centrum super nice, eftersom jag annars bor utanför staden. Efter att mamma och syrran åkte hem blev det fruktansvärt tomt och strax därefter åkte jag på en influensa så har legat sjuk i en vecka därför har jag inte skrivit så mycket på sistone. Blickar tillbaka på när mamma och syrran var här med lite bilder, man önskade ju att dom dagarna gick lite långsammare och att man hade en repeat knapp.

Godmorgon allihopa! Sitter nu & väntar på att klockan ska bli dags att åka till spanska kursen och därefter gym med Lynn. I helgen jobbade jag då värdmamman var iväg & sprang maraton, så jag & kidsen var själva hemma. Vi bakade pysslade och käkade tacos, Lynn sov även över här från lördag-söndag välbehövlig. Blev en hel del tjejsnack och även lek med barnen.

Igår bokade även mamma & lillasyster en resa ner hit nästa vecka då jag haft det lite kämpigt & längtat hem ett antal gånger, livet är verkligen inte bara en dans på rosor & jobbet är faktiskt rätt ansträngande även fast man inte tror det. Så jag ser jätte mycket framemot nästa vecka synd bara att pappa måste jobba men allihopa ska komma ner sen igen i juni.
Nej nu måste jag dra, ha en bra dag!