Mange spørger hvordan jeg nåede fra drømmen om at gå på college, til rent faktisk at stå (i mit tilfælde) i Los Angeles Lufthavn og være flyttet til den anden side af kloden og starte på college få dage efter, så derfor har jeg valgt at skrive et indlæg om det!

Lang historie kort, har jeg en veninde der hedder Tine, som havde hørt om SBCC og fortalte mig om det - et par uger senere i midt-november kørte vi sammen til Odense for at tage til et informationsmøde med IBS (den organisation jeg er afsted med). Da jeg kom hjem snakkede jeg med mine forældre og 2 timer senere havde jeg besluttet mig for ikke bare at tage afsted, men at ansøge om at tage afsted til Spring semester 2017 selvom ansøgningsfristen for længst var udløbet (dette skete med et kærligt skub af mine meget støttende forældre). Jeg snakkede med min IBS-repræsentant morgenen efter, og om aftenen fik jeg besked fra skolen at de havde besluttet at modtage min forsinkede ansøgning på grund af at jeg havde gode karakter - spontant, impulsivt og det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv!

IBS er en organisation der samarbejder med colleges rundt omkring i hele verden, og de har været super gode at have bag sig i hele den her proces! IBS hjælper med både ansøgningsprocessen, diverse nødvendige forsikringer, visumansøgning, budget, valg af fag, afrejsemøde, bolig herovre og generelt bare en hjælpende hånd igennem hele processen - de kan klart anbefales, da de virkelig holder styr på alle stepsene i processen (og der er mange, især når man kun har en måned til at få det hele ordnet)

Billeder af mine forældre og jeg inden afrejse, samt fra min rejse herover med mellemlanding i Stockholm 👇

Jeg vil helt klart anbefale at rejse med IBS eller en lignende organisation. IBS hjælper med rigtig mange ting men vigtigst af alt finder de bolig til én, og man bor med andre skandinaviske studerende der alle er lige omkring samme alder som én selv i enten lejligheder, små huse eller større huse (Indlæg om boligsituationen kommer snart 😉) Det er helt fantastisk at bo med andre studerende, og det er rigtig lærerigt - alle er herovre for at møde nye mennesker og folk er så åbne, det er rigtig dejligt! Alle der rejser med IBS har nogle fællesarrangementer i løbet af året, og har kontakt på tværs af husene og lejlighederne, så det er en rigtig god måde at starte sit sociale netværk på når man kommer herover også!

Jeg mødte de andre danskere der også skulle afsted med IBS i december, og vi har en facebook gruppe hvor vi på kryds og tværs planlagte flybilletter, så vi var rigtig mange der fløj sammen til Los Angeles fra Kastrup - Stockholm - Los Angeles og derfra tog bus sammen ud til Santa Barbara

IBS har været den største hjælp, og det har været rigtig dejligt at have en guidelinje igennem hele forløbet! Derudover har vi en repræsentant herovre som lidt fungerer som en "bonus-mor" som vi kan gå til hvis vi har brug for hjælp med noget praktisk eller bare en tur på cafe for at snakke om hjemve - så det er også rigtig dejligt at vide!

I dag har jeg haft svømning i 2 timer, været downtown og shoppe lidt og i aften skal vi til Isla Vista (IV) som er en fest-by akkurat som man ser i film med masser af privatfester med åben dør hvor man render fra hus til hus - det kommer der nok også snart et indlæg om 😜

kisses

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her