Black Friday (tredje dan i DC) är för er som inte vet en superstor rea. Vissa affärer öppnar 12 på natten och har 50% på hela butiken, vanligtvis öppnar de normala tider och har 30% på hela butiken, och om man har otur är det ingen rea alls.

Så jag och Elle klev upp tidigt och åt frulle på hotellet för att sedan låna deras cyklar och bege oss till Georgetown. Är typ deras gamla stan, med affärer längs en lång shoppinggata. Mitt mål för dagen var att köpa en massa julklappar, men hittade inte en enda.. hittade däremot massa fina plagg till migsjälv haha.

Efter 6h shopping och en fikapaus på ett cupcake ställe så cyklade vi hem.

Skulle egentligen sova hos en annan couchsurfer men då han aldrig återkom med hans adress osv så erbjöd sig Jacob att vi fick låna hans lägenhet medan han var borta. Så vi fick hans nyckel och begav oss till hans tomma lägenhet. Sjukt snällt!

På kvällen gick vi ut och åt sushi och hamnade sedan på någon bar och träffade lite härligt folk. #j1j2

På lördagen var det tyvärr dags att åka hem. Åt sista frullen på rooftopen och tog oss sedan till en tåg station som skulle ta oss till flygplatsen. Det skulle tydligen gå var 6e minut, men när vi kom dit visade det sig att nästa tåg gick 4:10 (och vår plan 3:22). Träffade nån tant där som sprang omkring och leta bussar/all annan trafik. Vi hittade ingenting, så med två timmar innan flyget skulle gå var vi fortfarande på stationen med vetskapen att det skulle ta en timme med bil att åka till flygplatsen. Så vi beställde en Uber och hann t.o.m. äta vår to go sushi på gaten. Yay!

För att summera denna resa vill jag bara säga att den var helt outstanding. Vi hade inte så många planer vilket har varit sjukt kul. Vi har gjort så mycket under dagarna men även kvällarna, så det känns som man har varit borta längre än fyra dar, med tanke på att man har ett snitt på 4h sömn/natt. Tackar Elle för att ha varit en helt fantastiskt resekompisen, så många minnen!

- Sophie

I torsdags var vi turre turister i Amerikas huvudstad. Efter en frukost på rooftopen så rekommenderade våran host, Jacob, oss att hyra cyklar för att åka ner till området med alla monument. Var en tio minuters cykeltur ner till staden, men när vi väl kom dit då bestämde oss för att behålla cyklarna. Bästa beslutet.

Mys-cyklade runt och kollade alla monument, såsom Lincoln and Jefferson, och Vita Huset. Drack varm choklad och njöt av tillvaron. Träffade även Pierre och hans kompis Alex!

Skulle sova hos Jacob den natten också men pga personliga problem så skulle hans brorsa sova hos honom, så han köpte då en hotellnatt åt oss. Gick in på deras hemsida och såg att det kostade 119$. Vilken host vi hade!! Vi tre gick sedan ut på kvällen och åt middag och gick sedan till någon bar. Blev dock en tidig kväll för oss då det är shoppingdags, Black Friday, dagen efter!!

- Sophie

Har försökt postat detta inlägg sen i torsdags men det vill inte laddas upp. Skriver om det och hoppas på att det funkar.:

Då var jag o Elle i Washington då!

Började resan med att kliva upp klockan fyra för att sedan bli hämtade av joey för att åka till flygplatsen. Parkerade på en oklar parkering och tog en sufflebuss till flygplatsen. Gick in i en affär men mer än så hann vi inte med för han som jobbade där började berätta hela hans livshistoria..

Vi flög vid 9:30 och var framme två timmar senare. Lyckades hitta nån buss som tog oss in mer centralt. Har sedan turistat hela dagen. Han som vi skulle bo hos, genom couchsurfing, skulle inte sluta jobbet förrän kl 5 så vi hann gå på en del museum. Lyckades även köpa Metro kort och tog oss till hans lägenhet. En trevlig prick. Vi gick ut o åt middag, och sedan visade han oss hans favoritbarer. Innan vi somnade så var klockan tre så var vaken i 23h, eller jag är iofs expert på att somna i både bil o på plan.

En väldigt bra första dag här i staterna, idag tror jag vi ska turista lite mer. Gå till the monuments osv. Det är förresten höst och väldigt kallt jämfört med Florida. Men träden är såååå mycket finare!

- Sophie

Idag fick vi äntligen lov!!!! Thanksgiving break!

Har på senaste tiden bara jobbat med vårt Final Project i CATIA. Var på skolan tills de stängde i lördags och var där när de öppnande i söndags. Hade möte med min grupp i onsdags och gjorde lite mer, idag slängde jag ihop ett gäng ritningar av sågen som vi gör och lämnade in Draften. Wehooo!

Har annars blivit lurad av tre olika flygbolag. Bokade Washington resan via Bravoflyg, slutpriset blev dyrare än vad det stod, men stod då att vi fick väskor så vi köpte det. Idag när vi skulle checka in på Spirit och nått annat bolag så hade vi inga väskor, så vi köpte en väska vilket blev 80$ extra. Talanglöst.

Har sprungit 3km på varje träning, men ryggen blir sämre (tror dock det beror på att jag sitter så mycket). Men eftersom skadad inte hände på fotbollsplanen kan inte våra sjukgymnaster hjälpa mig att fixa så jag får träffa en doktor, eftersom det inte går på den försäkringen. Så ringde en doktor idag som de brukar skicka sina athletes till. Fick en appoitment den 5th december, heja heja!

Tog även en fika idag men en tjej som har spelat i laget som jag träffade i kyrkan. Mycket trevlig prick.

Ska åka till flygplatsen om 5h så ska försöka få nån timmes sömn nu. Tagga DC!! Har dock två superviktiga prov när jag kommer tillbaka, så vi får se hur mycket plugg man orkar göra.

- Sophie

Nu har det redan blivit helg igen o i fredags så hade vi sovmorgon pga eftermiddagsträning. Efter skolan, lunch ute i solen och träningen (där jag sprang 3km) så åkte jag o Elvira till stranden. Visade sig att Pierre och hans kompis från Sverige också var där så vi möttes upp. Satt på nån bar längs stranden och åkte sedan o åt middag på nån resturang längs vattnet (andra sidan ön), även Emmie och Julia kom till den restaurangen. Avslutade kvällen med att somna hemma oss Emmie under en film.

Igår, lördag, så hade vi lektioner eftersom vi ligger efter pga orkanen. Då alla lärare inte är så keen på att komma in en lördag så hade jag endast en fysiklektion 8:15. Stannade på skolan med Raggie enda fram till 7 när bibblan stängde för att arbeta med vårt project som ska vara klart snart. Gick sedan över till ICI för många i laget var där o kollade basketen. Men när jag kom så skulle Julia, Emmie och Elle åka till mallen så hängde på. Blev inte där så länge eftersom vi skulle till twinsen. När vi var hemma så kollade jag över lite skolarbete, vad som behövs göras. O runt klockan tio så gick jag ut o sprang i en halvtimmen, för att sedan snabba mig över till twinsen.

Idag har man alldeles för mycket skolarbete att göra..
Btw, TRÄFFADE JULTOMTEN på mallet!!

- Sophie

Startade dagen 06:00 för kliva upp och åka, som zombiesar, till morgonträningen som var Speed and Agility. Kunde såklart inte vara med då jag precis har tagit mina första springsteg så sprang 15min runt planen istället. Hade sedan tre lektioner och efter det hade jag individuellt möte med Coach och Liam. Pratade om säsongen, typ att jag kom hit i bra form men blev skadad så gick inte allt för bra i början men spelade mycket bra de sista tre matcherna. Och att det är viktigare att jag kommer tillbaka skadefri/frisk istället för bra form.

Åt sedan lunch och skapade önskelistedelning till familjen (hint till dig Simon att gå med i våra önskelistor). Gick sedan till physics hall och gjorde klart mitt hw innan Elvira var klar för dagen och vi åkte hem.

Väl hemma kollade vi Harry Potter och sen så gjorde jag lite fysik i en timme med tanke på att jag hade quiz idag.

Tror det gick helt ok förutom att läraren hade skrivit fel i frågan så man fick sin inverse av ett tal större än ett. Så vet inte riktigt hur han ska betygsätta den uppgiften. Hade även ett quiz i matten som jag tror gick bra.

Dagens träning bestod av både fotboll och lifting. Sprang 3.15km på 18 minuter, heja soffis!! Långsammare än en sköldpadda :—))). Och kollade sedan på resterande 2h..

Träffade vår grader i CATIA som skulle hjälpa mig och Raggie med vår project. Avslutade dagen med att äta middag med en annan kompis.

Imorgon har vi ingen morgonträning så då blir det sovmorgon, YAY!

- Sophie

En bild från när vi var i Tampa.

Efter min andra (och sista) lektion idag så skulle en av min lagkamrater, som jag hade sista lektion med, ta ett HIV test så följde med som stöd och tog ett. Det kostar annars 10 000kr men skolan gjorde det idag gratis för de som ville. Resultatet var negativt wihoo haha.

Sedan hade jag tagit med lunch till mig och Raggie, då jag bytte en meal plan till henne. Så vi åt lunch idag tillsammans.

Hade sedan träning. Skulle träna för FÖRSTA GÅNGEN PÅ 3 VECKOR!! Eller träna och träna, sprang något varv runt planen. Kände mig som en medlem i Biggest Loser som inte har tränat på årtionden så får ont i knäna efter att ha sprungit 50m. Kollade sedan på när de andra lifte.

Gjorde lite hw med Raggie innan jag åkte med twinsen och Emmie till Taco Tuesday. Två tacosar för 6$, heja heja. Åkte sedan tillbaka med Emmie till skolan för att spendera resten av kvällen i physics hall.

Imorgon åker vi 6:40 för träning. Kommer inte alls vara död..

- Sophie

Idag var det måndag igen. Dagarna går så fort så hemfärden är närmare än vad man anar :(. Ska bli kul att komma hem men vill inte att min tid med Elvira ska vara över.

Hade en presentation på morgonen. Var inte tillräckligt bra förberedd men det gick väldigt bra för gruppen i helhet ändå. Hade sedan matte och CATIA. Behövde hjälp med vårt final project efter klassen men läraren visste inte riktigt hur man löste det så han fick våra filer och skulle försöka klura ut det tills nästa lektion.
Pratade förresten med min älskade bror i typ 10min då jag hade rast.

Åt sedan lunch med Raggie, bytte åt mig en meal plan, så imorgon ska jag ta med mig en matlåda till henne. Bra byte! Har sedan spenderat resten av dagen/kvällen på math hall och gjort matte hw med Raggie (och Julia o Elle var där för ett tag) kul att inte sitta ensam.

Tog ett break i pluggandet och kollade sista delen av Sverige matchen som några i laget hade lyckats få upp på en projektor på skolan. STOLT SVENSK!! Mot Ryssland!!!!

Imorgon ska jag nog försöka jogga på första gången för 3 veckor. Håll tummarna gott folk!

- Sophie

Så i torsdags så fick vi låna Fanny en timme och åt då tacos, vilket gjorde att vi åt tacos på skolan på fredagen. Bästa lunchen under veckan!
Så helgen invigdes med ett gympass, kunde tyvärr inte delta pga ryggen, så gjorde bara treatment. Åkte sedan med laget till Chilis för att äta middag, är nog min favvoresturang här. Hejade sedan på vårt basketlag som hade sin första match för säsongen, som de vann! Pratade även lite med farmor under kvällen.

På lördagen var det tidig uppstigning för volunteering work. Skulle vara på plats för att ge ut vatten till löpare kl 06:25. När vi kom hem så hade jag ett möte med min Speech grupp, joey och maru för vi har en team presentation tomorrow. Efter det åkte jag till skolan för att träffa Raggie och vår grader som skulle hjälpa oss med vårt Catia Final Project. På kvällen så var jag o Lovisa och shoppade lite sedan var det hatparty hos twisen. Skoj skoj!!

Idag söndag, så åkte jag, Elle och Lovisa till kyrkan. Träffade även vår tränare där. Är många college students där, och en som jag halv känner bjöd över oss till en BBQ på Eagle Landing. Så vi åkte dit efter kyrkan och umgicks med många helt nya människor. Har pluggat resten av kvällen och imorgon har jag tal. Heja heja.

Jamen det var nog hur min helg såg ut.

JUSTE GLÖMDE NÄSTAN!! I FREDAGS SÅ BOKADE JAG OCH ELVIRA BILJETTER TILL WASHINGTON DC. ÅKER DIT UNDER THANKSGIVING!! SÅ TAGGAD!! Har dock inget boende än men det löser sig. Funderar på couchsurfing.

- Sophie

(Detta är kyrkan. Är helt smockfullt, vi tog fel på tiden och var där typ 20min innan. Sjunger karaoke första halvan och lyssnar på en föreläsare andra halvan.)

I måndags så hade jag två prov. EGR120 och Statics. Fick A på Statics och tror det gick helt ok på EGR120. Hade dock väldigt ont i ryggen när den dagen var över. Så låg i sängen när jag kom hem. Jullan kom över till oss för hon behövde hjälp med matten, så vi gjorde det i sängen. På kvällen så blev vi inbjuda till Pierre och syrran hans som var på besök, för äppelpaj!!
I tisdags tog vi vara på soltimmarna innan det kommer bli för kallt. Så några av oss från laget hängde runt poolen från skolan slutade till middagstid.
Dagen efter så var det kladdkakans dag. Så efter en dag i skolan och lite kvalitetstid med Elle, så gick jag över till twinsen för nybakad kladdkaka.
Igår var det onsdag. Var lite less på att ha ont i ryggen hela tiden, börjar bli sämre, och gick lite tungt i skolan. Dock är skolan som värst på torsdagar vilket gör att onsdagar brukar vara värst haha. Jag och Megs var iallafall på ett event igår och fick gratis god middag efteråt!!
Nu är det torsdag och laget har fått börjat träna efter två veckors uppehåll. Kollar dock bara på då jag varken kan spela fotboll eller gymma. Fick lite behandling idag har har gjort mycket rolling/massage, så hoppas att ryggen mjuknar upp sig.

Då Fanny har skaffat pojkvän och är involverat i allt på skolan så har jag inte sett henne i vår lägenhet på månader. Så idag har jag paxat henne så vi ska laga tacos, yay!