Alla har vi dåliga vanor och jag är inget undantag.. Enda sedan min semester har jag haft en dålig vana med att konsumerat mycket lightprodukter speciellt i dryck både i "läskform" och i energidrycker. Jag är verkligen ingen person som har något stort emot sötningsmedel utan jag äter dem dagligen genom proteinpulver, bcaa, vitaminer och energidrycker såsom Nocco och Celsius. Dock känner jag min kropp och min kropp mår inte alls bra av för mycket sötningsmedel speciellt inte från lightläsk.

Igår mådde magen lite konstigt så jag bestämde mig att idag endast dricka vatten, bcaa och kaffe som koffeinkälla dagen till ära. OJ vilken skillnad jag känner! Jag mår mycket bättre, energin är mer på topp och min mage krånglar inte (har lite problem med magen tyvärr). Jag har fortfarande ätit kasein men inte överdrivet intaget av sötningsmedel vilket jag tyckt jag gjort de senaste dagarna. Utöver det har jag varit noga med att faktiskt dricka tillräckligt med vatten vilket gör stor skillnad! Jag har även varit noggrann med att ta mina vitaminer och börjat dricka mitt kaffe med kokosolja och spirulina för boosta kroppen lite extra. Jag är verkligen ingen vitaminguru eller tror på att man behöver massa tillskott i kosten men jag känner att jag mår bättre utav detta tillsammans med mycket vatten, grönsaker och frukt i kosten. Allt i bra balans liksom😊 Nu ska jag se till att upprätthålla detta och försöka begränsa lightläsken till helgen eller när jag verkligen känner att jag vill ha en!

Likes

Comments

Mål 1 kl. 11.00: Zoats med kasein och frukt.

Mål 2 kl. 14.20: Ris med kokosolja, kyckling och ångade grönsaker.

Mål 3 kl. 17.00: 3 falurågrut med keso och kalkon + en propud med kokos.

Mål 4 kl. 19.30: Lax, ägg, apelsin och rödkålssallad.

Mål 5 kl. 21.15: Vaniljkasen med ett äpple, jordgubbar, jordnötssmör och 5 tunna riskakor.

Likes

Comments

Godmorgon✨ JAg hoppas att ni sovit som kungar/drottningar och är redo för en ny vecka! Jag började min med min favoritfrukost för tillfället - Gröt med riven zucchini, kasein från Tyngre med smaken kärleksmums och valfri topping. Idag blev det banan, jordgubbar och riven kokos - MUMS! Jag har fallit pladask för Tyngres produkter. Det är dem enda jag använder nu för tiden, speciellt kasienet. Jag blandar oftast bara ur det med vatten men antingen en sked eller elvisp. Båda funkar då kaseinet inte klumpar som jag funnit att andra märken ibland gör.. Nästa inköp kommer vara kanelbulle- längtar!😃

Nu är det dags för ett benpass!

Likes

Comments

Nej usch vad besviken jag blev på min burgare idag. Mamma och pappa åkte förbi Max Hamburgare efter de varit på Ikea idag så jag tog chansen till akt och bad dem beställa en kyckling delifresh till mig. På hemsidan stod det att hamburgaren skulle ha krispig isbergssallad, soltorkade tomater och gurka men det enda jag fick jag blöt isbergssallad och knappt någon dressing. Nepp nästa gång blir det en riktig bra hamburgare på ett ÄKTA hamburgareställe! Det längtar till!

Ikväll blev det tacos med min älskling och det smakade 100 gånger bättre kan jag säga. Inget slår tacos eller hur😉

Likes

Comments

Hamburgaren i all ära, den är ibland svår att slå fastän jag är en trogen följare av de klassiska ''bromealsen''. Jag har i flera veckor, kanske även månader haft ett sådant sug för en hamburgare men inte haft orken att ta mig ut och hitta det perfekta stället! Snart är det fasen dags att hugga in i en! Högst på listan är ett hamburgareställe i Gamla Stan, Stockholm vid namn Barrel Burgers and Bears ! Det är Max favorit hamburgerställe och deras hamburgare verkar vara to die for! Det är alltid fullsatt och eftersom man inte kan boka bord där så måste man verkligen komma i god tid och vid rätt tillfälle på månaden. När jag försökte mig på deras hamburgare senast var det fullsatt och ett ledigt bord skulle inte dyka upp förrän om 2 timmar - suck. Men snart så!

Även Max hamburgare är konstigt nog på min lisa, kycklingburgare ska detta vara denna gång, den med kesella dressing. Jag har även hört bra recensioner om Miss Behave, Svenska Hamburgeköket och Phils burger.

Nu får vi inte heller glömma sötpotatispommes. Vanliga pommes räcker inte till längre utan nu vill jag bara ha sötpotatispommes, helst med en riktigt god dipp eller varför inte bara ketchup? Jag håller tummarna att jag nu i helgen får avnjuta något utav dessa eller jag ska snarare sagt se till att det blir av😉

Om ni bor i Stockholm kom gärna med tips om era favorit hamburgareställen! Jag är på jakt efter den bästa!

Likes

Comments

God Eftermiddag!❤

Jag hoppas att ni har haft en bra vecka och nu taggar inför helg, tjohoo! Jag har långledigt denna helg, lördag - måndag så det ska jag ta till vara minsann! Träning, lite fix och häng med min älskling och familj ska hinnas med! Denna vecka har det ju varit Alla Hjärtans Dag. Jag skulle jätte gärna vilja veta hur ni spenderar denna dag. Är den som en helt vanlig dag eller gillar ni att lyxa till det lite med era nära och kära? Köpa blommor, äta en romantisk middag etc, dela mer er!😃 Jag gjorde själv inget speciellt utan jobbade och tränade som vanligt. Jag hann inte ens träffa min älskling då han jobbade sent men vi ska vara kärleksfulla mot varandra imorgon så det gör mig inget.

Idag har jag hittills haft en toppenbra dag! Jag har varit riktigt effektiv. Jag vaknade av mig själv innan kl. 7 och var på gymmet redan kl. 8 för ett benpass. Jag var hur pigg som helst konstigt nog så jag var riktigt seg och hängig igår. Dock såg jag till att äta ordentligt igår pga med bla. en stor grötskål innan läggdags. Det gjorde nog susen! Benpasset såg ut som följande:

Uppvärmning: 2 set benspark 20 reps

Benspark 4x15 med dropset på de två sista seten

Bredbent benpress S smal benpress 4x10-10

benböj i Smith med fötterna nära ihop S benböj med kroppsvikt 4x15-10

(Här använder jag mig utav ett gummiband i bägge övingarna så att rumpan aktiveras till fullo!)

Gående utfall 3x30

(15 steg rakt fram och 15 steg tillbaka)

Enbens benpress 4x10/ben

Detta passet var verkligen riktigt bra och tog på krafterna samtidigt som den lämnade mig full av endorfiner! Snart väntar jobb 15-21 och sen tar jag officiellt helg. Ha en grym fredag hörni!

Puss!

Likes

Comments

Då var man äntligen hemma efter en lång arbetsdag, skönt! Idag jobbade jag mellan 9-19 dvs det längsta arbetspasset. Trots det har dagen flutit på bra. Jag bestämde mig dessutom att stiga upp tidigt imorse för ett träningspass ute i "garage-rummet". Pappa har hängt upp ett TRX-band, en pull-up stång och sedan har vi vikter, stänger, gummiband, step-up bräda mm sedan innan. Man kan verkligen göra mycket om fantasin finns. Allt som saknas är en kabel och ställning som man kan köra benböj i samt tyngre vikter såklart!

Jag började med att köra en Saun T dvd som varade i ca 30 minuter följt av lite axlar. Hett tips till er som vill träna tuffa och korta oss hemma utan redskap!

Militärpressar S flyes x3
Hantelpress S upprätt rodd x3
Hantellyft S "Hantellyft" med stång x3

Sedan kände jag mig klar! Efter en god grötfrukost var jag redo för dagen och nu är snart redo för sängen. Först ska lite mer mat ner i systemet😉

Likes

Comments

Mål 1 12.20: Kycklingfärs med ris, broccoli och parmesanost + en proteinbar.

Mål 2 16.30: 3 ägg + 1 skivad äpple, jordgubbar, hallon som jag blandade i en skål och toppade med mandelmjölk.

Mål 3 19.20: (efter träning) Kyckling, vitkål, broccoli, sötpotatis med olivolja + en banan.

Mål 3 21.30: havregrynsgröt och en Lohilo med banan och choklad.

Likes

Comments



Nu för tiden känns det som att det är ett "måste" att använda alla av de hundratals kosttillskott som säljs på nätet och i butiker för att få de resultat som man eftersträvar. Om din träningsförebild använder si och så mycket kosttillskott så ska du också göra det. Tänkt om.

Vissa utav dem som jag ser upp till inom träningsbranschen använder många kosttillskott medan andra knappt använder några alls. Det beror på ens mål och dels även hur snabbt man vill uppnå dem. Mycket utav det som kosttillskott bidrar till kan man få från helt vanlig mat.Jag utgår alltid utifrån mig själv och vad jag själv mår bra av. Jag lovar att du inte behöver ta några kosttillskott alls för att få bra resultat och utvecklas i din träning! Men eftersom vissa har varit nyfikna över de som jag använder tänkte jag dela med mig utav detta och även varför jag använder dem.

BCAA
Detta tillskott använder jag dagligen, oftast direkt på morgonen dels för att jag oftast tränar på mornarna dels för att jag har svårt att dricka vatten på morgonen samt att jag även fastar när jag väljer att träna på kvällen efter jobbet.

BCAA är förgrenade aminosyror dvs proteiner för musklerna. De hjälper till att bygga upp musklerna under hårt arbete. De hjälper alltså musklerna att återhämta sig snabbare under träning samtidigt som vissa kan ge en uppiggande effekt. Jag gillar mmsports egna märke i smaken sura colanappar, äpple eller lemon/lime. De ligger på 200kr så rimliga i priset.

Kasein
Detta kosttillskott tar jag oftast på kvällarna som topping på min gröt eller som pudding med bär/frukt. Det smakar fruktansvärt gott (speciellt Tyngres Vaniljdrömmar - min favorit!) och mättar bra. Det blir som en nyttig efterrätt varje kväll!

Kasein är ett mjölkbaserat protein och tas upp långsamt av kroppen. Därför är det väldigt bra att äta som sista mål eller om man vill känna sig mätt lite längre. Jag älskar Tyngres kasein, ärligt är det bog det enda märke som jag gillar då jag innan hatat konsistensen av kasein.

Vassle
Nu för tiden äter jag väldigt sällan vassleprotein. Jag har nästan bytt ut vasslet mot kasein då jag känner mig mättare på kaseinet.

Vassle är till skillnad mot kasein ett väldigt snabbt upptagande protein. Det är höjer insulinet i blodet fort och är därför bra att ta innan/efter ett pass om man har svårt att få i sig protein under dagarna eller behöver öka sitt kaloriintag. Även här är Tyngres produkter mina absolut favoriter! Det är helt vanligt protein och kan lika gärna ätas från naturliga råvaror. Dock är det otroligt billigt/portion och lätt att ta med sig i väskan.

Utöver dessa tar jag magnesium och C-vitaminer/multivitaminer dagligen.


Jag äter en kost med mycket grönsaker, frukt och rena råvaror så jag känner inte att jag behöver stora mängder kosttillskott. Jag använder det mer eller mindre för att tillsätta smak i/på gröten eller i bakverk etc. Jag skulle egentligen kunna gå helt utan kosttillskott och känner inte alls de bidrar till mina resultat. Jag skulle kunna byta ut dem mot naturliga råvaror men gillar som sagt hur de piffar upp måltiderna en aning😊

Likes

Comments

I veckan fick jag hem en ny superfin ryggsäck från det svenska märket Gaston Luga. Carl, grundaren till företaget kontaktade innan jag åkte på semester och ville även ge er följare en chans att till en rabatt till ryggsäckarna om ni är sugna att klicka hem en till er själva. Med koden ’’HEALTHBYSOPHIA15’’ så får ni 15% rabatt på ert köp.

Ryggsäckarna är utav bra kvalitet med äkta läder. Tanken bakom väskan är att skapa en elegant och simpel ryggsäck som passar till alla tillfällen. Han träffade en man vid namn Gaston Luga under en resa vilket övertygade Carl att ryggsäcken är det ultimata resekompanjonen vilket jag håller med om till 100%! Jag använder bara ryggsäckar nu för tiden.

Jag vill att ni vet att jag aldrig kommer att försöka att sälja er något som jag verkligen inte själv gillar. Jag har tackat nej till företag som kontaktat mig innan pga att jag inte gillar det de säljer etc.

Jag valde en väldigt simpel ryggsäck i militärgrön med svart läder, simpelt och snyggt precis som deras övriga designer. Det finns två att välja mellan. Modellen jag valde heter PRÅPER r och är aningen mindre än CLÄSSIC. Det är dessutom alltid fri frakt vilket jag tycker är riktigt grymt!

Likes

Comments