View tracker

Trött är någon som förklara mitt tillstånd imorse. Det tog mig nog 45 min att ta mig upp ur sängen vilket inte är likt mig alls. Jag brukar oftast vakna och vara på språng 5-10 min efteråt. Lite Instagram och blogg skrollande måste man hinna med först såklart 😉 Mör i de flesta musklerna från veckans bra träningspass. Tänkte dela med mig utav veckans träning i ett annat inlägg men idag hade jag bestämt mig för att köra ett tungt benpass. Eftersom att jag alltid börjar klockan 13.00 på torsdagar tillåter det mig att ta en liten sovmorgon och ladda upp lite extra inför benpasset! Kroppen och sinnet brukar vanligtvis vara lite sega efter långa dagar på jobbet så detta passar alldeles utmärkt för mig😊

Uppvärmning: 5 min på crosstrainern

Tunga marklyft (slutade på 105kg 2 repitioner)

Hip thrusters superset good mornings

Sumo mark superset raka marklyft

Gående utfall med 60 kg (nytt PB!
😃)

Benböj superset boxjumps


Nu är jag lagom mör i benen och 100 gånger mer taggad på denna dag!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

God kväll god kväll! Dagen har verkligen flugit förbi precis som alla andra dagar. Det är nästan lite läskigt hur fort tiden går. Idag var det det vanliga på schemat. Morgonträning - jobb - hem - middag - packa, fixa - äta - sova. Typ mitt liv just nu. Istället för att köra egen styrketräning imorse hänge jag med på ett tufft cirkelpass på 45 min kl 6.15 - 7.00 (som fredagspasset). Den enda nackdelen är att ge sig upp ur sängen men när jag väl är igång är det den bästa känslan i världen! Efter passet gick jag upp till gymmet för lite armar. Det blev 3 övningar för biceps och 3 för triceps vilket supersettades effektivt!

Därefter var det jobb 9-18 och nu är jag hemma, chillar i soffan mätt och belåten. Bästa känslan! Ikväll fick det bli ugnsbakad potatis med kyckling vilket kryddades med vitpeppar, salt, gräslök och vitlökspulver. Med det ångade jag grönkål och zucchini vilket jag toppade med lite körsbärstomater, rödlök och avokado - mums! Dags att ta nya tag och ladda om för ännu en arbetsdag 😊

Likes

Comments

View tracker

Igår hade jag lite av en tjejdag med min mamma och syster. Jag och mamma bestämde oss att ta en sväng in till stan för lite julhandel och allmän kvalitetstid tillsammans. Det var verkligen så kallt i luften igår fastän de ynka -1 graderna. De kändes nästan som -10 när man råkat glömma sin mössa och promenerat i över 30 minuter i lugnt tempo 😄 Planen var att även kolla lite julmarknader men vädret och vår klädsel tillät inte det så vi satte oss på Espresso House med varsin kaffe istället och var liks nöjda med det.

Runt kl 17 mötte vi upp Bea för nu var det dags för sushi för hela slanten! Även här tappade vi bort vägen lite och insåg snart att vi hade gått helt fel. Vi skulle till ett ställe som heter Tezukuri Sushi vilket vi inte varit på sedan ca 3 år tillbaka. Vi hittade dit tillslut efter en ca 30 min promenad i kylan😅 Som tur var var det värt promenaden och hungern då sushin var hur god som helst så jag rekommenderar Tezukuri Sushi i Hammarby sjöstad starkt! Jag och mamma beställde 3 olika californien rullar - någon med lax och Philadelphia, en med krabbröra och den sista med yakuniku kött. Yakunikun tog hem priset för bästa rullen! Ser framemot att åka tillbaka dit och prova på mer från menyn!

Jag hoppas även ni fick er en mysig lördag <3

Fick även med mig ett par sjukt coola vinterskor hem. Först var jag lite osäker på mönstret men tyckte sedan att det var lite coolt och roligt med ett par skor som sticker ut lite. Våga vara annorlunda 😉 Nu behöver jag iallafall inte oroa mig för att ha kalla fötter när minusgraderna och snön kommer denna vinter!

Likes

Comments

Under träning: BCAA

Postworkout mellanmål 11.00 : kaseinfluff på 35 g tyngre kladdkaka kasein, lite vatten och 1 dl frusna hallon + riskakor.

Lunch 12.30: Sötpotatis, qounfiler med ajvar, 2 stekts ägg, grönsaker.

Mellanmål 15.30: En banan.

Middag 17.20: Varmrökt lax på knäckemackor med keso och en stor sallad vid sidan om.

Mellanmål 20.00: En questbar.

Kvällsmål 21.45: 100 g havregryn till gröt med äggvita och zucchini toppat med keso/barebells pudding och hallon + en Riskaka med smör och ägg.

Likes

Comments

Eftersom jag är ledig idag kunde jag inte bestämma mig för att träna på morgonen eller kvällen. Dock var det inte ett svårt val då jag till 100 % föredrar morgonpass före kvällspass nu på vintern så efter lite slösurf i sängen så begav jag mig till gymmet för ett bröst -och axelpass med inspiration från DENNA video från BodyBuilding.com. När jag känner för att prova på nya kombinationer eller inspireras av träningspass som andra dragit ihop brukar jag besöka denna kanal på Youtube. De har faktiskt riktigt bra material så ett hett tips från min sida. Jag körde inte exakt efter upplägget på videon men körde mer eller mindre samma övningar med olika inslag och superset.

Passet:

Uppvärmning: Tabata intervaller på roddmaskinen

Liggande bröstpress superset  Arnold axelpressar

Lutande bröstflyes superset hantellyft åt sidan

Lutande bröstpress superset axellyft i kabel

Armhävningar med benen på en bänk superset upprätt rodd

​Efter passet var mina armar och bröstmuskler helt slut så att sminka sig var inte en enkel uppgift 😄

Efter ett grymt morgonpass slängde jag ihop en sjukt god frukost som jag även här fick inspiration från en som jag följer på Instagram (Fixaformen). Om ni inte följer henne så MÅSTE ni göra det! Hon är en sådan stor inspiration och motiverar mig till tusen. Hon är en personlig tränare som har huvudet på skaftet med en hälsosam och balanserad blick till en sund livsstil. Hursomhelst bestod frukosten av 50g havregryn med riven zucchini, 80g äggvita, kardemumma och salt som tillagades i mikron. Därefter toppades gröten med 1/2 barebells pudding i smaken kokos, 140g mini keso, 1 msk kokosolja, frusna hallon, massa kanel och Waldenfarms kalorifria pannkakssirap. Hur gott som helst!

Nu är jag hemma från en sväng i stan. Jag råkade nämligen köpa BCAA i smaken hallon/saltlakrits på Fitnessfestivalen när tanken var att köpa sura colanappar.. Jag blev så frustrerad när jag kom hem och såg att jag köpt helt fel haha.. Men det gick ju att fixa så ingen skada gjord. Tanken att dricka smaken hallon/saltlakrits gör mig illamående! Den smaken är verkligen inte för mig haha! Nu blir det film och mat (såklart).



Likes

Comments

Godkväll allesammans! Jag hoppas att ni alla mår bra och har haft en grym start på denna vecka! Jag skulle egentligen varit ledig idag men bestämde mig redan i fredags att ta ett extrapass 9-19. Inte den roligaste arbetstiden men bra pengar och pengar behövs! Hursomhelst röjde jag av ett hejdundrans benpass tidigt imorse innan jobbet! Energin var på topp vilket resulterade i ett väl utfört pass! Verkligen det bästa sättet att starta dagen enligt mig :)

Benpasset tog ca 1 timme och var upplagt på följande sätt:

Uppvärmning: 30 sekunder intervaller på crosstrainerna 6x30 sek 10 sek vila.

Benspark superset liggande bencurl

Sittande bencurl superset raka marklyft

Hacksquats superset sumoböj på stepbräda med kettlebell

Benpress 10 smala superset 10 breda

Burn out:
100 st gående utfall med egen kroppsvikt (jag slutade inte tills jag nådde 100 st. Det brände som satan i ben och rumpa)

Efter gymmet var det raka vägen till jobbet och nu är jag äntligen hemma framför serier och mat - precis som det ska vara! Prova gärna på passet!

Likes

Comments

Motivation, inspiration, fynd, skratt, glädje och en himla mängd proteingodis kan summera denna dag! Vilken otroligt lärorik och inspirerande dag jag haft! Dagen började med en lärorik föreläsning med The one and only Linus Carlén där han diskuterade hur man kombinerar diet och vardag och hur man ska strukturera upp dieten efter ens dagliga stress och liv. I slutet var jag ju tvungen att ta en biceps bild med dubbelbicc-snubben själv haha ;) Att även få se poddmästarna bakom Tyngre och grundarna till Barbell's var riktigt härligt!

Resten av dagen spenderades med vänner och min kärlek där vi sög åt oss all inspiration som vi kunde få ut av mässan! Jag fick dessutom hänga lite i Pandy Candy montern spendera lite tid med The Pandy Crew. Efter alla proteinbars, aminosyror och shakes var jag mer än sugen på en riktig måltid när jag väl kom hem i form utav kyckling och sötpotatis hehe, standard! Det var också kul att få prata med några som personer som jag dessutom följer på Instagram så denna dag kommer jag att ta med mig långt efter! Tack Fitnessfestivalen för denna dag och jag ser framemot nästa år!

Nu är mitt hemliga stash utav proteinrika gottigheter påfyllt till max! Jag klarar mig definitivt ett bra tag framöver ;)

Likes

Comments

Denna gudomlig måltid ligger just nu i magen och gottar sig. Jag var så sjukt sugen på just Caesar salad så det fick bli en stor skål med just det! Istället för en fet caesardressing så använde jag mig av The Slender Chef kalorifria caesardressing, lite natruell yoghurt, olivolja, salt, peppar, citronsaft och en pressad vitlöksklyfta.

Ikväll ska jag och min älskling på Bio och se den nya filmen med Brad Pitt - Allied. Den har fått bra kritik så ser verkligen framemot att se den! På tal om saker som jag verkligen ser framemot så är det Fitnessfestivalen imorgon! Så sjukt taggad! Är det någon utav er som ska dit? I så fall säg hej om ni ser mig! Jag bits inte ;)

Likes

Comments