Jag ville tipsa om ett hälsosammare variant av godis som jag anser vara perfekt att äta när sötsuget smiter in under dagen. Jag brukar oftast bli sötsugen efter antingen lunch eller middag och letar alltid efter nya hälsosamma alternativ för att stilla sötsuget. Pandy Candy är något jag smakskar i mig flera gånger i veckan och är något jag verkligen rekommenderar! De finns i tre olika smaker - Soda Shakers, Sura Vikter och Salty Kettlebells (lakrits). Eftersom jag inte är ett stort fan av lakrits så föredrar jag dem på bilden och ger lakritsen till mina kille eller arbetskollegor som övrigt även älskar detta godis! Det är helt utan socker och innehåller en bra andel protein. De finns att hitta i butiker som MMsport, Gymgrossisten, Protoinbolaget men även i vissa Ica butiker och gym!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Hej allesammans och god eftermiddag! Idag är jag ledig och njuter till fullo. Tyvärr så är vädret inte det bästa och ska tydligen vara bra både imorgon och på fredag när jag jobbar så det är lite trist. Dagen har ändå varit bra än så länge! Jag har hittills hunnit med att food preppa lite matlådor. Om ni undrar så innehåller mina matlådor nästan alltid kyckling och ris med antingen broccoli, wokgrönsaker eller gröna bönor. Ibland äter jag torsk eller tonfisk istället för kyckling men föredrar kyckling. Varför jag ofta använder mig av dessa ingredienser är pga att det går fort att laga, är billigt och jag tycker det är fruktansvärt gott med lite bbq-sås 😉

Annars har jag även hunnit med tvätt och städat hela huset. Nu är första målet nere bestående utav omelett, riskakor med avokado och en apelsin. Fräscht och mättande! Snart är det dags för ett benpass för att sedan se vart dagen tar mig.

Hejsan allesammans och god eftermiddag

Likes

Comments

Om ni inte redan sett att Njie nyligen lanserat en ny produkt också kallad. ''sommarhit ''. Njae, det håller jag inte med om riktigt. Jag köpte hem deras Heavenly Vanilla i helgen och var otroligt taggad på att hugga in i glassen men fann den bara torr. Smaken var on point men resten var lite av en flopp enligt mig. Fastän jag lät den tina upp en bit fann jag bara den som sagt torr och hård. Inte alls krämig tyvärr. Jag ska nog testa en smak till och kanske värma upp den i mikrovågsugnen istället en stund och se om konsistensen blir bättre? Jag vill ju så gärna gilla dem då jag älskar Nijes övriga produkter!

Glassen får 2/5 på grund av att smaken var god men inte konsistensen.

Likes

Comments

Hejhej! Jag hoppas ni har en lugn och skön söndag hittills. Jag har faktiskt haft en riktigt avslappnande söndag som började med veckohandling till kommande vecka, en grötfrukost i vanlig ordning och sedan ett redigt benpass! Gårdagens ryggpass var inte alls dåligt men energin och motivationen fanns inte riktigt där. Sådana dagar har vi alla och alla träningspass kan inte vara världsklass. Man skulle inte uppskatta de riktigt bra passen om man inte då och då fick några riktigt usla😉

Dagens benpass var mest fokuserad på styrka. Jag började de flesta övningarna med att få upp värmen och pumpen i muskeln och höjde vikterna och sänkte repsen. Jag körde:

Sumo mark

Omvänd böj i Hack-Squatmaskinen med gummiband runt benen

Smal benpress

Utfallsgång

Ben curl

Benspark

Avslutade med lite mage också.

Sedan har jag och mamma gått på en promenad i solen. Vädret har varit fantastiskt hela helgen så det ska man ta vara på😊

Likes

Comments

De flesta Nocco-smakerna tycker jag är riktigt goda men denna är klart min favorit! Jag är ju som sagt en riktig ''simple bithch'' och gillar oftast inte de flashiga smakerna såsom skumtomte och påskhare. De fräschare och naturligare varianterna faller mig mer i smaken. Nocco Tropical påminner mig om en varm sommardag. Den är otroligt fräsch så det är svårt att tröttna på den.

Favoriten his Celsius är denna! En bra smak av lime och otroligt god på sommaren när den serveras kall med lite lime, is och myntablad ev. också jordgubbar!


En billigare variant av energidryck som jag verkligen gillar är Monsters sockerfria drycker. Jag brukar dricka den röda, orangea, gula och den här vita. Av alla dessa är den vita definitivt godast! Smakar lite som grapefrukt tycker jag och ska serveras kall för godast smak. Den brukar ligga på ca 15 kr och innehåller 500 ml istället för ca 330-350 ml som övriga energidrycker brukar innehålla. Just nu är de dessutom på kampanj i butiken jag arbetar i (Willys) - 3 för 27 kr så det slinker ner någon nu i veckan!

Likes

Comments

Jag har blivit helt besatt av denna kombo! Chokladgröt med zucchini (lika god utan), kasein i smaken Kärleksmums från Tyngre och frusna bär! En klick Nutella eller jordnötssmör gör det lite extra lyxigt😉 Jag har ätit detta minst en gång om dagen och är helt fast! Jag har även provat att ha i 2 tsk kokosmjölk vilket gör gröten med "kakig" i konsistensen. Allt du behöver är:

Havregryn (valfri mängd)
Ca 1/2-1 msk kakao (beror på hur mycket havregryn du använder)
Salt och sötströ
Vatten

In i mikrovågsugnen i ca 2 minuter. Jag brukar oftast tillägga äggvita och ibland kokosmjöl. Även lite vatten kan behövas. In i mikrovågsugnen i 1-2 minuter och voilà! Ät och njut!

Likes

Comments

Hur värmer du upp när du tränar? Vore jättesnällt om du ville skriva ett litet inlägg om de. Jag fallerar ofta på att jag inte orkar värma upp ordentligt dvs träningspassen går sämre. Min kropp behöver vara jättevarm för att kunna prestera på topp men har noll ideér på hur jag ska göra (vill komma på något nytt) och då blir det att jag slarvar :/

Hej vännen! Jätte bra fråga faktiskt! Jag är väldigt lik dig i många drag och har en dålig vana att ibland slarva med min uppvärmning. det beror oftast pga stress och att jag inte tycker att tiden finns att värma upp i 15 minuter som vissa tenderar. Dock brukar 5-10 minuter på valfri konditionsmaskin räcka gott och väl eller att bara värma upp de muskelgrupper som ska tränas med samma övingar men med lättare vikter i ca 2-3 set med fler reps och därefter addera vikt.

Jag brukar göra som skrivet ovan. Cykla i ca 10 minuter och sedan gå över till de övningar jag ska utföra fast börja med lättare vikter, fler repetitioner och stegra därifrån. En annan variant som jag nu för tiden är att skippa uppvärmning på konditionsmaskin helt och bara värma upp med lättare vikter. Om jag ska träna knäböj så kanske jag börjar med att värma upp med enbart stången och addera vikter lite i taget eller värma upp på hip abduction maskinen och gynekologstolen för att värma upp höfterna, ljumskarna och gluteus litegrann.

Om jag tränar på kvällen efter jobbet har jag varit igång hela dagen och varit på språng. då brukar min kropp redan kännas varm medan om jag tränar på mornarna är jag lite mer stel så då behövs en längre uppvärmning, kanske på både konditionsmaskin och med vikter. Man får lyssna på sin kropp och hellre ta det säkra kortet och värma upp lite extra än att slarva och skada sig😊

Jag hoppas svaret hjälpte dig lite iallafall!

Likes

Comments

Mål 1 kl. 14.20: Kyckling, ris, stekt ägg och grönsaker

Mål 2 kl. 17.15: Kasein, blåbär, kiwi.

Innan träning kl. 18.00: 4 riskakor

Middag kl. 19.30: Kyckling, kokt potatis, grönsaker och en banan + 2 riskakor med Nutella.

Kvällsmål kl. 21.30: Stor portion gröt med kasein, jordnötssmör och 2 kokta ägg.

Dagen såg lite annorlunda ut idag då jag helt glömde att äta då det var så mycket att göra på jobbet. Jag var tvungen att trycka i mig mat väl hemma vilket jag inte rekommenderar men så blir det ibland😊

Likes

Comments

Som jag nämnde i inlägget innan då tycker jag att det är otroligt viktigt att planera sin träning så därför tänkte jag dela med mig utav min träningsvecka och hur en veckas träning vanligtvis ser ur för mig.

Måndag: Bröst, axlar, triceps

Tisdag: Marlyft och rygg

Onsdag: Vila

Torsdag: Ben med fokus på gluteus.

Fredag: Axlar, mage ev. Något pulshöjande

Lördag: Rygg

Söndag: Ben, fokus framsida

Likes

Comments

Jag tycker att det är viktigt att planera sin träning om man verkligen vill att den ska bli av. Eftersom att jag verkligen är passionerad av träning och hälsa och har hållit på med träning under hela mitt liv så är det nog enklare för mig att pusha och peppa mig själv till att träna. För de som är nybörjare till träning och gymmet kan det kännas svårare att motivera sig själv om det inte blivit en vana ännu och kanske inte hittat den rätta träningsformen som passar en själv. Det finns dock vissa knep som kan göra att man verkligen tar sig till gymmet och det viktigaste enligt mig är PLANERING. Planera in i ditt schema att du ska träna respektive dagar och viktigast - vad ska träna.

När jag började träna på gym skrev jag varje vecka ner vilka dagar jag skulle träna och vad jag skulle träna. Detta hjälpte mig verkligen att genomföra passen då det kändes mer "verkligt och seriöst" när det var skrivet på papper och uppklistrat på min vägg. Då skulle de bli av precis som andra sysslor på dagen. Eftersom jag även gick på mycket pass gjorde det även enklare att gå då jag inte alltid behövde lägga upp passet själv men jag gillade även min egna träning. Nu för tiden kan jag ta dagarna som de kommer och planera utifrån vad kroppen känner men jag rekommenderar verkligen att ni planerar in er träning varje vecka så att den blir av!

Ge inte upp om ni inte ser resultat på en gång. Det tar tid, lång tid och hårt arbete. Tro inte att ni kan gå och halvt-slappa under era pass, gå hem och äta makaroner och köttbullar och bli ledsna när ni inte ser resultat. Rätt träning, bra mängd träning och en ren kosthållning där allt är tillåtet vid rätt tillfällen kommer ge er resultat. Kom ihåg att detta ska vara en livsstil och inte en Quick fix. Målet är att må bra, spegelreflektionen är inte viktigast utan hur du mår på insidan. Om du mår bra på insidan kommer det att visas på utsida. Det låter så löjligt men de är så sant hörni❤ Det viktigaste är att ni fortsätter mot era mål och inte ger upp. Det ät vad jag har lärt mig😊







Likes

Comments