Bloggandet har väll gått sådär.. visste att det skulle bli så här men i alla fall har varit vid stranden typ hela veckan förutom igår när jag var på Skara Sommarland det var riktigt mycket folk och jag som har klaustrofobi fick panik i poolerna.. och det var långa köer till allt.. men aja gött att komma bort från stranden en dag i alla fall, och så träffade jag Jesper så snackade lite med han och så såg jag en från min parallell klass och en annan som jag kände igen, dom kände dock inte igen mig men aja! Imon ska vi åka till lyr och träffa några där och ska ta med mig kameran så blir väll lite bilder kanske imon 👌 hade puuuss!

Haft en underbar vecka med strålande sol hela tiden! Men jag har tänkte mycket på hur jag ska skriva detta inlägg så att det inte blir så jätte mycket text och mer bilder istället! Så Jag kommer som jag gjorde i ett annat inlägg att skriva om varje dag och sen lägga ut bilder från just den dagen, sedan i slutet så kommer jag att lägga ut bara bilder från stranden osv, och vad jag har köpt och så! Men bäst att jag börjar skriva nu och så ni e bredda på det att det väldigt många mobil/snapchat bilder så dålig kvalité från ni räkna med ;)

Måndag - Klockan ringde 5.00 men jag vaknade först 2 på natten och sen lite innan 5, jag låg i sängen en liten stund innan jag gick upp och tog på mig kläderna,sminkade mig lite och sen packade ner det sista i handbagaget. Vi åkte mot Göteborg/Landvetter vid 5.45 och när vi väl kom fram och ställt bilen i parkeringshuset så gick vi in i flygplatsen och vi checkade in men var tvungna att vänta i halv timma innan vi kunde lasta på resväskorna på bandet.. och jag själv hade riktigt ont i magen eftersom att vi gick upp så tidigt men vi gick i alla fall upp till restaurangen och käkade lite så blev det bättre, och som ett prio ett man måste göra när man är på landvetter är att gå in på Victoria's Secret 😍 Tyvärr fanns det inga bodymistar så jag köpte en hand/body cream i Such a Flirt istället eftersom jag redan innan har den i bodymist! Sen så köpte vi lite godis och jag blev riktigt besviken för skulle gå till Joe & the jucie bar men hen som jobbade där var nere på lagret och jag hann inte vänta för vi skulle gå till gaten.. Men köpte en Is Chai på Espresso House istället!
Flyget gick riktigt bra, starten och laddningen detsamma! Väl framme i Chanias flygplatsen åkte vi en liten transportbuss till själva flygplatsen från flygplanet och när vi skulle hämta väskorna så började det med att vi tog fel på Oskars resväska och någon annans men ägaren till den väskan vi råkade ta kom halv springade till oss och sa att det var deras så vi extra kollade och jo det var deras resväska och vi fick vänta en liten stund till innan Oskars kom!
Sen så tog vi fel buss, vilket var pinsamt för att fritidsledaren som står i bussen och ger information sa ca 5ggr att det var personer som satt på fel buss och vi var stensäkra på att vi satt på rätt buss för när hon ropade upp alla hotellen som bussen skulle köra till så sa dom "vårt" hotell men ingen reste på sig och gick ut så hon fick gå runt i bussen och kolla på våran "biljetter" tills hon läste på våra och sa att det var vi som satt på fel buss och vi var skulle gå ut och gå till bussen som stod bredvid lite längre bort, men ska man skylla på nått så var det faktiskt personalen från fritidsresor inne på flygplatsen som sa att vi skulle till den bussen.
Men i alla fall, 3-4 timmars flyg och en timmas buss resa tar kål på en och när vi väl var framme på hotellet så gick vi runt lite kollade vårt hotellrum och Oskar drog till fotbollsplanen, eftersom att vi har varit där en gång tidigare så visste vi hur hotellet såg ut och vart att låg så vi låg bara vid poolen, köpte mig ett par glasögon och senare på kvällen åt vi mat och kollade på VM finalen!

(Bilder på hotellrummet får ni i slutet av inlägget!

Tisdag - Klockan var ställd på 9.00 (varje dag) men jag gick upp typ kvart över och sen drog på mig bikini och en klänningen och gick och la mig på solstolarna som mamma och pappa redan hade "paxat" på morgonen. Denna dagen gjorde vi inte så mycket jag låg mest och sola/bada och läste min bok, sen så tränade mamma något pass och Oskar spelade fotboll igen (som han gjorde varje dag också)
Hade ingen bild från tisdagen...

Onsdagen - Samma som dagen innan gick jag upp runt 9/halv 10 Sola,bada och läste bok, sen 15.15 för att vara exakt så gick jag och mamma på "fish spa" haha det var riktigt roligt, det kittlades as mycket när fiskarna "åt" på en och sen så fixade dom mina tå naglar, dom målade fel typ 3ggr.. men det blev bra tillslut, jag tog vit nagellack och mamma tog mörk lila! Sedan vid 5 spelade jag fotboll, haha brände mitt ansikte.. och när vi kom upp till rummet så kommer mamma ut med ett brev till mig när jag,pappa och Oskar satt på den lilla ute platsen vi hade
Det var ett personligt brev av dom som jobbade på Blue Village hade gett mig, troligen för att vi hade varit där en gång tidigare, så det var riktigt roligt! :)

Torsdag - Samma som dom andra dagarna så låg vi bara vid poolen och bara tog det lugnt, känner att det bara blir små inlägg nu när jag bara skriver att vi sola,bada osv men det var typ det ända vi gjorde! ;) Men senare på kvällen så träffade jag två killar som hette Alex och den andra kom jag inte ihåg vad han hette men dom kom från Norge och var riktigt trevliga!! Men dom skulle dock hem på fredagen.. :(

Fredag - Samma som vanligt på dagen och sen på kvällen drog vi till "byn" och kollade i affärer osv, vi köpte inget förutom presenter till våra grannar, men jag tycker att det bara e mysigt att gå där inne!

Lördag - Sista dagen och det var bara att pressa så mycket vi kunde i solen och bada i poolen och havet! Fyy hatar den sista dagen då man vet att man ska åka hem dagen efter :(( Men jag gick upp lite tidigare för att göra mig i ordning för jag skulle ha min "fin klänning" och så skulle jag platta håret,måla naglarna vita passande till tånaglarna och sedan på kvällen åt vi mat, kollade på showen och sedan satt vi i lobbyn eller utanför på "ute serveringen" vet inte riktigt vad man kallar det men där satt vi typ varje kväll och beställde dricka och spelade lite kort osv!

Söndag - Vi gjorde inte så mycket inte något speciellt bara att flyga hem! Men nu e jag hemma och bloggar och grannarna är här, och ska ladda upp bilderna från kameran så ni kan få bättre bild kvalité!!
( har säkert glömt mycket att skriva om men..)

Det jag köpte var:
Hand/body cream - victoria's Secret - Such a Flirt
Bikini
"läppstift" ;)
Solglasögon - RayBan oäckta!

Brevet jag fick!

________________________________________________________________________________________________________________________
NU ÄR DET BARA BILDER FRÅN MIN KAMERA! hade dock tagit runt 300 bilder och det pallar man ju inte kolla på eller ens ladda upp så det får bli några stykna, först lite på hotellrummet sen runt poolområdet och stranden och massa mer! Men nu får ha det så bra! Imon skulle vi kanske åka till stranden, det kommer nog vara skockande kallt i havet jämfört med i Kreta ;)

Sitter på flyget när det här inlägget kommer ut, men jag skrev det igår aja ni fattar! kommer inte ihåg vad ordet heter när man gör så här, men jag har troligtvis köpt något på Victoria's Secret och på Joe & the Juice! Men följ mig på insta, och lägg till mig på snapchat så kommer ni få se massa bilder som jag tar då! Vi hörs näst nästa Måndag! puuuuuuss!
Insta - ebbakloofver
Snapchat - ebba99klofver

om ungefär 5-6 timmat så ska jag gå upp igen! beror på hur snabbt det kommer gå för mig att somna!! Men jag skriver om veckan jätte snabbt  med lite bilder, och sen så kommer jag skriva ett till inlägg som kommer komma upp imon runt 10 men då sitter jag på flyget, men det kommer inte bli någon bloggning på hela denna veckan heller som kommer.. tyvärr, men bloggar näst nästa måndag! hoppas ni kommer ha det lika bra som mig nu, och det är ju Gothia I göteborg nu i veckan oxå ;) så synd att jag missar den men gött att komma härifrån oxå!

Men denna veckan har jag bara varit med Emilia,Elin och Moa och så träffade vi Hampus lite då och då oxå, vi har sovit över och varit vid stranden osv, varit en lugn vecka och igår var vi inne i Göteborg för vi hade gett Moa en hela dag i göteborg som present med resturang och bio, och så kollade vi The Fault In Our Stars/för eller senare exploderar jag åh fyfan vad bra den vad vi grät väll tyå mest i hela bio salongen, hahah grät halva filmen, och fick sånna flashbacks för saker i filmen så då grät jag ännu mer för det! Men min favo film nu! NI MÅSTE SE DEN! man kan kolla på den om om igen!

Och idag så har jag packat, varit hos Mormor och Stig och sen hos Farmor och Farfar en snabbis, sen nu på kvällen har jag varit med Emilia,Moa,Elin,Jesper,Viktor,Erik och Lucas och så träffade jag Stephanie jätte snabbt bara för att säga hejdå till henne! Kommer sakna alla nu.. :( Men aja puss..
( detta inlägget var väldigt spontant så inte så mycket "rödtråd i den..)

Juste fick ett nytt band till min klockan av farmor och farfar oxå! Loooove!😍

Blev ingen bloggning igår för hade ingen dator, och jag kan inte blogga från nattstads appen? Men har lite tid nu att blogga men igår så var jag med Emilia och Elin hela dagen, vi var nere vid en bäck och gick i den as långt tills det kom tagtrådar.. sen vid 5 så stack vi hem till Elin och åt, och sen så drog vi ner till torget för att köpa massa gott som vi skulle ha på kvällen, 20 över 8 så skulle jag äta så stack hem och sen så packade jag, och så körde mamma upp mig till Emilia sen när vi hade ätit klart. Vi bestämde först för att se på film men vi stack ner till Kåkenäs och ta ett kvällsdopp och bara chilla, så vid halv 10 så cyklade vi ner. När vi kom fram så var det lite folk där men dom gick sen så vi var helt själva! Det var riktigt mysigt!! kvart över 12 var vi tvungna att dra hem och det tog bara en kvart för oss hem! haha det brukar ta typ 40min.. Men bra att det tog så kort tid, när vi väl var hemma så gjorde vi iordning oss och sen så kollade Emilia och Elin på någon film och jag höll på med mobilen sen så snackade vi lite innan vi somna runt 2! Och idag på morgonen så ringde pappa och väckte mig och fråga ifall vi skulle hänga med till stranden! Klockan var typ kvart i 10 när han ringde och vi hade ändå ställt klockan på 10 så märkte jag att Emilias bror stod vid dörren så jag gick upp och vi tog fram frukost åt elin och Emilia.
Sen vid 11 så kom mamma och hämta oss och så drog vi till stranden!
Tyvärr har jag bara bilder från snapchat från igår men Elin har alla bilder på sin kamera så dom bilderna kommer väll upp om några dagar ;) men vi hörs!
Jo ikväll ska jag va med Emilia och Elin igen, för vi åt inte upp allt vi köpte så vi ska ha en mys kväll igen! puuss!

Kommer inte skriva så mycket om varje dag för det blir detta inlägget lååååångt! så det kommer bli mest bilder!
Men i måndags så mötte jag Andrea nere vid station och medan jag väntade så tog jag en glass! Sen när tåget hade stannat så tog vi bussen hem till mig, senare på kvällen vid 8/ halv 9 så träffade vi Moa,Elin,Filippa,Emilia,Hampus,Tim och Filip Vi spelade lite fotboll osv, riktigt skoj! Sen så drog alla hem vid 11 och jag o Andrea lånade Hampus  longboard för den skulle vi använda på natten sen.. Vid 1 typ drog jag och Andrea ut för att ta lite kort och åka longboard ( åka longboard 12 på natten var en sak jag hade på min summer bucketlist) hahaha älskar att vara ute på natten riktigt mysigt, och vi var bara utanför våran vall på vägen, INGA bilar kör där vid den tiden, och så sov vi i friggeboden varje dag,

Tisdags vi drog ner till torget för att köpa choklad och jordgubbar som vi skulle ha senare på kvällen, men när vi skulle cykla hem så började det ös regna.. kul.. och så hade vi bara en cykel så vi skjutsa varandra! Vi valde She's the Man riktigt bra film! sett den 2ggr nu! Älskar den!

Onsdags vi åkte in till Göteborg runt 10 tror jag klockan var! och 20 i 11 stod vi i kön in till Liseberg! När dom väl öppnade repet så sprang ALLA till Helix, guuuud älskar den! vi åkte den 3ggr 2ggr längst fram och 1gång i mitten! Sen så åkte vi allt typ eller aa inte barnkaruseller osv, ni fattar ;) men sen vid 4 så började det ös regna så vi gick in och fikade på Ben & Jerry så länge!
Kortfattat men aa, och så åkte vi kållerado 7ggr hahah love,

Laleh var där och sjöng oxå!

Heeeliix...

Torsdag farfar körde in oss till Göteborgs central och sen tåg vi tåget till hässleholm, gjorde dock ett byte där i mellan men vi kom hem till Andrea runt halv 6, vi gjorde inget speciellt denna dagen!

Fredag Vi åkte in till Åhus med Andreas kompisar Daniel och Vilma, haha riktiga goa personer! Vi kollade på fotboll och käkade pizza och glass! Muuuums,

RAVELLI VAR DÄR

Lördag Vi var bara hemma och tog det lugnt, tog massa fina bilder sen på kvällen hade vi köpt godis och så såg vi på en film som hette Greta - Surviving Summer Den var faktiskt bra, lite konstig men dock så slutade den dåligt..

Söndag Vi åkte in till Åhus igen och både jag och Andrea var fullt bestämda med att inte smörja in oss med solfaktor men ofc så brände vi oss, jag brände hela högra armen och högra låret.. och Andrea brände låren och knäna.. haha ja vi får skylla oss själva.. ;) Senare på kvällen så kollade vi på film Cry Baby LOOOOOVE sätt filmen 5ggr nu! Tycker ni borde se den!! Älskar den!

Måndag Dags att åka hem, först buss till Ängelholm och sen tåg till Göteborg där pappa hämtade mig, Det har varit en riktigt rolig och minnesvärd vecka! Saknar dig något enormt Andrea, tack för allt! Puss

( imon ska jag vara med Emilia, så bloggar imon puss)

Lördag: Dagen började med att jag och mamma åkte ner till torget för att köpa en klänning som jag skulle ha idag på Elins konfirmation, och vi fika lite på Espresso House och mamma handlade lite mat oxå, sen när vi kom hem så började jag fixa allt för kvällen, eller jag tog fram nagellack,plattången,kläder,skor o massa mer! Sen så var det bara att börja med att platta håret för det är det som tar längst tid.. sen måla naglarna, sminka sig osv, det tog sammanlagt 3-4 timmar.. Sen vid halv 6 så körde mamma mig till Stephanie för att hämta min cykel som jag hade "glömt" där, sen så cyklade jag till Moa för hon skulle ha sin tjejkväll! Det var riktigt mysigt, det var jag,Moa,Elin & Emilia och vi käkade en massa gott, skratta riktigt mycket och satt och prata, och så hade vi ett riktigt seriös konversation om serier! hahah jag och Emilia satt och snacka om Grey's Anatomy och Elin och Moa satt och snacka om Pretty Little Liars! sen så gick vi ut, jag satte mig i solstolen medan dom andra hoppade studsmatta, har ett par riktigt roliga bilder på dom men tror inte jag får lägga upp dom här,  sedan vid 8, halv 9 så kom Felix och Hampus, och vi körde lite charader åt godis och snacka lite, sen var Hampus och Elin tvungna att gå för dom skulle upp tidigt nästa dag, Emilia drog hem vid 11 och Felix vid halv 12 och tillskillnad från mig så gick jag hem halv 2.. För jag och Moa kollade på en film så jag fick se klart den och sen dra hem! Vi kollade på White Chicks, jag cyklade då som sagt hem vid halv 2 mamma kom och mötte mig men han ju mer än hälften så det var nästan ondödigt för henne att komma och möta mig :') Sen så gjorde jag i ordning mig för kvällen och gick och la mig.. somna dock vid 3…

Söndag: Hade ställt klockan på 8.20 men jag gick upp kvart i 9 istället, jag gick upp och fixade mig och sen åt frukost. (snabb förklaring)  Emilia kom och hämtade mig vid 10.40 och vi drog till kyrkan men hämtade Moa på vägen oxå! När vi kom fram var hela kyrkan full men vi hittade plats vid våra kompisar, vid 11 så kom dom in, alla konfirmander det var faktiskt kul att kolla på när dom sjöng, gjorde rollspel men lite långtråkigt ibland när prästen bara babblade på om gud osv! Sen vid 12.50 ungefär var det klart och jag & Emilia stack ner till torget för att fixa en snabb sak! Vi kom lite sent till församlingshemmet där alla skulle samlas efteråt, eller det var Elins och Filippas släckt men det var kul, riktigt god mat och dom fick så fina presenter! blir avundsjuk!! Men nu ska ni får se bilder istället så slipper ni läsa mer! Imon kommer Andrea hit!! Äntligen så det kommer bli massa bilder i veckan! puss!

har inte bloggat denna veckan, eller jo måndag och tisdag! Men i alla fall, jag erkänner att jag faktiskt inte har varit på blogg humör! MEN jag har också ett skäl till att jag inte har bloggat, och det är för att det har inte hänt något speciellt, inget kul att skriva om, så då tänkte jag skriva idag istället, men jag har varit med Moa,Elin,Emilia,Hampus & Stephanie, inte alla dagar men några dagar var jag med vissa och andra dagar så var jag med dom andra.. aa ni förstår! Men det får bli lite bilder ändå jag tog faktiskt bilder! Sen så ska jag blogga om idag och igår! Så det blir ett längre inlägg! Puss

Såg på film med Emilia,Hampus & Elin och vi åt glass så åt inte hela själv! ;)

Jag och Moa delade på en frozen Yogurt

Med Moa och Emilia :)

Med mamma igår!

Vaknade runt 10 och gick upp och åt frukost med mamma och Oskar, när jag var klar så började jag städa min garderob och sen så städade lådorna under min säng, och så har badat i badkaret, det är typ det ända jag har gjort idag, städningen gick åt hela dagen, så jag la mig i badet vid 7 och var klar vid 9… jag log och kollade på Private Practice! Det är riktigt bra, det är typ en uppföljare av Grey's Anatomy. Men igår blev det ingen bloggning för jag var så trött när jag kom hem, för jag och Stephanie drog ut till skärhamn och sen klädesholmen så vi typ åkte buss hela dan.. men imon får vi se vad som händer skulle egentligen träffat Elin, men hon kunde inte! Så vi får bara vänta och ta dagen som den kommer ;) Men nu ska jag gå och lägga mig, eller snackar med Elin i telefon så blir väll att snacka med henne en stund till!
Puss!

Före och efter bilder!

Vaknade runt halv 12 av att mamma kom in och sa att de var frukost, sen efter så duschade jag och fixade lite sen så kom Emilia vid halv 2, och vi gjord chokladbollar för vi skulle se på Grey's Anatomy, vi ska ha ett Grey's Anatomy marathon men vi såg bara 3avsnitt men vi har hela sommarn på oss 😂 men Elin kom oxå när vi såg på de andra avsnittet men sen så bestämde vi oss för att dra ut och vi cyklade runt och det var bara jag och Emilia som hade cykel så sen så cyklade vi ifrån Elin och vi stannade på en lekplats och så sms vi Hampus för vi var nästan precis utan för innan vi åkte ifrån Elin så vi frågade ifall han såg henne och bad han gå ut och leta efter henne och sen komma till oss, hahah men tillslut så kom dom och vi stannade kvar och snackade en massa! Men nu ska jag fortsätta kolla på filmen (Ladder 49) så bloggar jag mer Imon,puss!