Hvar, Croatia

One of the days we decided to rent a boat with skipper and drive around the island.. Or not literally around but on the south shore since the island is quiet big. During the day we made 5 stops on different beaches. At one of the stops we went to the caves and went snorkelling in the beautiful turquoise water. At each stop we could decide how long we would stay. My favourite was The calma beach bar. There were almost no people and it was so relaxing.
This was seriously one of the best days ever. To enjoy this day in great company and this amazing surrounding was everything!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En av dagar a bestämde vi oss för att hyra en båt med skeppare. Han tog oss runt till olika stränder och vikar på ön. Vi höll till i södra delen, då ön är för stor för att köra runt på en dag. På ett av stoppen så åkte vi till grottorna där vi snorklade i det fantastiska turkosa vattnet. På varje stopp så var det upp till oss hur länge vi ville stanna. Min favorit var Calma beach bar. Där var knappt några folk och det var väldigt relaxed. Detta var min favorit dag utan tvekan! Att få uppleva detta med ett härligt gäng i en fantastisk miljö var allt!

Different beaches during our boat excursion.

Postad i: TRAVELS

Hvar is an beautiful Island but I prefer to go on daytrips and discover different beaches and other islands every day. The second day we took a taxi boat, 45 min ride for 6 euro to the lovely island Palmizana. Its a very small island, that is famous for its yoga and wellness retreat. There are also some restaurants and a beach club, where they have some day parties every now and then. I love to come here to enjoy the nature, hang out at the beach club and eat at the famous restaurant Laganini.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hvar är en fantastisk ö, men jag gillar att upptäcka nya stränder och öar, därför är det perfekt att åka iväg på dagsturer. Andra dagen tog vi en båt, 45 min restid för ca 6 euro till den härliga lilla ön Palmizana.
Den är känd för dess yoga och hälso retreat. Det finns även några restauranger och en beach club, där de brukar ha Dagsfest då och då.
Jag älskar att komma hit för att njuta av naturen, alla växter, hänga på beach klubben och äta på den berömda restaurangen Laganini.

Byxdress, solglasögon och väska: H&M
Flip-flops: Hawaianas

Hi!
Touchdown Hvar! I am in love with this island. The water, the old town and all the cosy restaurants makes me wanna go here over and over again.
We stayed at an Airbnb apartment with an amazing terrace and view. Hvar town is small so you can easily walk everywhere. I found my favourite restaurant Lola, which serves streetfood and coctails. The staff was super friendly and the vibe was nice! Ended up here more than once..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Hej!
Touchdown Hvar! Jag är kär i denna ö. Vattnet, gamla stan och alla mysiga restauranger gör att jag åker hit om och om igen.
Vi bodde i en airbnb lägenhet precis ovanför Ganla stan med fantastiskt utsikt över hamnen.
Hvar stad är inte så stort så man kan promenera överallt. Jag hittade min favorit restaurang Lola, som serverar god streetfood och färgglada drinkar. Personalen är så härlig och miljön är super schysst. Det blev några återbesök...

Postad i: TRAVELS

Top H&M, Shorts H&M, Shoes: &Other Stories.

Hi!

Some weeks ago I flew to Croatia with some friends. I spent 16 fantastic days in this beautiful country. I have been there several times before but I could go there again and again. The water, the nature, the culture and the food is just amazing.
The first stop was Split. A nice town from where you can take boats to the islands.
We arrived on Friday night, left our luggage at the Airbnb apartment and went for some food and drinks. We found a really cozy restaurant Bokeria, hidden in one of the small streets behind the main square. Can really recommend it! After some Aperol we decided to make it a short night. The day after we woke up really early to visit the market by the harbour and take some pictures in the old town. We had some great breakfast before we took the boat over to Hvar Island.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

För några veckor sedan så åkte jag till Kroatien med några kompisar. Vi tillbringade 16 härliga dagar i detta underbara land. Jag har varit här flera gånger tidigare men kan åka tillbaka varje år.
Första stoppet var Split, vi tog direkt flyg från Stockholm. Vi landade på fredag kväll, lämnade väskor på vårt Airbnb boende och sedan drog ut på stan. Vi hittade en jättehärlig tapas bar, Bokeria, som var gömd i en smal gränd bakom det stora torget. Kan verkligen rekommendera!
Efter några Aperol så bestämde vi oss för att dra oss hemåt. Morgonen därpå var vi uppe tidigt för att besöka marknaden vid hamnen samt ta lite bilder i gamla stan. Vi hann med en god brunch innan vi tog båten över till ön Hvar.

Bokeria in old town.
Coffe and brunch.

Postad i: TRAVELS

My favourite time of the day is the morning. I love to get up early and start the day with work out. I took a run to the beach, it's so quiet and you can really enjoy it before it gets crowded. On the beach I met my friend Ely, that runs a SUP Pilates school. It's located just under Hotel W, and she offers classes everyday in the morning and afternoon. I have done SUP several times before, and I also surf so I can manage the board, but the board combined with Pilates was hard! But so much fun! I really recommend it.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Min favorit tid på dagen är morgonen. Jag gillar att gå upp tidigt och börja dagen med work out.
Denna dagen började jag med en jogging tur till stranden, jag älskar att vara här när det fortfarande är lugnt. På stranden mötte jag upp min kompis Ely som driver en SUP pilates skola.
Den ligger precis under hotel W. Hon har klasser varje dag, morgon och kväll. Ni kan boka dagen innan och det kostar ca 20 eur för en timme.
Jag har testat SUP (stand up paddle) flera gånger tidigare, jag surfar också så jag har lätt för brädan. Men brädan i kombination med pilates var tufft! Men så kul! Rekommenderar verkligen att testa! Och vilken träning :)

My favourite area in Barcelona is El Borne. I also used to live here during 10 years. I only feel pity that Barcelona have changed so much during the last years and is becoming so touristic. But you can still find some genuine spots to enjoy. You just need to know where to go, and I will tell you all about it in my guide.
After a late Friday night, we were all quite tired on Saturday. So we spent the day walking around the narrow streets and doing some shopping in El Borne. You can find really nice boutiques and vintage shops around here. If you are looking for the bigger brands then you should go to Paseig de Gracia. But it's normally so busy on a Saturday that I prefer to walk around here.
In between the shopping we made some pitstops in various bars for some tapas and cava.
I love to eat, so I could spend a whole day jumping from restaurant to restaurant.
In the afternoon we walked down to the beach, Barceloneta, to have a swim. Its the beach closest to the center and in the summer it gets really crowded, so forget about relaxing here!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mitt favorit område i Barcelona är El Borne. Jag bodde här i 10 år så känner verkligen till det väl. Det enda som känns trist är att Barcelona har ändrats så mycket de senaste åren, och det har blivit för turistigt. Men det finns fortfarande ställen dit turisterna inte hittar, och det kommer jag berätta mer om i min city guide.
Efter fredagens utgång så var vi alla ganska trötta. Så vi valde att spendera lördagen med att strosa runt i gränderna i El Borne och kolla i butikerna. Här finns väldigt bra vintage och även mindre design butiker. Är man ute efter de stora kedjorna så ska man bege sig till Paseig de Gracia. Dock är det väldigt mycket folk där en lördag så jag föredrar lite lugnare Borne.
Vi varvade shoppingen med tapas och cava på olika uteserveringar. Jag älskar att äta, så jag hade kunnat tillbringa hela dagen med att gå från restaurang till restaurang.
På eftermiddagen promenerade vi ner till Barceloneta stranden. Det är den stranden som ligger närmast stan så blir fullt på sommaren. Det är perfekt people Watching spot, men glöm allt som har med att slappna av och relaxa! Mycket folk och rörelse!

Dress: H&M, Shoes: H&M, Earrings & Sunnies: H&M

Saturday afternoon in Barceloneta.

Postad i: TRAVELS

One thing that Barcelona has are bars and restaurants. You can't get bored in this city. But remember it all starts LATE!
We started the night at Bananas restaurant, a new place in the area El Borne. A cool place with great food!
After dinner we went for some wine at a friends newly opened bar in Calle Princesa, called Narciso. It's like a hole in the wall where you can order Italian fast food dishes at the bar or have a drink outside at the street.
After some wine we went for some dancing at Bar Sauvage in El Borne. It's a small bar with 2 floors, and normally they play old school r'n b and hip hop.
I Will tell you more about restaurant and clubs in my Barcelona guide soon!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
En sak som Barcelona har är barer och restauranger. Du kan inte bli uttråkad i denna stad. Men kom ihåg att allt börjar senare här!
Vi började vår kväll på Bananas i området El Borne. En kitsch restaurang med god och spännande mat.
Efter det så gick vi vidare till en kompis nyöppnade bar på Calle Princesa. Det är typ ett hål i väggen där man kan beställa jättegoda italienska paninis vid baren. Även härligt för att ta ett glas innan man drar vidare till något annat ställe. Efter lite cava så gick vi vidare för att dansa på Bar Sauvage i Paseo del borne. Det är en liten bar, på 2 våningar som brukar spela old school r'n b och hiphop.

Jag kommer dela med mig mer av mina tips på restauranger och klubbar i min Barcelona guide som kommer snart!

Bananas restaurant. Dress: H&M Shoes: Bershka

Bar Narciso in Calle Princesa

Outside Bar Sauvage with some friends.
The magic key, show it to the door man and no need to stand in line.

Postad i: TRAVELS

Barcelona welcomed us with great sunshine! We started the day with some brunch at surf house in Barceloneta and then we were invited to a boat party, that was departing at 17 from Red fish in Olimpica. It was a great day at sea with music, friends and lot of fun!

Barcelona välkomnade oss med härligt solsken! Vi började dagen med brunch på Surf house i Barceloneta, och efter det var det dags för båt fest. Båten avgick från Red fish i Olimpica kl 17. En härlig dag till sjöss med musik, vänner och massa skoj!

Postad i: TRAVELS

3 weeks ago I flew to Barcelona, my old hometown, for reunion with 10 girlfriends. We all met when I was living there and now everyone unfortunately has moved all over the world. But every summer we pick a place to reunite, and this time we spent 5 amazing days in Barcelona. Will tell you more about it soon...
~~~~~~~~~~
För 3 veckor sedan flög jag ner till Barcelona för en återträff med 10 tjej kompisar. Vi alla träffades där under tiden jag bodde i Barcelona. Nu är dock alla utspridda runtom i världen, men varje år väljer vi en plats för att träffas och ha kul. Kommer berätta mer om resan snart...