Tisdag 25/7

Runt kl 1 var vi framme i St. Petersburg men vi fick inte checka in förrän vid 3 så under tiden så gick vi och åt lunch och la oss lite på stranden och solade. När rummet var klart så var vi bara inne och lämnade våra väskor och kollade hur rummet såg ut innan vi gick tillbaks till stranden. Vårt rum var as fint asså!! Vi hade ett stort vardagsrum, kök och såklart sovrum och badrum, de va också väldigt fint inrett oså. Men iaf så gick vi ner till stranden och vi va på stranden fram tills kl var runt 7 då gick vi upp till vårt rum och duschade innan vi gick bort till restaurang vi skulle äta på. Jag åt någon kyckling som va fylld med spenat och till de åt jag parmesan risotto. Efter vi hade ätit upp gick vi bort till en mataffär och köpte frukost för onsdagen och torsdagen.

Onsdag 26/7

På morgonen så tog vi de bara lugnt oså. Vi sov länge och åt sen frukosten som vi hade köpt. När vi hade ätit upp så gick vi ut till stranden och la oss och solade och de gjorde vi hela förmiddagen tills vi kände att vi blev hungriga, då gick vi in och bytte om och gick och åt lunch. När vi hade ätit upp gick vi tbx till hotellet och bytte om till bikini igen. Sen la vi oss nere vid stranden igen och där var vi resten av dagen. När det började bli mörkt så gick vi tillbaks till hotellet och duschade. När vi var klara gick vi ner till hotellets restaurang och åt middag där.

Torsdag 27/7

Under morgonen så packade vi bara ihop våra saker. För idag var de daga att lämna hotellet och åka till nästa ställe, som är Fort Mayors. Så runt 11 så lämnade vi St. Petersburg

​Orlando

Lördag 22/7

När vi kom fram till Orlando så gick vi och hämtade våra väskor och gick till en kille som skulle hjälpa oss med våran bil som vi hade hyrt. Efter de så gick vi och hämtade våran bil och började köra till vårt hotell, de tog typ 1h innan vi kom fram till hotellet för vi körde fel på massa ställen oså. Vi checkade in och lämnade våra väskor på rummet innan vi gick ut igen för att äta lunch och efter de så bytte jag och Emma om till bikini och gick ner till poolen. När klockan va typ 7 så började de att bli sämre väder och typ en halvtimme senare så åskade det och då sprang alla in så då stannade vi på rummet resten av dagen tills de hade försvunnit och då gick vi ut och åt middag på en Italiensk restaurang och asså!! De va så god mat där, fast efterrätten var bäst asså hahah. Efter vi hade ätit upp gick vi runt lite i stan innan vi tog bilen tillbaks till hotellet.

Söndag 23/7

I söndag så spenderade vi nästan bara hela dagen på hotellet. Vi låg vid poolen och solade och badade hela förmiddagen. Vi åt lunch på ett ställe som hette UNO som hade as god mat och sen efter det så åkte vi till ett at stort shopping ställe som hade massa olika affärer. Där var vi inne på CK, Guess, MK, Ralph Lauren, Nike, Adidas och lite annat. Vi va och shoppade hela eftermiddagen så när vi började bli hungriga åkte vi till restaurangen som vi hade ätit på dagen innan. Efter det så åkte vi tillbaka till hotellet och duschade, sen så la jag mig och kollade på lite serier.

Måndag 24/7

I måndags så var vi på Seaworld hela dagen, vi åkte karuseller och va på olika shower. Vi va och kollade på sjölejonen, delfinerna och späckhuggarna. Alla shower va as bra men ifall jag skulle välja vilken som va bäst så var det nog delfin showen. För de va så coolt att se när alla gjorde volter och när de lyfte sina tränare. Men vi va såklart och kollade på alla andra djur som bodde där också. Under eftermiddagen så blev de dåligt väder så de va tvungna att stänga alla karuseller pga säkerheten. Så då gick vi och fikade och väntade på att ovädret skulle försvinna. Efter typ en timme hade de försvunnit och då gick vi ut igen och åkte karuseller oså igen. När klockan var runt 8 så kände vi att vi inte orkade mer så då åkte vi tillbaks till hotellet.

Tisdag 25/7

Under morgonen så packade vi bara ihop våra saker och åt frukost för kl 11 var vi tvungna att vara ut-checkade från hotellet. Lite innan 11 så hade vi checkat ut och satt oss i bilen på väg till St. Petersburg.

I tisdags 18/7 så åkte vi till Landvetter för vi ska åka till USA!!! Vårt flyg gick kl 7 på morgonen så vi va tvungna att åka hemifrån kl 2 på natten....

Vi mellanlandade på flygplatsen i London innan vi skulle på vårt nästa flyg som skulle ta oss till New York.

När vi kom fram till New York tog vi en taxi till vårt hotell, och de hotellet vi bodde på hette Park Central hotel, när vi hade checkat in var kl ungefär 13.30, vi duschade och bytte om innan vi gick ut på stan igen. Ute på stan gick vi till ett café och köpa lite fika, jag köpte en iskaffe och en chokladmuffin, sen gick vi till Central Park som ligger precis bredvid vårt hotell och satte oss vid en sten och fikade. Efter det så gick vi tillbaka till hotellet och jag bytte om till träningskläder och gick sen tillbaka till Central Park och sprang lite ingervaller där. Efter de duschade jag och sen gick viut och åt middag på fridays.

Onsdag 19/7

I onsdags så var vi och kollade på massa olika saker, vi va vid Times Square, Empire State Building, Broadway men vi va också och shoppade lite och då va vi inne på Gap, Victoria Secret, Zara och Pink. Under kvällen så var vi på Times Square och åt middag på FridaysNär vi kom tillbaka till hotellt så duschade jag och sen så spelade jag och min syster Emma kort.

Torsdag 20/7

I torsdags så gjorde vi en riktig turist sak enligt mig. Vi åkte sån här guidad båttur runt Manhattan som tog typ 3h!! Och de jobbiga va att de va typ 100 grader ut så jag höll typ på att dö, Hahaha ne kanske inte men de va sjukt varm. Men på båtturen så såg vi iallafall frihets gudinnan, och massa andra delar av New York som tex Brooklyn och Upper East side. Efter båtturen så åt vi lunch och sen gick vi bort till Highline som är en gammal tågräls som de gjort om till en gångbana fast uppe i luften. Efter det så gick vi till någon restaurang och åt middag. När vi hade ätit upp tog vi en taxi tillbaks till hotellet.

Fredag 21/7

I fredags var vi vid Twin Tower Memorial som är en minnesplats för 9/11. Där var vi och kollade på de byggnader som har byggts upp efter det hände och vi kollade även på minnesplatserna som de gjort för alla som dog. Efter det så gick vi till Soho som är en del i New York och gick in på lite olika affärer, vi gick bland annat in på Hollister, H&M och Levis. När ett började bli mörkt tog vi en taxi till Times Square och åt middag på Juniors.

Lördag 22/7

I lördags så gick vi upp kl 4 på morgonen för vi skulle ta en taxi till flygplatsen halv 5 för vi ska flyga ner till Florida och va i Orlando!!

Puss & kram

Sofia <3

Fredag 19/5:

I fredags fyllde min pappa 50 år, därför gick vi upp tidigt på morgonen för att hinna fira honom med tårta och frukost på sängen innan vi var tvungna att åka till skolan. I skolan hade vi en helt vanlig dag med bild, musik, svenska, idrott och SO, vilket är de lektionerna jag har på fredagar. Efter skolan åkte jag hem och gjorde mig i ordning inför träningen. På träningen hade vi bara mental träning och gick 2,5 km eftersom vi hade varit med och tävlat i Rankås-stafetten dagen innan, i Rankås placerade vi oss på en 7 plats vilket var väldigt bra gjort, men sen när vi räknade ihop alla våra varv som vi hade sprungit så märkte vi att alla våra var inte hade räknats. Hade alla våra varv gjort det hade vi istället kommit trea, vilket var väldigt surt. Hur som helst efter träningen skyndade jag mig hem, duschade, byte om och sminkade mig innan vi åkte iväg till Thai house. Vi åkte dit för att fria min och min pappas födelsedag. Vi friade min också för att jag hade fyllt år veckan innan 10/5. På Thai house va det svin god mat som vanligt, vi pratade och hade det mysigt bara. När vi hade ätit upp och kände oss klara åkte vi ut till Ryd och lämnade av mig för att jag skulle va med min pojkvän. Jag va med honom resten av kvällen och åkte hem lite efter 10 igen.

Lördag 20/5:

Förra veckan fick jag i födelsedagspresent att vi skulle åka och rida islandshästar, så det var det dags att göra idag! Jag var as taggad på att få rida för det var väldigt länge sen sist jag red. Klockan 10 åkte vi hemifrån. Det tog ca 30 min att åka från Skövde till dit vi skulle va. När vi kom fram till Iskroken som det hette, blev vi glatt bemötta av de som jobbade där. Vi fick hjälm och väst som vi skulle ha på oss under ridturen. Efter det fick vi varsin häst, min hette Erros som vi gick ut med till paddocken. Där satt vi upp och red några varv för att få in känslan i kroppen igen innan vi red ut i skogen. Ute i skogen var det super mysigt och det skadade ju inte att det var väldigt varm ute idag heller, så man blev lite brun också. På bilden längst ner i vänstra hörnet är jag den andra personen från vänster med rosa tröja. När vi kom hem igen gick jag och min lillasyster ut på altanen och solade. Efter ca 1,5 h solande gick vi in och åt, efter det så gick jag ut och la mig och solade 1,5 h igen innan jag gick in och duschade. När jag kom ut från duschen tog jag på mig lite kläder och satta mig och kollade på Jocke och Jonnas senaste spökvideo, och shiiit va sjukt asså fett läskigt!!! Till kvällsmat åt vi tacos, och det är så sjukt gott asså, nästan så att det är min favorit mat! Efter maten gick jag och min syster ut och åkte airboard runt om i Skövde, någon timme senare vid typ kl 8 kom en kompis hem till mig en liten stund innan vi tog våra cyklar och cyklade ner till stan. När vi kom fram gick vi in på hemköp och köpte Ben & Jerry och dricka, efter det satte vi oss i Helensparken och pratade i några timmar tills klockan var ca 10. När jag kom hem sen igen satte jag mig framför datorn och kollade på Gossip Girl och bara myste.

Söndag 21/5:

På morgonen vaknade jag runt tio och låg kvar i sängen väldigt länge innan jag gick upp och åt frukost ute i solen, då var klockan ca halv 1 och jag skulle träffa en kompis lite senare. När jag hade ätit upp satt jag kvar ett tag och kollade på Youtube innan jag började byta göra mig i ordning för att träffa min kompis. Jag packade ner badkläder och drog sen iväg. När jag kom fram lämnade jag min väska hemma hos henne innan vi drog iväg till klassfotbollen. Vi var på klassfotbollen ca 1 h innan vi bestämde oss för att åka till Karstorp och bada. När vi kom till Karstorp träffade vi massa andra människor som jag var bra vän med, vi var då med de ett tag innan de var tvungna att åka hem. Efter de hade åkt hem gick vi ner till bryggan igen och sola, badade och spelade fotboll med två andra. När klockan var ungefär 6 cyklade jag hem igen. När jag kom hem duschade och åt jag innan det var dags att åka igen, fast nu till min kille. Där var jag sedan resten av kvällen, vi kollade på Hockey-VM och hade sjukt roligt.

Nu när jag tänker efter lite så har detta varit en av de bästa helgerna i mitt liv, jag har hunnit med så sjukt mycket och hunnit va med så många olika kompisar, som jag har skrattat och haft så sjukt roligt med.

puss & kram

Sofia

Hej!!

Mitt namn är Sofia Bergström och är 16 år. Jag bor i Skövde och har gjort hela mitt liv. Jag går sista året i 9:an på Helenaskolan. Efter sommaren så börjar jag på gymnasiet Västerhöjd, men jag är inte så taggad för jag gillar verkligen Helenaskolan och har så många vänner där som jag inte kommer se varje dag

På min fritid tränar jag konståkning och är med mina vänner. Jag har tränat konståkning sen jag var 5 och älskar det lika mycket som jag gjorde då som nu. Jag tränar ca 9 gånger i veckan + fys.

Detta var bara lite om mig så att ni kan börja lära känna mig. Jag kommer försöka vara aktiv och skriva minst ett inlägg i veckan!