Sofie Wiberg Au pair i New York

Idag efter jobbet åkte jag till Tysons med Linda för lite shopping och bio! Vi mötte även upp en annan au pair där som ingen av oss hade träffat tidigare, så det var himla roligt. Nu är jag hur trött som helst och ska snart krypa ner i sängen för att sova. Imorgon är det sista jobbdagen innan jag får låååång-ledigt. YAY!

Herregud, är det redan den 23 augusti? Tiden går så himla fort! Jag har snart varit här i fem månader, alltså nästan halva min tid. Det känns helt sjukt!

Anyway, idag har jag jobbat hela dagen. Har skjutsat, hämtat och lämnat mina värdbarn på hundra olika ställen känns det som, haha. När jag hade jobbat klart hämtade jag upp Linda och vi åkte till ner till MCLean town för att köpa en smoothie och gå runt där i några timmar. Så mysigt! Har bara träffat Linda två gånger än så länge, men det känns redan som att jag har känt henne i hela mitt liv. Är så glad för att jag har en sådan fin vän bara fem minuter från mitt hus!

Den här veckan har min värdfamilj haft en av deras gamla au pairer och hennes kompis på besök. Båda är från Sverige (och en av dem är från Norrköping!!), så igår bestämde vi oss för att laga svenska pannkakor till frukost. Sååå gott! Spenderade sedan resten av dagen vid poolen, shoppade på Tysons och åt mat på Cheesecake Factory.

Sitter just nu på bussen hem till DC igen efter en galet rolig helg i NYC. Spenderade hela förmiddagen igår med Bruno och Fouad, åt god mat och sedan gjorde vi oss i ordning inför utgång på Lavo. Helt klart min favoritklubb!

Nästa vecka jobbar jag bara fyra dagar, och sedan är jag ledig i nästan en och en halv vecka för att min värdfamilj åker iväg på semester. Så på söndag åker jag tillbaka till New York igen för att spendera hela veckan där. YAY!

Hoppas att ni har haft en härlig helg! KRAM

Igår kväll gick vi precis som vanligt ut på PHD som är en rooftopbar här på Manhattan. Helt klart ett av mina favoritställen! Träffade så många vänner under kvällen som jag hängde med när jag bodde här i New York, så det var himla roligt. Har saknat dem så mycket!

På den rosa rosetten står det "birthday girl", för att här firar vi tydligen min födelsedag under en hel vecka. Haha!

Igår kväll när jag äntligen var framme hos Bruno och Fouad efter en lång bussresa så överraskade de mig med ballonger, tårta och champagne. Hur gulligt?? Jag är ju här lite för att fira min födelsedag som var i måndags, så jag blev så himla glad! De är bäst. Efter det åkte vi vidare till en rooftop bar och spenderade hela natten där. Så rolig kväll! Kunde verkligen inte fått en bättre start på den här helgen.

Yaaay äntligen är jag påväg till mitt älskade New York igen för att fira min födelsedag! Sitter just nu på busstationen och väntar på att få gå på bussen, och sedan har jag en fyra timmar lång bussresa framför mig. Ska bo hos min kompis Bruno som jag bodde hos i två veckor under min matchningsprocess. Har saknat alla som jag träffade under de två veckorna så himla mycket!

Alltså ÅH <3 Har verkligen haft världens härligaste födelsedag idag. Började dagen med en springtur, åt min favoritfrukost och sedan åkte jag hem till en kompis för att hänga vid hennes pool i några timmar. Så härligt! Åkte sedan hem och fick VÄRLDENS FINASTE födelsedagspresent av min värdfamilj - en ny GoPro Hero 4!! Jag blev så glad att jag började gråta. Jag var ju så ledsen när jag råkade tappa min i havet förra veckan. Hade aldrig kunnat föreställa mig en sådan fin present från dem. Är så tacksam!

Senare på kvällen åkte jag, min värdmamma och Holly till en restaurang för att äta middag, och efter det åkte vi hem för att äta kakan som de hade bakat till mig. Så himla god!

TACK för alla grattishälsningar jag har fått idag. Jag har haft en superhärlig dag. Är så himla himla tacksam! Tack <3

YAY äntligen är det även min tur att fylla 20 år!! Jag är ledig hela dagen idag men kommer ändå spendera nästan hela dagen hemma med min värdfamilj. Min värdmamma har bokat bord på en fin restaurang till oss ikväll, och just nu håller hon på att baka en sötpotatiskaka (!!!) till mig. Har verkligen världens bästa värdfamilj!!

Nu är vi hemma igen efter en veckas semester på stranden nere i North Carolina. Har verkligen haft värdens härligaste vecka! Stannade till i Williamsburg, VA på vägen hem för att ta en liten break, äta lunch och kolla i några affärer som fanns där. Träffade också mina två svenska vänner nu på kvällen, Sara och Swezin, som bor här i närheten utav mig. Vi åkte till Merrifield för att äta glass och shoppa på Target. Så härlig dag!