Lie down in your bed your bed of lies

You could never make eye contact
Everything you got was based off of my contacts
You a fraud, but I'mma remain icon-stat
Balenciaga's on my boots with the python strap
You was caught up in the rush, and you was caught up in the thrill of it

You was with me way before, I hit a quarter mil' in it
Put you in the crib and you ain't never pay a bill in it
I was killin' it, man you got me poppin' pills in it
I told Baby hit you, I said this nigga buggin'
Cause I was doing it for us, I told em fuck the public
Couldn't believe that I was home alone, contemplating
Overdosin', no more coastin', no more toastin' over oceans
They say you don't know what you got 'til it's gone
They say that your darkest hour come before your dawn
But there was something that I should've asked all along
I'mma ask on the song

Lie down in your bed your bed of lies

I just figured if you saw me, if you looked in my eyes
You'd remember our connection and be freed from the lies
I just figured I was something that you couldn't replace
But there was just a blank stare and I couldn't relate
I just couldn't understand and I couldn't defend
What we had, what we shared, and I couldn't pretend
When the tears roll down it's like you ain't even notice em
If you had a heart, I was hoping that you would've showed it some

What the fuck you really telling me, what you telling me
I could tell you lying, get the fuck out, don't yell at me
I ain't mean to cut you, I ain't wanna catch a felony
This ain't How To Be A Player, you ain't Bill Bellamy
They say you don't know what you got 'til it's gone
They say that your darkest hour come before your dawn
But there was something that I should've asked all along
I'mma ask on the song

So does she know I've been in that bed before
A thousand count, and not a single threaded truth
If I was just another girl
Then I'm ashamed to say that I'm not over you
There's one thing I need to know
So call me, when you're not so busy just thinking of yourself

Lie down in your bed your bed of lies

Vi har en helt egen Pablo Escobar på skolan.

Emo Blenda och Pikachu Vilma.

Jag som Enchantress i Suicide Squad och en liten docka vid namn Saga.

Zebraaaaaa

Mina små minions <3

Som rubriken lyder. Jag är ingen bra bloggare. Jag är för vimsig och glömmer ärligt talat bort att uppdatera er där hemma om vad som händer här borta. I'm sorry. Ska försöka bättra mig. Idag var jag i skolan. På min sista lektion höll jag ett tal på svenska som handlade om högre straff på våldtäkt. Det var kul faktiskt. Brukar i allmänhet inte gilla sådant, men när det gäller ett ämne som berör en själv så blir det genast roligare. Jag hoppas det gick bra.

Direkt efter skolan åkte jag, tillsammas med internatrådet, till The Hub för att köpa Halloween pynt till skolan. Vi åt även middag på ett ställe som heter Ocean Basket, det blev sushi för min det. God var den även, som jag längtat.

När vi väl var tillbaka på skolan satte vi igång med pyntingen. Imorgon ska jag göra mitt första högskoleprov, så tänkte snart gå och lägga mig. Hoppas ni alla mår bra där hemma. Kramisar!!!

Dag fyra var en dag med blandade känslor för min del. Har nog aldrig varit så panikslagen i hela mitt liv. Dykning. Ordet ger min kalla kårar.

Det var mitt första dyk i havet. Spännande men otroligt läskigt. Det började med att vi fick sätta på oss utrustningen och sedan börja traska mot båten. Trevandes fram bland stenarna och koraller kände jag hur mitt hjärta i halsgropen. Väl på båten var allt lugnt och fridfullt. Det är ju så himla mysigt att åka båt, speciellt när solen är framme.

Successivt började vi gå ner längst linan i vattnet. En klaustrofobisk känsla men det var okej, just nu iallafall. Jag var ingen koll på hur långt ner i vattnet vi var när det började komma in vatten i min regulator. Jag trycker in knappen som ska blåsa ut allt som finns i den, men det funkar inte. Jag börjar andas in vatten och det är då paniken slår mig. Usch. Jag tar satts med allt jag har och försöker simma upp till ytan, men det känns som att det aldrig tar slut. Jag simmar och simmar. Det var som i en film, ett sånt där skräck exempel. Fyfan.

Snacka om jag jag blev ärrad. Det visade sig sedan att min regulator var sönder. Så när jag gick upp på båten igen för att lugna mig, fick de ta och byta den. Jag dök sedan två gånger till efteråt som gick bra, men det var svårt att njuta, med tanke på det som hade hänt tidigare.

I allmänhet var det jobbigt att dyka, för instruktörerna var väldigt hetsiga. Många på båten fick panik, eftersom det var första gången, och det var svårt att lugna ner sig då instruktörerna stod och skrek samt viftade med armarna som galningar. Ärligt talat, så verkade de inte riktigt ha någon kolla på vad som hände. De tappade nämligen bort en tjej under vattnet också.

To be continued.

Dag tre på kusten bjöd på mycket sol och bad. Vi dök i poolen på morgonen vilket gick bra. Utrustningen vägde en del må jag säga. Vägen upp till poolen fick jag gå frammät lutade för att inte trilla baklänges.

Efter dykningen åkte jag, Charlie, Julia, Karin och Saga på äventyr. Först gick vi längst med stranden för att korsa Kongo River, vilket är lugnt när det är låg vatten. Sedan gick vi upp till vägen för att ta en tuktuk till Forty Thieves för att äta lunch. Innan maten sprang vi ner och badade, så härligt att ha den möjligheten. Till lunch blev det en pizza med parmaskinka på för min del. Mums. Den satt riktigt bra efter en del svett på vägen dit.

Efter lunchen så åkte vi till Nakumat för att bunkra upp oss på hotellet inför veckan med chips, läsk och choklad! Under kvällen gjorde vi inte särkilt mycket, utan hängde på hotellet. Åt buffé till middag och tog sedan med massa efterrätt till rummet för att gotta oss.

På måndagen vaknade jag upp klockan åtta och var redo för tre timmars teori angående dykningen som jag skrivit upp mig på. Det blev en snabb frukost och sedan filmvisning. Efter en timme bestämde sig jag, Julia, Charlie och Saga för att gå ner på stranden istället för att slösa bort hela dagen på en tråkig teori film. Hehe. Vi gick längst med stranden och svängde sedan upp mot ett tomt hotell. Hotellet var fint, men öde. Jag fick lite Grekland-känlsa av det hela av någon anledning, kanske på grund av att det var vita hus med blå detaljer? Vem vet. Har ju faktiskt aldrig varit i Grekland så vad vet jag.

Måndagen erbjöd inte särskilt mycket förens mot kvällen då vi åkte till Forty Thieves. Forty Thieves är en strandbar som skolan brukar åka till på kusten när det är dags för "utgång". Vi hade endast en utgång, för att boardingen dragit åt reglerna rejält efter förra året...

Vi dansade och sjöng så att det tjöt. Mot slutet av kvällen var dansgolvet fullt av ungdomar från den Svenska Skolan och Kenyanerna satt bredvid och kollade snett. Hmm. På bussen hem satt jag i Charlies knä och höll på att somna. När jag går upp klockan åtta på morgonen har jag väldigt svårt att hålla igång senare mot kvällen tyvärr, vilket är något som måste ändras. Väl på hotellet somnade jag som en liten bebis.

Fina Karin och Nicole på Forty Thieves.

Att få känna sanden mellan tårna på riktigt efter ungefär ett halv år var en härligt känsla. Senaste gången var Kap Verde tror jag.

På söndagens morgon gick jag upp vid halv nio för att äta frukost och förbereda det sista inför avresan. Hade väldigt blandade känslor om att åka till flygplatsen, eftersom den senaste gången jag flög var så pass påfrestande. Halva internatet åkte tidigt på morgonen, och som tur fick jag ta det sena flyget. När jag väl klev av planet i Mombasa var det som att kliva in i en vägg, det var stor skillnad spå värmen och fukten. Flygresan gick bra och sedan var det en liten tur som var otroligt varm med bussen innan vi var framme på vårt hotell, Amani Hotel Tiwi Beach. Efter ett långt och onödigt möte så fick vi äntligen gå upp till våra rum och packa upp. Jag bodde tillsammans med Elsa och Olga.

Vi alla sprang runt med stora leenden på läpparna. Jag, Blenda, Charlie, Julia och Vilma satte oss nere på stranden i en hängmatta och njöt fram tills middagen som blev serverad klockan sju. Buffé med världens godaste brownies stod på menyn. Sedan blev det en tidig kväll, för mig iallafall, då jag var så trött efter flyget och den varma bussresan.

​Här kommer lite bilder på mina fina vänner.

Finally, nu har jag äntligen ett fungerande internet. Jag har nämligen haft en underbar vecka på kusten sedan förra måndagen, men internetet på hotellet har tyvärr ej fungerat. Diani Beach, ditt vill jag flytta efter jag gått ut skolan. Jag vill skaffa ett enkelt och bra jobb där nere och sedan bara ta det lugnt i ett år, drömmigt. Dessa dagar har iallafall varit väldigt härliga.

Solen sken, stränderna var vita och vattnet turkost, en vanligt dag kan jag väl säga.

Imorgon tänkte jag skriva lite mer detaljerat om vad vi hade för oss. Det fanns många euforiska stunder under vår lilla resa, men även panikslagna. Kommer troligen berätta om en dag i taget de kommande dagarna, eftersom jag själv inte får lämna internatets murar... Råkande nämligen dra på mig en liten grounding sista kvällen där nere. Hehehe. Vad ska man göra?

En bild från vårat första möte med stranden. En bild säger mer än tusen ord. Kärlek och lycka.

Min dag har bestått av skola, en tur till Junction, mat och plugg. På Junction fixade vi en vaxningstid och åt frozen yoghurt. Sedan stod middag på schemat och en fortsatt skrivning på min psykologi inlämning. Pratade en stund med brorsan och fick hjälp. Kollade även på en video om ekonomisk politik, har nämligen prov på torsdag i samhälle! Men fokuset ligger på psykologin just nu eftersom det är en 50 poängs kurs och tar slut i December, kom på mig själv idag och insåg att jag måste lägga gasen i botten nu fram tills julen. Har även hunnit kolla klart på andra säsongen av Narcos, så jäkla bra! Längtar så mycket till nästa... Snart är det läggdags, men först ska jag ha en liten pratstund med Theo. Natti

Igår spenderades hela dagen på internatet. På dagen solade vi och mot eftermiddagen kom myrorna i brallorna. Så vi bestämde oss för att springa till Junction och handla mat. Det blev pasta med pesto, vitlöksbröd, tomat med mozzarella och chokladbollar till efterrätt. Mums. Det är riktigt mysigt att laga middag här på internatet. Sedan drog vi oss in till trippel rummet för att kolla på Fifty shades of grey, konstigaste filmen någonsin.