Första dagen i ettan på gymnasiet är avklarad! Det var inte en riktig skoldag idag utan det var mest en massa information, men imorgon är det enligt schema, så första lektionen blir svenska. Detta är i alla fall vad jag hade på mig första dagen, inget speciellt egentligen men ändå snyggt.

Mitt senaste tillskott i skohyllan - ett par Adidas superstars. Jag har ett par guldiga i samma modell sen innan, men kände att jag behövde ett par som är lite mer basic och passar till allt. Är i alla fall jättenöjd med dem! Förresten, om en vecka börjar skolan igen, då börjar jag ettan. Jag har tittat på mitt schema och kan inte säga att jag är så jättetaggad på fem heldagar i veckan, haha. Men har man valt teknik så har man. :))

Hej, sitter just nu på hotellet i Köpenhamn. Vi tog färjan till Danmark och körde sen bil till Köpenhamn. Väl här hyrde vi cyklar och cyklade en runda genom staden för att titta på bland annat statyn av den lilla sjöjungfrun. Imorgon ska vi cykla lite mer och även gå runt lite i butiker.

En dag på Menorca tog vi en buss till staden Ciutadella för att se hur det såg ut där. Vi åkte i en grupp för att få en guidad tur genom staden. Sedan fick vi två timmar att spendera själva.

Just nu håller jag på att packa, igen, för imorgon reser vi till Köpenhamn!

Bomberjacka från Chiquelle | Nike Air Force 1

I helgen var vi som sagt på släktkalas, vi övernattade på vårt lantställe först för att få en mindre bit att köra sen. Då passade jag på att ta de här bilderna, under tittade kom det tre hästar och ville vara med så var tvungen att fota dem också, haha.

Sandaler från ASOS | Halsband från NA-KD | Topp från Zara | Kjol från BikBok

Foto: Sanna Persson

Hej! Kom hem från Menorca i söndags men det har inte blivit av att jag bloggat förrän nu. Det var i alla fall en jättebra resa och vi gjorde allt möjligt som att paddla kajak genom grottor, hoppa från klippor, besöka staden Ciutadella, snorkla, åka på en katamaran osv. Saknar det redan! Men nu ska vi iväg på släktkalas haha.

​Igår tog vi en taxi till en annan strand/ort som heter Cala'n Bosch. Där fanns det bra klippor att hoppa ifrån, så det gjorde vi. Jag har aldrig hoppat från klippor förut så det tog ett tag innan jag bestämde mig för att hoppa men när jag väl gjorde det ville jag bara göra det igen, och högre. Det som är speciellt med vattnet här på Menorca är att det är helt kristallklart och turkost så man ser bottnen även om det är flera meter djupt. Så det var verkligen en speciell känsla att hoppa ner när man såg stora stenar där på bottnen. Men det var såklart för djupt för att man skulle kunna nå dem.

Hej! Idag har vi paddlat kajak ute på havet och genom grottor. Det var en spännande upplevelse. I vissa grottor var det så mörkt att vi behövde pannlampa. Vi hoppade ur båtarna i en grotta och badade också, där fick vi även snorkla och titta på fiskar. Det finns en del sjöborrar där också så de tog upp en för att tittade närmare på och så fick man hålla i den om man ville. Nu ska jag lägga mig och sola vid poolen en stund innan det blir kväll.

Hej från Menorca! Vi kom hit i förmiddags och har sedan dess badat både i poolen vid hotellet och i havet. Sedan åt vi middag och gick i lite affärer som finns här. Jag hittade helt spontant ett par shorts som det bara fanns kvar ett exemplar av. Jag provade dem och de satt helt perfekt, ibland har man flyt!