I måndags fotade jag Jessica och Ludwig som snart blir tre. Så fina var dom! Lycka till med er lilla flicka.

Jobbade förra natten 21-07 och när jag klev av sov jag till klockan tre, var såå trött men när jag fick se vädret ute gick det inte att lägga sig och sova längre, äntligen har värmen kommit hit till Piteå! Åt och snabb fixade mig istället innan jag och Anton tog bilen till havsbadet, spelade minigolf och åt glass för 180 kronor (!!) på glasskiosken dom har där. Skyller på att det bara är svinigt jävla dyrt ;-) Efter det åkte vi och besökte Antons mamma i hennes nya lägenhet som hon flyttat till innan det var dags för mig att byta om till arbetskläder för ännu ett nattpass här på jobbet. Efter inatt är jag ledig några dagar och då är det även PDOL. Kuligt!

Satt med Anton i köket framför datorn, av en slump kollar jag ut genom fönstret och får syn på finaste himmeln. Packar kameran och tvingar med Anton på en biltur trots att klockan är över 23 för att leta ett fint ställe att fota på, hittade bara detta på bilden innan vi blev uppätna av myggen men det blev dugligt. För att komma hit fick vi gå långt då man inte fick köra längre, springa i höggräs och diken och bara hoppats att inte någon orm var där, springa över e4an två gånger och klättra i världens brantaste backe som nog inte var tänkt till att gå i haha... Äh men det var det värt ;-) Som Anton sa, ''Det är kul att äventyra lite''.

Vädret på topp även idag så vad passade inte bättre än ett besök till stranden? Första gången för i år dessutom!

... japp, som rubriken lyder! I morse vaknade vi av att solen lös in i sovrummet och glädjeruset i hela kroppen var enormt efter att inte ha sett sol på flera dagar typ haha. Åt frukost ute på altanen, som vi för övrigt bara gjort två gånger under hela denna sommar och sen packade vi in vovvarna i bilen, hämtade mamma och pappa och åkte sedan flera mil för att besöka ett fik som vi för flera år sedan var till och det vi kommer ihåg från det var att det var så himla mysigt där. MEN, till vår besvikelse så hade fiket stängt och kvar var bara en lite små äcklig antikaffär med gud förbaskat dyra grejer så vi hoppade snabbt in i bilen och åkte till nästa fik, som OCKSÅ hade stängt haha asså... Alla var så irriterade.

Vi sket i det där med fika och åkte till en badstrand som det också var hundra år sedan vi besökte istället, och den var i princip igenväxt men hundarna badade glatt ändå och vi njöt av solen. Efter det hem till mamma och pappa för middag och spel! Trots lite besvikelser så bjöd denna Söndag på en så himla härlig dag, älskar att köra runt och besöka nya ställen. Och tänk så mycket man kan uppskatta att få spenderar en HEL helg tillsammans med sina föräldrar. Nu ska jag läsa ut min bok som jag köpte igår, hann typ läsa hela igårkväll men har lite kvar... Faktiskt intressant bok för er som inte läst den.

18.00 mötte vi upp mina föräldrar på stan på för lite god middag på restaurang och det var SÅ gott. Fick sitta kvar en lång stund för att orka gå till bilen pga så mätt haha! När vi väl lyckades ta oss iväg så gick vi in på COOP och handlade lite mat och med mig hem fick jag också Thereses bok och en hylla som ska upp på väggen i hallen. COOP kan verkligen leverera på sin inredningsavdelning ibland! Tumme upp till dom.

Nu ska vi se skräckis och ha lördagsmys! Kram

Idag lyckades jag och Anton vakna redan halv åtta även fast vi igår inte somnade förrens 02.30 så det var faktiskt bra gjort av oss, heja heja! Vi åkte sedan och handla massa gött och gjorde en lite lyxigare frukost som ni skådar på bilderna ovan. Lediga helger är det bästa!

Sitter nu och äter det som blev kvar av pizzan och ska strax hoppa in i duschen. Ses

Ikväll har vi haft middagsfrämmande av både mamma, pappa, mormor, morfar och Antons mamma. Grillade hamburgare som är så enkelt men så gott åt vi oss mätta av och sedan spelade vi spel, åt godaste vattenmelonen och surrade. När alla åkt gick jag och Anton en skön prommis runt i Hortlax och det är ju sååå fint här! Så mycket fina vägar att promenera längst. Har inte riktigt fattat än att vi faktiskt bor här nu trots att det var 3 månader sedan vi flyttade. Trivs så bra.

Min favorit del i hela huset är utan tvekan denna. Den vita skänken tog vi hem från min svärmor igår, tanken är att köpa en i samma serie som bordet senare men tills vidare får denna stå där. Har så mycket saker som jag inte haft någon bra plats för tidigare men nu äntligen har jag det 🙌🏼 Älskar ordning och reda haha

Godmorgon! Jag sitter just nu på jobbet och inväntar att klockan ska slå sju så att jag kan få cykla hemåt och sova. Har jobbat 09-07 inatt och jag är så trött då jag igår inte hann sova nått under kvällen innan jag började som jag egentligen brukar göra innan jag går på ett första nattpass efter ledighet. Men snaart snart snart får jag sussa

Planerna för dagen efter jag vaknat är inga. Träna och äta någon god middag kanske? Jobbar kommande natten med och man är rätt så seg mellan jobbnätterna haha... Hoppas ni får en fin dag!

Läs även

• Jessica och Ludwig

" I måndags fotade jag Jessica och Ludwig som snart blir tre. Så fina var dom! Lycka till med er lil…"

• glass i stora lass

" Jobbade förra natten 21-07 och när jag klev av sov jag till klockan tre, var såå trött men när jag…"

• Sunset

" Satt med Anton i köket framför datorn, av en slump kollar jag ut genom fönstret och får syn på fin…"

• Lördag morgon

" Idag lyckades jag och Anton vakna redan halv åtta även fast vi igår inte somnade förrens 02.30 så …"

• En kväll i Juli

" Ikväll har vi haft middagsfrämmande av både mamma, pappa, mormor, morfar och Antons mamma. Grillad…"

• Hemma hos oss #1

" Min favorit del i hela huset är utan tvekan denna. Den vita skänken tog vi hem från min svärmor ig…"