Förra veckan någon gång tog vi tag i att beställa hem posters till några av alla våra tomma ramar här hemma och i torsdags fick jag upp två av dom på väggen. Vi kunde inte vara mer nöjda, det blev så fint och dom kunde inte passa bättre där dom hänger! Imorgon ska jag ta mig tid till att hänga upp resten. Tavlor med fina motiv gör så mycket!

Godkväll! Denna fredag har erbjudit besök av mami som hade med sig kladdkaka som vi åt medan vi surrade, en lång promenad med Leo i dugg regnet, lite fix hemma och sen mot kvällen lagade jag en ny maträtt bestående av pasta och kyckling ihopblandat i ranchdipp som vi åt när Anton kom hem från träningen, det var verkligen supergott och enkelt framförallt! Ni borde testa! Efter det såg vi paradise hotel avsnitt som vi missat och åt godis innan det var för mig att cykla iväg till jobbet klockan 21. Och här sitter jag nu, 8 timmar kvar att avverka innan jag kan bocka av natt 1 av 2. Hoppas ni haft en fin kväll!

Igår var jag uppe med tuppen klockan 06.00. Hade så sjukt mycket att göra här hemma som jag ville ha klart och det var verkligen skönt efteråt då jag kunde sätta mig ner och veta att hela huset var storstädat, några hyllor upphängda, tvätten tvättad och invikt, en lång prommis med Leo och lite andra små saker var gjorda trots att klockan bara var innan 12.

13.30 hade jag tandläkartid och som stöd fick jag med mig Sanna, gick väldigt bra och inga hål fanns. Efter åkte vi på rusta och handlade nödvändigheter och sen hem till henne och åt hamburgare. Mot kvällen fick jag och Anton fullt hus här hemma för idol och ost-och kex mys. Sådana kvällar uppskattar man! Däckade sen direkt alla åkt hem. Man blir trött av att gå upp tidigt och hålla igång hela dagen.

Hej trogna läsare som fortfarande kikar in här. Jag har varit i valet och kvalet att återuppta bloggandet och har nu beslutat mig för att ge det ett försök igen. Saknar att ha mobilen full av bilder med minnen som jag bara har när bloggen är igång, men även att bara skriva om allt och inget.

Just nu händer det en hel del hemma i huset, vi har nyligt påbörjat vår lilla köksrenovering och hittills har vi hunnit riva det obeskrivligt fula kaklet och Anton har satt dit det nya som blev helt klart nu ikväll. Lyfte köket så himla mycket! Ny fläkt har vi också beställt idag som kommer vara pricken över i:et. Bänkskivor, spis, ugn och diskho ska också bytas men det får vänta någon månad, det som är nu idag är inte fult egentligen och vi känner att vi vill lägga pengar på annat ett tag framöver.

Annars har jag idag bara tagit det lugnt i soffan med filmer och helst inte velat gå utanför dörren p.ga. ösregn, men med en hund som Leo kunde jag tyvärr inte få som jag ville då han är tokig i regn. Sedan har jag bara sovit halva dagen, jobbar inatt så därav den extremt tråkiga dagen. Har fått förlängt på mitt schema här på jobbet och jag trivs verkligen muy bueno! Har även beställt hem lite möbler från Ikea idag och jag har inte bara lite ångest över hur mycket pengar vi bränt senaste tiden, att flytta är inte billigt. Tur jag gick ut och jobbade extra hela helgen ;-)

fyra blandade bilder

I måndags fotade jag Jessica och Ludwig som snart blir tre. Så fina var dom! Lycka till med er lilla flicka.

Jobbade förra natten 21-07 och när jag klev av sov jag till klockan tre, var såå trött men när jag fick se vädret ute gick det inte att lägga sig och sova längre, äntligen har värmen kommit hit till Piteå! Åt och snabb fixade mig istället innan jag och Anton tog bilen till havsbadet, spelade minigolf och åt glass för 180 kronor (!!) på glasskiosken dom har där. Skyller på att det bara är svinigt jävla dyrt ;-) Efter det åkte vi och besökte Antons mamma i hennes nya lägenhet som hon flyttat till innan det var dags för mig att byta om till arbetskläder för ännu ett nattpass här på jobbet. Efter inatt är jag ledig några dagar och då är det även PDOL. Kuligt!

Satt med Anton i köket framför datorn, av en slump kollar jag ut genom fönstret och får syn på finaste himmeln. Packar kameran och tvingar med Anton på en biltur trots att klockan är över 23 för att leta ett fint ställe att fota på, hittade bara detta på bilden innan vi blev uppätna av myggen men det blev dugligt. För att komma hit fick vi gå långt då man inte fick köra längre, springa i höggräs och diken och bara hoppats att inte någon orm var där, springa över e4an två gånger och klättra i världens brantaste backe som nog inte var tänkt till att gå i haha... Äh men det var det värt ;-) Som Anton sa, ''Det är kul att äventyra lite''.

Vädret på topp även idag så vad passade inte bättre än ett besök till stranden? Första gången för i år dessutom!

... japp, som rubriken lyder! I morse vaknade vi av att solen lös in i sovrummet och glädjeruset i hela kroppen var enormt efter att inte ha sett sol på flera dagar typ haha. Åt frukost ute på altanen, som vi för övrigt bara gjort två gånger under hela denna sommar och sen packade vi in vovvarna i bilen, hämtade mamma och pappa och åkte sedan flera mil för att besöka ett fik som vi för flera år sedan var till och det vi kommer ihåg från det var att det var så himla mysigt där. MEN, till vår besvikelse så hade fiket stängt och kvar var bara en lite små äcklig antikaffär med gud förbaskat dyra grejer så vi hoppade snabbt in i bilen och åkte till nästa fik, som OCKSÅ hade stängt haha asså... Alla var så irriterade.

Vi sket i det där med fika och åkte till en badstrand som det också var hundra år sedan vi besökte istället, och den var i princip igenväxt men hundarna badade glatt ändå och vi njöt av solen. Efter det hem till mamma och pappa för middag och spel! Trots lite besvikelser så bjöd denna Söndag på en så himla härlig dag, älskar att köra runt och besöka nya ställen. Och tänk så mycket man kan uppskatta att få spenderar en HEL helg tillsammans med sina föräldrar. Nu ska jag läsa ut min bok som jag köpte igår, hann typ läsa hela igårkväll men har lite kvar... Faktiskt intressant bok för er som inte läst den.

18.00 mötte vi upp mina föräldrar på stan på för lite god middag på restaurang och det var SÅ gott. Fick sitta kvar en lång stund för att orka gå till bilen pga så mätt haha! När vi väl lyckades ta oss iväg så gick vi in på COOP och handlade lite mat och med mig hem fick jag också Thereses bok och en hylla som ska upp på väggen i hallen. COOP kan verkligen leverera på sin inredningsavdelning ibland! Tumme upp till dom.

Nu ska vi se skräckis och ha lördagsmys! Kram

Läs även

Posters

" Förra veckan någon gång tog vi tag i att beställa hem posters till några av alla våra tomma ramar …"

Fredag och nattjobb

" Godkväll! Denna fredag har erbjudit besök av mami som hade med sig kladdkaka som vi åt medan vi su…"

Igår

" Igår var jag uppe med tuppen klockan 06.00. Hade så sjukt mycket att göra här hemma som jag ville …"

long time no see

" Hej trogna läsare som fortfarande kikar in här. Jag har varit i valet och kvalet att återuppta blo…"

Jessica och Ludwig

" I måndags fotade jag Jessica och Ludwig som snart blir tre. Så fina var dom! Lycka till med er lil…"

glass i stora lass

" Jobbade förra natten 21-07 och när jag klev av sov jag till klockan tre, var såå trött men när jag…"

Sunset

" Satt med Anton i köket framför datorn, av en slump kollar jag ut genom fönstret och får syn på fin…"

Beachday

" Vädret på topp även idag så vad passade inte bättre än ett besök till stranden? Första gången för …"

Alla utflykter kan inte gå som planerat ;p

" ... japp, som rubriken lyder! I morse vaknade vi av att solen lös in i sovrummet och glädjeruset i…"

Mera mat och COOP shopping

" 18.00 mötte vi upp mina föräldrar på stan på för lite god middag på restaurang och det var SÅ gott…"

Lördag morgon

" Idag lyckades jag och Anton vakna redan halv åtta även fast vi igår inte somnade förrens 02.30 så …"

En kväll i Juli

" Ikväll har vi haft middagsfrämmande av både mamma, pappa, mormor, morfar och Antons mamma. Grillad…"