Morsning! Idag jobbade jag äntligen sista dagen av den här 9-dagarsperioden. Jag kände både igår och idag att jag är trött i hela kroppen, så nu är det jätteskönt med en ledig helg. Man behöver det emellanåt.
Förutom att jobba har jag hunnit göra några roliga saker den här veckan också:

I måndags åkte jag och Lovis till Amanda för att dricka te och se på film. Det blev väl mer prat än film hahahah men det är skönt att ha nåt slags ljud i bakgrunden ändå.

Igår åkte vi i gänget och bowlade!! Kändes som år och dagar sedan, och det visade sig väl resultatmässigt kan man säga hahah. Men jättekul var det, nånting man lätt skulle kunna göra några gånger i månaden tycker jag.

Ikväll bakade jag chocolate chip cookies med Amanda och Lovis. Det blev goda kakor och många skratt!
Nu ska jag ta natt i min nybäddade säng så att jag är utvilad inför morgondagen då jag bl.a ska äta plättlunch och åka på party. Puss och kram!

Hallå där! Ett tag sedan - och mycket har faktiskt inte hänt sedan jag skrev senast (jag gör inte mycket annat än jobbar känns det som), men nu har jag lite att berätta om så då passar jag på!

I fredags åkte jag till Kvarter5 och åt middag med Lovis, Sofia, Andrea och Jossan. Superkul att umgås och äta god mat.

Igår slutade jag klockan sju och stressade hem för att fixa mig innan jag hämtade upp Sofia, Samuel och Andrea och åkte till Jossan där vi förfestade. Det blev även indigo en stund innan de andra gick till arken och jag åkte hem.
För övrigt har jag nu jobbat 4/9 dagar innan jag äntligen blir ledig. Imorgon är det dags att sätta sig framför datorn igen och vara sekreterare i tre dagar, vi får se hur det går! Skönt är att jag går på krysslista så jag får sluta när jag vill imorgon, ska nog försöka få undan allt så snabbt som möjligt så att jag kan åka hem och slappna av lite.

I fredags satt skördefesthelgen igång och då jobbade jag i glassdisken på Haga kungsgård. Det var kallt men roligt! På lördagen var det betydligt bättre väder, och tur var väl det för då åkte jag runt till de olika gårdarna och spenderade dagen med Emelina. Supermysigt!
Idag var min första dag tillbaks på jobb, det gick snabbt och bra! Ogillar grejen med att komma till jobbet och inte veta hur dagen ser ut men jag får stå ut den här veckan innan två veckor på BB väntar. Som både städare och sekreterare. Hahah vet inte riktigt hur jag tänkte när jag tackade ja till det idag, men det kommer säkert gå bra (fingers crossed).
Hej så länge!

I tisdags tog vi båten tillbaka till Heraklion där vi stannade över natten. Vi bodde hos en såå gullig tjej som hade yogaklasser på bottenvåningen, och så var själva lägenheten en trappa upp (och även en tredje våning). Det var det överlägset finaste boendet på hela resan.
Morgonen efter tog vi bussen till Chania och därefter bussen till flygplatsen. Vi trodde att vi hade en timmes mellanrum i Chania men som tur var kollade Jossan en extra gång på biljetterna medan vi andra sprang på toa och så visade det sig att bussen gick om några minuter, men vi hann! Hahaha, nån gång måste man få känna lite puls känner jag, det hade gått så bra dittills.

Och så igår landade vi i Sverige. Efter att ha sett max 2 moln på två veckor var det iiiinte kul att titta ut efter landningen. Det ösregnade såklart. Och inte nog med det, min väska visade sig vara borta. Inte alls vad man orkade med just då, så humöret var i botten. Hoppas den kommer hem så fort som möjligt alltså. Men trots humöret var känslan av att få spola ner toapappret och sova i en säng med ett täcke (och inte bara lakan) obeskrivlig!
Och idag kom vi äntligen hem!! Skönt ändå. Ska nog blir bra med lite rutiner igen, jag är utvilad efter den här resan (till skillnad från de andra kompisresorna) så det ska nog gå bra! Men för att summera resan så har den varit superbra! Roliga upplevelser, god mat, sol&bad och att få vila upp sig. Jag behövde verkligen komma iväg med kompisarna ett tag, så att man orkar jobba igen.

Ha det bra!

Hej!! I fredags anlände vi till Ios som var sista ön på vår rutt. Vi bodde på ett hotell i hamnen som ägs av två systrar, ett supermysigt ställe där man fick gosa med hunden Bella på morgonen och hänga vid poolen på dagen. Det kändes verkligen personligt och hemtrevligt där!
Allt som allt tyckte jag om Ios: en lugn och skön ö med bra party. Jag tror dock att jag skulle vilja åka hit i slutet av juli/början av augusti då det är mer folk. Det var ganska folktomt nu, så det var synd. Det var jättekul, men det hade kunnat vara ännu roligare menar jag. Kanske man drar ett återbesök någon gång i framtiden!

Uppdatering från Grekland här hej hej! Igår sa vi hejdå till Naxos och tog båten vidare till sista ön, nämligen Ios.

Vi bodde i en helt bra och lagom stor lägenhet som vi hyrde av den härligaste värden! Efter att ha bott i ett tält var det skönt med två EGNA badrum och en ordentlig säng hahah! Vi bodde några hundra meter från stranden, där vi spenderade dagarna, och massvis med restauranger, där vi åt lunch och middag. Värden hade rekommenderat en restaurang som hette Meltemi så vi tänkte att vi måste prova på den, varpå det visade sig att han jobbade där hahah! Men det var faktiskt en jättebra restaurang med trevlig personal, jättebra service och god mat.

En dag hyrde vi fyrhjuling och utforskade ön. Det var sjukt roligt, vi ska nog göra om det här på Ios också! Vi körde till Agia Anna, den vackraste stranden jag har sett! Helt kristallklart vatten!
På kvällen åt vi middag på Meltemi, drack vin och blev bjudna på ouzo. När killarna som jobbade där fick sluta följde vi med till en karaokebar där vi spenderade resten av kvällen, det var skitkul!

Sammanfattningsvis får även Naxos mycket väl godkänt! En jättehärlig ö med jättehärliga människor, det var som en enda stor familj! Dit kommer man säkert åka på familjesemester i framtiden.

I fredags anlände vi till Santorini! Vi checkade in på Santorini hostel i Thira och slängde oss ner vid poolen. Vi har bott i ett slags tält med hög- och lågsängar dessa 3 nätter och delat toa och dusch med övriga gäster, och det har varit en upplevelse i sig. Jag är så himlahimla glad över att jag kom ihåg öronpropparna kan jag säga hahah! Men det finns en pool och läget är super så det har varit värt det.
Första kvällen åt vi på en restaurang med världens utsikt!

Efter frukosten i lördags tog jag, Jossan och Linn oss upp till toppen och beundrade utsikten. Fastän klockan bara var 9-10 rann svetten som bara den, kan inte beskriva känslan att hoppa i poolen när vi kom till hostelet hahah!

Det är sååå mysigt att äta middag i solnedgången och vandra runt när det har blivit mörkt och alla lampor tänds!

Igår kväll tog vi bussen till Oia. Det var inte kul på en fläck: folk fick stå i bussen, killen som gick runt i bussen och tog betalt var dryg som fan, busschauffören körde som en idiot och tutade på varenda en, vägarna var kurviga och sluttningarna bredvid var branta, MEN allt var värt det för oj vad vackert det är i Oia! Verkligen en wow-upplevelse.

Sammanfattningsvis har Santorini varit fantastiskt, det har verkligen levt upp till förväntningarna. Det finns ju dock inte supermycket att göra här så det känns ändå bra att åka vidare idag. Den här gången bär det av till Naxos. Egentligen skulle vi ju ha åkt till Amorgos men det var dyrare att åka dit och tanten som sålde båtbiljetter rekommenderade Naxos framför Amorgos. Så det blir bra! Och det är så skönt att kunna ändra planerna och vara flexibla på det sättet!
Vi hörs nån gång på Naxos!

Nu har vårt äventyr börjat! Igår landade vi i Chania och tog taxi till vår lägenhet. Idag tog vi oss vidare till Heraklion med bussen och hittade en väldigt billig lägenhet på airbnb, så den nappade vi på! Ikväll ska vi lägga oss tidigt så att vi orkar upp tidigt för att ta båten till Santorini imorgon bitti!!
Vi hörs!

Om en vecka bär det av till Grekland! Jag jobbar alla dagar fram tills dess från och med imorgon och hoppas att det går snaabbt. Har varit ledig igår och idag och har endast hängt i soffan och planerat resor hahah, det enda som finns i skallen just nu.
Förutom flyg dit och hem och boende första natten så har vi inte bokat något boende eller båtbiljetter. På det sättet vet vi inte hur länge vi stannar på varje ö utan tar det som det kommer. Det ska bli kul att prova på det eftersom jag inte har gjort så förut, man måste lära sig att vara lite spontan också! Ska bli skitkul!! Men jag tänkte i alla fall berätta vad jag vet så här långt och planerar:

Nästa onsdag, 6 september, tar vi båten till Sverige och tar oss vidare till Arlanda. Därifrån flyger vi till Chania på Kreta och spenderar första natten där. Vi kände att det är skönast att ha boendet klart så att vi slipper söka boende på kvällen efter att ha rest hela dagen, så när jag hittade en lägenhet för 15€ per skalle bokade jag den direkt hahah! Enligt bilderna verkar den väldigt prisvärd också så vi får hoppas att de inte ljuger.

Dagen efter är planen att vi tar oss till hamnen för att ta båten till Santorini. Iiiiih har velat åka hit sååå länge och äntligen händer det! En dröm som går i uppfyllelse. Förutom att njuta av den minst sagt magiska utsikten skulle det vara kul att hyra t.ex. fyrhjuling, åka till Red Beach och dricka vin och se solnedgången i Oia. Kan knappt vänta alltså!

Näst på tur är Amorgos. Det är ön jag hört och vet minst om men den verkar väldigt vacker. Här skulle det vara kul att hyra moped och utforska ön, besöka öns stränder, byn Chora, klostret Panagia Chozoviotissa mm. En kul grej skulle också vara att åka till baren Le Grand Bleu och se filmen Det Stora Blå (som delvis blivit inspelad på Amorgos), vilket verkar vara ett måste när man är här.

Sist men inte minst åker vi till Ios, Greklands party-ö nummer 1 vad det verkar hahah! Är otroligt taggad på den här ön faktiskt, den verkar ha allt! Den har både fantastiskt fina stränder och lugn atmosfär samtidigt som nattlivet verkar helt galet och skitkul! När jag har läst på om öluffning har jag ofta tittat på Hanna Fribergs inlägg, och utefter dem skulle jag - förutom att festa - vilja hyra fyrhjuling, laga picknick att ta med upp på kyrktaket och se solnedgången, hänga på stranden och snorkla, gå runt i Chora och fika på något café.

Men som sagt, det här är bara lösa planer och idéer som kan vara kul att ha i bakhuvudet. Vi kommer ha så jäkla kul och det är det här man kommer att leva på tills nästa resa.

Igår åkte jag, Maria och Linn till Lovis för vinkväll. Hon hade fixat en sååå lyxig ostbricka som var lika god som den såg ut. En sådan kväll som verkligen behövdes för att orka jobba två dagar till. Blev inringd på min enda lediga dag den här veckan (i torsdags) så jobbar åtta dagar i sträck nu, men snart får jag åka hem för dagen och så är det bara imorgon till!