Jag vill skriva allt men jag vet inte alls vad jag ska skriva. Jag vet inte hur jag ska gå vidare. Jag vet inte hur jag ska tänka, jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen.

I måndags trodde jag att jag skulle dö. Men det gjorde jag inte. Jag fick knappt en skråma. Jag voltade med bilen, som blev skrot, och allt jag fick var ont i nacken. Och jag har ingen aning om varför.

Till en början kände jag ingenting,. Jag var helt tom och fick inte in något i huvudet. Jag visste att vi skulle åka på Lucas begravning idag men jag kände ingenting, jag var inte alls arg eller ledsen eller nåt. Jag bara stirrade rakt fram och kände mig hemsk för att jag inte var ledsen på min väns begravning. Det var som att något var i vägen. En stund senare brast allt och tårarna slutade inte rinna. Och jag vet inte hur jag ska få dem att sluta rinna.

Jag är så trött att jag inte vill ta ett endaste steg till, jag vill inte göra nånting alls, men jag fick en andra chans. Jag är ledsen, arg, frustrerad, men jag är samtidigt glad. Jag ska ta mig igenom detta och försöka vara lika stark som Lucas var, om det är möjligt.

Vila i frid, finaste Lucas!

Ääälskar Eddies nya låtar, kommer antagligen lyssna sönder dem inom ett par dagar.. lyssna om ni inte gjort det redan!

Nyår firades hos Lina med ett gäng härliga. När klockan blev halv tolv kom bussen som tog oss till stan i tid för fyrverkerierna. Sedan vart det arken hela natten. Låg bara i sängen två dagar i rad efter det, inte kul heheh.

På måndagskvällen kom Lina och Emelina och hämtade upp mig för lite cruise eftersom Lina hade fått körkort på dagen. Alltid lika kul! Vi åkte hem till Emelina och chillade, Sofia kom också efter en stund. Igår var jag med Amanda hela dagen. Först åkte vi och handlade lite, sen åkte vi hem till henne och drack kaffe och kollade serie. Jag åkte hem en snabbis och bytte om och sedan åkte vi på bio med hennes familj. Vi såg på 101-åringen, den var jätterolig!

Nu sitter jag med hissaboken framför mig. Det här jullovet skulle bestå av massamassa plugg tänkte jag, men det har ju inte blivit av hittills... Men tänkte försöka komma igång lite nu så kanske det löper på sedan. Ha det så bra!

Hej på er! Hoppas ni har haft en skön och avkopplande jul med nära och kära. Det har jag haft; har mestadels legat i sängen och soffan och fördrivit tiden med serier. Fick feber dagen efter julfesten så hade inte mycket ork till annat.

Jag kommer antagligen inte hitta sömnen ännu på ett tag så tänkte skriva lite om mitt år som snart tar slut. 2016 har varit både bra och dåligt för min del. Det har varit en del motgångar och tårar, men även många många roliga stunder och många många skratt som jag kommer att leva länge på. Jag skulle vilja säga att jag har vuxit som person under 2016, dels på grund av att jag har lärt mig en hel del om mig själv men även på grund av att jag har lärt mig om och av andra personer. Jag tror att jag under 2016 har insett hur mycket mina vänner betyder för mig. Jag har lärt känna nya och kommit "gamla" närmre inpå livet. Jag har även låtit fler personer komma mig närmre och öppnat mig mer, det är ett stort steg för mig. Hade nog absolut inte klarat av året utan dem.

Tänkte ta upp några tillfällen under året som har fått mig att må bra:

Min och Jossans 18-årsfest. Vi hade fyllt 18 dagen innan och jag hade fått körkort. Alla kompisar var samlade. Vi dansade och tävlade och hade jätteroligt. Bästa kvällen!

Avslutningen. Verkligen en skitbra dag. Skolavslutning, fint väder, häng hos Andrea, förfester och utgång. Och sommarfeelings.

Midsommar. Fest och firande på Jossans stuga med bästa bästa gänget. Älskar stugfesterna, de är alltid de bästa.

Fotbollen och korpen. Som JIK-dam har kämpat i år haha! Vi var runt 10½ spelare till varje match och motivationen existerade knappt ibland men vi gav fanemig aldrig upp!! Utom en gång då vi lämnade wo heheh. Har så jäkla kul med mitt lag, vi har sån jäkla sammanhållning och är alltid positiva. På sidan av fotbollen spelade jag korp för första gången i somras. En höjdpunkt var ju när jag fick sätta på mig min spelartröja och ha roligt med Beercelona, bästa laget!

Kräftis på Linns stuga. Vi var alla bakis och trötta men jättetaggade, för kräftis ser man ju alltid fram emot. Vi hade jättetur med vädret så vi satt ute hela kvällen, åt gott, bastade och simmade, sjöng och dansade och njöt av nästsista sommarlovsdagen.

London såklart, bästa resan!!

Det absolut värsta som hänt under 2016 hände för tre dagar sedan. Helt oväntat gick finaste Lucas bort. Var i chocktillstånd hela onsdagen och kunde inte få in det i huvudet. Har fortfarande inte fattat det. På torsdagen åkte vi på minnesstund för Lucas till S:t Görans kyrka. Det var både skönt och hemskt och kunde inte ha varit finare. Han är den starkaste och positivaste personen jag har lärt känna och det är så jävla orättvist. Hoppas att han har det bra.

Hoppas ni får ett fint avslut på 2016 och ta hand om er!

Morgonen efter Libertine hade vi alarm runt 8 tror jag. Planen var att gå och få någonting i magen och sedan fortsätta sova en liten stund för att sedan utnyttja sista dagen till att turista. Det gick dock inte riktigt enligt planen med tanke på att vi vaknade 11 någon gång... Orsaken kan ha varit att vi kom i säng sju haha... Nåja, vi tog en bakislunch på ett ställe bredvid Paddington station och skrattade åt gårdagens bravader.

Sedan stod det Big Ben och London Eye på schemat. Big Ben är så sjukt mäktig och stor, speciellt när man kommer upp precis framför den. London eye har jag bara sett på avstånd förut så att bara stå under den var en upplevelse. Att höjdrädda jag sedan var där högst uppe var andra bullar, vilken utsikt! Jättemäktigt. Solen höll dessutom på att börja gå ner bakom Big Ben så det förstärkte upplevelsen i sig.

Vi hann inte med så mycket mer turistande utöver det nämnda så vi tog oss en tur till Whole foods market och åt middag på en restaurang bredvid. De som fortfarande hade lite shoppingsug kvar i kroppen körde på det medan jag, Emelina och Andrea var helt slut så vi drog oss till hotellet och chillade.

Morgonen efter var det dags att säga hejdå till London och ta sig till flygplatsen. Flyget var dock 2 timmar försenat så vi fick fördriva lite tid där innan flyget gick. Inte mig emot, jag fick tid att avsluta boken som jag hade med som tidsfördriv hehe. Skönare att chilla på flygplatsen än att gå runt i Stockholm enligt mig.

Sammanfattningsvis så gick resan väldigt bra, nästan för bra. Inga bråk (nästan) och vi gick ju nästan aldrig vilse ;) Och kul hade vi! Det tackar vi för, och nu är det bara att tagga till inför Rhoddan i maj!!

På söndagen åkte jag, Emelina, Lovis och Amanda till Chinatown för att äta lunch. Vi hittade ett mysigt ställe med supertrevlig personal där vi åt den godaste pad thaien!

Sedan stod Harrods på schemat. Det var verkligen jättemysigt där och det fanns så mycket att titta på.

Trots att vi var väldigt trötta och hade ont i fötterna lyckades Amanda få oss med till Cartier för att se det fint prydda huset.

På kvällen var det dags för Libertine!! Vi tog taxi till Oxford Circus (chaffisarna var lite bakom flötet men till slut hittade vi Henry hahah) där vi träffade Henry som hade med sig tre ytterligare tjejer från Sverige. Denna kväll var myyycket roligare än kvällen innan måste jag säga. Drinkarna var mycket starkare, alla var på g, vi fick komma in till VIP och musiken var på topp. Vi fick väldigt många roliga minnen från denna kväll som vi för alltid kommer skratta åt haha!

Kram på er!

På lördagen vaknade vi tidigt för att gå och äta frukost som serverades mellan 7.00 och 9.00. Matsalen var väldigt trång och det var inte så stort utbud så det var faktiskt ingen höjdare. Vi fixade oss och sedan var det dags för shopping hela dagen. Jag tror vi hann in till Topshop och Zara innan magarna började kurra. Vi slank in på Angus Steakhouse och åt en god lunch. Sedan fortsatte shoppingen och oj vad ont man hade i fötterna utåt eftermiddagen.

När alla kände sig klara för dagen letade vi upp en restaurang där vi åt middag och tog oss lite drinkar. Det satt verkligen bra med lite mat i magen efter att ha gått hela dagen. Vi tog oss sedan till hotellet för att börja fixa oss inför kvällen. Vi mötte upp Henry och gick till Cirque le Soir där vi festade till 3 någon gång. Alla hade så sjukt ont i sina fötter p.g.a. klackarna så vi ansåg att det var dags att åka då. Efter många om och men kom vi äntligen hem till hotellet och fick krypa ner under täcket (som var ett lakan och överkast).

Hej så länge!

Hej på er! Igår kom jag hem från den roligaste resan med de bästa tjejerna. Det var verkligen en riktig upplevelse med mycket minnen man sent glömmer. Tänkte att ett en enda stort inlägg kanske blir jobbigt att läsa så jag ska skriva ett inlägg om varje dag.

Vi tog ledigt från skolan på fredagen och åkte med första färjan över till Sverige. Så det blev en tidig morgon... Vidare tog vi bussen till Stockholm och Arlanda Express till flygplatsen. Runt halv tio gick flyget till London och allt gick jättesmidigt. När vi kom fram påbörjades äventyret att ta sig mot hotellet som även det sist och slutligen gick bra. Förstod dock inte så mycket av tunnelbanesystemet men vi hjälptes åt.

På hotellet stannade vi inte länge utan vi träffade vår promoter en snabbis som även visade vägen till Winter Wonderland som var runt 10-15 minuters promenad bort. Där strosade vi runt en stund och det var såå fint där! Sedan blev vi hungriga... Så vi tog en middag en bit från hotellet. Inte den bästa middagen måste jag säga haha, men det var ett undantag för resten av måltiderna under resan var jättebra!

Efter middagen gick vi till hotellet och tog en rätt tidig natt, vi var väldigt trötta efter resan och det väntade en heldag med shopping på lördagen.

Hej på er! Här har det inte hänt något på ett tag, jag skyller på provperioden som de flesta andra gör hehe! Sen senast har det som sagt kommit och gått en provperiod som var rätt skön för min min del eftersom jag endast hade två prov. Har fått ut hissan, som jag blev supernöjd med, och matten får vänta tills nästa vecka. Även Jessica har hunnit fylla 18 sen sist, så henne firade vi förra helgen. Det var en jätterolig kväll, den roligaste på länge faktiskt! Idag började nya perioden och den känns rätt bra! Kurserna verkar intressanta och jag har inte lika mycket hål som förra perioden.

Och imorgon är det dags!! Som vi har väntat. Kommer ihåg när jag, Amanda och Lovis var hemma hos Jossan i somras och kom på den galna idén att åka till London i december. När vi själva insåg att vi faktiskt var seriösa frågade vi hela gänget och självklart skulle alla med! Kommer bli riktigt kul!

Ha det bra så länge!

Igår blev jättelyckat! Hos Lovis bjöds det på tacobuffé och välkomstdrinkar, var jättehungrig så det var hur gott som helst! Sedan blev det drinking games och dans tills det var dags för arken. Hade jätteroligt hela kvällen och runt fem kröp jag ner i min efterlängtade säng.
Idag steg jag upp, åt upp resten av min pizza och sedan gick vi över till farmor och farfar som hade farsdagsbjudning. Där bjöds det på smörgåstårta, chokladmarängtårta och mycket annat gott.
Nu har jag just kollat klart film med mamma och pappa och ska börja göra mig i ordning för måndag. Usch, snart är det provperiod igen, har verkligen ingen motivation till att plugga... har bara två prov men det är två för många hahah!