På lördagen vaknade vi tidigt för att gå och äta frukost som serverades mellan 7.00 och 9.00. Matsalen var väldigt trång och det var inte så stort utbud så det var faktiskt ingen höjdare. Vi fixade oss och sedan var det dags för shopping hela dagen. Jag tror vi hann in till Topshop och Zara innan magarna började kurra. Vi slank in på Angus Steakhouse och åt en god lunch. Sedan fortsatte shoppingen och oj vad ont man hade i fötterna utåt eftermiddagen.

När alla kände sig klara för dagen letade vi upp en restaurang där vi åt middag och tog oss lite drinkar. Det satt verkligen bra med lite mat i magen efter att ha gått hela dagen. Vi tog oss sedan till hotellet för att börja fixa oss inför kvällen. Vi mötte upp Henry och gick till Cirque le Soir där vi festade till 3 någon gång. Alla hade så sjukt ont i sina fötter p.g.a. klackarna så vi ansåg att det var dags att åka då. Efter många om och men kom vi äntligen hem till hotellet och fick krypa ner under täcket (som var ett lakan och överkast).

Hej så länge!

Hej på er! Igår kom jag hem från den roligaste resan med de bästa tjejerna. Det var verkligen en riktig upplevelse med mycket minnen man sent glömmer. Tänkte att ett en enda stort inlägg kanske blir jobbigt att läsa så jag ska skriva ett inlägg om varje dag.

Vi tog ledigt från skolan på fredagen och åkte med första färjan över till Sverige. Så det blev en tidig morgon... Vidare tog vi bussen till Stockholm och Arlanda Express till flygplatsen. Runt halv tio gick flyget till London och allt gick jättesmidigt. När vi kom fram påbörjades äventyret att ta sig mot hotellet som även det sist och slutligen gick bra. Förstod dock inte så mycket av tunnelbanesystemet men vi hjälptes åt.

På hotellet stannade vi inte länge utan vi träffade vår promoter en snabbis som även visade vägen till Winter Wonderland som var runt 10-15 minuters promenad bort. Där strosade vi runt en stund och det var såå fint där! Sedan blev vi hungriga... Så vi tog en middag en bit från hotellet. Inte den bästa middagen måste jag säga haha, men det var ett undantag för resten av måltiderna under resan var jättebra!

Efter middagen gick vi till hotellet och tog en rätt tidig natt, vi var väldigt trötta efter resan och det väntade en heldag med shopping på lördagen.

Hej på er! Här har det inte hänt något på ett tag, jag skyller på provperioden som de flesta andra gör hehe! Sen senast har det som sagt kommit och gått en provperiod som var rätt skön för min min del eftersom jag endast hade två prov. Har fått ut hissan, som jag blev supernöjd med, och matten får vänta tills nästa vecka. Även Jessica har hunnit fylla 18 sen sist, så henne firade vi förra helgen. Det var en jätterolig kväll, den roligaste på länge faktiskt! Idag började nya perioden och den känns rätt bra! Kurserna verkar intressanta och jag har inte lika mycket hål som förra perioden.

Och imorgon är det dags!! Som vi har väntat. Kommer ihåg när jag, Amanda och Lovis var hemma hos Jossan i somras och kom på den galna idén att åka till London i december. När vi själva insåg att vi faktiskt var seriösa frågade vi hela gänget och självklart skulle alla med! Kommer bli riktigt kul!

Ha det bra så länge!

Igår blev jättelyckat! Hos Lovis bjöds det på tacobuffé och välkomstdrinkar, var jättehungrig så det var hur gott som helst! Sedan blev det drinking games och dans tills det var dags för arken. Hade jätteroligt hela kvällen och runt fem kröp jag ner i min efterlängtade säng.
Idag steg jag upp, åt upp resten av min pizza och sedan gick vi över till farmor och farfar som hade farsdagsbjudning. Där bjöds det på smörgåstårta, chokladmarängtårta och mycket annat gott.
Nu har jag just kollat klart film med mamma och pappa och ska börja göra mig i ordning för måndag. Usch, snart är det provperiod igen, har verkligen ingen motivation till att plugga... har bara två prov men det är två för många hahah!

Igår var det äntligen Lovis tur att fylla 18! Det firades med lite indigomys med henne och Sofia. Idag kom Amanda till mig och så tog vi vårt pick och pack och tog oss en promenad ner till sjön. Det var så himla fint ute: vindstilla, solsken och så klar luft! Vi värmde oss med varm oboy och sedan gick vi tillbaka.
Ikväll är det dags för 18-årsfest hos Lovis, det ska bli jättekul! Har varit taggad hela veckan så förhoppningvis blir det en jättelyckad kväll!

Ha det bra!

Hej! Igår åt jag middag på dinos med Amanda, Hannes, Leo, Hugo och Marcus, det var mys! Efter middagen for vi till smarket och handlade gottis och sedan åkte vi hem till Amanda. Var så himla trött så när det var dags för arken åkte jag hem istället. Det var nog bäst, för trots det så har jag bara legat i sängen hela dagen och varit jättetrött... tur att det bara är 4-dagars skolvecka nu inkommande vecka!

Hej på er! Ännu en månad har gått och vi är redan i november! En månad kvar till London, det känns som vi bokade resan förra veckan typ hahah... ska bli jättekul!!
Förra helgen tog jag det lugnt: på lördagen åkte jag först med Hannes till Amanda eftersom hennes mamma fyllde år. Vi myste en stund innan jag skjutsade Hannes och Amanda till Hugo, därefter hämtade jag upp Lovis och sedan begav vi oss till Jessica där vi planerade resan till Rhodos. På söndagen jobbade jag på tekniktävlingarna i eckeröhallen med Sofia, Linda-Marie och Cia. Det var kul trots allt!
Imorgon är det volleybolldag i skolan, det betyder en svenskalektion och sedan volleyboll resten av dagen. Det ska bli jättekul det också! Och på fredag är det äntligen dags för halloweenparty! Har längtat så mycket! Vi ska först föra hos Lucke och sedan väntar kino.
Ha det bra!

Om exakt en månad befinner jag mig i London med mina bästa vänner! Tyvärr kunde inte alla komma med denna gång, men det blir nog kul ändå! Ska bli såå roligt att bara komma bort och umgås, kanske parta lite ;)

Studentresan är bokad!!!! 18 maj bär det av till Rhodos och jag kunde inte vara mer taggad! Ska bli skitroligt verkligen! Njuta av värme, vänner, mat, bad, party, noll måsten i 10 dagar och tagga studenten. Bara 197 dagar kvar!

​Halloj på er!

Det höstlovet kom och gick, alldeles för snabbt om ni frågar mig. Har inte sysselsatt mig med alltför mycket, mest sovit och funderat på livet, typ. I torsdags for jag med Amanda till Stockholm för att komma bort lite. Hade inte tänkt köpa nåt men hittade trots allt en del som fick komma med hem till holmen. I fredags såg jag på serie hela dagen tror jag, och kollade på studentresor. Jag är jättejättejättetaggad men skulle bara vara så skönt att ha det bokat och klart - så att man vet exakt vad man är taggad inför. London runt hörnet är ju förövrigt något som jag inte heller kan sluta tänka på, ska bli sååå roligt att spendera några dagar i storstaden med girlsen!

Nu är det sovdags, vi hörs!