Idag kom vi på båten, åt frukost och hjälpte till att städa ordning inför de nya passagerarna. Sov på ett hostel i natt pga att det var så lite plats på båten. Sängarna var helt okej att vakna bakis i, signade ut rätt tidigt igår men Johan trampade inte lite senare.

Nu ska vi käka lunch, handla lite och sedan drar vi ⛴

Nu är vi framme i SVALBARD 😍 ska bli så spännande och jag hoppas jag får se en massa djur och magisk natur..!! Måste säga att jag är lite nervös, men kommer nog bli roliga dagar här i kylan.
Åkte till Oslo igår och vidare till svalbard idag, åksjuk tabletterna är inhandlade och sommarjackan är med, mer redo kan man ju inte blir.. när man kom fram blåste det isbjörnar så man lär ju införskaffa sig en riktigt jacka innan turen börjar.

Hade en mysig dag med Johan, Emma, Linn och så klart Stifler. Vi köpte varsin baguett från Norrlands mackor och tog en tur med båten. Var lite kallt då solen försvann men vad förväntar man sig här i Sundsvall. Det var trevligt hur som.
Kvällen bjöd på en "kolla ikapp" alla avsnitt vi missat på game of Thrones hemma hos Emma. Helt sjukt vad bra den serien är.. vi hann även med några avsnitt av OC och en flaska rött 🍷

Ida har äntligen fått tillgång till sitt radhus, så kvällen bestod av invigning och massa god mat med trevligt sällskap.

Trots semester saknar man alltid sina arbetskamrater, så i fredags kom dom hit för lite grillning, rosé och spelkväll. Linn agerade grillmaster och serverade utsökta grilltillbehör. Perfekt kväll helt enkelt 😀

Lördagen följde jag med liza m. Familj till waterfront och kikade lite på arrangemanget dom anordnat där nere på fältet. Åkte hem för att göra mig i ordning och sedan plocka upp Linn för en middagsdejt på saffran, mycket gott må jag säga. Har aldrig varit där innan, konstigt nog.
Efter middagen mötte vi upp johanna för att åka till fältet igen och lyssna på first aid kit.

Har även samlat på mig lite vuxen poäng och införskaffat mig ett par riktiga vandringskängor. Ska bli roligt att få gå in dom i Svalbard.

Fick skjuts av jonte i morse till tåget och nu är jag på väg tillbaka till Sverige, känns inte alls roligt måste jag säga. Men den här semestern har varit hur bra som helst och jag har hunnit med att se det mesta man velat sett.
(Cannes, Monaco, Nice, Antibes, Wien, Graz och en liten snabb tur i Slovenien.)

Jag åker iofs bara hem för att vila upp mig inför nästa resa den 15 augusti.

Idag har vi varit på en ridskola som tränar hästar till spanska ridskolan. Så fint och hästarna var otroliga. Att Tua blev stucken av en geting var nog det ända negativa på hela dagen, haha!
Mot eftermiddagen åkte vi på en liten Roadtrip till vindistriktet här i Österrike, har nog bara ett ord att säga, fantastiskt. Det får 10/10 och är nu mera ett av dem finaste ställena jag någonsin varit på. Vi kom faktiskt precis därifrån, 7 timmar spenderade vi på kullar, med vin, god mat och promenader. Slutade med att vi hittade en bänk som vi intog positioner på och bara kollade på solnedgången.

I morse tog vi oss in till staden och köpte varsin croissant till frukost och traskade på i den otroligt fina staden. Kikade in i några butiker, gick upp för ett utsiktstorn, lunchade och räknade getingar, det finns så många överallt.. det är här dom är, om ni undrar..

Vi åkte sedan till St radegund Bei Graz, där vi tog linbanan upp till toppen, så fint. Grönt, berg och krokiga vägar slår allt.