View tracker

Postad i: TRÄNING

gud vad längesedan jag uppdaterade! men kul att se att det fortfarande är många som kikar in även fast det var några veckor sedan jag skrev nu 😂 dåligt samvete..men jag har haft så mycket runt omkring mig med skola osv som tagit så mycket energi från mig 😣 ska försöka blogga på igen, för det är ju så jäkla roligt 😀❤

hur som helst..träningen har jag inte slarvat med! har haft grymt bra pass dem senaste veckorna. idag körde jag bröst/rygg 👊

skulle vara jätte kul om ni kommenterar vad ni vill att jag ska skriva om, så blir det mycket roligare för mig att göra inlägg med specifika ämnen! ❤

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Postad i: VARDAG

Alltså detta väder! <3 vaknade upp till strålande solsken, fanns inget annat alternativ än att knyta på sig skorna och bege sig ut i solen på en skön morgon-pw. Meeeeen som vanligt, så blev jag rastlös efter 20 min, så det slutade med att jag sprang....haha! ;) så ja, 50% pw och 50% löpning! inte illa pinkat en morgon som denna. En skön start, helt klart!

Ikväll ska jag hem till Julia och äta tacos! vilodag för mig idag, så ska vara lite produktiv nu på förmiddagen, OK det var visst eftermiddag nu...men ska iaf få lite saker gjorda! :)

Hoppas ni får en härlig dag, ta vara på solens strålar innan vintern kommer!

Kramis


​Gröt toppat med frysta blåbär blev dagens frukost, och är en sån oslagbar kombo! 

Likes

Comments

View tracker

Postad i: KOST, TRÄNING

gud, jag är helt mör. Känner mig gravid (av matkoma) och är sjukt öm i kroppen haha..
Kan säga att jag fick pressa mig själv väldigt hårt under dagens benpass, för idag var det inte lätt! kroppen kändes tung och skör. Men jag har tränat hela veckan utan vilodag, så imorgon ska jag ta mig en välförtjänt vila.

Dagens benpass var sjukt svettigt! laddade upp ordentligt innan passet, men när jag var klar kändes det verkligen som att jag var HELT tömd på energi. Alla depåer bara skrek efter mat, och jag skulle handla direkt efter passet, och att handla vrålhungrig är aldrig att rekommendera haha ;) jag tror att många känner igen sig att lite väl onödigt slinker ner i matkorgen när man går i en affär hungrig. Det var nästan så att jag var nära att äta upp kassörskan för att hon var så seg...;) men iaf, jag är bara människa, och jag spårar ur jag också!

Så när jag kom hem slank en full sallad (med två salladsblad, resterande var kyckling, ost, sås, pasta osv osv) + att jag köpte suschi och ett paket GB glass och lite diverse andra saker he-he. Alltså jag kom in i något "terminatiormode", och bara käkade upp allt på ett hugg....förstår ni nu hur hungrig jag var?

så...nu sitter jag här, med känslan att vara höggravid med matkoma! vilka problem jag har va? haha....jaja, imorgon är en ny dag, med nya bekymmer! :*

Dagens pass blev iallefall följande:
Tung benpress: 8 set, 10 reps
Utfallsgång i smith: 8 set 10 reps per ben
Lätta sumosquats i smith: 12x4
Hiptrusters: 10x5
Squats med liggande stång (jag tar upp stången med vikt på en sida och håller den i brösthöjd, böjer mig ned och sedan på uppvägen så drar jag stången över huvudet, ungefär som en thruster). Detta supersetade jag med sidogång med band.
Legextensions: 12x6
Kickbacks: 12x4 på vardera ben

Over and out

Likes

Comments

Postad i: TRÄNING

Idag hade jag som sagt ingen planerad muskelgrupp som jag tänkte köra. Så jag gick på känslan och vad som motiverade MIG. Och då poppade självklart marklyft upp i hjärnan! ;) även fast jag är sjukt mör i baksida lår, vader, armar och rygg så utmanade jag mig själv och försökte maxa vikterna idag och fokusera på höga vikter och färre reps.

Jag kan väl sammanfatta dagen pass med: LYCKA! det är en speciell känsla där bakom stången, när allting stämmer och den följer med upp haha!...kanske låter konstigt, men för varje lyft, så känns det som man kommer över ett hinder och man känner lyckan & glädjen över att ha klarat det.

Men nog om det, nu har jag mat i magen och energin är återställd! nya tag imorgon, med plugg och träning i vanlig ordning, precis som det ska vara! ;)

Dagens pass:
Marklyft: uppvärmningsset 10x3, 70 % av max 8x3, 80% av max 7x4, 90% 5x3, 100% maxvikt 4x3
Många set blev det här haha! ;)
Chins: 3x3 (var tvungen att testa om jag fortfarande klara chins haha! observera att jag var så dum och gjorde det EFTER marklyften när man redan var skapligt mör..... -.-) men 3 är bättre än 0! ;) nu ska jag lägga in det lite mer i schemat, för chins är en färskvara som lär underhållas, precis som armhävningar.
Latsdrag 8x4
En armsrodd: 15x4
V-situps:20x4
Ben indrag på yoga boll: 15x5
Sidodrag för obliques i kabel: 12x4

​bästa maten, älskar potatis <3

Likes

Comments

Postad i: VARDAG

gud vilket härligt väder det är idag 😍 är påväg hem från skolan, är så sjukt hungrig 😣 tänker bara på mat..😋🍝🍛🍣🍴🍴🍴

Har haft praktisk träning med att sätta syrgasbehandling på patient och suga bort slem från luftvägar. Ska hem & plugga lite och sen mot eftermiddag/kvällen så blir det äntligen träning 😍💪 får se vad det blir för pass, om inte annat så uppdaterar jag er ikväll och skriver om passet i vanlig ordning 😊

hoppas att ni har en fortsatt grym dag, och imorgon är det freeeedag! ❤

Likes

Comments

Postad i: TRÄNING

Gud vilket lååångt pass det blev idag! kände att energin rann ur mig mot slutet, fast...det är ju så det ska vara! ;)

Har pluggat hela dagen och bara suttit på rumpen..så träningen är verkligen höjdpunkten på dagen!

Dagens pass blev:
Hantelpressar 8x3
Arnold pressar 8 x 3
Hantellyft åt sidan 10x4
Hantellyft åt sidan i kabeldrag lättare vikt 15x4
Triset: Med militärpress och upright rows och facepulls 10 reps på varje övning 4 gånger.

Biceps/triceps
Bicepscurls 8x4
Liggande isolerande bicepscurl på bänk 12x4
Triceps pushdowns 15x4
Reverse pushdowns 12x4
Cable one arm push down (triceps) superset med one arm bicepscurl i kabel. 12x4

​haha får såna sjukt synliga blodådror på händerna....

Likes

Comments

Postad i: TRÄNING

Efter en hel dag med plugg var det skönt att bränna av ett benpass på gymmet! Hade bra energi idag & kände att fokus och styrkan fanns där :)

Uppvärmning:
Fri stång, olika rörelser som raka marklyft osv.

Arbetspass:
Raka mark/rumänska marklyft
: 10x4 på ca 70% av maxvikt 10x3 på min max vikt som jag behärskar.
Höftlyft: 10x6
Benpress: 10x4
Sittande lårcurl: Kör dropset på denna 10x4
Raka marklyft med lätt vikt för att isolera hamstring mer: 12x4
Hipabduction maskin superset med utfallsgång: 10x4 abductor och utfallsgången räknade jag inte stegen haha! va för trött för att hålla räkningen!


Likes

Comments

Postad i: KOST, RECEPT

En välbehövlig paus i plugget = MAT! Däremot tror många att hälsosam mat är komplicerad och tar lång tid, och så är det absolut inte. Denna maträtt tog bara 10 minuter faktiskt och smakade super.

-Skar sötpotatis och hade i airfryern i 10 min
-Stekte färsk kycklingfärs med krossade tomater, massa olika kryddor, tillsatte lite wokmix och lät puttra i några mintuter.

KLART!

(haha jag har somsagt sockerfri lingonsylt från önos till typ allt.....när jag väl snöar in mig på någonting så använder jag mig av det till alla möjliga kombinationer! ;)


Likes

Comments

Postad i: KOST, TIPS, TRÄNING

Har precis kommit hem från gymmet och sitter och äter min vassle kaka som smakar PRECIS som kladdkaka, och då skojjar jag inte! haha...jag skriver receptet nedan :)

Hur som helst, är så hög på endorfiner! fy vad jag hade energi idag, allt fanns verkligen där! energin, kontakten, motivationen, JA ALLT..och det är såna här dagar som man verkligen inser hur mycket jag älskar detta <3 nu har jag ro i själen haha ;)

Hur som helst, ska ge er passet.
Uppvärmning crosstrainer

Rygg
Latsdrag 6x12
Skivstångsrodd 10x5
Rodd i kabel maskin smalt grepp 10x4
Rodd i kabel maskin brett grepp 10x4
En arms rodd 12x4
Lat pull down 20x4

Axlar (baksida)
Face pull 12x4
Framåtlutande sidolyft 12x4
Framåtlutande kabeldrag 15x5





​OKEJ! jag insåg nu att den verkligen inte såg så god ut på bild! haha jag misslyckades :( 

Men den är verkligen super god och jätte enkel att göra ;D
​Jag använder
*​ 2 skopor av svenskt kosttillskotts proteinpulver, core protein pro i smaken choklad som är laktosfritt
​* E​n halv dl äggvita, bakpulver och lite vatten. 

Sedan blandar du allt i en liten ugnsform, mikrar i 20 sekunder, så blir det en kladdig kaka! perfekt att byta ut denna kaka och äta istället för att dricka en tråkig shake efter passet! :) 

Likes

Comments

Postad i: TRÄNING

hej mina vänner! känner redan hur träningsvärken börjar smyga sig fram i bröst/armar. Idag körde jag helt efter hur rubriken lyder! Jag tränar ALDRIG bröst...varför? det har jag tyvärr inget bra svar på! haha..men det är väl ingen muskelgrupp jag har prioriterat förrän nu. Förhoppningsvis får jag en bättre utveckling på min överkropp om jag börjar lägga in ett pass med mer fokus på bröst. För jäklar vad det tog bra 😍👌

Började med:
× bänkpress 10x5
×flyes i kabel maskin 12x4
×raka flyes liggande på bänk 12x5
×sned bänk 10x4
×bröst pressar med hantel 10x4

Sedan körde jag två övningar triceps:
×Triceps push Down som jag supersetade med dips.

Sedan körde jag framsida ben.
xDå använde jag mig bara av leg extensions maskinen och körde cirka 10 set med paus i toppläget 3 set, explosiva reps 3 set och 3 set med pump i toppläget och 2 set tungt. avslutade passet med vader 😊

Ett helt annorlunda pass! men jag tycker det är jätte kul att ändra upplägget helt ibland och bara köra det man känner för, är bra för både motivation och utveckling känner jag 😊💪

Min middag bestod av potatis som jag tillagat i airfryer tillsamans med kyckling och grönsaker, till efterrätt blev det glass & popcorn haha 😍👌

Likes

Comments