Mitt nyår blev kul! Mycket fyrverkerier och en trevlig middag med några vänner i downtown innan vi gick till spaceneedle för 12 slaget! Tyvärr var jag sjuk den helgen så firade in nya året med förkylning och lite feber men hade det jättemysigt ändå med vänner!

Hoppsan!
Inget inlägg sedan jul... det har vart fullt upp här, många vänner har åkt hem vilket vart tråkigt men och andra sidan är det snart min tur, ser fram emot det men innan jag är tillbaka i Sverige ska jag resa!
Jag ska åka till Hawaii, - The big Island en vecka och sedan vidare till oahu för ytligare några dagar! Ska bli kul och skönt med värme!! Sedan till los angeles och förhoppningsvis San Diego innan jag flyger upp till Seattle för att hämta mina väskor och säga farväl till min familj!

Ska försöka blogga om vad jag gjort sedan jul men det får bli i egna inlägg!

- nyår
- hejdå brunch och middagar
- San Diego
- Colombia tower

Just nu befinner jag mig i Kanada. Är i whistler och åker skidor! Det är soligt men kallt. Är skönt att vara här så mycket frisk luft!! Älskar det!! Igår gjorde vi tubing det var kul och snabbt gick det också!!

Jag tror ni kan gissa vad det är för tema.. - Harry Potter

Julveckan har nu passerat och till helgen är det dags för att fira in 2017. Ska träffa två kompisar och åka in till Seattle och se spaceneedle fyrverkerierna! Kanske blir någon drink före eller efter på någon bar, vi får se!

Julen har gått snabbt!

Den 23 var vi på farmors och farfars båt på middag och åkte på Christmas ships celebration 🎉
I hela december fram till julafton möts båtar ute på laken och havet för att åka till 2 stopp varje kväll, många båtar är dekorerade med ljus! farmors och farfars båt är ALL IN på dekoration både på in och utsida!!
Den 23 är the grand finale, och det var otroligt mycket båtar ute!!! (Se bilder nedan!)

Den 24 var det middag och spelkväll hemma hos oss med släkten!

Den 25 kom tjejerna in springandes till mitt rum kl 7 för att väcka mig! TOMTEN hade vart här!!!!
Där satt vi alla fem i pyjamas och öppnade paket på morgonen sedan väntade en lite mysig frukost och vid 1 tiden åkte vi på middag hos farmor/farfar med familj och vänner. Som vanligt MYCKET mat! Lite mer paketöppning och lek. Är otroligt tacksam att jag lärt känna så underbara personer under min tid här i Seattle!

Denna veckan har jag jobbat lite halvt, idag var jag och tjejerna i Seattle på ett lek-museum och sen åt vi lunch dä innan vi drog hem, där mormor/morfar väntade på oss och tog med sig barnen hem till sig.
Jag åkte en sväng till target och kollade runt och tvättade också bilen, den var så smutsig (skämskudden, tack!) men nu är den skinande ren 👏🏼!!!
Imorgon ska jag dammsuga den och tvätta rutorna på insidan för är ledig ☺️

Det klart roligaste under kvällen - en Hot Tub Boat

På lucia träffade jag mina två svenska vänner Amanda och Frida under förmiddagen då tjejerna var i skolan vi lagade en mysig lucia lunch med mycket gott!! Något jag aldrig ätit tidigaste var saffrans scones som vi bakade, dem var supergoda!!
Med pricken över i:et kollade vi på lucia via svtplay :)

På eftermiddagen när jag hämtat båda tjejerna på skolan så började vi med lite lussebak, dem tyckte de var kul och det var väldigt mysigt också, goda lussebullar fast utan saffran denna gång då det inte hade gått hem hos tjejerna :)

Förra fredagen var jag på Ikea med ett gäng tjejer då vi hade köpt biljetter till deras julbord. Japp här måste man köpa biljetter i förväg och få en speciell tid för sittning, inte som i Sverige då man kan gå varje dag utan att köpa biljetter och anpassa sig till en speciell tid.

Det var jättekul och mysigt vi var där länge vi var det sista bordet som lämnade och efter det blev det ett varv innan de stängde. Jag köpte inget då jag var där för några veckor sedan! Men det är alltid kul att gå runt och kolla för man känner sig som hemma, måste säga att IKEA ser exakt likadant ut här som det gör i Sverige!

Maten var helt okej vissa saker saknades såklart men det vet en kul happening :)

Kanske inte den mest aptitliga bilden men den får duga! :)

Förra söndagen efter mitt Au Pair möte åkte jag med några nya kompisar för att åka skridskor på kvällen innan skridskoåkningen gick vi på en lång promenad vilket var jätteskönt då vädret var så bra!! Kallt men soligt!!

🇸🇪 🇵🇱 🇮🇹

I lördags bakade jag lussebullar med Julia. På kvällen var vi bjudna på svensk julmiddag hos några vänner. Vi var ett stort gäng på 20 personer nästan alla svenskar! Visste inte att det fanns så många här omkring! Kände bara 3 personer sedan tidigare!

Så alla hade med sig någon typ av svensk mat. Det fanns köttbullar,prinskorv, potatis, knäckebröd mycket av det som erbjuds på svenska julbord. Så jag och Julia bakade lussebullar och gjorde ischoklad som vi hade med oss, de blev jättegoda!!

Kvällen var lyckad, vi körde också paketleken. Alla hade med sig 3 paket så där satt vi alla 20 i en stor ring och slog tärning med 60 paket i mitten (!!)
Hade tur i början men det slutade med 2 paket att ta med hem, en söt kalender och en handsprit som hade en julig mysig doft :)