7:45 vakna

8:00 frukost

8:25 borsta tänder

8:30-9:30 Engelska med Pernilla, vi läste boken "the kite runner" i 60 min

9:30-12:10 håltimme (älska onsdagar)

12:15-13:55 Lunch, fisk med dillsås

13:00 Matte med Tommy, idag fick vi vår nya mattebok för matte 2c

14:00 school is over

14:20-15:20- Sola i det fina vädret☀️☀️

15:20-16:10 Tennis med Emma och Julia

16:30-17:30 Basketträning som jag och Vilma håller i.

18:00 Middag, idag blev det grönsakspaj

19:00-21:00 Pluggade svenska hela läxis

21:00 Kvällis, bara lite varmchoklad

21:30 Internatrådsmöte med Magnus

22:30 läser i min Engelskabok

22:45 ska jag släcka lampan

23:00 så sover jag förhoppningsvis:)

Nu har nästan halva året gått och vi har fått en massa gjort, Diani, tre olika safaris och olika helgutflukter. Till våren väntar en massa spännande resor, vi ettor ska bland annat besöka tre länder till (Uganda, Rwanda och kanske Tanzania).

12 December- så ska vi bestiga Ngong Hills, detta är bara en dagsutflukt (friluftsdag).

9-14 februari: Mount Kenya, 5000 möh, då ska bestiga ett berg till. Är inte så taggad just nu men blir förhoppningsvis det:)

19-24 februari: är det Fältstudievecka för alla tvåor och treor medan vi ettor ska till Tanzania eller en ö i Victoriasjön. Tvåorna och treorna är uppdelade på tre kurser, Wildlife, East African development och Model UN. Jag är dock inte så insatt så vet inte mer än att de som går wildlife ska åka och räkna djur och de i Model UN ska till FN. Vi ettor ska iallafall hjälpa till på barnhem och shelters.

11-20 April: Rwanda Uganda resan, på denna resan ska vi med buss åka igenom Båda Uganda och Rwanda och kolla på naturen samt bergsgorillorna i Rwanda, väldigt exalterad över denna resa faktiskt. Ska bli kul att få se två Afrikanska länder till.

3 Juni: På kvällen den 3 Juni så bär det av hemmåt igen efter ett härligt år i Kenya.

I lördags fyllde Frida 17 år:) och det firades med sushi på Sushisoo:)

I söndags så pluggade jag fyra timmar matte och 1 timme svenska. Och på kvällen så åkte vi och tog en fika på Art, Junction.

22 dagar kvar till Jul.

• Idag är det fredag och jag slutar 12.20, dröm, Nu i period två är vårt schema så så bra. Vi börjar forfarande 8:30 varje dag men slutar 12,20 två gånger i veckan. 🎄
  • Denna veckan har jag haft två prov, ett i Kemi 1 ett i Biologi 1, och nästa vecka har jag np i mattekursen 1c.😲
  • Imorn fyller Frida år så efter skolan så ska vi åka till Junction och fixa lite grejer inför det.
  • 17 dagar kvar till min födelsedag🎂
  • Idag är det spagetti och köttfärsås till Lunch.😍
  • Ikväll är det utgång! 😊
  • snart får jag efter 4 och en halv månad träffa familjen igen, yey.

Helgen spenderades med "lyxsafari" i nationalparken Amboseli som ligger vid gränsen till Tanzania. det tog fem timmar att åka dit och vi bodde på Sentrim Lodge. Tälten man bodde i var som stora hotellrum fast med tältväggar och på området fanns det pool, resturang och lite mer vällutrustade hus. Jag bodde tillsammans med Emma i Tält 3.

Första game driven åkte vi på direkt när vi hade kommit fram, då såg vi typ 60 elefanter och fem lejon, inklusive världens sötaste lejonunge.

Tältena vi bodde i var som hotellrum fast med tältväggar. Väldigt fräscha på dagen men på natten när alla insekter kröp fram så var man inte lika sugen på att vistas i tältet. En rolig/äcklig grej som hände var att vi hittade en mus i tältet när vi först kom fram, men man har härdats för insekter och små djur här i Kenya så jag bydde mig inte så mycket.

På vägen hem när vi var kanske 20 minuter utanför parken så stod de några elefanter 5 meter utanför bussen, det var väldigt häftigt.

Nästa morgon så valde Emma, Elsa, Olga och jag att skippa morgon game driven för att kunna ha ork att plugga på kvällen när vi kom hem.

Vi har inte bara varit här i 100 dagar utan det är 100 dagar sedan sommarlovet. Saknaden av sverige är stor men snart fyller lilla jag sexton och det blir jul. Hoppas ni har det bra hemma <3 <3 <3

Lite knubbigare, tröttare, blekare och mycket regnigare.

Nu har vi vart här i 100 dagar (tror jag), och vid den här tiden tycker jag själv att allt är lite deppigt. Såklart hittar man på roliga saker, men i sin helhet så tycker jag att det inte är den roligaste perioden hittills. Eftersom det regnar hela tiden så går man nästan aldrig ut och jag går runt trött och hängig nästan hela tiden. Hela detta beror nog på att vi hade rätt mycket i skolan förra veckan och att man inte får något D-vitamin alls nu för tiden. Just nu sitter jag i ett klassrum och det regnar så mycket att jag inte hör vad personen bredvid mig säger, så mycket regnar det.

Allt är såklart inte negativt, att bo på internat är alltid kul och det är kul att fotbollssäongen ska dra igång i januari. Men man kan inte ta för givet att man alltid ska ha det underbart när man åker hit till Nairobi.

I söndags kväll var vi och åt lite falafel på en rooftop resturang, häftig att få se staden uppifrån. Vi måste börja utforska staden lite mer.

Snart drar fotbollsäsongen igång, och med nya träningställ så tar vi nog hem allt🎉❤️

Onsdagsbrunch traditionen fortsätter!!:) idag på art med Elsa och Emma.

Hej ni få och tapra som fortfarande kollar in på min blogg ibland<3

Den senaste veckan har jag vart grounded så har inte hittat på något speciellt och nu i veckan har jag vart allmänt lat:( här har ni lite bilder från tiden som har gått ❤️❤️