För några veckor sedan fick jag för mig att jag ville ha en kanin. Ni vet när man var liten och verkligen alla ville ha en kanin? Jag var en av dom. Jag var också en av dom som aldrig fick en kanin. Nu är jag 19 och kan faktiskt bestämma och ansvara för en liten kanin själv så förra veckan bestämde jag mig för att åka och kolla på en liten söt som jag sett på internet.

Jag kom dit och bestämde mig direkt att det var honom jag ville ha. Så idag åkte jag och hämtade lilla Ture, vår nya familjemedlem.

Sitter nu på tunnelbanan på väg hem från en väldigt bra kväll. Slutade jobbet vid halv fem och åkte direkt in till stan där jag träffade Gabbi och Linette för att äta tidig middag. Vi åkte till Kungsholmen där vi åt på en supermysig restaurang som heter Mälarpaviljongen. Den ligger i vattnet och hade supergod mat. Jag och Linette tog röding och Gabbi en sallad med getost.

Satt och pratade någon timme innan vi gick till Espresso House och tog efterrätten där. Nu var jag dock tvungen att åka hem för att hinna fixa lite inför imorgon och sedan komma i säng i lämplig tid. Har blivit sjuk igen, hoppas på att kunna sova bort det värsta men har en känsla av att min röst kommer vara borta imorgon. Den har försvunnit mer och mer under dagen. Jag får inte bli sjuk nu :(

Igårkväll efter middagen bestämde sig jag och min syster att låna min lillebrors båt och åka på en liten tur. Han fick en gummibåt med en eldriven motor på som inte låter någonting, supermysigt att åka ut med den på kvällarna när det är helt vindstilla. Åkte någon halvtimme och när vi kom tillbaka hade mamma serverat glass med färska hallon och egenkokad chokladsås på bryggan, så mysig kväll!

Godmorgon!! Vaknade vid 8 och började morgonen med en powerwalk längst vattnet. Kom precis till bryggan där jag hade tänkt stretcha lite. Har alltså inte stretchat på hela sommaren?! Är så sjukt stel och snart börjar dansen... Hade det bara varit hip hop hade det ändå varit okej, det gör inte så mycket om man är lite stel där även om det alltid är en fördel att vara vig oavsett dansstil. Men jag ska ju dansa balett!! Jag vet inte ens om det är fysiskt möjligt att dansa balett när man är såhär stel. Ångest.

Har haft en så himla skön start på min morgon. Om man hade haft tid och energi att börja varje morgon så här hade man mått mycket bättre tror jag. Nu ska jag njuta av min egentid på bryggan. Vi hörs sen!

Idag vaknade jag vid 9, sov 11 timmar och kände verkligen att jag behövde det. Åt frukost och sen gick vi på en långpromenad innan vi tog vi båten till en glasskiosk som finns här i närheten av landstället och köpte mjukglass. När vi kom hem satte vi oss på bryggan och spelade spel och nu ska vi börja göra middag.

Världens sämsta uppdatering här på bloggen men så får det vara när det är sommar. På tisdag kommer ni få se någonting roligt haha jag har gjort ett litet spontanköp som jag inte ens berättat om. Känns roligare att skriva om det när jag har bilder. Ni får se vad jag pratar om på tisdag, jag längtar så mycket!!

Halloj! Kom precis hem från ängsholmsbadet där jag och Filip var och badade. Det vad faktiskt väldigt skönt, otippat att jag som egentligen inte alls gillar att bada i sjö säger det. Vi hoppade från hopptornet och simmade, 22 grader i vattnet men kändes väldigt mycket varmare.

Köpte bästa grejen någonsin i helgen: Philips airfryer. Seriöst den bästa köksmaskinenn någonsin, den gör pommes från framtiden. I den kan man alltså "fritera" hemmagjorda pomfrittes helt utan olja men det smakar precis lika gott som om man skulle dränka dem i olja. Hur bra? Det går supersnabbt och är väldigt enkelt. Blir inte onyttigare än vanlig kokt potatis men helt sjukt mycket godare. Man kan göra allt i den: chicken nuggets, vanlig grillad kyckling, pommes frites och till och med chokladkaka och cheescake? Fråga mig inte hur det går till men det ska tydligen gå bra haha, fick en liten receptbok med massa recept man kan testa. Är kär i min nya airfryer.

Såhär ser själva airfryern ut. Man lägger det man vill tillaga i den lilla korgen, sätter i kontakten och på med timern bara sen piper den när det är klart.

​Och här är lite från receptboken, både massa olika potatisar, varmrätter och efterrätter.

​och detta var då resultatet av våra egna pommes som vi gjorde i fritösen. Så himla goda!!

Igår kväll tog jag och Filip bilden till ängsan där Filip ville bada. Vattnet var så himla skönt, 24 grader! Aldrig känt så varmt vatten i sjön tror jag. Jag badade dock inte eftersom jag är sjuk men följde med och fotade och höll i Filips kläder medan han badade. Efter det beställde vi pizza och satt på altanen och åt middag. En bra kväll!

I torsdags kom jag hem och är hemma själv tills på måndag kväll då resten av familjen kommer. I förrgår frågade farmor om jag och Filip ville följa med på restaurang och äta middag med henne vilket vi självklart tackade ja till. Vi gick till Melanders där maten alltid är så himla god. Åt löjrom till förrätt och inkokt lax till huvudrätt. Filip åt oxfilé och farmor hummer. Till efterrätt var jag så mätt så jag avstod men Filip åt mandelkaka och farmor créme brulée.

En väldigt mysig kväll, tack så mycket farmor!

Runt ett i natt landade jag äntligen i Sverige efter förseningar från Sarajevos flygplats. Det var så dåligt väder att planet jag skulle åka med inte kunde landa. Var tionde minut la dom på ytterligare tio minuter på förseningen utan att ge någon information vilket gjorde att den en och en halv timmen kändes som minst 4.

Klarade iallafall att gå upp till jobbet imorse och sitter nu på kontoret. Är väldigt trött, längtar hem till sängen och klockan är inte ens 11.