Hittade ett opublicerat inlägg från Juli. Här var vi i Lysekil och paddlade Kajak och sen spelade vi minigolf i Göteborg på kvällen. Jag hade även besök av Jonatan som jag senare hälsade på några dagar på Smögen.

Här ovan är jag redo för att ta Kajaken på promenad ner till sjön. Himla smidig grej.

Olle, Emil och Anton med paddlarna i högsta hugg.

Vi paddlade till en liten strand där vi tog en liten fikapaus och solade innan vi paddlade tillbaka igen.

Allt gick bra ända tills Anton och Olle skulle tävla och Olle tippar i. Fick det hela även på film och har nog inte skrattat så mycket på länge. Allt gick bra såklart och han kom tillslut upp i kajaken igen. Skadeglädje!

Mot eftermiddagen tog vi bussen tillbaka till Göteborg. Jonatan kom från Vänersborg och hälsade på mig så vi gick hela gänget och spelade minigolf innan vi grillade hamburgare hemma på Olles terrass. Himla bra dag!

Idag är sommarlovets sista söndag här! Alltså herregud vad fort den här sommaren har gått. Jag ska alltså börja jobba imorgon. Igår var vi ute ett gäng och åt middag på Pinchos och tog sen en öl på det så jag vaknade pigg och utvilad. Var längesen jag vaknade upp riktigt pigg på en söndag. Klockan är inte ens 12 och jag har hunnit tvätta 6 maskiner, börjat göra matlådor och rensat garderoben. Det här kommer bli en riktig fixarsöndag men det gör inget för utanför är det riktigt grått. Perfekt söndagsväder så det känns okej att spendera dagen inomhus.

Började dagen på gymmet med ett träningspass. Känns att folk fortfarande är i semestemood för jag var i stort sett ensam där.

Det blev ett bra mycket längre uppehåll än vad jag räknat med. Har verkligen haft semester deluxe och knappt tagit en bild de senaste veckorna. Sen gick min telefon åt fanders så just nu har jag en gammal mobil där det inte finns en enda bild. Så kan det gå.

Igår kom jag tillbaka till Göteborg och mötte upp några vänner för middag på Muchacho. Himla trevligt välkomnande tillbaka! Muchacho ligger vid Vasa och är en spansk restaurang så vi åt tapas. Bland annat baconlindade dadlar, chevre med honung och marmelad och små tortillas. Nu ser fram emot sista sommarlovshelgen och är sjukt nervös men ändå peppad att börja jobba på måndag. Men det är väl så det ska kännas?

Ha en härlig fredag ❤️

Från gårdagens löptur och promenad här i smögen! Det var dock precis lika fint imorse när jag körde dagens träningsrunda.

Sorry för brutalt dålig uppdatering. Men jag har haft semester deluxe här ute! Jag kom till Smögen i söndags och har sen spenderat alla dagarna här på Jonatans terass som har en helt magisk utsikt! Idag är det dock dags att åka till Göteborg igen, känns tråkigt men samtidigt roligt då det kommer ner vänner och det vankas Håkan på Ullevi imorgon. Semestrandet fortsätter!

Några bilder från solnedgången när vi campade utanför Lysekil.

Vet knappt vart jag ska börja men just nu är jag i Halmstad. Har precis vaknat hemma hos Frida och vi ska äta frukost och sen bege oss till Tylösand för strandhäng och i eftermiddag Afterbeach där Duo Jag spelar! Det kommer bli skitroligt. Jag och två av Fridas kompisar kom hit igår och så lagade vi mat och gjorde några drinkar innan vi gick ut en sväng på stan. Supertrevligt och vi var förbi både Roots och The Bulls innan vi traskade hemåt.

Igår plockade jag upp Emil och Olle i Sala ä. De kommer till Färnbo och hälsar på ett par dagar! På vägen tillbaka från Sala stannade vi i Backa för stt plocka jordgubbar. De har självplock där och man kunde även fika eller titta på getter, grisar och höns. Ett litet utflyktstips om man inte har något för sig!

Sen gick resan vidare mot Tärnsjö och utkikstornet i Skekarsbo. Där tog vi en fika högst upp och spanade in utsikten! Även detta ett litet utflyktstips. Det hör till Färnebofjärdens nationalpark.

Vi hade en full aktivitetsdag igår och mot kvällen åkte vi till Forsbacka för Bilbingo som riktiga pensionärer! Vi vann dock inte en krona...

Idag är det däremot onsdag och vi har nya planer! Bland annat ska vi ut på en cykeltur och sen ska vi till Lingonguppet och äta mat. Vi kanske kan klämma in en liten minigolfrunda också. Ha en härlig dag!

Från dagens utflykt till Gysinge och de gamla järnvägsbroarna.

Tipspromenad i skogen! Vi kunde inte svaret på en enda fråga haha.

Kvällsrundan! Har börjat gilla det här med att springa tidigt på morgonen eller sent på kvällen.

Nu har jag krupit ner i soffan bredvid mamma. Småkikar på dammatchen mellan Sverige och Tyskland. Idag har jag hunnit med en jäkla massa saker. Började dagen med en cykeltur till Olle där vi tog en förmiddagsfika. Sen blev det glass och utflykt på fyrhjulingen med Jocke och Ekman. Efter det tipsrunda med Olle, Samuel och Niklas och sen ännu mer fika hos Olle. Mycket fika nu, haha. Blev fika både till lunch och middag men det är ju ändå semester!

Då var det dags för en sammanfattning av veckan som gått igen.

Veckans höjdpunkt: Veckan började ju helt fantastiskt med en tripp till Lysekil sen hälsade Jonatan på och så åkte jag hem till Färnebo i fredags. Hela veckan har varit toppen men campingen i Jordfall får nog första priset!

Veckans skit: Att jag var förkyld i början av veckan. Nu har det ordnat upp sig och det är endast lite pollen kvar i näsan som spökar.

Veckans nytt i garderoben:
Jag har äntligen köpt ett par riktiga Birkenstock! Har stapplat runt i ett par halvtrasiga tofflor från HM alldeles för länge nu men när det var rea på Stadium slog jag till! Har haft dem på mig varje dag sen dess.

Veckans träning: Lite kajakpaddling, ett pass på gymmet, ett cykelpass med pappa och så en långpromenad med mamma igår!

Veckans måltid: Räkor har varit ett stående koncept den här veckan och har man lite aioli till är det svårt att slå. Pizzan på Kanalkiosken i lördags var dock också väldigt god! Eller langosen, mmm.

Veckans tre mest lästa inlägg: 1. Lejonet och björnen 2. Hälsningar från Jordfall 3. Pelles rökeri i Grundsund

Saker att se fram emot veckan som kommer: Semester hemma i Färnebo fram till torsdag, planerna är ännu lite oklara men jag ska hänga med vänner och familj. Sen tar jag bilen till Göteborg och så vidare till Halmstad för After Beach i Tylösand osv. Det kommer bli skitroligt!

Avslutar med en bild på mina nya tofflor och räkfrossan tidigare i veckan!

Kan man vara sötare när man ska blåsa ut ljusen på tårtan?

Har precis kommit hem ifrån Anna. Åkte dit för att kika in hennes nya lya som hon renoverat iordning. Såg riktigt mysig ut nu! Det är riktigt dystert och mörkt väder här idag, känns inte alls som sommar. Tur att det lovas sol igen imorgon! Har annars spenderat hela eftermiddagen i Storänge och firat Arvid. Han fick så mycket paket och vi fick massa fika, tårta och god mat.

Efter att vi spenderat hela dagen i Vista så åkte jag hem och svirade om till detta. Fortsätter på spåret med mera färg om man kan kalla vitt för en färg? Håller mig borta från svart i alla fall och känner mig alltid väldigt somrig med vit kjol och färg på toppen.

Anna plockade upp mig och Erika och vi åkte mot Sandviken. Simone hade bokat bord på Kanalkiosken och önskat att få sitta i kvällssolen. Sagt och gjort, det enda bord som fortfarande hade lite sol när vi kom dit var vårt. Score på den! Drack dessa passionsfrukts-mojitos till middagen. Sååå goda.

Magisk pizza! Tror att den hette Antipasti. Lovar att ni inte blir besvikna om ni väljer den! Ruccola, tryffelsalami, oliver osv. Mmmm.

Så gick vi vidare mot the Church. Där satt vi på deras uteservering och sipprade på ytterligare ett par drinkar. Tyvärr var det rätt dött på stan, jag tror att många är iväg på semester.

Påvägen hem svängde vi förbi kusin Jocke som hade efterfest och där blev jag kvar tills klockan närmade sig fyra. Då fick jag skjuts på pakethållaren hem medan solen var påväg upp. Snacka om en härlig sommarnatt!

Allt lyser så fint med morgonljuset. Jag var tvungen att stanna för en liten bild innan jag gick in och kröp ner i sängen.

Söndag och idag vankas det 3-års kalas. Jag ska strax byta om innan vi ska iväg till Storänge för att fira Arvid. Han blir så stor den lille killen. Den här helgen blev en riktig familjehelg. Mysigt när man ändå ses så sällan! Sen blir det nog en löptur eller en promenad med mamma ikväll. Vad har ni för söndagsplaner?

Måndagen gick över i tisdag och vi fortsatte med fiske i båten innan vi åt räkbaguetter i hamnen!

Varför ändra ett vinnande koncept? Så vi grillade makrillen killarna fiskat upp under dagen och köpte ännu mera räkor! Inte alls fel att äta middagen med denna view!

Redan lördag! Skönt att vakna upp hemma hos mamma och pappa. Jag och pappa började dagen på cykel, skog och grusväg i nästan 2 mil. Nu sitter vi i solen och har precis ätit frukost. Bollnäsfil med granola, kokosflingor och chiafrön. Min favorit. Solen steker och det verkar bli en riktigt härlig dag!