Planen i fredags var egentligen plugg, plugg och bara massa plugg. Men ni vet ju själv när eftermiddagen närmar sig, biblioteket ekar tomt och vårsolen kikar fram. Motivationen att sitta inne är inte lika stor längre och man övertalar sig själv att man faktiskt är värd lite paus. Mickan hörde av sig att de skulle till fabriken och det var svårt att säga nej. Några drinkar senare stod jag på dansgolvet på Olles, levererade fulldans tillsammans med dem bästa tjejerna.

Lördagen blev förvånansvärt ganska produktiv, fick pluggat tillsammans med min projektgrupp för att sedan möta upp Hannsi och Emilie för middag och spex. Det var Lulespexets sista förställning och eftersom Jonathan hade en av huvudrollerna var jag bara tvungen att se den. Så himla kul! För er som inte riktigt vet vad spex är, är det teater av studenter där även publiken får vara delaktiga genom att ropa ut saker de ska göra. T.ex. "Gå baklänges", "prata skånska" eller "ombytta roller". Toppen kväll helt enkelt!

Halloumi- och aubergineburgare med picklad rödlök, guacamole, sallad och sötpotatis. MUMS,

Duktiga Jonathan!! 💗

Idag blev vi äntligen klara med slid-pack för Sunderby sportklubb med 180 (sneak.peak ovan). Nu återstår bara presentation och översättning till engelska för 180 Global. Är faktiskt taggad för presentationerna, kommer förmodligen vara supernervös men det tar vi då! Fick provat kläder nu ikväll med, klädkod "kavaj" och jag känner inte riktigt för klänning så kommer ha min svarta kostym och ljusblåa sidenskjorta.

Kom hem vid 19 idag och kan knappt komma ihåg senast jag va hemma så "tidigt". Tänkte nu jäklar ska jag laga en go middag. Planen var att göra falafel enligt receptet från min nya kokbok "Gröna proteiner". Hade preppat allt genom att blöt lägga kikärtor dagen innan och införskaffa alla ingredienser. Men så hade jag ju glömt av att ärtorna ska ju kokas också... Så sorgligt! Så får bli falafel en annan dag. Tur var har jag min kära back-up; sötpotatis och linssoppa i frysen. Då är man mer än tacksam att min kärlek till planering finns.

Sitter så skönt i min säng så bilden på soppan är från när jag först åt den hos Carro (men var likadan jag hade i frysen) och bilden på kokboken är från google. Går att köpa på designhouse, Fylld med bra recept och bilder sen finns det även hur man bygger upp sin egna med rätt mängder och vilka kryddor som passar till vad. Tips, tips!!

Sån bra helg jag haft! Var skönt att få lite minisemester innan slutspurten i plugget. Är mindre än en månad kvar nu och det känns som det är så mycket kvar. Vet inte hur allt ska gå ihop men på nått sätt löser det sig. Det gör det ju alltid.

Helgen spenderades som sagt i Stockholm med familjen. Jag bodde hos min bror och mamma å pappa på hotell så när Philip drog iväg för att bygga på Quarnevalen tog jag mig till deras hotell för lite hotellfrukost. Vädret har varit otroligt busigt! Strålande sol ena stunden å snö/regn andra, blåsigt har det också varit så fröken från Norrland har frusit.

Härlig promenad längs Kungsbro, sviiiin god tacos och rosé i vårsolen 🌻

Igår och idag har spenderats på byggplatsen,fick testat brorsans grillmacka, druckit öl (som jag för övrigt inte gillar men stämningen gjorde den god) och varm oboy 🍺☕️

Var även förbi Drottninggatan, så fint och det värmer att det fortfarande sitter 100 lappar kvar.

Bloggpausen blev lite längre än planerat från att jag kom hem från Australien. Jag har tänkt att ta tag i bloggen och hålla dem där hemma uppdaterade om livet här upp i Luleå. Men har prioriterat annat (mig själv, plugget, jobb osv.) vilket jag vet ni har överseende om.

Tänkte ge er en kort update vad som händer i mitt liv just nu. Denna våren har gått sjukt snabbt och om jag ska vara ärlig kan jag inte komma ihåg senast jag hade en oplanerad helg. Om det inte vart fest, sittning eller utflykt så är det jobb eller ideelt arbete på schemat. Har även varit i Stockholm några rundor och fått finbesök i Luleå.

Tänkte att jag ville lägga upp nån bild men fick beslut ångest så kör en top tio våren 2017.

Klippte av håret å fick en mini-återförening med hälften av mina shawties ❤️

Sommarfest mitt i januari!! Va kalaskul🎈

Vinterbalen ❄️❄️

Firat mina 25 åringar 🎈

Besökte Kiruna med 180. Va nere och uppe på LKAB gruvan och tog en tur i is-hotellet! Magiskt ❄️

Mys med mina coola killar😎

Från ju knte glömma. JAG HAR JU FLYTTAT! Bor nu ett stenkast från skolan, åttonde våning med Go utsikt å tvättstuga på samma våning i samma byggnad (guldvärt!!!)

Påsk med bästa!! Var på vegansk påskmiddag med Mickis som va helt mind-blowing. Så kul att testa på nya saker å visste verkligen inte att inlagd aburgine kunde smaka precis som sill! Skälv bidrog jag med det på våran påskmiddag men måste säga att min gravade morot var outstanding!

Matilda kom upp så vi slog till med en du det frukost och ost & vin kväll med Catrin 👅

Å absolut senaste: Mysig helg med familjen i Stockholm! Qarnevalen som Philip är Med i började i lördags (nästan som en festival då de bygger om lastbilar i en vecka för parad med massor av öl, grillmackor å fest) så blir besök på hans "arbetsplats" och igår var vi på Phanton of the opera! Sjukt bra så tips till er så hinner gå, (sista visningen nästa helg) GÅÅÅ!

Får börja med att be om ursäkt för mitt otroligt dåliga bloggande. Men har inte riktigt prioriterat den på resande fot. Senaste veckorna har varit helt underbara, så kul som jag haft det på sån kort tid är svår att slå.

Just nu sitter jag på sista greyhound bussen ner till Sydney. Blir julfirande i Bondi och nyår i centrum. Ska bli riktigt kul. Kan inte fatta att jag bara har 10 dagar kvar i detta underbara land. Vad har tiden tagit vägen?! Så många nya vänner jag fått, saker jag upplevt och sett. Vad kommer hända härnäst, tillbaka i Sverige, i Luleå? Kommer det vara för litet för mig? Kommer jag tröttna på allt inom en vecka? Så mycket frågor och lite svar. Just nu är jag ganska klar med resandet (vilket jag förmodligen kommer ta tillbaka om en månad), tycker avståndet är lite för långt och tidsskillnaden är en pain. Saknar mina vänner, familj och en del mat (normalt bröd!!). Har en del saker på gång redan där hemma så lite planer är det allt. Men först ska jag njuta min sista tid här, bli bortskämd en vecka hemma i Varberg och sedan blir det Luleå!

Så himla skönt har ja de!! Skämt o sido, vet inte om jag ska skratta eller gråta över att detta är sista bussturen. 6 timmar på samma lökiga plats är inget jag fördrar, men å andra sidan fördrar jag att resa så går lite emot varann..

Ett snabb stopp i en stad mellan Byron Bay och Sydney bara för att slippa nattbussen. Hostelet var riktigt najs! Vi hade toa på samma rum och wi-fi i rummet, kallar jag lyx! Staden hade som alla övriga, national park, strandpromenad, massa stränder men även ett koala sjukhus. Tog en promenad upp till lighthouse och sedan besökte vi koalorna! Fick lära mig att det är vanligt att de får klamydia men det är j*vligt svårt att bli smittad som människa. Först måste man bli kissad på sen förmodligen inte tvätta sig och aa, tror ni fattar!

Strandpromenaden. Lite skillnad från varbergs, gick genom en regnskog och fyllde skorna med sand. Borde vara van men lika irriterande varje gång.

Stod om varje liten koala och dess "historia". Tyckte så synd om stackarna!

Besökte hamnen igårkväll. Ganska härlig solnedgång trots molnen. Även här kryllar himlen av fladdermöss i gryningen så fick även sett dem.