​Jag lapade lite morgonsol på balkongen i morse. Att börja dagen med svart kaffe och peppmusik i lurarna slår aldrig fel. Det där med att städa blev dock inte som planerat...

​Förra helgen bilade vi till Orsa och njöt av den första sommarvärmen. Här är några bilder som visar våra känslor för vistelsen ganska bra. I Dalarna blir jag så lugn och tillfreds. Det är alltid skönt att återvända till stillheten där uppe!

​Vi hittade en liten guldgruva i Varkala som ligger i Kerala här i Indien. Vi stannade där i fyra nätter. Utan airconditioner på rummet blev det väldigt svettigt och vi duschade 1-2 gånger om dagen. Luften var väldigt kvav så svettdropparna infann sig så fort man torkat bort dem. Det enda stället där man inte svettades var på stranden, som minst sagt var magisk! Vi badade i arabiska viken och åt pizza i stranden vid solnedgången. Innan sista natten fick vi dock besök av en ödla på rummet, så vi checkade in på ett annat hotell(i en liten stuga). Dock upptäckte vi att det fanns två ödlor där inne också, men de var mindre och Christoffer schasade ut dem samt kollade igenom varje liten vrå innan vi skulle gå och lägga oss. Fönstret hade antagligen bara varit öppet under tidigare gästbesök, för sedan fick vi inga fler besök. Till vår lättnad hade den här lilla stugan airconditioner, så vi fick sova riktigt gott efter en skön dusch. Dagen därpå åkte vi ut på havet i en liten båt där vi fick se vilda delfiner. Det var magiskt!
Resten av söndagen bestod av resande mot Pune, där Christoffer och hans kamrater bor i en lägenhet under projektet. Igår var första dagen utan konstanta svettningar, så vi duschade, jag sminkade mig och sedan gick vi på date på Hard Rock Café. En supermysig kväll! Idag ska vi till Aundh och jag ska få se var min gos har spenderat sin tid här. Det ska bli superspännande!

Jag önskar er alla en fantastisk dag!
Puss&Kram

​Några slumpmässiga bilder från våra dagar i Mumbai. Internet och tid har inte räckt till, så jag ligger efter i uppdateringen. Just nu är vi i Varkala, i Kerala, i Indien. Imorgon åker vi härifrån till Pune. Bilder från Varkala kommer när vi får mer tid över. Nu ska vi gå ner på stranden...
Puss&Kram

Jag sitter och tittar igenom gamla bilder när jag egentligen borde packa, men det är ju så himla kul att blicka tillbaka och minnas.
​Det drar i mina mungipor, det finns så mycket att vara tacksam över!

​En favoritbild från min lillebrors studentmottagning förra året. Det är så roligt att fotografera barn!

Äntligen min alldeles egna symaskin! Vi ska ha mycket kul du och jag...

​Det här med att skriva i fina skrivböcker har alltid varit lite som terapi för mig. Det började redan innan jag hade lärt mig att skriva. Jag bad mamma läsa mina krumelurer högt för mig när jag var liten. Till en början läste hon fel, såklart, men efter ett tag lärde hon sig vad jag brukade 'skriva' om. Nu kan jag lägga hundralappar på vackra skrivböcker. Med dessa skönheter förbereder jag mig inför Indien...

Än en gång överraskar han mig och jag förundras. Med tårar i ögonen fylls jag med tacksamhet, att mannen jag älskar skickar mig blommor på alla hjärtans dag, när han befinner sig på andra sidan jorden. Tack Christoffer, från djupet av mitt hjärta, för all din kärlek❤️

​Ett ord som är värt att präntas in förevigt. För att det har följt med så länge och hjälpt mig att hantera saker. Det kan tyckas barnsligt och konstigt, men är det inte meningen att vi ska hålla fast vid barnet i oss, i en värld av vuxenhet? När jag för första gången, på riktigt, började att handskas med mina personliga konflikter. När jag började att bearbeta mig själv som person, i mina tidiga tonår. När jag hade haft det jobbigt och under en lång period inte kunde sätta ord på mina känslor, då var det enda ordet som kom ut ​bajskorv​. Idag har ordet både en positiv och negativ bemämning för mig. Jag använder det dagligen och det passar nästan in överallt. För mig i alla fall. Kanske inte i alla sammanhang. Men det påminner mig om min resa och utveckling i livet, över hur mycket jag har lärt mig om mig själv och andra människor. Därför vill jag fästa ordet under min hud och ständigt påminna mig själv om hur fantastiskt tokig jag är och hur långt jag har kommit från där jag började. Länge leva barnet i mig!