Hoodie - Bik Bok // Tröja - Bik Bok // T-shirt - Ginatricot // Underkläder - Lindex // Byxor - Zara

Har aldrig varit med om en sån hemsk resturangupplevelse förut. Jag, Maja, Johanna, Elsa, Anna och Hanna gick ut och åt på Orangeriet här i Umeå för att fira Maja som fyllt 18. Först fick vi vänta en timme på maten innan vi gick och frågade om den var på väg eller hur det låg till. Våran beställning hade tydligen försvunnit och de var tvungna att ta den på nytt. Vi fick vänta 1,5 timmar innan vi fick in vår mat. När den väl kom in fick en av oss inte ens rätt mat. Som kompensation för att vi fått vänta skulle de bjuda oss på en efterrätt. Även denna fick vi vänta länge på och vi fick inte ens välja vilken typ av efterrätt vi ville ha. Vi fick tillslut in tiramisu som ingen av oss tyckte om som dessutom inte var glutenfri. S¨å en av oss som var glutenallergiker kunde inte ens äta efterrätten.

Efter allt strul ville vi bara snabbt därifrån. Vi betalade och åkte hemåt. När vi hade hunnit hem och kollade igenom kvittot insåg vi att de hade tagit betalt för 7 måltider och inte 6, som vi hade beställt. Riktigt irriterande! Aldrig varit med att det blivit så många misstag på en resturang förut.

Nej Orangeriet får 0/5 poäng. Kommer aldrig komma tillbaka!

• Filed under: Vardag

Älskar verkligen hösten! Iaf början av den med alla färger, bär, svampar och det svalare vädret. Igår var jag och Johanna ute och plockade kantareller eftersom att vi har det som ett gymnasiearbete. Vi hittade faktiskt en hel del! Efteråt lagade vi kantarellpasta till middag och kantarelltoast till förrätt. Det blev verkligen lyckat!

Kolla vilken vacker plats!! Naturen är helt fantastisk.

Längs strandpromenaden i Kap Greco.

Sista utgången för resan! Kvällen blev jättelyckad. Vi började på Castle club och drog sedan till en hel del andra klubbar innan vi avslutade kvällen på Blue Moon som var bäst enligt mig. Vi fick iaf dansa en hel del vilket var jättekul! Saknar verkligen kvällarna/nätterna i Ayia Napa. Stämningen ute var jättebra, det var varmt, vi träffade mycket folk och fick dansa massor. Saknar det speciellt mycket nu när jag sitter och räknar matte varenda kväll... Ett tips: välj inte natur om ni inte gillar matte! Eller välj iaf inte att läsa både matte 4 & 5 på ett år.

• Filed under: Resor

I fredags flög jag till Stockholm för att träffa Albin. Han hämtade upp mig på Arlanda och vi åkte sedan och checkade in p¨å hotellet. Vi bodde i suiten på högsta våningen som var superfin. Har dock typ inga bilder från hotellet. Där bodde vi iaf i två nätter. Tyvärr hade jag jätteotur och blev förkyld just den här helgen. Smittade också Albin, stackarn. Så vi hade lite oflyt. Men trots det hade vi en jättemysig helg. Vi åkte in till stan en dag, såg filmen IT på Imax, åt ute och åkte till Mall of Scandinavia.

Hade sån otur när jag skulle åka hem. Mitt flyg blev nästan 2h försenat. Har aldrig varit med om en sån försening med flyg förut. Så istället för att landa 21:50 landade jag i Umeå 23:35. Superdrygt!

1. Pluggkväll på café med Evve och Pär // 2. Bakade kladdkaka med Alexander

I skolan på biologilektionen när vi fick arbeta med ormar

Middag med Johanna på Mhenam<3

Det var några bilder från de senaste dagarna. Har börjat komma in i vardagen efter Ayia Napa. Saknar det dock väldigt mycket! Det har varit en ganska bra vecka. Har bland annat hunnit med en middag med Johanna, åka till havet med Johanna, Maja, Anna och hennes kille Alex och en grillkväll med Nora, Arian, Noomi och William.

Idag har jag bara en lektion i skolan och sedan ska jag åka till flygplatsen eftersom jag ska åka till Stockholm i helgen! Jag och Albin ska bo två nätter på hotell. Det ska bli hur mysigt som helst! Har sett fram emot den här helgen ända sedan han åkte tillbaka till Uppsala. Saknar honom otroligt mycket. Så en liten Stockholm-weekend med honom bli helt perfekt.

Medan vi var i Ayia Napa åkte även Jag, Hanna och Johanna på en båttrip. De andra följde inte med eftersom de lätt blev sjösjuka. Vi längs kusten och fick se nationalparken Kap Greco från vattnet. Båten stannade sedan vid Blue Lagoon där vattnet var sjukt blått. Vi passade på att snorkla lite, kolla på fiskarna och filma/fota med min undervattenskamera.

Ett tips om ni åker till Ayia Napa är att åka på en båttrip! Det är billigt plus att ni får upptäcka platser ni annars kanske aldrig hade besökt.

• Filed under: Resor

Nissi Beach, himmelen på jorden. Kolla bara hur fint vattnet var!?

Dag enda vi gjorde dag 2 var i stort sett att ligga vid poolen. Efter en utekväll var vi inte så pigga. I alla fall inte jag. Att vara bakis i 30 graders värme var en upplevelse haha. Så det blev att försöka hålla sig så mycket man kunde i skuggan.

Dag 3 började med poolhäng. Efter vi ätit lunch på hotellet tog vi en taxi till Nissi Beach, den finaste stranden jag någonsin varit på. Så otroligt blått och klart vatten! Kändes som att man badade i en jättestor pool typ. Jag och Johanna delade även på en annanasdrink. Hur fin var den inte?!?

På kvällen efter middagen gick jag, Emilia, Johanna och Maja till en nöjespark i stan. Fanns faktiskt ganska mycket. Men vi åkte bara pariserhjulet.

"Jag älskar honom"

Anteckningar från 11 Juni 2017

Han sov över hos mig igår-natt. Det var han som sa det först. De tre orden som fick mig att känna något jag aldrig känt tidigare. "Jag älskar dig". Det finaste en kan säga till någon. Det är något så mäktigt i de orden. Jag kysste honom och sa att jag också älskar honom.

Jag älskar honom av hela mitt hjärta. Bara av att få se honom gör mig glad. Jag saknar honom även om det bara var några minuter sedan vi sågs sist.

Jag älskar hans kramar och hur han tittar på mig. Jag älskar att ha kul och skratta med honom och jag älskar hur bekväma vi är med varandra. Jag älskar allt han gör för mig och hur mycket han bryr sig om mig. Jag älskar att somna och vakna upp bredvid honom. Jag älskar hur smart, fin, rolig, vacker och snäll han är.

Jag älskar honom.

Den 21 Augusti landade vi i solnedgången i Larnaca. Vi tog sedan en transferbuss till hotellet i Ayia Napa.

Jag och Johanna var morgonpigga och började dagen med en promenad till hamnen innan hotellfrukosten öppnade.

Dagen började sedan med poolhäng och alkoholfria drinkar.

Vi tog oss sedan ner till stranden som låg precis nedanför hotellet.

Eftersom Johanna fyllde 18 gick vi ut och åt middag vid hamnen för att fira henne. Sedan gick vi tillbaka till hotellet för förfest för att sedan dra ut. Blev en väldigt lyckad och rolig kväll!!

Sorry guys för att jag aldrig bloggade då jag var i Ayia Napa. Tiden räckte inte till. Har i alla fall haft en sjukt bra och rolig resa med mina tjejkompisar! Kunde inte ha haft ett bättre avslut på sommarlovet. Landade natten till tisdag och såklart blev det skola för mig dagen efter. Det blev ingen mjukstart på terminen kan jag lova. Är redan efter i cirka allt pga resan. Men jag ångrar ingenting, hade lätt gjort om det!