Min stackars Emilie har fått influensan och har varit hemma hela veckan. En stor del av eleverna på tjejernas skola har någon form av sjukdom just nu så jag väntade egentligen bara på att någon av dom skulle få något. Charlotte blir dock aldrig sjuk så såklart blev det Emilie.

Igår eftermiddag började jag också få sjukt ont i magen och imorse mådde jag så himla illa så jag var helt säker på att jag blivit smittad. Men sen har det bara försvunnit under dagen och nu mår jag bra. Så snälla snälla snälla låt mig vara frisk haha.

Hur som helst har jag då tagit hand om Em hela dagen. Skrivit ut otaligt många Harry Potter teckningar som hon har kunnat fylla i, kollat på Finding Dory, fixat ett bad åt henne, spelat Harry Potter på Wii (herregud vad obsessed jag fått båda tjejerna) och annars bara sett till att hon legat i sängen eller i soffan för att vila.

Mollie ÄLSKAR att kolla på tv, har nog aldrig träffat en hund som gillar det lika mycket som hon gör.

Emilie är hemma från skolan imorgon igen så det blir film då också och jag ska göra allt för att hon blir frisk stackaren. Hon ser verkligen så dålig ut just nu och har så lite energi, helt olikt från hur hon vanligtvis är.

Charlotte fick oss i alla fall alla på lite bättre humör när hon stoppade in fyra tomater in i hennes lilla mun. Alltså mitt lyckopiller <3 ska kolla på denna bild varje gång jag har en dålig dag nu haha.

Nu ska jag nog läsa lite innan jag släcker för dagen. Kram!

Idag var tjejerna hemma från skolan då det var President Day och alla skolor var stängda eftersom detta klassas som en holiday (inte för att någon ens vill fira denna dag pga Trump?!) Men alltså har vi ens ledigt från skolan på vår nationaldag hemma i Sverige? Här har man ledigt för ALLT haha.

Båda tjejer hade hur som helst varsin sleepover söndag till måndag så Charlotte sov borta medan Emilie hade en vän här. De lekte lite mer på morgonen innan vi lämnade henne hemma och hämtade sen Charlotte. Åkte vidare och inhandlade nya shorts till Emilie och skor till båda och sen hem igen där jag dumpade Emilie i soffan då hon hade så himla ont i magen. Jag tycker så synd om henne, hon har så ofta ont i magen på senaste tiden och vi försöker lista ut vad det är. Hon ska nog testas för fler allergier snart så förhoppningsvis får vi snart svar på allt.

Jag och Charlotte satte oss ute i det fina vädret, 20 grader ute idag med strålande sol, så härligt!! Vi målade i min Harry Potter målarbok som jag fått av henne i julklapp hur länge som helst och lekte sen lite annat ute också.

Annars har det inte riktgt hänt så mycket mer intressant idag. Jag hade tjejerna hela dagen så har jobbat väldigt många timmar idag.. men för det fick jag ju en långhelg i Miami! De tog ett bad, spelade sina instrument, vi spelade MarioKart, åt osv osv. Det är ganska otroligt så mycket man kan pressa in på en dag.

Nu ligger jag och Mollie i min säng och gosar innan jag släcker lampan för dagen. Ska bli så skönt med sömn!! Vi hörs snart igen, kram!

Idag har det växlat mellan soligt och molnigt hela dagen, men varit väldigt varmt. Vi har hängt på stranden och bara vandrat runt omkring i Miami Beach. Så fint vid stranden!! Bara väldigt mycket folk men det kan man ju också förvänta sig från ett så stort turistställe.

Här kommer massa massa bilder från idag!

Ser så arg ut här haha, men tyckte bilden blev cool i svartvitt!

På kvällen åt vi i ett område som heter Wynwood där allt i princip är uppbyggt genom graffiti och konst. SÅ häftigt!

Vet inte riktigt varför jag valde att ta på långa byxor på kvällen (??) men det blir ändå lite kyligt om kvällarna här när solen gått ner.

Hur som helst har det varit en jättebra dag, jag har redan fått fler fräknar och bränt mig ännu mer på båda axlar (sorry mamma, jag använde faktiskt solkräm!!). Jag känner att det finns mycket mer att utforska i Miami men denna resa har verkligen varit så kul. Jag är tillbaka i Florida om mindre än två månader så det ser jag fram emot!

Imorgon går flyget hem redan vid 6.30 så vi måste gå upp jättetidigt. Vi hörs från Virginia igen, kram!

Hej på er!

Idag har jag vandrat runt bland oändligt många båtar, sett många intressanta människor, åkt ut med en båt på det fina vattnet, lyssnat på snubbar som förklarar alla fördelar med olika båtar och knappt förstått hälften, och tankat massa massa sol (och bränt mig på axlarna såklart).

För 6 månader sen hade jag inte ens en tanke på att jag skulle bli en båtmänniska, men här är jag nu och verkligen älskar det haha. Inte lika mycket som min värdpappa men jag älskar verkligen att åka ut med en båt och hela den känslan. Och båtmässan var verkligen kul att se. Så mycket människor och så mycket båtar. Tydligen kommer omkring 100 000 människor hit varje år.

Vi hade en väldigt fin utsikt från där mässan låg också. Särskilt när vi åkte ut med en båt.

Det fanns flera olika tält också med mer båtar och saker som hör till men det fotade jag inte riktigt. Hur som helst har det varit en väldigt bra dag. Solen gör verkligen så mycket också. Det är skönt att ligga i sängen nu dock efter mycket gång idag.

Vi hörs imorgon, kram!

Just nu befinner jag mig på ett hotellrum i Miami och har delar av downtown Miami utanför mitt fönster. Så häftigt!!

Dagen har dock mest bestått av självaste resan hit vilket egentligen inte tog så lång tid. Ungefär 5-6 timmar med en mellanlandning osv. Jag somnade på båda planen vilket jag annars aldrig riktigt kan, så det var väldigt skönt. Måste varit helt slut.

När vi kom fram till Miami checkade vi in på hotellet och åkte sen till Miami beach området. Ungefär 15 min ifrån oss. Vi hamnade på South Beach och jag ÄLSKAR havet här!! Det var helt klarblått och varmt. Och stranden var jättefin. Så skönt med värme och jag är så glad över att vara här!!

Vi kom till stranden när solen redan hade gått ner, men det var fint ändå.

Detta var det enda vi riktigt hann med idag innan vi blev för hungriga och åt middag på en jättefin restaurang där deras specialitet tydligen var den friterade/grillade kycklingen. HERREGUD vad gott det var.

Imorgon väntar Miami Boat Show. Det ska bli jättefint väder imorgon också, runt 30 grader och sol men lite molnigt. Kanske är bäst med lite moln så att min hud inte får en chock av att plötsligt vara i strålande sol haha (får inte glömma solkräm).

Nu ska jag strax sova så vi hörs imorgon. Kram!

Idag har varit en extremt tuff dag när jag var tvungen att säga hejdå till Linda. Hennes flyg var plötsligt två timmar försenat när vi kom till flygplatsen så hon skulle ha missat sitt nästa flyg, men vi fick till det så att hon precis hann med ett tidigare flyg till samma flygplats. Så vi fick stressa till säkerhetskontrollen och redan där kom tårarna för mig.

Det har varit SÅ skönt, kul och härligt att ha min älskade Linda hos mig. Jag har fått lite extra Sverige-energi och massa massa Linda-energi. Hon är så himla bra. Det kändes verkligen som att vi aldrig varit ifrån varandra men nu saknar jag henne mer än någonsin och allt som har med hemma att göra. Jag är så himla tacksam att jag fick ha henne här ett litet tag hos mig och vi kommer faktiskt ses i april igen när vi båda befinner oss i Florida av ren slump haha.

När Charlotte skulle säga hejdå till Linda imorse bad hon mig ta en bild på de två för hon sa att hon ville minnas den lilla tiden hon fått med Linda. Min söta Charlotte <3 Nu ikväll sa hon också "jag saknar Linda" och jag som redan är helt förstörd haha fick kämpa med tårarna.

ÄLSKAR dessa två så mycket!!

Ikväll har jag även packat ner sommarkläder i min resväska då jag och värdpappa åker till Miami imorgon!! Det är nog precis det jag behöver, annars hade jag bara legat hemma hela helgen och deppat.

Vi ska på Miami Boat Show som tydligen är bland de största i världen. Sen ska vi också utforska Miami lite. Jag är SÅ taggad på sol och att kunna gå i klänningar och att inte behöva frysa.

Här är några bilder från tidigare Boat shows. Det är mycket möjligt att det ser helt annorlunda ut i år och att det blivit ännu större men jag tycker det ser väldigt häftigt ut. Särskilt nu när Mike fått upp mitt intresse för båtar haha. Och det är i Miami liksom, bättre blir det inte.

Jag har aldrig varit i Florida innan så det ska bli så så kul. Vi har taggat för detta ett bra tag nu. Men nu måste jag sova, vi åker hemifrån vid 7 för att hinna med flyget. Kram!

Hej på er!

Det är fullt ös nu när Linda är här (eller det är väl alltid fullt ös men lite extra nu haha). Vi har så himla kul om dagarna och Linda och tjejerna kommer så bra överens. Jag kunde inte vara lyckligare <3

Här kommer lite bilder från de senaste dagarna. Alltså från vår sista dag i DC och måndag och tisdag som vi spenderat här hemma. Enjoy!

Det regnade under vår sista dag i DC så vi satt länge på ett Starbucks, tog sen metron till Air & Space museum och sen när det slutade regna åkte vi iväg till ett område vi hört skulle vara fint där vi särskilt gillade ett vattenmelonshus haha. Efter att vår tågresa tog 3 timmar längre än planerat (suck) kom vi hem trötta men glada över att vara hemma. Vi hade en så bra weekend i DC i alla fall!

I måndags lämnade vi tjejerna i skolan och tog efter det med oss hundarna ut på en promenad i solen.

Jag visade Linda mer av stan och sen åt vi lunch på ett ställe. Alla våra pengar går åt till mat haha.

När tjejerna kom hem från skolan utnyttjade vi det fina vädret till att vara ute, åka scooter, lära Linda åka segway och måla bokstäver vi köpt till oss fyra. Och ena hunden ÅT UPP Lindas bokstav (!!??) Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över det. Knäppa hund. (Linda gillade inte sin hjälm förresten haha).

Sen på kvällen hämtade vi upp Nathalie och såg Fifty Shades Darker på bio. Vi tyckte alla om den!

Idag brunchade vi på IHOP och hade bara en mysdag. Nu ska vi gosa ner oss i sängen och äta chips med dipp (SVENSK OLW DIPP MMMM) och kolla på film. Imorgon lämnar Linda mig, jag är så otroligt ledsen. Vill inte att hon ska åka men det har varit så skönt att ha henne här ett litet tag iaf. Limpan och Soffan är bäst tillsammans <3

Nu kom Linda ut ur duschen så nu ska jag hoppa in. Kram!

Idag har jag och Linda hunnit med massor av kul - skrattat i mängder, gått i mängder, besökt Forever 21 en andra gång, sett så himla mycket och verkligen bara njutit av att vara tillsammans.

Vi började dagen med att äta crepes och gick sen till Lincoln monumentet.

Hittade ett monument om Koreakriget där vi också hittade Sverige mitt i alltihop.

Vandrade vidare till Martin Luther King Jr monumentet..

Och Jefferson monumentet.

Sen tog vi en metro till Georgetown och vandrade runt bland bostadshusen och affärerna där. Superfint!

Vi var så trötta efter allt detta då vi gått så otroligt mycket under hela dagen haha, men åkte ändå till Cheesecake Factory åt mat och köpte med oss cheescakes till rummet och la oss i sängen för att kolla på Mello.

Det har åter igen varit en så himla kul och mysig dag och jag vill aldrig att Linda ska åka!! Imorgon har vi inte riktigt några planer förutom att tåget hemåt går vid 5. Men med mig och Linda i farten blir det alltid bra. Kram!

I torsdags fick tjejerna två au pairer som tog hand om dom. Jag jobbar ju under dessa dagar Linda är här förutom fredag till söndag när vi är i DC. Så under torsdagsmorgon var det dags för tjejerna att lära känna min Linda.

Charlotte älskade henne på direkten medan det tog lite tid för Emilie att typ "acceptera" att det var någon i huset som hon inte riktigt kände. Hon är alltid så med nya människor men sen fick hon choklad och nagellack av Linda och då var allt frid och fröjd haha.

Vi fick hur som helst iväg tjejerna till skolan och efter det åkte vi iväg för att storhandla.

Vi tog med ut hundarna på en promenad. Linda har paxat Sadie till nästa gång för Mollie är lite väl ivrig och drar lite under promenaderna haha.

Vi åt lunch på Olive Gardens och innan tjejerna kom hem la vi oss lite på sängen och åt godis.

Sen var det dags för tennis när tjejerna kom hem.

Jag kan inte ens beskriva hur glad jag är över att ha Linda här. När jag ser bilder på oss kan jag typ inte riktigt fatta att vi faktiskt äntligen är tillsammans igen. Det känns som att vi aldrig varit ifrån varandra. Hon är bäst.

På fredagsmorgonen fick vi i ordning tjejerna till skolan och sen åkte vi direkt vidare till tågstationen och satte oss på tåget till Washington DC. Tågresan tog 4 (!!) timmar men det kändes ändå inte som så länge.

Vi kom fram vid 1.30, åkte och checkade in på hotellet och åkte sen vidare till Tyson Corner Center vilket är ett ENORMT shopping center. Båda var så shoppingsugna och det var så kallt ute så det blev super! Vi åt på Shake Schack och båda fyndade lite fina grejer.

Vi la oss direkt i sängen när vi kom till hotellet, åt chips och nån äcklig dipp vi hittade på CVS för vi hittade inte sour cream någonstans så att vi kunde göra vår egna dipp haha, och kollade på film innan vi somnade. Så bra dag!

MIN ÄLSKADE BÄSTA LINDA ÄR HÄR!!!!!

Lyckan när jag såg henne komma ut från gaten var obeskrivlig, jag bara sprang mot henne och en man kom efteråt fram till oss och sa "wow det var verkligen ett kärt återseende". Det känns så overkligt att hon är här samtidigt som det känns som att vi aldrig varit ifrån varandra. Min bästa Linda, som jag saknat henne <3

Efter att hon i panik ringde mig från Philadelphia och sa att hennes flyg till Richmond blivit inställt, en del tårar och frustration, så hittade jag och värdpappa ett flyg till Norfolk istället. Vi båda är så lättade att hon fick komma hit ikväll och inte vara fast i Philadelphia tills imorgon..

Nu står hon i duschen precis och jag äter godis (SOM JAG SAKNAT SVENSKT GODIS) men sen ska jag krama sönder henne lite till innan vi måste sova. Kram!

Halva hennes resväska var full med saker till mig haha och hon och Mollie är redan bästisar <3