Hi how are you?
Med oss är det jäkligt bra, jag och Sofia jobbar på på bucketlist, vevar ut gratis tacosar och mängder av cocktails. På måndag får vi äntligen vår lägenhet, ska bli såååå skönt att slippa bo i resväskan och på hostel!

Igår fick vi finbesök av Nicolina som ska va här med oss i 10 dagar, så himla kul att det kommer någon hemifrån, kommer bli fett! 10 dagar känns alldeles för lite dock, särskilt när vi alla jobbar... men ska försöka hinna med att visa henne så mycket som möjligt, framför allt kommer hon ju få se hur vi lever här nere.

Upptäckte nu att vi inte ens skrivit någon summering av östkusten. Här får ni en liten kort:
Värt varenda dollar, hade inte en tråkig minut. Bäst och finast var lätt Whitsundays.

Inte tagit så mycket bilder sen vi kom tillbaka till Bondi. Här är dom tre senaste jag har. Cheers.

• SYDNEY

Vi avslutade östkusten med Byron Bay, mycket mysig liten hippie-stad. Det man gjorde där var att softa. Först bodde vi på hostel några nätter och gick ut på stadens krogar, det blev en del dansande på borden och en och annan kebabrulle på vägen hem. De sista fem dagarna hyrde vi ett stort strand-hus. Vi firade Oscars födelsedag där med hans favorit föda, tacos och tequila.

Efter Byron spenderade vi våra två sista nätter i våra campervans på väg ner till slutdestinationen Sydney. Det var såå skönt att få lämna in bilen efter att ha haft den i 38 dagar. Så nu är vi tillbaka där vi började, i Bondi, Sydney och det känns så bra!

Just nu ligger vi och vilar i vår dubbelsäng med utsikt över stadens alla höghus och hav. Ni förstår när en egen lägenhet är billigare att hyra än att bo på hostel så blir det att leva lush life va.

Vi kommer stanna i Surfers veckan ut för i helgen byggs staden om till en racerbana. Så det blir mycket ståhej nu till helgen.

För övrigt så gillar vi Surfers väldigt mycket. Det finns liksom allt man vill ha på ett och samma ställe när höghusen ligger precis vid stranden.

Checkade in på hostel här i Brisbane för 2 dagar sen. Sedan dess har vi shoppat och festat. Finns egentligen inte så mycket att se här, stor stad, höga byggnader, nice uteliv, bra shopping, dom har en lagun här som vi borde ta oss till imorgon innan vi beger oss av mot Ikea, för att sedan landa i Surfers Paradise. Fin och fräsh stad annars, påminner lite om Sydney fast utan stränder i närheten.

Rolig händelse här: inte nog med att Viktor på fyllan handlade på drive in med taxin på KFC för ca 300 spänn som han haft ångest över.
Idag skulle vi äta sushi till lunch, Viktor skröt hela dagen om hur mycket sushi han kunde äta. Vi kom till restaurangen och det visade sig att man fick göra beställningen vid bordet via en iPad. Så man beställde små tallrikar med sushi, olika stora och många beroende på vad man ville ha. Men Viktor trodde att det bara var en bit på varje tallrik så han började beställa. Vi andra hängde inte med på vad som skulle hända men ett litet tag senare satt vi där med cirka 18 tallrikar var av 10 tallrikar var Viktors. Vi började äta och när vi redan var mätta insåg vi att vi hade 9 tallrikar till som var på ingång. Då brast vi alla ut i skratt och undrade vad som hände när Viktor fick sån hybris och bara matade beställningar. Slutade med att vi satt med 27 nästan tomma tallrikar, proppfulla magar, spyfärdiga och den enda som hade ångest var såklart Viktor som nu insåg att varje tallrik kostade 20kr styck. Aa ni förstår ju att de inte blev en billig lunch det heller, men åt det gjorde han! De ska han ha.

I Harvey Bay besökte vi ett ställe där dom tar emot kängurus som är skadade från bilolyckor eller som blivit föräldralösa. Dom tar hand om djuren så dom är väldigt vana vid människor. Vi gav dom sötpotatis och gosade med dom, det var härligt.

Efter ca två veckor i bil kände vi att de var dags att skämma bort oss lite. Vi hyrde ett trevåningshus i Noosa i två nätter med 4 sovrum, 3 toaletter, 3 balkonger, och ett stort allrum med as fräscht kök. Aa det var dröm att vakna upp i en mjuk säng där allt var vitt och ljuvligt! Vi blev ju dock nästan utkastade första natten då vi fick sådan hybris över kontrasten från bil till lyx-hus och festade till det lite för hårt kanske, eller snarare lite för högljutt. Men pappa frykke löste det fint så vi fick bo kvar en natt till men inte mer.
Noosa var en väldigt mysig liten kust-stad, påminde om typ Grebbestad i Sverige fast mer modernt. Fina stränder som det låg lyx-hus längs, fin nationalpark och vi får inte glömma burgarna på Betty burgers. Möms!

Bumpy ride minst sagt. Vi visste inte vad vi skulle förvänta oss på Fraser Island, världens största sand ö. Men vi hyrde en bil för 8 pers över dagen och hann precis med färjan över till ön, sedan bar det av in bland djungeln på en sandväg. Efter en timmas åkande kom vi äntligen ut på stranden! Det var rätt nice att åka med bil längs en strand, det har nog alltid varit lite av en dröm. Vi körde i full fart mot ett gammalt skeppsvrak, stannade till var inte så imponerade, hoppade in i bilen igen och körde tillbaka. Man hade nämligen ett tidschema att gå efter eftersom det blev högvatten, var man inte tillbaka innan 12 så ja, blev du kvar på stranden, eller med bilen i vattnet. Inte nog med att det guppade något fruktansvärt, vi fastnade i sanden två gånger... Så efter att ha längtat ut till stranden i hopp om att de skulle bli mer platt så längtade man tillbaka in till djungeln där man i alla fall inte kunde fastna. Vi åt lunch och sedan åkte vi till mitten av ön där det fanns en sjö. Stranden runt sjön var lika vit som vid havet och vattnet var turkost, kan nog va en av världens finaste sjö, kändes som en annan planet. Innan färd hem med färjan så fick vi lugna ner oss med en öl i solnedgången, vi hade ju trots allt klarat oss från att bli uppätna av Dingo-hundarna som dom varnar för över hela ön.

Fraser får betyget 3/5. Väldigt fint men inte vår grej att åka runt guppandes i en bil i flera timmar. Men kan tänka oss att de är bättre med en guidad tur då dom kanske har rejälare bilar och man slipper tänka på tidsvatten osv.

Whitsundays, Whitehaven beach, Great barrier reef och Airlie beach.

Den 27:e september var vi alla samlade i Cairns, vi fick med en utgång innan färd ned för östkusten. Annars var Cairns ingen favorit stad, det fanns det man behövde men man kunde bara bada i deras lagun där. (Krokodiler, hajar och maneter i havet + att de är brunt längs stränderna) ett plus var att det var väldigt fint på kvällen med all belysning på träd osv.

Vi begav oss nedåt den 28:e till Babinda och spenderade första natten där, åkte vidare till Townsville och sov en natt till där. Sedan åkte vi hela vägen ner till Airlie beach, stannade till i Innisfail och hälsade på Mimmi (Bullen jobbade) dom jobbar nämligen på bananfarm där. Vi ses i Syndey bruds <333

Så nu har vi varit i Airlie beach i 6 nätter. Väldigt mysig liten stad vid kusten. Igår kom vi tillbaka från en tredagars tur med segelbåt från ögruppen Whitsundays. Det var något av det finaste vi sett på denna jord.

För tillfället ligger jag (Frida) och Jennifer vid poolen här på vår camping. Resten av gruppen är just nu i luften och ska hoppa skydive från ett flygplan. Jag och Jen ska också upp i ett flyg idag men det flyget åker en sväng till the Heart Reef och tillbaka, vi behöver dock inte hoppa ur..