Godkväll!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Skulle egentligen skrivit klart om semestern, men det blev tyvärr inte så. Men vi är tillbaka i Sverige, ganska längesen nu däremot, men vi är tillbaka.

Vi sträckkörde som sagt så vi kom hem under fredag natt. Vi åkte lite färjor och när vi kom till Sverige fick Ida ta över, så hon övningskörde den sista biten hem. Jag var glad att jag slapp det för jag var riktigt trött då.

Men jag tänkte bara skriva det lite fort för annars har jag inte gjort så mycket mer än att jobba, inte på veckodagarna i alla fall.

Under helgerna (som jag varit ledig) har jag bland annat varit på min kusins konfirmation och varit i Stockholm med Matilda, men mer om det kommer troligtvis imorgon.

Hoppas du haft en bra dag och start på veckan!

Tyvärr inga bilder idag :(

Hejhej!

Nu är vi på väg hem igen.

Igår började vi åka från Pineda de mar i Spanien. Tanken var att vi skulle åka igenom Frankrike och stanna över natten när vi kom in i Tyskland, men det blev knte riktigt så. Precis innan vi skulle över gränsen till Frankrike skulle vi stanna och köpa lite mat. Jag hade hittat en mataffär som vi skulle till, men precis jämte mataffären låg Gran Jonquera som är ett shoppingcenter, fast med outlet priser. Det blev "tyvärr" så att vi gick in och kollade. Det slutade med att Ida kom ut med en träningströja från Nike och jag kom ut med ett träningslinne och ett par air max från Nike, däremot var det väldigt billigt. Mina saker kostade sammanlagt 600-700 kr.

Innan vi åkte därifrån köpte vi mat på Subway och så köpte vi lite vanlig mat från affären.

När vi kom till Lyon i Frankrike stannade vi på McDonalds och åt middag. Vi funderade på om vi skulle stanna en natt i Frankrike eller åka vidare och komma till en camping väldigt sent i Tyskland. När vi kom ut bestämde vi oss för att köra vidare för vädret hade ändrats helt. När vi gick in var det strålande sol men när vi kom ut var det helt svart och molnen var typ nere vid marken och så såg det ut som att de skulle snurra ihop sig till en tornado (de gjorde inte det). När vi åkt ett par meter började de åska, blixtra och regna hur mycket som helst.

Så det hela slutade med att vi har sträckkört. Vi stannade 3 timmar mellan 3 och 6 i natt för både mamma och jag var så trötta, annars har vi kört på sen dess.
Nu är vi i Tyskland, så det går framåt i alla fall.

Hoppas du haft en bra dag hittills!

Köpcentret

Vädret

Igår efter att vi varit i Barcelona kom vi som sagt till Pineda de mar, och idag har vi spenderat dagen här.

På morgonen gick vi till affären och köpte frukt, färskt bröd och lite pålägg som vi sedan åt till frukost.
Efter frukosten gjorde vi oss iordning och gick till stranden. Vi var där ett litet tag och badade i havet och det var så skönt och svalkande.
När vi kom tillbaka till campingen tog vi ett snabbdopp i poolen och sedan åt vi lunch.

Efter lunchen gick vi utmed stranden och efter ett tag kom vi till en mysig marknad. Vi gick där ganska länge och kollade. Vi stannade och åt en glass och senare på kvällen hittade bi en mysig restaurang. Där åt jag paella och det var riktigt gott, men hur mycket mat som helst. Jag och mamma delade på en men vi orkade verkligen knte äta upp allt.

När vi ätit gick vi tillbaka till tältet och sedan gick vi ut och sprang på stranden.
Efter löprundan tog vi en fika och gjorde oss iordning så nu ska vi sova.

Lite bilder från idag och igår:

Restaurangbesöket

Middagen igår

Igår i Barcelona

Efter löprundan tog vi en fika och gjorde oss iordning så nu ska vi sova.

Lite bilder från idag och igår:

Restaurangbesöket

Middagen igår

Igår i Barcelona

Godkväll!

Idag har jag varit i Barcelona!!

Vi åkte från Andorra på morgonen. Det var tur att vi inte skulle stanna en dag till för det ösregnade hela morgonen, så det var ganska blött och kallt att ta ner tältet.

Vi åkte vidare till Barcelona och efter ett par timmar var vi framme. Vi ställde bilen i ett parkeringshus mitt i stan. Det var däremot lite ovant för de tog nycklarna till bilen så parkerade de den någonstans i en byggnad så fick man komma och hämta ut bilen, men det gick bra.

När vi var i Barcelona gick vi till La Sagrada Familia som är en kyrka som byggs upp allteftersom den får privata donationer, så den började byggas på 1800-talet men är ännu inte klar.

Vi tog en fika på ett café. Där åt vi smörgåsar som var som pizzor och färskpressad apelsinjuice. Det var väldigt gott.

Sedan gick vi vidare till en gata som heter Las Ramblas. Först trodde vi att vi gick på den för det var en massa butiker och det var väldigt mycket folk på den gatan (det är en ganska populär gata) men det visade sig att vi hade svängt ner en gata för tidigt. Så den gatan vi gick på var en gata med massa dyra märkesbutiker, men det var trevligt att gå på den. På vägen gick vi in på H&M. Jag köpte en byxdress och en svart och en vit klänning. Vi gick ner för hela gatan och på vägen tillbaka till bilen gick vi på Las Ramblas, för vi kunde ju inte missa den när vi ändå var där.

När vi kände oss nöjda med Barcelona åkte vi vidare till Pineda de mar. Så nu är vi på en trevlig lite camping precis vid havet så imorgon kommer vi nog hålla till en hel del på stranden.

Idag åt vi på restaurang och denna gången testade vi Tapas. Vi beställde in fem olika rätter som mamma och jag skulle dela på och Ida beställde en sallad och toast. Vi trodde att rätterna vi beställde skulle vara små så vi trodde att vi inte skulle bli mätta, men när de kom in med maten insåg vi att det hade räckt med tre tallrikar. Det var jättemycket mat på varje tallrik, men vi åt faktiskt upp det mesta (med hjälp av Ida).

På vägen till Barcelona

La sagrada Familia

En annan kyrka

Pineda de mar

Hejhej!

Även denna dagen har jag spenderat i Andorra.

Vi började dagen med att äta frukost och sedan gick vi till pollen en stund där vi badade och Ida fick sin dagliga dos av solning.

Sedan gick vi in till stan. Tanken var egentligen att vi skulle in till stan för att se oss omkring, men det slutade med en shoppingrunda. Ida shoppade inte så mycket som hon brukar, hon köpte bara lite godis. Mamma var värst. Hon köper aldrig något till sig själv men hon har letat efter en fleace för hennes gamla börjar verkligen bli gammal. Vi gick in i en affär (tror den hette I <3 Andorra) och precis när vi skulle gå ut såg jag en massa fleacear. Jag sa till mamma och när vi kollade på dem blev hon helt förälskad, fram tills vi tittade på prislappen och såg att den kostade över 1500 kr. Som tur var så var det rea på den så det slutade med att hon köpte den för 600 kr.

Igår när vi var i en skoaffär hittade jag ett par Nike Air Max som jag gillade väldigt mycket, men jag var inte helt säker på att jag ville ha dem så vi gick dit idag istället. Men jag kom inte ut med ett par Nike skor utan med ett par Adidas. Men det blev ett ganska bra köp för det var rea på dem också så fick dem för 400 kr. Vi gick även in i en till parfymaffär för jag ville kolla om en parfym som jag och Matilda fick som test när vi var i Hongkong fanns där och det gjorde den!!!! Så jag köpte den. (Jag är svag för skor, parfymer och träningskläder, så det blev tyvärr så).

Vi tog en fika på ett litet mysigt café och så åt vi middag på samma restaurang som igår. Idag tog jag en jättegod pizza.

Nu sitter vi vid tältet och dricker kaffe och om ett tag ska vi sova för imorgon ska vi åka till Barcelona.

En lite rolig sak som hänt idag är att i morse kom det en katt till oss när vi satt och åt frukost och sen dess har den varit med oss hela dagen. Den har inte följt med oss in till stan och så men så fort vi kommer till tältet kommer den springande till oss (vi har inte matat den, utan den tycker helt enkelt om oss), så vi har haft sällskap av den hela dagen. Den är väldigt söt.

Hoppas du haft en bra dag!

Bad

Andorra

Parfymen jag köpte igår:

Affär: Gala perfumeria

Tester: Chanel parfym, foundation och produkter från Lancôme

Vad jag köpte: Flower by Kenzo parfym 30ml (ca. 200 kr)

Parfymen jag köpte idag:

Affär: Júlia perfumeria

Tester: Nattkräm, Amber Sultan parfym, schampo och Fresh parfym

Vad jag köpte: Trussardi Donna 30ml (ca. 300 kr)

Skorna:

Affär: Olympia sports

Vad jag köpte: Adidas skor (ca. 400 kr)

Våran nya kompis

Fikat

Middagen

En till från stan

Godkväll!

Idag har jag faktiskt inte åkt bil någonting för idag har jag bara varit i Andorra nära campingen.

Så vi bor på en camping i Andorras huvudstad, Andorra la Vella. Det är väldigt mysigt och smart byggt här. Staden ligger liksom i en dalgång i bergen, så istället för att ta bort bergen för att kunna bygga har man byggt efter bergen, så hela staden är byggd i olika våningar så det är himla backigt.

Vi började dagen med att äta frukost och sedan gick vi ner till solområdet där det finns lite solstolar. Ida har tjatat sedan vi åkte om att hon vill sola, så idag fick hon som hon ville. Vi solade en stund och varvade solningen med att bada i en pool som finns på campingen. Efter ett tag gick jag och duschade och klädde på mig för även om jag hade solkräm ville jag inte sola så att jag bränner mig, det har jag lärt mig från kryssningen jag och Matilda var på.

Sedan tog vi en fika och efter det gick vi in till stan och shoppade lite. Jag fick köpt en parfym (bild kommer imorgon) och så hittade jag jättefina skor så får se om jag kanske köper dem imorgon. När vi gick runt i stan hittade vi en stentrappa som gick upp i bergen, så vi gick upp i bergen och efter ett tag kom vi upp till en slags bro som de byggt upp, så man kunde se ut över hela staden. Det var väldigt fint.

Senare på kvällen gick vi och åt middag på en restaurang. Jag åt lasagne och till efterrätt åt jag en slags glasstårta. Vi fick en väldigt rolig kypare och han gillade verkligen att retas med mig, vilket mamma och Ida också tyckte var väldigt roligt, så det var en väldigt rolig och trevlig middag.

Imorgon kommer vi spendera en till dag här i Andorra, så vi får se vad vi hittar på då.

Lite bilder:

Promenad bland Andorras gator och berg

Ett konstverk de gjort uppe i bergen

Huvudstaden

Dagens fyrverkerier

Glad midsommar!!!

Nu är jag i Andorra, ett litet land mellan Spanien och Frankrike.
Vi kom in i Spanien igår där vi stannade på en camping utanför Bilbao. Tanken var att vi skulle stanna där ett par dagar gör det låg så fint precis vid havet, men det skulle regna där i flera dagar så vi bestämde oss för att åka vidare.
Vi valde mellan att åka till Barcelona eller Andorra, så det blev Andorra och om ett par dagar drar vi vidare till Barcelona innan vi åker hem.

Så igår åkte vi verkligen bara bil. När vi kom till campingen gick vi till stranden och sedan gick vi till en restaurang och åt middag. Middagen var helt okej, men jag hade nog inte velat äta där igen.

Idag när vi vaknade ösregnade det. Som tur var blev det uppehåll en lite stund så vi hann ta ner tältet och kasta oss in i bilen. Innan vi åkte köpte vi Pipas. Det är solrosfrön med skal och så är de typ rostade i salt. De är så goda. Jag har ätit de förut så jag var så glad att vi hittade dem.
Men sedan åkte vi och efter ett tag stannade vi och fikade. När vi fikat färdigt åkte vi vidare och fram mot kvällen kom vi in i Andorra.
Nu är vi på campingen och den var väldigt fin och så mycket fräschare än de andra vi varit på. Vi åt middag på en restaurang inne i stan och det var roligt gott.
Imorgon ska det bli fint väder så då ska vi kanske gå in till stan och så ska vi nog bada vid campingen.
Vi upptäckte för en stund sedan att man firar någon högtid i Andorra idag, så det är massa fyrverkerier och konserter.

Hoppas du har haft en trevlig midsommarafton!

Stranden och middagen

Pipas och middagen

Hejsan!

I förrgår kom vi in i Frankrike, så tänkte skriva lite snabbt vad vi har gjort under dagarna.

Tisdag:
Vi kom in i Frankrike på förmiddagen. Vi stannade ett par timmar i Roubaix där vi tog en fika på ett café som hette Paul. Vi åt en smörgås med sallad till och efter det åt vi varsitt bakverk. Jag tog ett wienerbröd med äpplen på och det var jättegott. Efter att vi fikat gick vi till McArthurGlen som är en shoppinggata med märkesbutiker där de har rea. Ida blev överlycklig eftersom det fanns både Levi's och Calvin Klein där. På vägen tillbaka till bilen stannade vi till vid en kyrka och kollade i den.
När vi skulle åka ifrån Roubaix blev det dock lite problematiskt. Vi hade parkerar i ett parkeringshus, så när man åkte in i det fick man en biljett som man sedan skulle lämna tillbaka när man åkte för att komma ut. Problemet var att våran biljett fungerade inte när vi skulle åka, men som tur var fanns det en snäll kille där som hjälpte oss. Han fick inte heller våran biljett att fungera så han låste upp bommen åt oss så vi kom ut.
På natten campade vi på en camping vid Miramount. Det var en ganska intressant camping. Den var ganska avlägsen och låg i ett skogsområde med en liten fiskesjö. Varje hel och halv timme ringde kyrkklockor för det låg tydligen en kyrka väldigt nära.
Men vi gick värsta chocken en gång i timmen för då skrek en åsna. De hade alltså en åsna på campingen och vi bodde precis jämte den och den lät fruktansvärt mycket, men det var lite roligt.

Onsdag:
I onsdags åkte vi i stort sett bara bil. Det enda vi gjorde var egentligen att stanna för att äta. Vi åt på café Paul igen. Jag tog en smörgås och ett wienerbröd med persikor. Det var hur gott som helst.
På motorvägen såg vi en rökpelare som inte var så långt ifrån oss och när vi kom fram en bit var det släpet på en lastbil som brann. Som tur var hade personen som körde lastbilen lyckats koppla loss släpet från lastbilen så han satt inte fast i den.
På natten stannade vi på en camping i Poitiers utanför Tours.

Torsdag:
Vi kom iväg för en stund sedan så idag är tanken att vi ska komma till Spanien, annars har det knte hänt så mycket än.

Hoppas du får en bra dag!

Fika på café Paul

Roubaix

Fika nummer 2 på café Paul

Godmorgon!

Igår kväll kom vi till Belgien!

Vi började med att åka från campingen i Nederländerna på morgonen och som tur var slapp vi köer för vi åkte på en liten landsväg ute på landet. När vi åkt en lite stund såg vi helt plötsligt något stort, flygande, som kom mot bilen. Det var en stork. Den var riktigt stor och flög nästan in i rutan, men som tur var så gjorde den inte det. Lite längre ut på en åker stod det en till stork, så nu har vi sett två stycken storkar vilket var väldigt roligt.

På vägen stannade vi och köpte lite mat. Det var så svårt att veta vad man köpte för allt stod på nederländska. Vi köpte en flaska mjölk, men när vi drack av den visade det sig att det knte var likadan mjölk som vi har i Sverige, utan denna smakade som filmjölk men hade konsistens som vanlig mjölk.

Vi stannade utefter vägen och åt lite innan vi åkte vidare. Lite senare på kvällen hittade vi en camping i Antwerpen i Belgien. Vi gjorde middag och satte upp tältet och sedan tog vi en promenad utmed havet. Vi stannade även till på en restaurang och köpte glass.

Nu är vi i Frankrike så vi stannar antagligen någonstans hör och sover i natt.

Hoppas du får en bra dag!