Resa nummer 2 påbörjad.

Klockan 07:20 stod klockan på, på söndag morgon för att packa klart det sista och hinna göra sig iordning innan pappa körde mig och mamma till stationen. Där vi tog tåget upp till Stockholm, som vi vid lunch steg av och gick raka vägen för att leta efter ett ställe att äta lunch på. Vi hamnade till slut på Jensens Böfhouse. Mhh så god maten var, vi båda tog kyckling med råstekt potatis och BBQ sås.

Sen gick tåget ut till Arlanda där vi hade några timmar på oss innan boardingen började. Och så lyfte planet och flög oss hela vägen till Kreta. Klockan 1 ungefär på natten checkade vi äntligen in på hotellet och så blev det sängen direkt utan någon tvekan.

Måndag morgon började mindre bra, förväntade mig att vakna upp till strålande sol och klarblå himmel. Vaknade istället till spöregn och åsksmällar. Hm inte riktigt vad vi hade tänkt oss men efter ett tag så höll det upp och var bara väldigt molnigt. Då tog jag och mamma en promenad längst stranden och jag passade även på att springa lite under våran promenad. På eftermiddagen däremot blev det stålande sol och runt 20 grader varmt så vi passade på att sola lite, vilket resulterade i lite insmörjning med solskyddsfaktot så brände mig rätt så rejält. På kvällen så gick jag och mamma och köpte lite småplock som vi sedan åt till middag. Sen blev det film och sova.

Tisdag morgon vaknade man däremot upp till stålande sol och 22 grader varmt. Klockan 8:30 låg vi nere vid solstolarna, och förvånansvärt nog så badade jag både i havet och i poolen. Eftersom jag hade bränt mig dagen innan på framsidan så solade jag näst intill bara baksidan och då blev den röd, urg kan man inte bara bli brun och inte röd. Sedan på kvällen åt vi lite rester och så tog vi en promenad på stranden i solnedgången. Sååå mysigt.

Idag så var det ännu varmare upp emot 25 grader så mycket bad i poolen och även ett dopp i havet följd med mycket solning. Inte bränt mig idag, eller inte så mycket iallafall så det är väldigt skönt. Ikväll så ska jag och mamma gå ut och äta på en restaurang som ligger precis vid vattnet och hoppas att maten är lika god som utsikten är fin så kommer det att bli toppen.

I fredags efter skolan så bar bilen av mot Köpenhamn i Danmark för mig och Palle. Detta var då alltså min födelsedagspresent till henne när hon fyllde 18.

Efter en lång sträckkörning var vi äntligen framme i Köpenhamn och efter ett tag med några felkörningar checkade vi äntligen in på hotellet. Vi bodde på First Hotell Copenhagen. Senare vid 6 så tänkte vi ta bilen in till Köpenhamn innerstad för att sätta oss på en uteservering och äta mat och ta en drink men inte riktigt så blev det. För när det är strålande sol och 29 grader så tänkte alla samma sak så vi åkte runt där i 1 timme utan att hitta en enda parkering så till slut när vi var för hungriga så ställde vi in gps:en på hotellet igen och så blev det middag där.

På kvällen sen så gick vi upp till relaxen och badade och bara njöt av utsikten och solnedgången innan vi sedan somnade.

På lördagen sen så gick vi upp tidigt och åt hotellfrukost för att sedan åka mot Ullared, Gekås. Där blev det en hel del shopping, tror mitt gick på runt 1300 kronor. Där åt vi även lunch och sen en hel del mer shopping innan bilen bar av hemmåt.

Idag så var det dags för mig att ge min mamma sin morsdags present, och ag vet att morsdag inte är idag utan är nästa söndag, men då är nämligen inte jag och min mamma hemma, utan att vi är på Kreta och så fanns det inga tider kvar efter att vi kommit hem från resan så det passade så bra att ge den nu.

Min mamma förtjänar verkligen allt och får av mig 60 minuter  blandad massage på Knistad Herrgård här i Skövde. Massage passade perfekt för min mamma, då hon just nu hoppar runt på kryckor efter sin fotoperation och så har hon klagat väldigt mycket på ryggont och axelont, så det skulle bli extra mycket tid på just de två ställena.

Jag bokade massagen via Bokadirekt.se , vilket var så smidigt och så mycket alternativ att kunna välja på. Man skriver i vad man söker och vart alltså vilken stad man vill vara i och får då olika alternativ att välja på. Jag sökte på massage och i Skövde och kollade igenom de olika alternativen och valde det jag tyckte verkade bäst, alltså Knistad Herrgård. Men man kan självklart söka på vad man vill som ex, upplevelser, vinprovningar, massage och mycket mer.

Så om ni är osäkra på vad ni ska ge eran fantastiska mamma i morsdagspresent så kicka in på Bokadirekt.se och titta på vad som finns att erbjuda i just din stad. Verkligen ett tips från mig.