Jeg følte mig helt afslappet, da jeg sætte mig ned i netto båden. Bare lyden af de københavnske mennesker som sad og snakkede, mens solen skinnede ned på dem. Det lød som masser af bier, der summede rundt som nogle tosser. Det hele var bare godt og dejligt! Slet ikke noget negativt. Selvom jeg havde frygtet at der havde været masser af ballade, da København jo er en stor by. Men næ nej, der tog jeg fejl! Det føltes så dejligt, det at man kunne dufte vandet i kanalen og høre bådens motor brumme. Vi havde en sød dame som guide. Hun fortalte os en masse om københavns historie og mange bydele. Bare det at man kunne se nogle af københavns bydele fra kanalen var jo fantastisk! Samt at man kunne sidde der helt afslappet og kigge fra side til side hen på kanten af kanalen, hvor mange mennesker havde taget sit aftensmad med hen og sidde og nyde i den dejlige varme aftensol. Vi så et meget stort europæiske krydstogtskib, som lå til kaj i havnen, det var også noget af en oplevelse at se. Bare at sidde i Nettonbåde mens den sejlede på åben vand i havnen og nyde den varme aftensol og se solnedgangen var jo helt fantastisk. Man kunne blandt andet se Christianshavn og dens smukke begivenheder. Alle de smukke gamle både der lå til land, var bare så smukt at se på. Også bare det at se at de gamle både stadig blev brugt. Nogle bliver brugt som husbåde.

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Lige siden jeg fik af vide vi skulle ind på Assistens kirkegården. Har jeg gået og spekuleret over hvordan sådan en så ud. For jeg tænkte det lød lidt finere end en almindelig kirkegård nu hvor den havde assistent foran sig.. Men jeg har glædet mig, lige siden vi fik af vide at vi skulle derhen. Det lød meget spændende. Jeg blev meget overraskede over det hele, da jeg tog mit første skridt i gruset. Gruset knaste sådan under mine fødder på en mærkelig måde. Jeg troede ikke, at det så sådan ud, som det gjorde. Oppe i mit hovede havde det føltes som om, der var et tandhjul der kørte rundt og rundt, med tanken om hvordan følelsen var da man trådte ind på kirkegården. Jeg følte mig sådan lidt hjemme, og kunne mærke mine skulder og krop smeltede næsten sammen, da vi kom ind på selve kirkegården. Da vi så gik i gang med rundvisningen, fik vi lidt oplysninger om stedet.. Det var faktisk lidt sjovt men også underligt på en måde.. Vi havde en mand, som skulle fortælle os om stedet, og guide os rundt. Han var den mest humoriske mand, som vi mødte derover. Altså man skulle skelne mellem det han sagde om, det var fis og ballade eller om det faktisk var sandt, det han fortalte os. Det gjorde det meget mere hyggeligt at være der. Når den dejlige stemning var der. Det var meget historiske derinde. Jeg synes det var en helt vild oplevelse, at jeg kunne komme ind og se, de kendte forfatteres grav som for eksempel H.C Andersen og mange flere. Det er ikke sidste gang jeg vil derind.. Jeg følte virkelig da vi gik ud fra kirkegården, at jeg var kommet meget tættere på de kendte..

Er du den der person, der er god til mange mennesker? Kan lide at vandre gennem små gader og shoppe, så er København noget for dig. København er Danmarks hovedstad som ligger på Sjælland med et indbyggertal på 1.295.686.

Tirsdag d. 29 august satte vi kurs mod København. Toget futtede afsted til min dejlige hovedstad København.

Jeg havde mange spørgsmålstegn i hovedet, da der blev sagt: så er der afgang til Københavns Hovedbanegård. Jeg var meget spændt på miljøet.. hvordan vores vandrehjem så ud? Jeg er ikke en storbypige, men alligevel slappede jeg af da, jeg kom ned gennem de københavnske gader, hvor der var mange musik fyldte mennesker der sad og spillede. Da vi gik fra Hovedbanegården havde jeg en lidt underlig følelse i kroppen, meget blandet.. Vi gik langs gaderne hen til, der hvor vi skulle checke ind på Copenhagen Downtown Hostel. Det var dejligt at det lå på en sidegade til Strøget. Bare den knasende lyd af kufferter der rullede ned af den ene kantsten over den anden, over alle de skæve fortove. Da vi nåede frem kunne jeg bare mærke, den dejlige rolige atmosfære på Hostel. Vi gik op af de mange trapper, alle de lyde fra plastikposer der raslede og alt det andet bagage de andre havde med der rungede i opgangen. Vi var mange forventningsfulde unge mennesker med masser af godt humør med i rygsækken. Da vi havde afsat vores ting, skulle vi jo selvfølgelig ud at shoppe. Tiden gik og pengepungen blev overraskende ikke mindre.. selvom jeg elsker at shoppe.. men der var ikke rigtig noget der sådan sprang på mig. Mine veninder og jeg koncentrerede os mere om, hvad vi skulle have at spise og hvor vi skulle spise vores frokost henne..? Vi endte langt om længe, uden foran Sunset. Det dejligt at få lidt i maven efter en 2,5 timers togtur.