Då va det söndag igen! Tänkte berätta om min helg, så börjar med fredagen! Då jag och frida storhandlade inför midsommar som vi firade på lördagen. Fredag kvällen förberedde vi så jag rullade köttbullar bland annat! Sen åt vi sötpotatis, kyckling och kokt majs! Sov över hos Frida, och lördagen blev de upp tidigt för att börja fixa inför dagen!

Fixa i ordning sig, ta fram all mat, duka, göra en krans och sen kom ett svensk gäng hem till Frida. De flesta hade vi aldrig träffat tidigare så var kul. Åt kokt potatis för första gången på 4 månader! Så gott med svensk mat. Så vi åt, drack, spelade spel och hade en trevlig dag!
Jag jobbade sen kvällen mellan 18.30-22, men var riktigt skönt. Jag och C kollade pokermon, sen när jag nattat han somnade jag i hans säng för jag var så trött. Vaknade när mina värdföräldrar kom hem haha. Tanken va att vi skulle dragit ut när jag slutat jobba men var för trött helt enkelt...

Söndagen kan jag ta i ett annat inlägg!

Mitt schema denna veckan är så skönt!
Ledig mellan 9-15 varje dag förutom fredag för då är jag ledig från 9. Jobbar 6-9 och sen 15-18, så har på dagarna varit på gymmet, ätit lunch, kollat serie och solat!

Träningen har gått bra denna veckan, varit på gymmet varje dag vilket känns skönt att ha en rutin på det igen! Träningen blir lätt bort prioriterad här borta, men försöker träna i veckorna medan på helgerna har man fullt upp med annat.

Helgen var egentligen ganska oklar men blev riktigt lyckad.
Det började iallafall med midsommarmat på Ikea fredagen, vilket var gott men inte i närheten av så gott som midsommarmat hemma.

Lördagen hängde jag och Frida först vid en sjö och jag läste bok i skuggan. Sedan hade vi kollat upp ett ställe 1 h ifrån vart vi bor där vi ville campa. Så utan att ha bokat något körde vi dit, det var en ranch med hästar och kor. Super mysigt! Det var någon som hade hyrt stället för att ha en fest där så var dekorerat, massa ljusslingor och liveband. Trots att de egentligen inte hyrde platser (typ väldigt oklart om de gjorde eller inte) så lät de oss campa på deras ranch.

Den var fruktansvärt varmt dock, så vi var inte jätte sugna på att slå upp ett tält i 36 graders värme. Så vi åkte en sväng föd lite shopping och kom tillbaka när det var något svalare. Nej svalare är inte rätt ord för det var varmt hela natten, som kallast 24 grader. Var ändå väldigt mysigt att tälta, dricka lite vin och spela kort för att sen somna till musik som spelas på avstånd.

Igår hängde jag och C vid poolen hela eftermiddagen. Trots att jag använde solkräm så lyckades jag bränna mig lite.
På kvällen köpte jag och Frida med oss lite plockmat så som brie, kex, salami och jordgubbar. Sen åkte vi till Berkley och upp på ett berg med utsikt in till SF.

Idag är det fredag och jag är ledig! Så började med att gå till gymmet imorse sen nu när jag kom hem tog jag en smoothie.
Inget planerat för eftermiddagen, en bok i skuggan blir det nog! Sen ikväll blire midsommar mat på Ikea!

Igår söndag tog jag det lugnt på kvällen för att ladda upp för ännu en vecka här!
Tog en lång dusch, hade ansiktsmask, åt middag med värdfamiljen, läste lite i boken jag läser just nu och kollade två avsnitt av skam med lite Marabou mintkrokant!

Allting här borta är en sådan vardag nu och hamnat i en lite svacka! Har ändå varit här 4 månader imorgon, känns så sjukt! Det bara rullar på trots att jag är långt ifrån klar här så är det klart man har hemlängtan. Också skönt att veta vad man ska göra de nästa 8 månaderna utan att tänka på framtiden, men efter det här året har jag verkligen insett att jag kan göra vad jag vill och klara allt!

Denna helgen har varit mycket svenskt. Det började i fredags med utebio och svenskt godis till de. Lördag drog jag och Frida till Emeryville för lite shopping där jag hittade två klännings liknade toppar som jag köpte bland annat! Sedan tog vi lunch på Ikea, första gången på nästan 4 månader som jag äter svensk mat! Så gott med köttbullar trots att det är så mycket godare i Sverige!

På kvällen drog vi till en bar/klubb, musiken ute här suger så hårt! Ingen musik som man kan sjunga med i eller ens dansa till typ!
Idag söndag har jag solat vid en sjö med Frida! Vattnet va inte fräscht så inget badande. Varit en bra helg ändå!

Nu är biljetten hem bokad! Om en månad åker jag hem till Sverige på semester, vilket känns helt sjukt. Känns ändå som det var rätt beslut att åka hem i 11 dagar. Hämta ny energi för de resterande 7 månaderna jag kommer ha kvar då!

Har en lista på allt jag vill äta när jag kommer hem i toppen finns bland annat kebab något som jag inte ens sett här i Usa. Något mer jag vill äta är allt typiskt somrigt och svenskt som nypotatis, gräddfil, köttbullar, jordgubbar o grädde och självklart godis. Har dock en hel del svenskt godis här som jag fick av familjen när de var på besök!
Ska bli så skönt att njuta av lite svensk sommar och träffa alla!

En grå torsdag är det här Piedmont California idag. Det gör dock inget för blir en redigt soft jobbdag, ska nämligen kolla film med C hela eftermiddagen! Och igår fick jag spontant hela dan off från 9 på morgonen. Denna veckan har varit så skön jobbmässigt och man inser att ens jobb är egentligen hur nice som helst. Ändå kan man bli så irriterad vissa dagar och störa ihjäl sig på barn. Men en sak är säker efter det här året vill jag aldrig mer jobba med barn haha!
Bilderna är från när jag och Frida surfade i Santa Cruz förra helgen.

Denna veckan rullar på snabbt vilket är skönt. Igår när det var nationaldag hade Frida bakat jordgubbstårta så va hos henne på kvällen för att äta det!
Idag behövde jag inte hämta C i skolan så fick 1 h extra ledigt vilket jag spenderar i sängen med serie.

Här kommer lite fler bilder från helgen i Santa Cruz!

Helgen spenderade jag och Frida i Santa Cruz, gillade verkligen den staden. Jämfört med LA så var Santa Cruz 10 gånger bättre! Fanns karuseller, en fin strand, surfing och allt låg i närheten av varandra. Hotellet vi bodde på låg precis vid Boardwalken och stranden! Så lördagen när vi kom dit började vi med att hyra surfingbrädor och jag testade surfa för för första gången. Vi åkte till en strand men vågorna där var jätte höga så var svårt men kul ändå. Vill försöka fler gånger, hade varit kul att lära sig!

När vi kände oss klara med surfingen åkte vi för att checka in på hotellet, sen gick vi vid boardwalken. Köpte majskolv och satte oss på stranden.

Söndagen åkte vi karuseller på förmiddagen. Sedan va vi på stranden o solade på eftermiddagen innan vi åkte hem på kvällen! En perfekt och "lugn" helg! Lugn i jämförelse med många andra helger här!