I fredags åkte jag och min syster Emelie på spa lite spontant, så vi badade på kvällen sen sov vi över på hotell. Vi hade köpt med oss sushi och choklad som vi åt på hotellrummet. Lördagen åt vi hotellfrukost, resten av dagen bytte jag och Emelie rum då hon vill ha mitt rum som är större nu när jag ska åka iväg.

När vi var klara med rummen åkte mamma och jag in för att träna, påvägen hem handlade vi så vi kunde göra tacos och rawchokladbollar.

Igår var det 35 dagar tills flyget lyfter mot New York! Efter jobbet åkte jag och mormor in till stan för att köpa en resväska jag ska ha med mig. Fick den som avskedspresent av mormor. Hittade en jätte fin resväska och gillade mönstret på den. Så den blir perfekt att packa inför dagarna man ska va i New York på training school.

Wieee häromdagen blev min flygbiljett tillgänglig och nu börjar man bli nervös men samtidigt taggad! Flygresan tar 10 h och 20 min, och ska mellanlanda i London sedan vidare mot New York. Ska bli sjukt kul!

Nu till något annat idag har jag varit ute på en fotorunda, tycker det är så fint med snö trots att det är kallt. Har också fixat lite matlådor inför kommande vecka då jag ska jobba. Hade egentligen planerat att va ledig så mycket som möjligt nu innan jag åker men är rätt kul att jobba och få in lite extra cash innan resan. Har fått två jobbdagar nästa vecka men kan tänka mig att det blir fler, ska vara på samma förskola som jag varit hela december och där trivs jag jätte bra!

Ha en bra söndag och hoppas ni får en bra start på en ny vecka!

2017 kommer verkligen bli året då det kommer förändras mycket med tanke på att jag snart flyttar till USA! Däremot tycker jag personligen 2016 varit ett bra år för mig, mycket har hänt och känns som jag utvecklats en del.

Varit i Thailand där jag skaffade mig en tatuering, gått på bal, tagit studenten (BÄSTAAA DAGEN), tog första steget för att bli au pair, haft två olika jobb, varit på två konserter och försökt ta vara på tiden med familjen. Nu är jag redo för ett nytt år med massa äventyr, ska bli så kul med en stor förändring!

40 DAGAR är det nu kvar innan jag åker till USA som au pair och nu börjar det bli nervöst. Ibland vill jag bara gråta för att jag ska lämna mamma och Emelie medan andra dagar längtar jag tills jag åker.
Nervös inför hur jag kommer trivas, alla utmaningar som väntar och hur jag kommer klara hemlängtan. 1 år är lång tid och jag kommer utvecklas mycket!

Det är mycket som jag borde förberedda innan jag åker men jag vill bara skjuta upp allt. Listan på saker att göra är inte längre så lång som den var i början av processen till att bli au pair. Här är allt jag kommit på som ska fixas:

Nu sitter jag i bilen påväg hem från Stockholm.
Tänkte berätta lite om besöket på amerikanska ambassaden. Efter jag hade fått i mig lite frukost och då snackar vi lite frukost fick bara i mig en halv fralla. Klara inte äta så mycket frukost längre och sen var jag lite nervös imorse.

Men iallafall sen körde vi bort till ambassaden och då blev det att köa utanför för att ens komma in på stället. Här i Stockholm är det snö vilket jag inte riktigt var förberedd då det var 10 plus hemma i lilla Karlskrona. Så där ute i snön stod jag och vänta i ca 2 timmar, hade åtminstone pälsjacka och halsduk men hade behövt både mössa samt vantar.

Själva kön i sig var inte överdrivet lång utan det var säkerhetskontrollen in som tog sådan tid. Ställde mig i kön vid 9.15 och hade min tid jag skulle va där 10.30. Men var kanske inne på ambassaden 11 ungefär.

Vid säkerhetskontrollen fick man först visa upp sitt pass utanför byggnaden sen klä av sig jackan och visa fotsulorna för vakten. Var inte jätte lockande att ta av sig jackan efter man redan stått ute i kylan 2 timmar. Inne på säkerhetskontrollen fick ens jacka, mobil och skor åka igenom en rötgen maskin som finns på flygplatser. Sen gick man igenom en metalldetektor och mobilen fick de ta hand om där tills man var klar.

Så gick man in i byggnaden där man fick gå till luckan för non-immigrant visum och fick lämna in alla sina papper samt pass. Efter de fick man sätta sig och vänta på att ens namn skulle bli uppkallat. Fick kanske vänta 10-15 min där inne kändes inte länge jämfört med all väntetid utanför. När ens namn blev uppkallat fick man gå fram till en annan lucka där en kvinna satt och så fick man lämna sina fingeravtryck. Hon ställde sedan 3 frågor på engelska: Vart jag skulle bo i Usa? Hur många barn jag ska ta hand om? Om jag ska studera i Usa?
Sedan sa hon your visa has been approved and will be recived in a week! Och så var det klart! Det jobbiga var helt klart väntan utanför men annars kändes det inte alls själva "intervjun" jobbig. Så är inget alls att vara nervös inför för alla er som ska åka som au pair!

Nu befinner jag mig i Stockholm eftersom jag imorgon ska till amerikanska ambassaden för att söka mitt visum. Trodde jag skulle vara mer nervös inför besöket än jag faktiskt är. Så bor på hotell inatt och ska snart få mig lite sömn inför imorgon!

Jobbat 7-15.30 idag och äntligen frisk så jag kunde träna! Vilken känsla att äntligen få träna efter 2 veckor, när jag inte få träna blir jag verkligen nere och träna får mig att må bra!

Nu har jag gjort kvällsmat och ska kolla Skam, bästa serien!

Nu är tanken att jag ska blogga fram över så att min familj och vänner kan följa min vardag på andra sidan jorden. Det är fortfarande ett tag tills jag åker, närmare bestämt 71 dagar kvar! Helt sjukt att jag ska flytta så långt bort helt själv utan att känna någon dit jag ska. Jobbigaste kommer vara hemlängtan, att inte träffa mamma, Emelie och Malte varje dag längre känns tungt. Tur att vi lever i en värld där man kan ha kontakt med varandra trots avståndet från varandra.

Hur som helst är jag redo att gå utanför trygghetszonen och utvecklas som person. För när jag kommer hem om ett år lär jag inte vara samma person som när jag åkte. Och jag är så redo för äventyr!

Hejsan! Idag blev de först morgon dopp i poolen innan frukosten som bestod utav stekt ris, äggröra, fil och färsk frukt. Sedan åkte vi ner till stranden där jag tog de lugnt i skuggan, badade i havet och även en thai massage. Till lunch blev de röd curry med kyckling och ris. På eftermiddagen badade vi i poolen och åt nere vid stranden igen på kvällen. Godnatt blir de här i från Thailand nu!