Här är typ allt jag shoppat so far och det kommer bli så mycket mer under mitt år!

Igår var jag inne i SF hela dagen eftersom jag var ledig från 9. Var på Pier 39 där man kunde se golden gate bron från långt håll samt Alcatraz. Gick sedan mot ett köpcentrum men stannade och käka pizza på vägen, sedan blev det en del shopping för min del som jag tänkte visa i ett annat inlägg.

Idag var jag på mitt första au pair möte med LCC vilket är en person som finns där ifall något skulle hända typ och varje månad har alla au pairer möte för att träffas. Nu ska jag packa eftersom hela värdfamiljen imorgon ska åka på skidsemester, har aldrig åkt skidor så får se hur det kommer gå!

Så skönt att få krypa ner i sängen. Idag har varit bra väder så eftermiddagen spenderade vi i parken och blev riktigt varmt i solen.
Har också testat köra för första gången i USA idag och första gången med en automatare. Det gick väldigt bra och så skönt med automatare speciellt med alla backar o stoppskyltar som är här. Det svåra är bara att hitta så man kommer få köra på gps ett tag innan man lär sig.

Nu är de morgon och har fått i mig frulle. Man börjar komma in i rutinerna lite men allt känns fortfarande ganska ovant och svårt att förstå att man ska bo här ett år. Så glad att jag vågat göra det här och trots att de kommer vara jobbigt i början så kommer allt bli bra. Har inte så mycket hemlängtan som jag trodde att jag skulle ha men saknar så klart alla där hemma!

2 dagen hos familjen och allt känns bra! Man känner sig fortfarande obekväm och kan inte helt slappna av kommer nog ta några veckor innan man känner sig "hemmastadd". Har blivit välkomnad jätte bra och tror det kommer bli ett toppen år!

Har blivit runt visad lite och verkar vara en mysig stad, så fort man lärt känna några här sen så kommer allt kännas roligare!

Igår var en lång dag och var på resande fort typ 13 h eftersom flyget från Phoenix blev försenat då flygkapten plötsligt stack. Så fick vänta in en ny kapten och så var den något annat som strulade så efter 2 h väntande i planet kom vi iväg. Så nu har jag sovit första natten hos min värdfamilj och allt känns bra! Tänkte visa resten av bilderna från New York.

Idag på vår fjärde dag i New York var det en rund tur i New York. Vi hann se mycket på kort tid allt från frihetsgudinnan (på långt håll), memorial från world trade center, centralpark, Broadway och times square. Vi åkte förbi massa annat också men som vi inte hann stanna vid. Här kommer en del av all bilder så kommer resten imorgon!

Flygresan från Köpenhamn till New York gick toppen, inga förseningar eller försvunnet baggage. Så de senaste dagarna har bestått av lektioner hela dagarna. Så man är heeelt slut, idag har jag haft lektion från 8.15-20.00. Vaknade dessutom 5 imorse och gick upp vid 6.15 för att få duschen först eftersom vi är 6 stycken som delar på badrummet. Rummet delar jag med två andra tjejer och sen badrummet delar vi med rummet brevid med.

Var orolig att maten skulle va hemsk, men den funkar och finns ganska mycket att välja på samt en salladsbuffé.

Ingen hemlängtan än men känns fortfarande som man bara är på typ semester och ska hem snart. På fredag anländer jag iallafall till familjen vilket ska bli så skönt!

NU ÅKER JAG! Jag sitter nu i bilen till flygplatsen och strax är jag på planet mot mitt äventyr! Flyget mot New York går 10.30, sen ska jag mellanlanda i London för att byta flygplan. Sedan vidare till New York, så taggad och kan knappt förstå att jag gör det här!
I New York kommer jag vara i 4 dagar sedan flyger jag till San Francisco!

Igår hade jag hej då middag med släkt och familj. Vi åt exotisk planka och till efterrätt en kladdkaka dekorerad som USAs flagga. Imorgon åker jag med blandade känslor men tror det kommer bli bra!