Idag var jag inne i Halmstad en runda för att träffa Emma som jag saknat så mycket! Det är alltid lika kul att ses för vi har alltid så mycket att prata om. Vi åt thaibuffé på lotus och efter det gick vi hem till henne och kollade in hennes lägenhet, dröm!! Jag är sååå sugen på att flytta hemifrån eller typ göra nån stor förändring. Är trött på en grå vardag i ett litet Laholm! It's time for a new adventure!

Hej! Hoppas ni har en fin tisdag, igår var jag hos doktorn som konstaterade att jag har en virusinfektion i kroppen, så denna veckan blir jag hemma och vilar. I söndags var dock jag med Annie på julskyltningen i Halmstad och jag fick köpt en ny vinterjacka! Hittade den på H&M för 399kr och sjalen köpte jag på Gina Tricot för 129kr tror jag.

Hej! Tro det eller ej, men min resa är faktiskt slut, jag landade i Köpenhamn i fredags kväll och Gud vilken ångest man fick när det är typ 5 grader ute och regn. Har vaknat jättetidigt på morgnarna på grund av jet lag så jag är pigg och vaken vid sju. Idag var jag hos läkaren och kollade upp hur det gått för min hals eftersom jag började få ont igen, och det konstaterades att jag fått en virusinfektion i kroppen så det är bara för mig att försöka bli frisk nu!

Saknar solen och värmen så mycket redan, att komma hem till lilla Laholm där det inte händer något alls gör mig galen. Jag sitter redan och planerar på vart jag vill åka nästa gång och vad jag ska göra med mitt liv typ. Innan jag åkte tryckte jag mest bort alla tankar och tänkte "snart åker jag och det löser alla bekymmer" men jag har insett att problemen faktiskt inte försvinner av sig själva utan att man faktiskt måste rota sig till bottnen av problemet och ta tag i saker och ting, vilket är precis vad som händer nu framöver. Dags att få ordning på allt!

Lite bilder sen vi var på snorkelutflykt hela dagen i förrgår, vi åkte med en båt och stannade på massa olika ställen och snorkla de bland fiskar, koraller och en stor sköldpadda!! Det var så otroligt häftigt! Och såklart kan vi inte glömma sista stoppet som var Koh Nang Yuan som är tre små öar som är sammanlänkade med en strand emellan! Hur coolt som helst!

Härom dagen var det äntligen dax för en av dagarna vi sett mest fram emot på hela resan, nämligen Full moon partyt här på Koh Phangan! Det är en av världens största fester med mellan 20.000-30.000 personer som samlas på stranden och festar! Jag får nog säga att det var en av de bästa kvällarna i mitt liv och stämningen var helt galet härlig! Folk drar på sig neonkläder och gör ansiktsmålningar som lyser i mörkret. Denna kvällen kommer jag aldrig glömma, hade verkligen så otroligt roligt!

Hej! Nu är vi äntligen framme på Koh Phangan här i Thailand och ligger just nu i vår bungalow och tar det lugnt efter ett dopp i poolen och en väldigt stark soppa till kvällsmat (det bränner fortfarande i munnen på mig). Imorgon är det nämligen dags för full moon partyt här på ön och det kommer bli hur kul som helst! Imorse vid halv åtta lämnade vi Phuket i en minibuss och åkte i lite mer än fyra timmar innan vi väntade på den stora bussen som körde oss till båten. Ett par timmar senare var båten framme och totalt tog resan 12h så vi är lagom trötta nu! Ni får lite fina bilder från båtturen där vi hade en grym utsikt och en ännu grymmare solnedgång!

Nu är vår tid i Vietnam snart över, för imorgon flyger vi till Thailand igen. Jag tänkte visa er lite bilder från när vi var i Cu Chi tunnlarna härom dagen, det är tunnlar som finns kvar sedan vietnamkriget och som många turister åker och besöker när man är här. Det var väldigt intressant att få se hur vietnameserna gillrade fällor för amerikanarna och hur detta tunnelsystem som de grävde såg ut. Man fick också krypa genom en del av tunnlarna för att känna på hur det kanske kändes, dock var de riktiga tunnlarna ännu mindre än de vi gick genom och de var väldigt små, ungefär en meter i takhöjd eller vad man kan kalla det. Vi fick även prova på att äta cassavarot doppat i krossade jordnötter, vilket man åt under kriget. Det var en väldigt intressant dag med andra ord.

Här är bilder på små luckor i marken där en soldat kunde gömma sig om det var en attack just i området, luckorna var väldigt små och trånga, som ni ser på bilderna ovan. En soldat kunde vara tvungen att gömma sig i en sådanhär flera dygn i sträck.

På bilderna ovanför ser ni fällor som gillrats för att skada den amerikanska styrkan.

Här ser ni till vänster en av ingångarna till tunnlarna, men till höger även en fejkad ingång för att ännu en gång lura amerikanarna.

På de sista bilderna här ser ni hur ett läger kunde se ut, en älta stridsvagn från 1970 som gick sönder, och till sist cassavan som man åt.

Behöver jag ens säga något? Denna plats är något helt otroligt! Var tvungen att visa dessa bilderna också! Ikväll blir det skybar för vår del, har inte min systemkamera med mig men kan bjuda på lite halvsuddiga mobilbilder senare! Hoppas ni har en bra dag!

Idag har vi vandrat runt i Ho Chi Minh City hela dagen, vi var på marknad och kikade runt ett par timmar på förmiddagen, sedan bytte vi hotell och utsikten från vår rooftop pool är helt magisk! Där hängde vi ett par timmar innan vi gick till ett lite mer finare köpcenter, vi hittade typ ingenting utan har mest strosat rundor, druckit en julig starbucks polkafrappucino och ätit på ett supergott barbecueställe. Imorgon ska vi på museum och vandra runt lite mer i staden innan vi ska ut på en skybar på kvällen!

Gotta Love this city!

Hej! Just nu är klockan mitt i matten hemma i Sverige men här borta i Ho Chi Minh city är klockan strax efter halv åtta och nu ska vi snart på utflykt till Cu Chi tunnels! Men först blir det frukost till denna utsikt!