LIVSSTIL

Igår hälsade vi på skolorna, iaf Lowes skola för min fick man inte ens komma in & kolla på. Sedan åkte vi till Santa Monica Beach & åkte en karusell på piren & åt mexikansk mat (som vanligt). Restaurangen låg längst ut på piren. Vi gick sedan en stund i affärerna på några gator ovanför beachen, på 3rd street. Vi åkte sedan direkt till hotellet för att sova.

Jag vaknade inatt klockan fem men somnade om efter en stund. Jag vaknade halv åtta & vi åt frukost ungefär klockan halv nio. Sedan var vi i vårat hotellrum och väntade på att få ett besked om att få hyra huset eller inte. Det gick ett tag och klockan hann bli ungefär halv elva så vi bestämde oss för att åka till ett shoppingcenter för att köpa julklappar. Ifall mäklaren hade ringt så hade vi behövt åka tillbaka till skolorna direkt och fixat så att vi kom in på dem. Vi hade även behövt hyra eller köpa möbler så dem hade hunnit levereras. Men mäklaren ringde inte så vi kände att julklappar behöver vi ändå köpa och då kan vi göra det nu.

Medan jag var inne i en afför så kom Lowe springandes. Han ställde sig framför mig och frågade: Smilla gissa vad? & jag sa: vet inte. Så sa han: Vi har fått huset! VI SKA FÅ HYRA ETT HUS MED POOL & WALK-IN CLOSET. Vi får tillomed tillgång till huset på torsdag eller fredag! Helt sjukt att vi hittade ett hus som alla trivdes i & att vi fick hyra det så snabbt.

Efter vi hade hittat det mesta vi behövde i shopping centret & klockan var ungefär sex åkte vi till hotellet för att snabbt fixa till oss & sedan gå ut & fira med en god middag. Vi tog en uber till en jätte mysig Italiensk restaurang. Där beställde hela familjen pasta bongole. Vi beställde även in en efterrätt. Det var hur gott som helst där & våran servitris var jätte trevlig. Efter middagen tog vi en uber tillbaka till hotellet. Klockan börjar närma sig elva och vi kommer antagligen somna närsomhelst.
Ha en bra onsdag!
Bilderna: Pappa & Lowe innan vi gick in för första gången på Lowes nya skola & poolen vid det hus vi kommer hyra.

• LIVSSTIL

Godmorgon/kväll!
Vi vaknade ungefär klockan sju idag & gick efter några snaps ner till frukosten för att äta. Jag tog som vanligt en omelett, en pannkaka & lite frukt. Jag drack idag ett glas med "vattenmelonsvatten" till den goda frukosten. Idag blir det en hel del skolor som ska besökas & sedan måste vi även ha mycket kontakt med mäklaren. Vi ska göra allt för att försöka få hyra det hus vi vill hyra. Vi kommer nog även checka området ännu mer & åka runt. Hoppas alla har haft en toppen Måndag i Sverige!
PUSS

Hej alla underbara, fina svenskbor!

Jag är extremt trött idag som vanligt dem senaste kvällarna. Klockan är bara åtta på kvällen här i USA men i Sverige är den fem på morgonen. Det har inte heller gått så bra med den här bloggen under resan... Det här blogginlägget skrev jag och försökte publicera hela morgonen, så att jag missade en god frukost (kockar som gjorde omelett, pannkakor eller våfflor och även fräsch frukt som t.e.x vattenmelon, honungsmelon, vindruvor osv) med familjen. Dock fick jag gå ner senare (med pappa som var snäll och följde med) för att äta frukost. Jag kunde inte få upp inlägget hur jag än gjorde så jag fick panik och gav mig tillslut. Nu skulle jag då försöka igen och jag hade kopierat texten till anteckningar så att det skulle vara enkelt att spara. Men nu när jag skulle kopiera den återigen så bara försvann den och den finns inte kvar någonstans. Nog om det problemet så tänkte jag lite kortfattat berätta om den första kvällen och dem två första dagarna här i Los Angeles.

Landningen med flygplanet tyckte vi var lite skakig och senare visade det sig att det hade varit en "storm" i Los Angeles. Igår såg vi träd på vägarna som hade vält. Sedan tog det även två timmar sedan landningen och tills vi tog oss ut från flygplatsen. Vi var så trötta så man skulle kunna uttrycka sig på det sättet som mamma gjorde och säga att vi var som zombies. När vi äntligen var på hotellet och hade rusat ner på gatan för att köpa någon hamburgare att få i oss, och ätit upp den så var klockan halv elva här i USA och halv åtta i Sverige. Vi hade alltså varit vakna i ett dygn. Vi somnade direkt.

Dagen därefter, alltså igår så började jakten på att hitta ett hus som vi skulle hyra. Vi kollade på fem hus och två av dem husen blev våra favorit hus. Våran mäklare (också kallad guide enligt pappa) heter Bill och har en son. Hans son är trummis, i "The neighbourhood". Vilket var ganska så häftigt, han pratade mycket om honom och tog även upp Justin. Berättade lite om Hidden Hills där många kändisar bor (som Justin tillexempel). Vi åkte även förbi det området med bilen. Det är inhägnat och gömt. Inte vem som helst får komma in där. Sedan efter alla hus och en god tacoslunch åkte vi till Malibu Beach. Där tog vi några bilder i solnedgången och sedan åkte vi bara förbi Santa Monica och till Beverly Hills och körde även på Rodeo Drive. Sedan åkte vi hem till hotellet, gick ut och åt mexikanskt och var återigen jätte trötta så vi somnade iallafall innan klockan var tio i LA.

Idag har ungefär hela dagen bestått av att titta på hus åka tillbaka för att kolla på ett av favoriterna från gårdagen. Vi hittade nämligen ett ännu bättre hus som pappa just nu försöker fixa med så att vi får hyra det. Poolen var jätte fin och det här huset bodde i ett villaområde men det låg närmare pappas (och mammas kanske blivande) jobb. Det låg mer mitt i LA. Mer i centrum. Sedan kollade vi även runt där i området och åt på Bob´s. Sedan var klockan ungefär halv sju och jag somnade i bilen på väg till hotellet. Nu är klockan nio och jag ska sova. Jag ser verkligen hög ut bara för att jag är så himla trött och utslagen.

Hej igen!

1:a December.
Julmys, läxor, packning & avsked...
Idag var det min sista dansträning & jag blev överraskad av mina fina tjejer & extra familj på NDC.
Som tur är ska vi ha en myskväll på Pinchos, innan den riktiga flytten!

Ikväll ska jag packa det absolut sista till resan imorgon, min första resa till Usa!
Planet går cirka klockan fyra (eftermiddag) från Arlanda.
Vi är lediga imorgon & åker hemifrån vid 10 på morgonen. Jag är super taggad men väldigt nervös.
Det är den här veckan jag kommer besöka skolan jag ska gå på & vi ska hitta & få titta på huset vi ska hyra. Jag måste alltså antagligen presentera mig på engelska... inte så jätte taggad.
Men det kommer bli super roligt & verkligen ett minne för livet. Hoppas alla tar dem chanserna som man får i livet, att träffa människor & få utvecklas.

Om man aldrig riskerar något i livet kommer man aldrig få uppleva något i livet. Ta alla chanser ni får!

Hejsan alla fina!

Under nyår 2016 så flyttar jag och min familj till USA , Los Angeles (CA) i ett år. ​Det här är min blogg,  som ni gärna får följa om ni är intresserade att höra hur jag har det under mitt år! Som jag nämnde tidigare så flyttar jag och min familj dit, så jag åker inte som utbytesstudent. Anledningen till att vi flyttar över hela Atlanten är att min pappa har fått jobb där. Idag är det exakt en månad kvar till vi flyttar och vi åker dit på fredag för att titta skolor och hus. Men det va allt för tillfället & jag vill bara passa på att tacka min äldsta och mycket kära vän Hanna som hjälpte mig att starta denna blogg & skriva inlägget! Ha det grymt  PUSS