What a day. Just nu ligger jag i sängen klockan 02:11 amerikansk tid och har sjukt ont i mina fötter och ben. Kan lova att det inte blir legday på gymmet imorgon (det är så fint gym på hotellet så måste dig även fast det inte gör någon nytta denna gång haha). Stackars min sömn :(

Imorse drog vi iväg mot Orlando, som tog cirkus 4 timmar och då är det inte inräknat med stopp för svull och annat behövligt. Väl framme på hotellet var vi runt tre på eftermiddagen, så efter vi fått vårt rum drog vi till den "kända" outleten här i Orlando, dvs Orlando International Premium Outlet.

Tyckte den här glassvagnen var såå söt!!

Hursomhelst, så var outleten definitivt över förväntan. Jä*lar vilket utbud det fanns. Jag hade förväntat mig gamla kollektioner i antingen storlekarna XXS eller XXXL typ (alltså inget jag kan shoppa). Men nej nej, nya kollektioner i alla storlekar och relativt billiga priser. Stackars plånbok :(

Hemma på hotellet var vi runt 10 och då tog i direkt båten till Universal Citywalk. Vi bor på en resort till Universal Studios, så där finns det en jätte söt liten båt som pendlar mellan hotellet och nöjesparkerna.

Det kändes verkligen som att jag var med i en film, fast kan inte riktigt sätta fingret på vilken för det var en salig blandning på olika kulturer och liknande. Men allt var så fint gjort och inget som fanns på hela anläggningen var där i onödan eller icke genomtänkt, och då var vi bara i citywalken.

Middagen för oss blev ganska sen, runt elva på kvällen. Men men, gott var det. Beställde in en "The Big Squel" som var en supergod burgare med pulled pork på. Till det var det sötpotatispommes (favoriten) och även en milkshake. Har tänkt hela resan att en milkshake i USA måste kag testa, och tänkte att detta var bästa tillfälle för jag ville ju ha en rejäl (vilket jag fick också, Einstein). Stackars min mage :(

Resor

Vår sista kväll i Sanibel (även vår andra kväll haha). Men vi har gjort många men snabba stopp på olika platser, vilket jag gillar för då hinner man uppleva mer. Dock kan det vara skönt att landa lite längre på ett och samma ställe, men men. Som sagt så klagar jag inte under denna semester ;) Off we go to Orlando, där vi börjar med Universal Studios som första stopp. Därefter blir det ett besök på outleten innan vi drar vidare till vårt sista resemål, hemlis. (Har säkert skrivit ut det redan en gång haha)

Jag och min fina mamma <3

Resor

Här kommer ett inlägg som skulle kommit upp under dagarna på Miami Beach. Men men, får passa på nu när wifit är starkare ;)

Dagens middag, en seafood restaurang och gissar på att vi var dem enda turisterna (vilket är bra). Specialitéerna var fisk- och skaldjur, underbart.

Beställde in en risotto med megaräkor och pilgrimsmusslor. Åt upp allt seafood men risotton syntes det knappt att jag hade rört, trots att jag tryckte i mig. Allt är så stort i USA.

Hej på er!!

Hoppas allt är fint med er. Med mig är det toppen! En del av mig känner att jag inte vill åka hem (har ett tag kvar men ändå) för att det är sååå härligt här, men andra sidan saknar alla där hemma. Märker verkligen hur mycket nära och kära betyder när man inte träffar dem på ett tag. Men lever i nuet och njuter det sista av semestern, för som sagt så har jag inget jag inte ser fram emot vad jag vet. Resten av sommaren, gymnasiet, ja allt är jag taggad på.

Dagen till ära har varit en pressar-dag. Uppstigning, frulle, standen, havet, sola, poolen, repeat. Pizzalunch, pressa på stranden, sova, musik, bada, repeat. Klagar inte!

Jag på min nyttiga semester *host host*.

För variation och inte växa fast i solstolen så lånade vi surfbrädor och testade "Stand Up Paddle". Inte för att vara sån, men det var lättare än jag trodde haha. Dock kan jag inte komma under stolen med att jag ramlade ett antal gånger. Men riktigt kul!

Såååå härligt!

Och avslutar dagen med ett nattdopp! Imorgon ska jag pressa innan vi åker vidare till Orlando. Hörs!

Resor

Next stop, Sanibel Island. Såååå fint, verkligen över förväntan. Här bor vi på största hotellet hittills, vilket har sina för- och nackdelar. Mycket folk, men utbudet på pooler, solstolar, barer, aktiviteter är desto större. Hursomhelst, tycker jag det är underbart här. Även fast jag ser fram emot resten av resan vill jag bara leva i nuet.

Vårt hotellrum, typiskt amerikanskt inrett. Men gulligt och fräscht ändå. Påvägen hit stannade vi i Everglades för att kolla på Alligatorer. Har dock sett dem tidigare när jag var på Mauritius, men det var 6 år sen och som sagt så är minnet kort men bra. Dem låg så stilla att jag i början trodde den stora alligatorn i vattnet var av plats och en "skämt". Men nej, fick reda på att dem är lite mer av den stilla typen haha. Känner igen mig helt klart ;) iallafall på den här semestern.

Resor

Ett till wow, för dagens "utflykt" eller vad man ska kalla det. Jag och Janne bokade upp oss på en vattenskoter-resa som varade i en och en halv timme. Trots att jag var sjukt taggad innan var det långt över förväntningarna. Den innebar att vi åkte runt hela Key West på vattenskoter med ett antal andra, vilket fick mig att tro innan att det skulle bli en slags gruppåkning, långsamt. Men nej nej, hel**te vad det drog på, runt 80 km/h studsade vi fram på det turkosa vågorna och njöt av utsikten. Lika många gånger som hastigheten höll jag på att flyga av. Förvånad? Nej haha.

Janne fick köra på västkusten, dvs i Mexikanska golfen. Sedan bytte vi så jag körde ostkusten ner, alltså i Atlanten. Jag fick alltså köra i dem största vågorna ;) kan faktiskt vara bland en av dem bästa grejerna jag gjort i hela mitt liv, definitivt topp 10.

Innan jetskiiiin tog vi oss ner till Key West finaste strand enligt receptionisten på hotellet vi bor haha. Vattnet kan jag helt hålla med om att det var underbart, både temperatur och färg. Men stranden däremot var inte lika härlig som på Miami Beach. Men men, den var långt ifrån dålig. Älskar dehär!

Resor

Det sägs att två av världens vackraste vägar är delar av route 66 och route 1 ner till Key West. Det förstnämnda kan jag tyvärr inte intyga, men vägen ner till USA:s sydligaste stad kan jag definitivt hålla med om. Jäklar vad vackert det var. För er som inte riktigt har koll på det geografiska (no worrys det är inte min starka sida heller) så ligger Key West mellan Florida och Kuba ungefär, fast det tillhör ju såklart Florida. Det är massor med små öar som sträcker sig ut och vägen ut består av broar över och vidare till nästa ö.

Här ser ni på kartan.

Runt 4/halv 5 var vi framme, efter bilande och stopp vid ett köpcentrum för att spendera A lot of money på Abercrombie & Fitch. Har helt tröttnat på Hollister men A&F kan ha en hel del roliga kläder. Dessutom finns det ju inte i Sverige så. Men som sagt så kommer det upp ett inlägg hemma sedan med all shopping.

Väl framme drog vi oss till havet för att svala oss. Ha ha. Det var långt ifrån svalkande. Kändes mycket varmare i vattnet här än vad det var på Miami Beach. Till och med så att vinden var svalare än vattnet så det var vattnet (för en gångs skull) som värmde. Har fortfarande inte kommit på ett effektivt sätt att svalka mig (i-landsproblem).

På kvällen gick vi till hamnen för att kolla solnedgången och sedan satte vi oss på en restaurang och svullade skaldjur i alla dess former. Livet. Trodde verkligen inte att Key West skulle vara så "nattlivat" som det var, nästan varje hus på huvudgatan var en bar med liveband, disco eller liknande. Nu är klockan kvart över 12 och ska upp om mindre än 6 timmar för att kolla soluppgången, hörs!

Resor

No words. Här vill jag bo, helt klart. Så himla fint!

Resor

Last day in Miami. Dock känns det som att vi har varit här i mer än tre dagar haha. Kan bero på att vi har hunnit med en hel del samtidigt som vi har "tagit de lungt". Semester är verkligen livets grej.

Idag har vi bara chillat vid poolen, badat i havet och haft det allmänt gött (och svettigt). Solat rygg, bada, sola mage, bada, äta, bada, and repeat. Måååå

Unnade mig en hamburgare till lunch, för vi är ju trots allt i USA? Hittills den godaste burgaren på semestern, samt min andra haha.

Nu ligger jag på hotellrummet och vilar upp mig inför kvällen. Tror vi cykla ut till några öar, sedan hem och fixa oss för vår sista middag här i Miami. Imorgon väntar en bilresa i 4 h (med badstopp på vägen, behövligt) till Key West. Vi hörs!