Idag gjorde vi det väldigt enkelt för oss, vi packade väskan och hämtade hamburgare från Max o begav oss till Osuddens badplats för att inta kvällsmaten där. Något som barnen uppskattade enormt.

Det var en mindre storm men vi lyckades hitta ett ställe bakom en buske där det var lä. Annars hade det säkerligen inte blivit en trevlig stund.

Så enkelt men så uppskattat att bryta mönstret lite och inta kvällsmaten ngn annanstans än just hemma. Det här kommer vi definitivt göra fler gånger.

Det är verkligen helt underbart. Vi har haft en helt underbar sommardag hör i Halmstad med sol, bad och glass. Att det började blåsa lite är inget vi känner av alls här vid stugan utan vi njuter för fullt av en klarblå himmel och semesterkänslan den har infunnit sig hos oss alla.

Nu vankas det grill och vi ska nog hinna med en sväng till lekplatsen oxå innan det är dags att ta kvällen.

Älskar att se lyckan i barnens ögon vid stranden. Det är inte bara som känner lycka när vi kommer hit utan även barnen trivs som fisken i vattnet här på bästkusten och det är otroligt skönt.

Nu sitter vi på tåget, jag barnen och mamma/mormor på väg ner till Halmstad.
Det är första gången Molly åker tåg, eller hon åkte som bebis men det minns hon ju inte så det här är otroligt spännande.

Vädret är inte på vår sida just nu men det kan bara bli bättre. Hur som ska det bli otroligt skönt att komma ner till bästkusten och få andas in lite Halmstadluft ❤️

Idag tog vi cyklarna ner till stan och intog fredagsmaten på Stigs pelikanen. Jag såg nämligen att deras lax och räksallad hade kommit tillbaka på menyn och jag fullkomligt älskar den! Skulle kunna äta den jämt, varje dag. Och tillsammans med ett glas bubbel så blir det 👌🏻

Barnen fick pasta och köttbullar så de var nöjda de oxå.
Innan vi cyklade hemåt så stannade vi till på hemmakväll för lite lördagsgodis och nu satte vi oss precis i soffan och vi ska se på Sunes sommar , den är ju bara för underbar och den bara skriker nostalgi och sommar.
En riktigt mysig familjefredag här.

Önskar er en härlig kväll!

Jag vet inte om jag har tipsat om denna enkla rätt tidigare men det tåls att göra igen i såfall.

Här är receptet:

Muskotnöt
1 vitlöksklyfta
Färskriven parmesan

Lägg babyspenaten i botten på en form
Blanda samman ingredienserna till såsen i en kastrull och koka upp
Låt sjuda en stund och smaka av med kryddorna
Häll såsen på spenaten och lägg på laxfileerna
Strö över parmesan och in i ugn

Ca 15 min i 200 C

Servera med ris och en sallad.

Otroligt smidigt, gott och perfekt som en middag på nationaldagen när man vill göra annat än bara stå i köket.

Medan killarna i familjen var på golfbanan så gick jag och molly till apladalen.
Varje sommar slås jag över hur mkt jag uppskattar apladalen och hur fint jag tycker att det är där.

Som sagt, hon älskar verkligen att gunga

Jag hade glömt att det brukar vara som en bunker vid lekplatsen så vi hade alldeles för mkt kläder på oss. Så efter en stund så bestämde vi oss för att gå hem och istället plaska i barnpoolen. Får försöka nyttja de här sommardagarna vi har till fullo.

Men nästa gång vi bjuds på en sommardag så ska vi packa ner frukosten och inta den på lekplatsen.

Förra lördagen var en lördag som jag kommer att minnas läänge. Det pga att den var sådär otroligt sommarhärlig.
Jag och Molly vi badade i havet , kunde ha shorts/ klänning under hela dagen och kvällen, åt på östra stranden och avslutade sen kvällen med en strand promenad.

Det skulle bli ett kvällsdopp men då hon ramlat nästan precis innan och skrapat upp benet så sved det för mkt så det blev inget kvällsdopp

För ngn månad sen lärde hon sig att gunga/ta fart själv och sen dess är det det enda hon gör
Det blev många turer till lekplatsen

Jag hade nästan ångest på kvällen då dessa härliga dagar tyvärr är lätträknade här och jag ville inte att lördagen skulle ta slut. Dessutom grämde det mig att vi inte kunde dela denna dag och kväll med oliver och Alex då de var på semester i Turkiet. Jag hade så gärna velat ha dem där med oss då.

Denna vy 😍 det är harmoni och lugn för mig

Hoppas så på fler sådana här dagar och kvällar denna sommar och det snart!

Igår blev det ingen sovmorgon för oss utan strax efter sju lämnade vi Värnamo och begav oss mot ett regnigt Jönköping.

Jag hade sån fokus på barnen och deras kläder och extrakläder att jag helt glömde bort mig själv. Med andra ord jag hade inte kläder efter väder utan var kall och frös konstant i 5h. Att man dessutom blev blöt gjorde inte saken bättre. M e n dessa matcher/cuper är så otroligt roliga så det var helt klart värt att frysa lite. Men jag kommer ändå att ta på mig mer nästa gång.

Denna damen hade med sig sin solstol och satt där som en annan regent. Grymt duktig är hon på att heja oxå, vilket ni som har mig på snapchat kunde se(höra)

4 matcher och 4 vinster blev det för Värnamo södra vit och denna kämpe gjorde flera mål
Japp - stolt mamma här!

Alla var väldigt trötta och frusna resten av dagen men vi hade riktigt kul. Det är otroligt roligt att se hur killarna kämpar och utvecklas gång efter gång.

Nästa cup kan vi inte vara med men ser redan fram emot nästa.

Som sagt två tröttmössor som kämpat på och vid sidan av planen i flera timmar

Precis hemkomna efter en trevlig fredagskväll hos goda vänner. Alltid mysigt att träffas och när vädret överraskar en till det positiva så blir det ju en ren bonus.

Massa goda plock och kubbspel var lite vad kvällen bjöd på.

Vi fick tacka för oss tidigt då det vankas cup i Jkpg imorgon. Samling kl 0815, så det blir ingen sovmorgon för oss.

Som fick lyckan att bli just eran mamma. Mina älskade busfrön. Är evigt tacksam och stolt över att få vara eran mamma. Tack❤️